Gå til innhold

Stortingsvalget 8.september 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
Subara skrev (3 timer siden):

Å miste inntekten over natten er ikke bare, bare. Det handler om karensåret som Høyre innførte i AAP-ordningen da de var i regjering. Og som noen tror vil bli innført igjen hvis Høyre vinner valkampen. Jeg forsøkte å søke på karensår på valgkampsidene til Høyre uten hell.

Jeg har lagt ut tidligere hvor det står. Man finner det hvis man leter godt nok 😄 Det er ikke bare noe man tror, Høyre kommer til å innføre det igjen, og samarbeidspartnerne er vel også positive til det. 

• Innsiktsfullt 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Colin. skrev (2 timer siden):

Men uføretrygden burde være såpass at de som uheldigvis er syke, også kan leve greit og kunne ta seg råd til en ferie i ny og ne. Jeg er opptatt av at kronekursen blir bedre. Den er jokeren til hele greia. En lav kronekurs er en ekstra skatt for hele befolkningen. Og de jeg har mest tiltro til at kan snu skuta, er partiene til høyre.

Uføretrygden er ikke så lav at dette ikke skulle være mulig. Verre for de på minstesats så klart, men likevel ikke en umulighet. Reiser ikke du selv av og til til Asia f eks? Det kommer helt an på boutgiftene man har, og ellers hvordan man forbruker i hverdagen hva man har til overs. 

Jeg har skjønt at du er veldig opptatt av kronekursen. Men hvis du ser utviklingen til krona opp mot euroen f eks, så har det bare gått en vei i hovedsak helt uavhengig av hvem som sitter i regjeringen. Kanskje vi bare må innfinne oss med at Norge ikke er verdens navle, og at vi ikke har de beste løsninger på alle problemstillinger? 

Blant annet, men virker som ND er i vinden også med mye engasjement, utifra det jeg leser på facebook.

Huff, enda verre enn konservativt... 

Stemmer og håper på det beste, så får det bli som det blir 😀

Det er vel de vi gjør alle, helt uavhengig hvem vi stemmer på. 

• Liker 2
Skrevet
9 hours ago, leticia said:

Uføretrygden er ikke så lav at dette ikke skulle være mulig. Verre for de på minstesats så klart, men likevel ikke en umulighet. Reiser ikke du selv av og til til Asia f eks? Det kommer helt an på boutgiftene man har, og ellers hvordan man forbruker i hverdagen hva man har til overs. 

Det er mulig dersom man sparer alt man får til overs i flere måneder, men som sagt, da må man innfinne seg med å leve ekstremt billig i disse månedene også. Glem kjøp av klær, gode middager, reise innenlands m.m. Slik skulle det ikke måtte være når man visstnok lever i et så rikt og fantastisk land. Mindre får man også for pengene nå når man reiser til utlandet pga kronekursen.

Jeg har skjønt at du er veldig opptatt av kronekursen. Men hvis du ser utviklingen til krona opp mot euroen f eks, så har det bare gått en vei i hovedsak helt uavhengig av hvem som sitter i regjeringen. Kanskje vi bare må innfinne oss med at Norge ikke er verdens navle, og at vi ikke har de beste løsninger på alle problemstillinger?

Det finnes løsninger. Norge er et rikt land på ressurser. Absolutte tull at krona er slik den er nå og som gjør oss alle fattigere.

Det er vel de vi gjør alle, helt uavhengig hvem vi stemmer på. 

Leste nettopp en som skulle stemme på AP fordi han ville ha høyere renter. 😂

Skrevet
4 hours ago, Snikpellik said:

Ikke overraskende det vel? Har sagt det tidligere, alt til venstre for FRP går ut på det samme så og si. Erna har mer til felles med Støre enn Listhaug. At folk stemmer på partiet Høyre og tenker de stemmer borgerlig... 🤣🤙

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, Colin. said:

Det er mulig dersom man sparer alt man får til overs i flere måneder, men som sagt, da må man innfinne seg med å leve ekstremt billig i disse månedene også. Glem kjøp av klær, gode middager, reise innenlands m.m. Slik skulle det ikke måtte være når man visstnok lever i et så rikt og fantastisk land. Mindre får man også for pengene nå når man reiser til utlandet pga kronekursen.

