TheodorBjork Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni Jeg har en USB-lader koblet til "sigarettenner" i bilen, men den vil ikke lade lengre. Den kobler til men lader ikke opp batteriet. Byttet ut USB-laderen. Jeg vet kabelen funker. Hva kan problemet være?
toralfb Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni TheodorBjork skrev (2 minutter siden): Jeg har en USB-lader koblet til "sigarettenner" i bilen, men den vil ikke lade lengre. Den kobler til men lader ikke opp batteriet. Byttet ut USB-laderen. Jeg vet kabelen funker. Hva kan problemet være? Prøve den i annen bil, for å eliminere om det er noe feil i bilen?
TheodorBjork Skrevet 12. juni Forfatter Skrevet 12. juni toralfb skrev (2 minutter siden): Prøve den i annen bil, for å eliminere om det er noe feil i bilen? God idé! Grunnen til at jeg spør er at jeg er på bilferie, så ikke så mange andre biler å prøve for øyeblikket...
TheodorBjork Skrevet 12. juni Forfatter Skrevet 12. juni TheodorBjork skrev (Akkurat nå): God idé! Grunnen til at jeg spør er at jeg er på bilferie, så ikke så mange andre biler å prøve for øyeblikket... Men jeg kjøpte denne, som for så vidt skal måle spenningen også, noe den viser ligger rundt 12-14v. https://www.biltema.no/bil---mc/bilinterior/mobiltilbehor/usb-lader-3-i-1-1224-v-2000036623
leticia Skrevet 13. juni Skrevet 13. juni TheodorBjork skrev (16 timer siden): God idé! Grunnen til at jeg spør er at jeg er på bilferie, så ikke så mange andre biler å prøve for øyeblikket... Har du 12 v uttak lenger bak i bilen? Da jeg var på ferie i utlandet så (lader i sigarettenner virket ikke i utgangspunktet,det var jeg klar over), men har et annet uttak i tillegg der fremme. Så sluttet den også å virke, fordi innmaten hang seg fast i min USB. Jeg hadde dog en siste løsning, ved å bruke uttaket bak som er regnet til f.eks kjøleboks bak i bilen. Kan det være en løsning for deg, selv om det er litt tungvindt?
NoBo Skrevet 13. juni Skrevet 13. juni Sjekk uansett om sikringen til uttaket kan ha gått men aldri sett i større sikring enn det som er angitt, står normalt sett i instruksjonsboken til bilen.
sedsberg Skrevet 13. juni Skrevet 13. juni Hvis han måler 12V med den tester'n så er neppe sikringen gåen.
Svein M Skrevet lørdag kl 08:32 Skrevet lørdag kl 08:32 (endret) USB ladere for bil har lett for å gå i stykker. Jeg ville valgt (om lading skal gå raskt) en med hurtiglading f.eks USB-C, eller USB med PD (Power Delivery) lade standard. Alternativt en annen standard om du vet at mobil støtter en annen standard (f.eks QC). Endret lørdag kl 08:38 av Svein M
TheodorBjork Skrevet lørdag kl 19:58 Forfatter Skrevet lørdag kl 19:58 leticia skrev (På 13.6.2025 den 11.41): Har du 12 v uttak lenger bak i bilen? Da jeg var på ferie i utlandet så (lader i sigarettenner virket ikke i utgangspunktet,det var jeg klar over), men har et annet uttak i tillegg der fremme. Så sluttet den også å virke, fordi innmaten hang seg fast i min USB. Jeg hadde dog en siste løsning, ved å bruke uttaket bak som er regnet til f.eks kjøleboks bak i bilen. Kan det være en løsning for deg, selv om det er litt tungvindt? har kun ett uttak
leticia Skrevet lørdag kl 22:14 Skrevet lørdag kl 22:14 TheodorBjork skrev (2 timer siden): har kun ett uttak Ok, det var trist...
sedsberg Skrevet søndag kl 01:44 Skrevet søndag kl 01:44 Kan være forskjell på kabler som trengs. USB-C-kabler har elektronikk som forteller ladere hva de kan ta lade med.
Dubious Skrevet søndag kl 22:17 Skrevet søndag kl 22:17 Kan være så mangt. Er det støv i kontakten i det du prøver å lade? Jeg fikk kun til å lade mobilen hjemme når den lå stille, og trodde det var kablene da jeg ikke fikk pirket ut noe, men når jeg tok meg tid og gikk hardere til verks så fikk jeg ut masse hardt støv. Jeg pirket helt til jeg ikke møtte motstand, føltes litt som fartshumper, og nå er det glatt og fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå