toppsecret Skrevet 28. april Skrevet 28. april (endret) NY oppdatering ute for BANKID Jeg har valgt å ikke ta å oppdatere den, og velger heller først å høre meg frem på om den funker som den skal? Sist jeg oppdaterte ble det store problemer for min del og skapte mye styr Er det noen som har oppdatert appen med den nye opppdateringen som er ute nå og alt fungerer som det skal i etterkant av dette? Endret 28. april av toppsecret
Mannen med ljåen Skrevet 28. april Skrevet 28. april Fornuftig. Jeg hadde også problemer forrige gang. Det skulle vært mulig å gå tilbake til forrige versjon. Ja, jeg har nå den nyeste versjonen, uten problemer denne gangen.
minim Skrevet 28. april Skrevet 28. april Tenk om det hadde vært mulig å ha bankid på mobilen uten at den var avhengig av å installere egen app. Knyttet til simkort feks. Det hadde vært revolusjonerende!
Mannen med ljåen Skrevet 28. april Skrevet 28. april BankID på mobil, mener du? Vi hadde det før. Fire av fem ganger virker det ikke. Det skulle komme en melding, men den kom ikke. Når du prøver på nytt, går det ikke fordi den fremdeles holder på med forrige forsøk. Dagens løsning svikter bare en av fire ganger. Stor forbedring, hvis de bare kunne slutte å oppdatere appen hele tiden. 1
Salvesen. Skrevet 28. april Skrevet 28. april Oppdaterte nå, like dritt som før å kan ikke se noe nytt. Funker dog.
disk Skrevet 28. april Skrevet 28. april Ka som er dritt med bankid på mobil egentlig? Synes det har fungert fint hele tiden. 1
obygda Skrevet 28. april Skrevet 28. april minim skrev (5 minutter siden): Tenk om det hadde vært mulig å ha bankid på mobilen uten at den var avhengig av å installere egen app. Knyttet til simkort feks. Det hadde vært revolusjonerende! Begynner allerede å savne brikkene. Da slapp man å fly rundt å oppdatere apper - og byttet man mobil så slapp man å styre med å flytte den over til ny mobil. Faktisk er jeg temmelig irritert på veldig mye av sikkerhetsjaget man har i samfunnet. Selv appen for å kommunisere med skolen må hele tiden re-aktiveres mhp tilgang. Og alt annet har 2FA - og passordene er vel minimum 12 tegn med spesialtegn de fleste steder. Og er man på jobb er 90% av ALLE feil relatert til en eller annen sikkerhetspatch,firewall eller noe i den gata. Jeg må si jeg er møkk lei alt styret - og nå er det cloud computing med alt av AI som i bunn og grunn gjør ALT sabla tregt - og bruker man det så er det ekvivalent med å hugge ned noen trær mhp CO2 utslipp......
minim Skrevet 28. april Skrevet 28. april Mannen med ljåen skrev (7 minutter siden): BankID på mobil, mener du? Vi hadde det før. Fire av fem ganger virker det ikke. Det skulle komme en melding, men den kom ikke. Når du prøver på nytt, går det ikke fordi den fremdeles holder på med forrige forsøk. Dagens løsning svikter bare en av fire ganger. Stor forbedring, hvis de bare kunne slutte å oppdatere appen hele tiden. Ahh vi hadde noe sånt bra før ja. Må være derfra jeg husker det. Virket hver gang uten noe fuzz. For meg som bytter telefon ofte fulgte det også med uten reaktivering hver gang. Til og med på bestemors gamle doro virket det! obygda skrev (1 minutt siden): Begynner allerede å savne brikkene. Da slapp man å fly rundt å oppdatere apper - og byttet man mobil så slapp man å styre med å flytte den over til ny mobil. Faktisk er jeg temmelig irritert på veldig mye av sikkerhetsjaget man har i samfunnet. Med gamle bankid på mobil slapp man oppdatering av app, den var OS uavhengig, byttet du mobil så slapp du å foreta deg noe da det fulgte sim kort. Den var også langt kjappere og du slapp å vise bankid passordet ditt til nabo passasjer på tog/buss ved innlogging. Der nedgradere vi virkelig på alle plan med dette app greiene. 1
Salvesen. Skrevet 28. april Skrevet 28. april disk skrev (14 minutter siden): Ka som er dritt med bankid på mobil egentlig? Synes det har fungert fint hele tiden. Hva er bra med den? Jeg liker ikke at en må inn å ut av nettsider og apper og vas. Det skulle gått automagisk i bakgrunnen via faceid eller fingeravtrykk etc. I tillegg burde de tilbudt en form for token som varte i en stund så en slipper å gjennta det i det uendelige på noen "oppdrag". Det er rett og slett lite brukervennlig.
sk0yern Skrevet 28. april Skrevet 28. april Salvesen. skrev (18 minutter siden): Hva er bra med den? Jeg liker ikke at en må inn å ut av nettsider og apper og vas. Det skulle gått automagisk i bakgrunnen via faceid eller fingeravtrykk etc. I tillegg burde de tilbudt en form for token som varte i en stund så en slipper å gjennta det i det uendelige på noen "oppdrag". Det er rett og slett lite brukervennlig. Dere snakker om forskjellige ting. BankID på mobil fungerte uten en app. Var svært brukervennlig. Appen de har nå fungerer helt fint for meg, aldri opplevd problemer. Dog mer knot å bytte mobil. Er det slik at dere misliker oppdateringer på andre apper også? 1
Salvesen. Skrevet 28. april Skrevet 28. april sk0yern skrev (Akkurat nå): Dere snakker om forskjellige ting. BankID på mobil fungerte uten en app. Var svært brukervennlig. Appen de har nå fungerer helt fint for meg, aldri opplevd problemer. Dog mer knot å bytte mobil. Er det slik at dere misliker oppdateringer på andre apper også? Jeg har ingenting i mot oppdateringen, jeg liker bare ikke appen. Den er ikke brukervennlig som jeg forklarte ovenfor.
BIlly Bones Skrevet 28. april Skrevet 28. april Ingenting å være redd for. Har funket fint i hele dagen.
toralfb Skrevet 28. april Skrevet 28. april obygda skrev (42 minutter siden): Begynner allerede å savne brikkene. Da slapp man å fly rundt å oppdatere apper - og byttet man mobil så slapp man å styre med å flytte den over til ny mobil. Faktisk er jeg temmelig irritert på veldig mye av sikkerhetsjaget man har i samfunnet. Bankid brikken kan fortsatt benyttes. For andre tjenester kan det være mulig med en FIDO2 og hardware authenticator varianter som gjør samme jobb som Microsoft Authenticator-app og Google Authenticator app. 1
oddeh Skrevet 28. april Skrevet 28. april Salvesen. skrev (1 time siden): Det er rett og slett lite brukervennlig. Det morsomme er at bankid-passord ikke er case sensitiv, nettopp fordi det skulle være så brukervennlig. Brukervennlighet > sikkerhet.
sedsberg Skrevet 29. april Skrevet 29. april 13 hours ago, Mannen med ljåen said: BankID på mobil, mener du? Vi hadde det før. Fire av fem ganger virker det ikke. Det skulle komme en melding, men den kom ikke. Når du prøver på nytt, går det ikke fordi den fremdeles holder på med forrige forsøk. Dagens løsning svikter bare en av fire ganger. Stor forbedring, hvis de bare kunne slutte å oppdatere appen hele tiden. Min erfaring er motsatt. BankID på mobil fungerte i 99% av tilfellene mens BankID-app streiker omtrent 1 av 4 ganger.
toppsecret Skrevet 30. april Forfatter Skrevet 30. april – Vi opplever dessverre problemer med BankID. Kodebrikken og den versjonen uten passord av BankID fungerer fortsatt som normalt. Det ser ut til at problemet gjelder brukere som benytter BankID med app, sier Hege Steinsland, pressekontakt i BankID. www.vg.no/nyheter/i/LMOK7P/tekniske-problemer-med-bankid-flere-brukere-rammet
toppsecret Skrevet 30. april Forfatter Skrevet 30. april Nå har jeg selv oppdatert og er ikke en av de berørte
Mannen med ljåen Skrevet 30. april Skrevet 30. april Logget inn på Skatteetaten med BankID-app bare for å teste, det virker perfekt for meg nå. 1
Dubious Skrevet 30. april Skrevet 30. april disk skrev (På 28.4.2025 den 18.59): Ka som er dritt med bankid på mobil egentlig? Synes det har fungert fint hele tiden. Fungerte ikke i går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå