Spillredaksjonen Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Norsk storspill hylles verden over Dune: Awakening er en av tidenes største underholdningsprodukter fra Norge. Nå hylles Funcom-spillet i internasjonale medier. Les hele saken på Gamer.no» 1
Fenris Helheim Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Over 100timer så langt i spillet og ikke vært i Deep Desert enda og fortsatt koser meg sykt. Hjelper og å være i guild på privat server med mulighet for pvp i DD mot andre private. Spillet kjører og veldigt smooth, sikkert værre på public servere siden folk bygger over alt som tullinger. Pve servere i conan exiles var uspillbare pga det. GOTY for meg så langt. 1 1
Fnix Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Definitivt noe av det beste som har blitt laget i Norge av spill. Om du ikke har kastet deg på enda og vurderer å gjøre det, så er vi veldig mange nordmenn og skandinavere på serveren "Limos". 2 1
Sjørøver Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni håper vi får et videointervju med noen av hodene bak dette.
Fredrik Olimb_Gamer.no Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Sjørøver skrev (1 minutt siden): håper vi får et videointervju med noen av hodene bak dette. Det er absolutt ikke umulig at vi får til i løpet av sommeren!
Aspiranten Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Kjenner jeg blir skeptisk når IGN gir høy score. De har også gitt høy score til en del flopper som markedet har absolutt hatet de siste årene, og det virker som spillpressa nå synger på siste verset 😬 Men dette står på "skal undersøke" til vinteren, nå er det sommer, da sitter man jo ikke inne 😘
Feenyx Skrevet 23. juni Skrevet 23. juni Soles skrev: Funcom eies av kinesiske Tencent. Null kjøp for min del. Samtidig er det jo en norsk utvikler. Lar du være å kjøpe mobiltelefoner fordi de har kinesiske komponenter også? Hvor går grensa di, og hvorfor går det ut over Funcom i dette tilfellet? Det er helt greit at du mener det altså, men det hadde vært flott med litt mer forklaring på såpass bombastiske uttalelser. Sånn at oss uinnvidde idioter også kan forstå. 1 1
Crazning Skrevet 23. juni Skrevet 23. juni Soles skrev: Funcom eies av kinesiske Tencent. Null kjøp for min del. mange av de største og beste spillene eies av tencent. så da får du like godt kutte ut alt annet som også har kinesisk innblanding. 1
Crazning Skrevet 23. juni Skrevet 23. juni Aspiranten skrev: Kjenner jeg blir skeptisk når IGN gir høy score. De har også gitt høy score til en del flopper som markedet har absolutt hatet de siste årene, og det virker som spillpressa nå synger på siste verset 😬 Men dette står på "skal undersøke" til vinteren, nå er det sommer, da sitter man jo ikke inne 😘 Sommer i Norge er jo ikke akkurat mye å skryte av... det beste været er nok over allerede. Men det er lurt å gjøre litt mer research enn å basere alt ut ifra IGN, som du sier er en dårlig kilde. Kanskje ta en titt på de 10 andre som har gitt samme score også 1
Roger B84 Skrevet 23. juni Skrevet 23. juni Angrer på at eg solgte aksjene mine i Funcom for 20 år siden 😭😭😭 1
kilik Skrevet 23. juni Skrevet 23. juni Allerede passert 1 mill: Dune Awakening worms its way past one million sales, Funcom's best performing game to date | Eurogamer.net Vil anta de allerede har tjent inn det spillet har kostet. 1
Soles Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni (endret) Feenyx skrev (På 23.6.2025 den 10.13): Soles skrev (På 23.6.2025 den 1.34): Funcom eies av kinesiske Tencent. Null kjøp for min del. Samtidig er det jo en norsk utvikler. Lar du være å kjøpe mobiltelefoner fordi de har kinesiske komponenter også? Hvor går grensa di, og hvorfor går det ut over Funcom i dette tilfellet? Det er helt greit at du mener det altså, men det hadde vært flott med litt mer forklaring på såpass bombastiske uttalelser. Sånn at oss uinnvidde idioter også kan forstå. Funcom har kun kontorer i Norge, det utvikles heller ikke i Norge. Siste spillet som ble laget av Funcom var Conan Exiles. Verdt å gjøre litt research før man bare tror Dune er laget av Funcom siden dem er norsk. Hvis man gjør et kjapt søk på nettet, finner man mye negativ omtale om Tencent Endret 24. juni av Soles
Crazning Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Roger B84 skrev: Angrer på at eg solgte aksjene mine i Funcom for 20 år siden 😭😭😭 De forsvant fra børs da de ble kjøpt opp av Kina. Jeg gjorde det også rimelig greit ved å kjøpe ved annonsering av spillene og solgte meg ut dagen før lansering. Fungerte på flere av spillene de lanserte. 1
Stagger Lee Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Soles skrev: Feenyx skrev (På 23.6.2025 den 10.13): Soles skrev (På 23.6.2025 den 1.34): Funcom eies av kinesiske Tencent. Null kjøp for min del. Samtidig er det jo en norsk utvikler. Lar du være å kjøpe mobiltelefoner fordi de har kinesiske komponenter også? Hvor går grensa di, og hvorfor går det ut over Funcom i dette tilfellet? Det er helt greit at du mener det altså, men det hadde vært flott med litt mer forklaring på såpass bombastiske uttalelser. Sånn at oss uinnvidde idioter også kan forstå. Funcom har kun kontorer i Norge, det utvikles heller ikke i Norge. Siste spillet som ble laget av Funcom var Conan Exiles. Verdt å gjøre litt research før man bare tror Dune er laget av Funcom siden dem er norsk. Hvis man gjør et kjapt søk på nettet, finner man mye negativ omtale om Tencent Funcom developed the Dune games, including "Dune: Awakening," primarily in their Oslo studio. The development of "Dune: Awakening" also involved co-development with the German studio, Nukklear, which assisted with the game's vehicular gameplay. Funcom's Bucharest studio is also involved in the Dune franchise and serves as the company's headquarters for quality assurance. Dette fikk jeg med et kjapp søk på nettet 1 1
BFG-Hungbunny Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni Soles skrev: Funcom eies av kinesiske Tencent. Null kjøp for min del. Jeg vet ikke hvilke spill du spiller, men skal du boikotte alt Tencent har et eierskap i så er den listen lang, veldig lang, ikke bare spill. 1
Tåka Skrevet 27. juni Skrevet 27. juni Er vel ikke mye norsk mere i selskapet som er eid av Tencent et kinesisk selskap og de fleste some jobber der er utlendinger! 1
GnilreG Skrevet i går, 05:58 Skrevet i går, 05:58 Roger B84 skrev: Angrer på at eg solgte aksjene mine i Funcom for 20 år siden 😭😭😭 De ble tvangskjøpt, satt med masse akjser som jeg ikke skulle selge fordi jeg ventet på noe som dette :) Men hadde desverre ikke noe valg der :P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå