Neptun1 Skrevet i går, 15:32 Skrevet i går, 15:32 Snikpellik skrev (4 timer siden): Økningen i grafen der er ene og alene på grunn av ukrainske flyktninger. Tar du vekk disse, er innvandringen på det laveste nivået siden 90-tallet. Antallet fra Ukraina har forøvrig også sunket kraftig det siste halvannet året. Regjeringen kaster allikevel statsborgerskap etter migranter. Skaden har allerede skjedd, det er over 1 million innvandrere i Norge - av en befolkning på ca 5,5 millioner. Og dette har i all hovedsak skjedd etter innvandringsstoppen innført i 1975 etter tabben med å la pakistanske "turister" bli. Nå må politikerne finne løsninger for utvandring fra Norge. 2 1
Subara Skrevet i går, 15:57 Skrevet i går, 15:57 (endret) Vi lever i 2025. Nå må snart folk ha oppfattet at nordmenn i dag er i alle farger. Tredje generasjons innvandrere, adopterte og kjærlighetsekteskap mellom lys og mørk. De som ikke har lovlig oppholdstillatelse blir sendt ut av landet, så det blir allerede tatt hånd om. Jeg så nettopp en dokumentar om de i politiet som jobber med det. https://play.tv2.no/programmer/fakta/politi Ukrainere må også belage seg på å reise hjem. 3000 ukrainere har fått avslag på asyl. UDI mener de ikke er forfulgte i Ukraina. Endret i går, 15:58 av Subara 1
leticia Skrevet i går, 16:10 Skrevet i går, 16:10 Subara skrev (7 minutter siden): Vi lever i 2025. Nå må snart folk ha oppfattet at nordmenn i dag er i alle farger. Tredje generasjons innvandrere, adopterte og kjærlighetsekteskap mellom lys og mørk. Tror faktisk ikke det er fargen mange reagerer på (jeg håper ikke det). Det er den kvinneundertrykkende kulturen og homofobien som er problematisk, og fullstendig kræsj i forhold til et likestilt norsk samfunn. Forøvrig er dette et problem innen kristendom også, spesielt innen kristenkonservative kretser, sekter o.l. 2
Cyrio Skrevet i går, 16:15 Skrevet i går, 16:15 Subara skrev (10 minutter siden): Vi lever i 2025. Nå må snart folk ha oppfattet at nordmenn i dag er i alle farger. Tredje generasjons innvandrere, adopterte og kjærlighetsekteskap mellom lys og mørk. De som ikke har lovlig oppholdstillatelse blir sendt ut av landet, så det blir allerede tatt hånd om. Jeg så nettopp en dokumentar om de i politiet som jobber med det. https://play.tv2.no/programmer/fakta/politi Ukrainere må også belage seg på å reise hjem. 3000 ukrainere har fått avslag på asyl. UDI mener de ikke er forfulgte i Ukraina. 3000 ja... https://www.ssb.no/befolkning/innvandrere/statistikk/personer-med-flyktningbakgrunn/artikler/ukrainere-er-na-storste-flyktninggruppe-i-norge Hva med de resterende 82 000? https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/nesten-85-000-ukrainske-flyktninger-bosatt-i-kommune-norge/id3114219/ Misforstå meg rett, jeg har egentlig veldig lite i mot Ukrainske flyktninger generelt sett, de fører generelt sett med seg lite vold og ugunstige kulturforskjeller inn i landet, men dette er jo samme dansen som kommer hver gang det er snakk om innvandring. Det blir dratt frem noen overskrifter om at "nå sendes folk i retur", også viser det seg at det bare en en bitteliten prosentandel dette gjelder. Samtidig ser vi at det her tydeligvis er status: Neptun1 skrev (40 minutter siden): det er over 1 million innvandrere i Norge - av en befolkning på ca 5,5 millioner. Hvorfor synes vi dette er greit? Hvorfor skal Norge som er et av de minste landene i Europa redde desidert flest mennesker? Hvorfor har vi valgt å gjøre det på en slik måte at folk ikke engang rekker å integreres før de etablerer egne "samfunn i samfunnet"? 1
Snikpellik Skrevet i går, 16:21 Skrevet i går, 16:21 (endret) Neptun1 skrev (51 minutter siden): Regjeringen kaster allikevel statsborgerskap etter migranter. En påstand uten grunnlag. Spesielt når det gjelder migranter. For alle som vil bli norsk statsborger har det blitt en god del vanskeligere de siste årene. Kravet til botid har økt, det er blitt strengere krav til norskkunnskaper og samfunnskunnskap, som nå krever dokumentasjon og ikke bare kurs. Strengere krav til at man må være økonomisk selvberget, og strengere regler rundt rulleblad er også innført de siste årene. Spørsmålet er om dette er en bra ting, og om det hemmer integreringen eller ikke. Siden det for tiden kommer få innvandrere til Norge er det bedre integrering vi bør fokusere mest på. Selv har jeg hjulpet en islandsk-norsk kompis med å få statsborgerskap, en utrolig tung og langtekkelig prosess. Endret i går, 16:24 av Snikpellik 2 1
leticia Skrevet i går, 16:22 Skrevet i går, 16:22 Cyrio skrev (8 minutter siden): Hvorfor har vi valgt å gjøre det på en slik måte at folk ikke engang rekker å integreres før de etablerer egne "samfunn i samfunnet"? Slik som norske uføre og pensjonister gjør i f.eks Spania og Thailand? Det er helt naturlig at man forsøker å samle seg sammen med noen som har omtrent likt språk og verdier som man selv har. Oslo: Stabilt antall norske pensjonister i Spania - SpaniaPosten | Nyheter fra Alicante, Malaga, Gran Canaria 2
Snikpellik Skrevet i går, 16:29 Skrevet i går, 16:29 Vokteren skrev (1 time siden): En argumentasjon som stinker bortforklaring, rosemaling og ansvarsfraskrivelse. Innlegget mitt dreier seg simpelthen om at det kommer færre innvandrere til Norge nå enn før, som svar på en påstand. Jeg kom med fakta om tall, hverken mer eller mindre. Hvor du får «bortforklaring, rosemaling og ansvarsfraskrivelse» fra ut fra mitt innlegg er ikke godt å si. At du ikke liker fakta er ikke mitt problem. 2 2 1
Mr.M Skrevet i går, 16:31 Skrevet i går, 16:31 leticia skrev (4 minutter siden): Slik som norske uføre og pensjonister gjør i f.eks Spania og Thailand? Det er helt naturlig at man forsøker å samle seg sammen med noen som har omtrent likt språk og verdier som man selv har. Oslo: Stabilt antall norske pensjonister i Spania - SpaniaPosten | Nyheter fra Alicante, Malaga, Gran Canaria jeg tror jammen det er slik selv innen landet. var vel en egen forening for "innvandrende" nordlendinger i Oslo en gang i tiden. 1
leticia Skrevet i går, 16:35 Skrevet i går, 16:35 Mr.M skrev (7 minutter siden): jeg tror jammen det er slik selv innen landet. var vel en egen forening for "innvandrende" nordlendinger i Oslo en gang i tiden. Det aner jeg ikke. Poenget er at man trekker mot folk man føler tlhørighet til Som du jo også bekrefter. 2
Subara Skrevet i går, 16:52 Skrevet i går, 16:52 leticia skrev (1 minutt siden): Tror faktisk ikke det er fargen mange reagerer på (jeg håper ikke det). Det er den kvinneundertrykkende kulturen og homofobien som er problematisk, og fullstendig kræsj i forhold til et likestilt norsk samfunn. Forøvrig er dette et problem innen kristendom også, spesielt innen kristenkonservative kretser, sekter o.l. Norsk demokrati med likestilling kan være et forbilde. Alt avhengig av hvor tradisjonell kulturen er der man kommer fra, vil det ta tid å endre holdninger. Religion kan ofte være en brems. Men jeg tror de fleste vil gå for en friere måte å leve på når de har muligheten og er klare for det. Homofile kommer ut av skapet i innvandrermiljøer og neste generasjon innvandrere tar høyere utdannelse, selv om foreldrene kommer fra fattige land og har liten skolegang. Ellers et stort og komplisert tema. 2
Mr.M Skrevet i går, 17:02 Skrevet i går, 17:02 leticia skrev (18 minutter siden): Det aner jeg ikke. Poenget er at man trekker mot folk man føler tlhørighet til Som du jo også bekrefter. ja, jeg har påpekt samme som deg, i andre tråder opp gjennom åra. Dvs. pekt på steder som f.eks. Chinatown bydelen i New York og Los Angeles, Little Italy på Manhattan, etc. Tilsvarende eksisterer rundt hele verden, og bare bekrefter at det er gjengs adferd hos folk uavhengig av nasjonalitet. 2
Subara Skrevet i går, 17:16 Skrevet i går, 17:16 Cyrio skrev (37 minutter siden): 3000 ja... https://www.ssb.no/befolkning/innvandrere/statistikk/personer-med-flyktningbakgrunn/artikler/ukrainere-er-na-storste-flyktninggruppe-i-norge Hva med de resterende 82 000? https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/nesten-85-000-ukrainske-flyktninger-bosatt-i-kommune-norge/id3114219/ Misforstå meg rett, jeg har egentlig veldig lite i mot Ukrainske flyktninger generelt sett, de fører generelt sett med seg lite vold og ugunstige kulturforskjeller inn i landet, men dette er jo samme dansen som kommer hver gang det er snakk om innvandring. Det blir dratt frem noen overskrifter om at "nå sendes folk i retur", også viser det seg at det bare en en bitteliten prosentandel dette gjelder. Samtidig ser vi at det her tydeligvis er status: Hvorfor synes vi dette er greit? Hvorfor skal Norge som er et av de minste landene i Europa redde desidert flest mennesker? Hvorfor har vi valgt å gjøre det på en slik måte at folk ikke engang rekker å integreres før de etablerer egne "samfunn i samfunnet"? Hvis man er i en vanskelig situasjon selv kan jeg forstå frustrasjonen, da man kan være redd for at bli tilsidesatt. Men vi må hjelpe ukrainere og vise solidaritet, da vi også er delaktige i krigen. Håper at krigen er over snart. 2
Vokteren Skrevet i går, 17:29 Forfatter Skrevet i går, 17:29 leticia skrev (1 time siden): Tror faktisk ikke det er fargen mange reagerer på (jeg håper ikke det). Det er den kvinneundertrykkende kulturen og homofobien som er problematisk, og fullstendig kræsj i forhold til et likestilt norsk samfunn. Forøvrig er dette et problem innen kristendom også, spesielt innen kristenkonservative kretser, sekter o.l. Mye rett i det du skriver, men dette er kun en del av helhetsbildet. Det er også verdt å nevne holdninger til myndigheter, bærekraft og annerledestenkende. Det du beskriver er normalen i mange MENA-land. Land hvor flertallet ser på vestlige verdier med forakt og noe som truer nedarvede verdier.