Det finnes løsninger. Norge er et rikt land på ressurser. Absolutte tull at krona er slik den er nå og som gjør oss alle fattigere.

Uføretrygden kommer vel helt ann på prioriteringen her hjemme. En god kompis som er ung ufør har bod i Mexico enn stund og flytter snart til Peru.

Jeg reiser veldig mye ( er ikke trygda) er fortiden på 3 ukers tur i Asia.. Veldig mange av Nordmenn jeg møter i utlandet, spesielt unge er trygda og backpacker rundt. Ofte har de da ikke bo utgifter hjemme i Norge 

Endret av paatur
Skrevet

Ap kjenner som vanlig godt sin besøkelsestid.
https://www.vg.no/nyheter/i/3MyRE9/stoltenberg-tviholder-paa-skatteforlik-alle-maa-ikke-vaere-med

Nå skal de lokke til seg flere H og Frp velgere med skattereform som de kan bli mer fornøyd med.

Jens: hva han ikke vil ha i reformen:

• Øke det samlede avgift- og skattenivået
  • Innføre arveavgift
  • Øke selskapsskattesatsen

Man skal til og med "se på" formueskatten .

Sånn sett er Ap i en gunstig posisjon. De kan vende seg i begge retninger alt ettersom de syns det passer seg.
Tror det kan være greit å tenke seg om hva man skal tro på. Mulig det er større sjans for at de står for det de sier nå enn tidligere. Vi får se.
Om det ikke skjer noe helt spesielt, komme Ap nå til å vinne dette valget ganske greit. 

Skrevet
4 hours ago, paatur said:

Uføretrygden kommer vel helt ann på prioriteringen her hjemme. En god kompis som er ung ufør har bod i Mexico enn stund og flytter snart til Peru.

Jeg reiser veldig mye ( er ikke trygda) er fortiden på 3 ukers tur i Asia.. Veldig mange av Nordmenn jeg møter i utlandet, spesielt unge er trygda og backpacker rundt. Ofte har de da ikke bo utgifter hjemme i Norge 

Jepp, som er et vesentlig poeng, de har ikke utgifter her hjemme. Hvis man også er fysisk skadet, så er jo ikke beste alternativ å ta inn på et herberge uten komfort f.eks. Og komfort koster meget med denne kronekursen. Jeg skjønner absolutt at man må prioritere med det man har. Håper du har en fin tur i Asia. 🙂

Skrevet
Vokteren skrev (3 timer siden):

All PR er tydeligvis god PR for Tjorven….

Jeg tror dette er et smart grep av Solberg, og hun har jo rett i at dersom det skulle bli borgerlig flertall så er det ikke politisk støtte til Listhaug som statsminister, fordi det etter alt å dømme fordrer at Høyre, Venstre og Krf som alle peker på Solberg blir større til sammen enn Frp. Deres velgere ønsker også Solberg, og vil ikke ha Listhaug.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (2 minutter siden):

Jeg stemmer på valgdagen. Blir enten Rødt eller SV. Har ikke helt bestemt meg ennå.

Har valgt Rødt et par ganger i nyere tid, men det ble borgerlig denne gang(stemte for en ukes tid siden). 

Skrevet
Colin. skrev (8 timer siden):

Det er mulig dersom man sparer alt man får til overs i flere måneder, men som sagt, da må man innfinne seg med å leve ekstremt billig i disse månedene også

Selvsagt, men dette vil være tilfellet for mange i jobb også hvis ferie er en prioritet og lønna ikke følger helt med i forhold til reiselysten. Jeg tenker at systemet (iallefall med minstetrygd) er lagt opp slik at man ikke gir høyere sats enn at folk nærmest blir nødt til å bruke opp disse pengene i Norge. På den måten så vil man få tilbake mye av stønadspengene i form av f.eks moms på mat og tjenester, skatter og andre avgifter. 

Colin. skrev (8 timer siden):

Jeg forventer høyere renter med FRP sin uansvarlige inflasjonsskapende politikk. Men klart, når de sitter i regjering med Høyre så blir det litt mer ansvarlighet da. 

Skrevet (endret)
2 hours ago, Delvis said:

Har valgt Rødt et par ganger i nyere tid, men det ble borgerlig denne gang(stemte for en ukes tid siden). 

Jeg stemte borgerlig før. Men det var mens jeg var ung og umoden.

Endret av Imaginacíon
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...