Gjest 1b183...6c6 Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni Hei, Jeg skriver her for å kanskje få noen råd, eller erfaringer. Jeg er for tiden i en situasjon med utbrenthet og depresjon. For ikke så lenge siden fikk jeg diagnosen tilbakevendende depresjon. Jeg forsøker å gjøre alt jeg kan for å komme meg ut av dette og føle meg bedre. Jeg møter folk, går tur, spiser nogenlunde sunt, snakker med psyk. og holder meg aktiv. Jeg går ikke på medisiner og har heller ikke drukket alkohol på over en mnd. Når det er sagt lurer jeg på om det er noe annet jeg kan gjøre, eller prøve for å redusere tiden det tar for å føle meg normal igjen. Jeg har lest om johannesurt. Er det noe å prøve? Tidligere har jeg forsøkt å prøve bl.a. Ashwagandha og Rosenrot, men ikke merket noen endring. Anonymous poster hash: 1b183...6c6
Karltorbj Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni (endret) B vitaminer ogsaa, for lite av det, saa blir det lettere, bekymring og tunge tanker. Endret 1. juni av Karltorbj 1
Jobs Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni (endret) Spis havregryn eller grøt hver morgen så vil du merke en forbedring . Om du lager grøt kan du ha oppi fryste blåbær som gjør grøten meget god. Og da får du samtidig mye antioksidanter som gjør immunforsvaret sterkt.Lykke til. https://blog.afamilytoday.com/no/helsenytt/5-matvarer-for-a-redusere-depresjon-balansepsykologi/22264140 Endret 1. juni av Jobs 1
Karltorbj Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni Gjest 1b183...6c6 skrev (1 time siden): Hei, Jeg skriver her for å kanskje få noen råd, eller erfaringer. Jeg er for tiden i en situasjon med utbrenthet og depresjon. For ikke så lenge siden fikk jeg diagnosen tilbakevendende depresjon. Jeg forsøker å gjøre alt jeg kan for å komme meg ut av dette og føle meg bedre. Jeg møter folk, går tur, spiser nogenlunde sunt, snakker med psyk. og holder meg aktiv. Jeg går ikke på medisiner og har heller ikke drukket alkohol på over en mnd. Når det er sagt lurer jeg på om det er noe annet jeg kan gjøre, eller prøve for å redusere tiden det tar for å føle meg normal igjen. Jeg har lest om johannesurt. Er det noe å prøve? Tidligere har jeg forsøkt å prøve bl.a. Ashwagandha og Rosenrot, men ikke merket noen endring. Anonymous poster hash: 1b183...6c6 Tenker at det er andre muligheter ogsaa. Sier ikke at dette gjelder deg, men tendensen naar en har det slik, er at boligen blir forsoemt. Vask og rydd boligen, avslutt med en dusj og rene inneklaer. Det kan en stige, enormt paa. Blir det ikke gjort, er det liten sjanse, for fremgang. 1
Gjest 1b183...6c6 Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni Gavekort skrev (3 timer siden): Tran. D vitamin mangel kan være forbundet med depresjon. Takk for tips, tar tran og c-vitamin hver morgen, så det er nok ikke der det ligger. Anonymous poster hash: 1b183...6c6
Gjest 1b183...6c6 Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni Jobs skrev (3 timer siden): Spis havregryn eller grøt hver morgen så vil du merke en forbedring . Om du lager grøt kan du ha oppi fryste blåbær som gjør grøten meget god. Og da får du samtidig mye antioksidanter som gjør immunforsvaret sterkt.Lykke til. https://blog.afamilytoday.com/no/helsenytt/5-matvarer-for-a-redusere-depresjon-balansepsykologi/22264140 Takk for tips! Dette skal jeg ta med meg:) Anonymous poster hash: 1b183...6c6
Gjest 1b183...6c6 Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni Karltorbj skrev (2 timer siden): Tenker at det er andre muligheter ogsaa. Sier ikke at dette gjelder deg, men tendensen naar en har det slik, er at boligen blir forsoemt. Vask og rydd boligen, avslutt med en dusj og rene inneklaer. Det kan en stige, enormt paa. Blir det ikke gjort, er det liten sjanse, for fremgang. Ja, boligen har ikke sett best ut i det siste, slik et det når en kjenner at alt blir et tiltak. Omgivelsene mine gir meg ikke akkurat mer energi, så vet at jeg må få ryddet og vasket skikkelig på et tidspunkt Anonymous poster hash: 1b183...6c6
flamethower1234 Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni Gjest 1b183...6c6 skrev (13 minutter siden): Ja, boligen har ikke sett best ut i det siste, slik et det når en kjenner at alt blir et tiltak. Omgivelsene mine gir meg ikke akkurat mer energi, så vet at jeg må få ryddet og vasket skikkelig på et tidspunkt Anonymous poster hash: 1b183...6c6 Du er drittlei de samme omgivelsene. Reis på tur med fly om du kan.
Karltorbj Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni (endret) Gjest 1b183...6c6 skrev (34 minutter siden): Ja, boligen har ikke sett best ut i det siste, slik et det når en kjenner at alt blir et tiltak. Omgivelsene mine gir meg ikke akkurat mer energi, så vet at jeg må få ryddet og vasket skikkelig på et tidspunkt Anonymous poster hash: 1b183...6c6 Kanskje alt paa en gang, blir for mye? Ta Kjoekkenet en dag og da maa du passe deg, for da, kan det vaere at badet blir tatt, i samme rennet, men den dagen, tar du kjoekkenet. Saa badet, neste dag og saa resten kanskje? Det vanskeligste og viktigste, er aa gi seg selv, et spark i raeva og komme i gang og det er rart, hva som kan skje, naar man foerst, har begynt. Opplevelsen min da, er som regel, at dette, var ikke saa galt. Tiltakslysten maa bare vekkes. Det er sikkert mye annet, som maa ryddes opp i, men dette maa gjoeres foer, neste tak tas. Uten dette tiltaket, kommer du ikke videre. Et annet foerste maal, kan vaere aa faa boligen presentabel. slik at du bare, kan si velkommen inn, til de som ringer paa. Saa kan du ta poleringen av flisene og den siste finpussen etterpaa. Som sagt, du stiger enormt paa det. Endret 1. juni av Karltorbj
Gouldfan Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni (endret) Mosjon, gåturer og trening er bra medisin mot depresjon. Det er i tillegg vitenskapelig bevist...og fjerner de dystre tankene i aktivitet og gir deg mer lykke hormoner osv i etterkant. Man skal være forsiktig med medisiner, da de kjent har bivirkninger. Men om du er av natur disponert for depresjon så burde du rådføre deg om du kan ta en lav dose fast om annet ikke hjelper. Endret 1. juni av Gouldfan 1 2
Karltorbj Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni (endret) Gouldfan skrev (3 timer siden): Mosjon, gåturer og trening er bra medisin mot depresjon. Det er i tillegg vitenskapelig bevist...og fjerner de dystre tankene i aktivitet og gir deg mer lykke hormoner osv i etterkant. Man skal være forsiktig med medisiner, da de kjent har bivirkninger. Men om du er av natur disponert for depresjon så burde du rådføre deg om du kan ta en lav dose fast om annet ikke hjelper. Veldig godt raad. Noen gaaturer hver uke kan rydde opp i uregelmesige maaltider og uregelmessige soevnvansker. Det skjer bare av seg selv, liksom. Endret 1. juni av Karltorbj 1
Tussi Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni Tryptofan er en forløper til serotonin. Men skal absolutt ikke kombineres med en rekke medisiner Ellers er b12 og folsyre viktig, samt vit d 1
vidor Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni Synes du gjør mye riktig. Spesielt det å ikke drikke alkohol gjør nok ting mye bedre enn alternativet. Personlig bruker jeg en multivitamin-pille daglig. I tillegg til denne bruker jeg Møllers konsentrerte Omega-3 kapsel. Tar også 30 ug med Vitamin D3. Det er en del argumentasjon på mengden en bør bruke, så dette kan du måle hos legen om du er mer nøye på det. Jeg pleier også å ta en B-vitamin-pille daglig. Pleier også å bruke litt himalayasalt for å spe på med 81 mineraler/sporstoffer en lett går glipp av ellers. Kjøpte mitt hos Kiwi, så ikke betal ågerpris for dette, som enkelte prøver å få deg til å betale. Du kan vurdere å få A. Haakinstad til å sjekke deg. Han sjekker veldig grundig og pleier å finne ut om det er noe galt. Mye av motivasjonen hans for å hjelpe andre stammer fra hans egen helsereise i det offentlige som var lite produktiv.