Krig og fred Skrevet i går, 17:44 Skrevet i går, 17:44 I dag kom det frem at norgesgruppen økte fortjenesten med 5.6%, og at de har økt prisene mer enn ellers prisstigning og inflasjon. Allikevel mener folk at det er regjeringen som er skyld i at de får mindre mat for pengene. Man kan bare konkludere at mennesker har en blindsone når det kommer til oligarker, og er villige til å skylde på alle andre enn de. 3 2
Vokteren Skrevet i går, 17:46 Forfatter Skrevet i går, 17:46 Neptun1 skrev (2 timer siden): Nå må politikerne finne løsninger for utvandring fra Norge. Dette er ønsketenking så lenge politikere kan øse av oljefondet. Så lenge behovet for utenlandske individer blir politisk skapt og framsnakket med kreativ bruk av statistikk og generøse trygdeordninger, vil problemene øke eksponesielt.
Vokteren Skrevet i går, 17:49 Forfatter Skrevet i går, 17:49 Krig og fred skrev (2 minutter siden): I dag kom det frem at norgesgruppen økte fortjenesten med 5.6%, og at de har økt prisene mer enn ellers prisstigning og inflasjon. Allikevel mener folk at det er regjeringen som er skyld i at de får mindre mat for pengene. Man kan bare konkludere at mennesker har en blindsone når det kommer til oligarker, og er villige til å skylde på alle andre enn de. En normal konsekvens når markedet styres av noen få og konkurransetilsynet sover i timen….. 1
Cyrio Skrevet i går, 19:09 Skrevet i går, 19:09 leticia skrev (2 timer siden): Slik som norske uføre og pensjonister gjør i f.eks Spania og Thailand? Ja, hvor mye koster en norsk pensjonist staten Spania sammenlignet med en gjennomsnittlig "lykkejeger"? Og hvor mye kriminalitet drar han med seg? 1
leticia Skrevet i går, 19:47 Skrevet i går, 19:47 Cyrio skrev (34 minutter siden): Ja, hvor mye koster en norsk pensjonist staten Spania sammenlignet med en gjennomsnittlig "lykkejeger"? Og hvor mye kriminalitet drar han med seg? Relevans? Du snakket om at de skaper samfunn i samfunnet, noe som gjøres av nordmenn i utlandet også. Jeg vet ikke hvor kostbare de er og hvor mye kriminalitet de fører med seg. 2
Duriello Skrevet i går, 20:01 Skrevet i går, 20:01 (endret) Sitter å ser sendingen på NRK nå. Hva faen feiler det det mennesket som står å kjefter på statsministerkandidatene? 😅 (Hvit og blå topp) Edit* Man er egentlig ganske gutsy for å snakke i kjeften på de da. 😂 Endret i går, 20:06 av Duriello
leticia Skrevet i går, 20:11 Skrevet i går, 20:11 Duriello skrev (6 minutter siden): Sitter å ser sendingen på NRK nå. Hva faen feiler det det mennesket som står å kjefter på statsministerkandidatene? 😅 (Hvit og blå topp) Edit* Man er egentlig ganske gutsy for å snakke i kjeften på de da. 😂 Syns hu var tøff jeg. Når man snakker om forurensning så er det vel også tiden overmoden til å ta opp f.eks vedfyring, og ikke bare snakke om biler... https://www.forskning.no/forurensning-nilu-norsk-institutt-for-luftforskning-partner/mer-vedfyring-er-skadelig-for-lufta-i-byene/361275 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå