Gå til innhold

Nå går Xbox-prisene opp også

Anbefalte innlegg

Skrevet
Comma Chameleon skrev (11 timer siden):

Irriterende at alle disse firmaene lar resten av verden betale for at USA rævkjører seg selv. 

Ja, kanskje best å bare holde seg til PC-spilling fremover.

• Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
PosteMonopolet skrev (1 time siden):

Ja, kanskje best å bare holde seg til PC-spilling fremover.

Nyere spill ligger på omtrent samme pris som på konsoll, og PC hardware er ikke akkurat billig det heller. Skjermkort prisene har skutt i taket de siste årene.

Skrevet (endret)

Føler peak-gaming ble nådd for noen år siden og ting etter det stort sett bare har gått en vei. PC tar over for min del nå. Gen 7 og 8 på konsoll var bra .Mest Xbox 360 og PS4 for min del. Skal sies at PS3 ble kjøp billig etter hvert for Resistance- og Uncharted-seriene og Xbox One X ble kjøpt da den banket PS4 Pro i ytelse  med sine 6 TFLOPS vs 4,2 + at den hadde mer RAM (12 vs 8 GB)

Endret av vidor
La til PS3 og Xbox One X
Skrevet
PosteMonopolet skrev:

Heldigvis ikke alt som går opp i pris. Jeg ser at man får kjøpt brukt Xbox One X for rundt 1000kr på finn.no.

One X er generasjonen bak series x bare så du vet det:)
Skrevet (endret)
Sersjant SEGA skrev (39 minutter siden):
PosteMonopolet skrev (På 1.5.2025 den 17.19):

Heldigvis ikke alt som går opp i pris. Jeg ser at man får kjøpt brukt Xbox One X for rundt 1000kr på finn.no.

One X er generasjonen bak series x bare så du vet det:)

Jeg vet det. Men det er sykt mye man sparer på å ikke kjøpe den siste generasjonen. Man får gode spilloplevelser på forrige generasjonen også🙂

Endret av PosteMonopolet
Skrevet

Om ikke Xbox merkevaren, som konsoll, var tilnærmet død fra før...så er nok dette nådestøtet. 

• Liker 1
Skrevet

Det er jo litt ironisk at en Xbox One X er like kraftig i antall TFLOPS som en Xbox Series S om den hadde hatt en NVMe.

Xbox Series S står for 70% av salget.

Skrevet
On 5/3/2025 at 9:24 PM, vidor said:

Kjøpte One X for noen år siden for 1500 kr og det var et greit kjøp sammen med PS4 Pro. Har en Xbox Series X som aldri har blitt koblet opp.

Altså, jeg samler på konsoller OG bruker dem, og fikk den originale XO'en på Gamestop for veldig lite ikke lenge etter lanseringn. Men den begynte dessverre med ekstrem støvsamling etter PS4Pro med PSVR og Switch med BOTW kom i hus, dakaj. HAr ikke giddet XsX ennå. Begynner å bli lite plass her uansett xD 

Skrevet

Fordelen med konsoller som har vært på markedet lengde er jo at de som regel har et bra mengde spill.

Xbox gen 8 stiller jo i den kategorien.

Selv koser jeg meg med Assassin's Creed Origins og Odyssey (begge bra action/adventure RPG) som funger veldig bra på XOX på 1080p monitor.

Skrevet
vidor skrev (22 timer siden):

Det er jo litt ironisk at en Xbox One X er like kraftig i antall TFLOPS som en Xbox Series S om den hadde hatt en NVMe.

Xbox Series S står for 70% av salget.

GPUen som yter disse TFLOPsene er faktisk litt over GPUen i Series S, men på CPU fronten er Series S nesten fire ganger så kraftig. I tillegg støtter også GPUen i Series S en del nye ting som hjelper den med en del effekter og ytelse. 

Skrevet
Just now, Magnus Rydningen said:

GPUen som yter disse TFLOPsene er faktisk litt over GPUen i Series S, men på CPU fronten er Series S nesten fire ganger så kraftig. I tillegg støtter også GPUen i Series S en del nye ting som hjelper den med en del effekter og ytelse. 

Ja, det må jo være en grunn til at siste Forza bare kom på Series S.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...