flamethower1234 Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni (endret) Koffein gir deg energi. Drikker en halvliter Redbull hver dag. Kjør på med tran også hver dag alle dager i året. Endret 1. juni av flamethower1234
Evil-Duck Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni (endret) Det første en bør gjøre før en begynner å stappe i seg kosttilskudd er å ta seg en tur til legen å få tatt blodprøver for å finne ut om en har noen mangler. Om du ikke har mangler er det enkelte ting som er direkte skadelig å ta for mye av, som D og A Vitamin, jerntilskudd osv. Vannløsninge vitaminer som B og C vitamin er på den andre siden ikke så farlige da det stort sett bare blir om til dyr urin om du tar for mye av det. Vær og svært kritisk til råd du får på nett om prøve det og det tilskuddet og møt med den og den legen, healeren, kiropraktoren eller hva det måtte være. Første stopp bør være legen din for å finne ut om du faktisk har noen mangler, ved eksempelvis B eller D vitamin mangel er nedstemthet og fatigue en svært vanlig tilstand og tilskudd kan hjelpe mye. Endret 1. juni av Evil-Duck 2
flamethower1234 Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni Tar en teskje kreatin morgen og kveld hver dag også. https://www.gymgrossisten.no/2-x-kreatinmonohydrat-500-g/SET609-2.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&dema_id=20570903705&undefined=utm_content%3D&undefined=utm_term%3D&undefined=gadid%3D&utm_campaign=campaign&gad_source=1&gad_campaignid=20564763258&gbraid=0AAAAAD3b2tNLEmLXwDZxLl3R1kextANWX&gclid=Cj0KCQjw9O_BBhCUARIsAHQMjS5yKuxi2Y81MuPSURhJeBsLX8dQ6AEdO7hwcrmcUq0G4SJXEj0VEgUaAqlFEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Gouldfan Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni (endret) flamethower1234 skrev (12 timer siden): Koffein gir deg energi. Drikker en halvliter Redbull hver dag. Kjør på med tran også hver dag alle dager i året. Red Bull er muligens safe for ungdommer.. Men det er mye koffein og taurin og om man drikker 3-4 på en dag så kan hjertet få hjertebank og unødvendig stress. Jeg drakk sånt før men når jeg rundet 39 eller 40 og ble svimmel og uvel av energi drikk så rådet legen meg til å droppe det.... Et par kaffe er ok. Red bull er usunt. Red Bull er no no no til folk med Depresjon, du får et lite kick som varer alt fra en halvtime til en time og etter det kan den store nedturen komme for folk med Depresjon... Dvs at tilstanden forverres, dessuten at søvn som sikkert er dårlig fra før blir verre. Endret 2. juni av Gouldfan 1
Gjest 57c09...605 Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni Gouldfan skrev (3 minutter siden): Red Bull er muligens safe for ungdommer.. Men det er mye koffein og taurin og om man drikker 3-4 på en dag så kan hjertet få hjertebank og unødvendig stress. Jeg drakk sånt før men når jeg rundet 39 eller 40 og ble svimmel og uvel av energi drikk så rådet legen meg til å droppe det.... Et par kaffe er ok. Red bull er usunt. Red Bull er no no no til folk med Depresjon, du får et lite kick som varer alt fra en halvtime til en time og etter det kan den store nedturen komme for folk med Depresjon... Dvs at tilstanden forverres, dessuten at søvn som sikkert er dårlig fra før blir verre. Enig med det siste her. Man får rask energi, men blir tungt en stund etterpå. Men det første du skriver her forstår jeg ikke helt. Hva er forskjellen på å få i seg koffein fra energidrikk enn kaffe? Anonymous poster hash: 57c09...605
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå