Senop Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Det var gjort en studie I Harvard University på brannmenn, de fant ut at hvis de klarte 40 push-ups, så hadde de 96 % mindre sjangse for hjerteproblemer. Det var målt over noen år. Så det er veldig greit mål da, å klare 40 pushups, jeg begynte med det faktisk. Nå tar jeg 100 på rad, de fant ut at for hver ekstra rep du klarer, så er det fordelaktig
Duriello Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Da er det jammen bra, at jeg ikke er brannmann! Null stress..❤️ 1 2
Senop Skrevet 17. mai Forfatter Skrevet 17. mai Duriello skrev (Akkurat nå): Da er det jammen bra, at jeg ikke er brannmann! Null stress..❤️ Hehe, jenter kan gjøre noe annet da. Noe tilsvarende, urimelig å forvente 40 push-ups av de
Duriello Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Jeg har nok større sjans for å bli brannmann en branndame, for å si det sånn. Jeg klarer dog ikke flere en 39 maks.
Senop Skrevet 17. mai Forfatter Skrevet 17. mai Duriello skrev (1 minutt siden): Jeg har nok større sjans for å bli brannmann en branndame, for å si det sånn. Jeg klarer dog ikke flere en 39 maks. Bra det
Karltorbj Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Duriello skrev (6 minutter siden): Da er det jammen bra, at jeg ikke er brannmann! Null stress..❤️ De faar betalt for aa trene. De trener i arbeidstiden.
Duriello Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Karltorbj skrev (4 minutter siden): De faar betalt for aa trene. De trener i arbeidstiden. Jada, jeg burde ha satt på en /s på slutten på første posten. Jeg regnet med at det var åpenbart at jeg er i det spøkefulle hjørnet ikveld. 👍
Karltorbj Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai (endret) Duriello skrev (3 minutter siden): Jada, jeg burde ha satt på en /s på slutten på første posten. Jeg regnet med at det var åpenbart at jeg er i det spøkefulle hjørnet ikveld. 👍 Glemte et flir i slutten der. 😁 👍 Endret 17. mai av Karltorbj 1
Mag ne Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai De som klarte mer enn 40 hadde lavere risiko enn de som klarte færre enn 10 står det. Aktive brannnenn rundt 40 år som ikke klarer 10 pushups?? Da brygger du kanskje på noe alvorlig ja.... https://hsph.harvard.edu/news/push-up-capacity-cardiovascular-disease-events-men/ 2
Karltorbj Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Mag ne skrev (1 minutt siden): De som klarte mer enn 40 hadde lavere risiko enn de som klarte færre enn 10 står det. Aktive brannnenn rundt 40 år som ikke klarer 10 pushups?? Da brygger du kanskje på noe alvorlig ja.... https://hsph.harvard.edu/news/push-up-capacity-cardiovascular-disease-events-men/ Det gjoer de. Tror de har det i arbeidsbeskrivelsen, at de skal trene, et visst antall timer, hver uke. Kanskje de maa bestaa, en aarlig test ogsaa?
kåre b Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Null stress med 40 push up.. gutten min på 9 år klarer 30.. 😃 uten at han har stor sannsynlighet for å dø av hjertefeil. klarer du bare 10 push up er du i dårlig form.
Powertrainer Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Når jeg tenker meg om så er det 32år siden jeg testet max på det, da tok jeg 54 reps. Kanskje på tide å teste det på nytt istedenfor å bare pushe på med benkpress😅
Simen1 Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai (endret) Sitat The researchers analyzed health data from 1,104 active male firefighters collected from 2000 to 2010. Their mean age was 39.6 and mean body mass index (BMI) was 28.7. Sitat During the 10-year study period, 37 CVD-related outcomes were reported. All but one occurred in men who completed 40 or fewer pushups during the baseline exam. The researchers calculated that men able to do more than 40 push-ups had a 96% reduced risk of CVD events compared with those who were able to do less than 10 push-ups. Ok, så gjennomsnittlig overvektige gjennomsnittlig 40-åringer som klarer under 10 pushups (og antagelig hadde i snitt høyere BMI) hadde 25 ganger høyere risiko for CVD enn de som klarte over 40 pushups (og antagelig hadde i snitt lavere BMI). Dette er jo ikke veldig overraskende da. Overvekt/fedme har korrelasjon med en rekke andre faktorer som diabetes, høyt kolesterol, røyking osv så det er jo over hodet ikke overraskende resultater. Men studien har en stor svakhet: Med bare 37 CVD-relaterte tilfeller så er det et svært tynt statistisk materiale. At 40+ pushups er sunnere enn <10 er veldig tydelig, men talet 96% bør man ta med en stor klype salt. CVD er aldersmessig svært ujevnt fordelt så gjennomsnittsalderen sier oss egentlig veldig lite. Det spiller større rolle hvor mange av de som var 50+ enn hva gjennomsnittet var. Det finnes mye annen statistikk på området, som favner mye bredere og dermed har mindre usikkerhet. Lytt heller på store studier, gjerne på nordmenn, enn denne brannmannstudien fra USA. Endret 17. mai av Simen1 1
Duriello Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Bør en overvektig person få litt slakk i å med at hen pusher opp mer vekt? 🤔 1
Martelè Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Hjertet mitt er veldig sterkt. Skal ikke gå i detalj, men det jeg kan dele åpent, er at jeg brukte å drikke 2 liter Red Bull hver eneste dag uten problemer. Kunne sove dypt rett etterpå også. Tusen takk, takk så mye folkens. Jeg vet det, jeg er dritkul
Simen1 Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai (endret) Duriello skrev (7 timer siden): Bør en overvektig person få litt slakk i å med at hen pusher opp mer vekt? 🤔 Egentlig ikke. Det der regulerer seg fint selv. Veier man 20% mer enn en annen så får man også 20% mer å løfte. Det står i stil til vekta. Fett og muskler vil jo skalere sammen fordi det f.eks trengs større muskler for å bevege en tyngre kropp. Snur man derimot rundt og løfter vekter oppover så vil jo den med høyest BMI få en naturlig fordel. Endret 18. mai av Simen1
Karltorbj Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai (endret) Martelè skrev (59 minutter siden): Hjertet mitt er veldig sterkt. Skal ikke gå i detalj, men det jeg kan dele åpent, er at jeg brukte å drikke 2 liter Red Bull hver eneste dag uten problemer. Kunne sove dypt rett etterpå også. Tusen takk, takk så mye folkens. Jeg vet det, jeg er dritkul Hvordan har du det, hvis du ikke drikker Red Bull en dag da? Abstinenser? Endret 17. mai av Karltorbj
Ryuuou Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai (endret) 100 kg. Blir litt vanskelig med 40. 10 Kanskje. EDIT: Mener helt ned og helt opp. Ikke noe sveiving. Prøvde Sora men jeg fikk ikke til å gjøre det til fullstending opp og ned push up. Mulig blanding av data trent på folk som gjør push ups som det der og jeg som ikke helt klarer å lage text til bilde. Det her er ikke dårlig men man kan gå lengre ned. Hastigheten er bra. Sakte opp og ned. Mangler litt mer ned så blir det bra. Endret 18. mai av Ryuuou
kåre b Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai Martelè skrev (7 timer siden): Hjertet mitt er veldig sterkt. Skal ikke gå i detalj, men det jeg kan dele åpent, er at jeg brukte å drikke 2 liter Red Bull hver eneste dag uten problemer. Kunne sove dypt rett etterpå også. Tusen takk, takk så mye folkens. Jeg vet det, jeg er dritkul Imponerende 😃
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå