:utakt Skrevet søndag kl 10:37 Skrevet søndag kl 10:37 Etter å ha fulgt med på mislykkede kvaliker helt siden 2001/2, så holder jeg forventningene nede. 2 1
Tussi Skrevet søndag kl 10:47 Skrevet søndag kl 10:47 (endret) :utakt skrev (10 minutter siden): Etter å ha fulgt med på mislykkede kvaliker helt siden 2001/2, så holder jeg forventningene nede. Ja, jeg så mørkt på det etter 5 minutt igår, men Haaland har en syk evne til å fokusere og kjempe videre selv om han gjør en alvorlig feil. Det var imponerende. Jeg tar ikke gleden helt enda, men vinner vinkler Estland har italia 19 mål per lå de må ta igjen på 3 kamper. De har Moldova, men likevel, det er 6 mål i snitt per kamp, inkludert Norge. Si hvis vi vinner med 1 mål kver Moldova, har de kanskje 8 mål de må vinne mot Moldova og Israel, og må fortsatt slå Norge med 4 mål. Slår vi Estland er vi i VM Endret søndag kl 10:47 av Tussi 1
:utakt Skrevet søndag kl 10:54 Skrevet søndag kl 10:54 Enig i at det ser veldig lyst ut, men... Nei, jeg skal juble når det er bekreftet. 1
Delvis Skrevet søndag kl 11:03 Skrevet søndag kl 11:03 Det jeg anser som den største faren nå, er at trump finner på noen krumpring som gjør at VM ikke blir noe av, og/eller at det blir boikott eller noe. 2
HF- Skrevet søndag kl 11:07 Skrevet søndag kl 11:07 Tussi skrev (19 minutter siden): Ja, jeg så mørkt på det etter 5 minutt igår, men Haaland har en syk evne til å fokusere og kjempe videre selv om han gjør en alvorlig feil. Det var imponerende. Jeg tar ikke gleden helt enda, men vinner vinkler Estland har italia 19 mål per lå de må ta igjen på 3 kamper. De har Moldova, men likevel, det er 6 mål i snitt per kamp, inkludert Norge. Si hvis vi vinner med 1 mål kver Moldova, har de kanskje 8 mål de må vinne mot Moldova og Israel, og må fortsatt slå Norge med 4 mål. Slår vi Estland er vi i VM Skal juble når vi har slått Estland, ikkje før 2
Delvis Skrevet søndag kl 14:13 Skrevet søndag kl 14:13 (endret) BIlly Bones skrev (1 time siden): Vi kommer til å herje i VM! Hvis vi er heldige å få de beste med og i bra form, kan det bli interessant. Skader og sånt må vi regne med, men krysser fingrene for at det ikke skjer. Vi har iallefall mer å gå på, og enkelte nye spillere nærmer seg med stormskritt. I forsvar kan det bli en positiv tilførsel. Forhåpentlig kommer Langås tilbake igjen, og Sebulonsen som spiller i BL ser ut til å gjøre det bra. Er faktisk på vei og skal inn i troppen nå til kampen mot NZ. Helland, Guddal.. mulig VM kan komme i tidligste laget for noen av dem, men de er stopper-talenter i rivende utvikling. Endret søndag kl 14:13 av Delvis
herzeleid Skrevet søndag kl 14:28 Skrevet søndag kl 14:28 :utakt skrev (3 timer siden): Etter å ha fulgt med på mislykkede kvaliker helt siden 2001/2, så holder jeg forventningene nede. Akkurat det samme jeg tenkte. Krysser fingrene men tør ikke ha for store forhåpninger før det er sikkert. 1
Tussi Skrevet mandag kl 18:19 Skrevet mandag kl 18:19 Dårlige nyheter, Ødegaard er ute de siste to kampene https://www.tv2.no/sport/nedslaende-odegaard-melding/18189915/
leticia Skrevet mandag kl 19:17 Skrevet mandag kl 19:17 Tussi skrev (1 time siden): Dårlige nyheter, Ødegaard er ute de siste to kampene https://www.tv2.no/sport/nedslaende-odegaard-melding/18189915/ Det ser da ut som de greier seg greit uten han også
Tycho Urke Skrevet mandag kl 19:29 Skrevet mandag kl 19:29 BIlly Bones skrev (På 12.10.2025 den 14.46): Vi kommer til å herje i VM! Norge imponerer ja, men hvor mange av de skikkelige Europeiske topp lagene har Norge spilt mot ?
Korgutt Skrevet mandag kl 22:03 Forfatter Skrevet mandag kl 22:03 Tycho Urke skrev (2 timer siden): Norge imponerer ja, men hvor mange av de skikkelige Europeiske topp lagene har Norge spilt mot ? Er jo kun i Nations League samt i mesterskapene man møter andre topplag. I Nations League må du sågar være i den øverste divisjonen. Neste år vil det bli flust av såkalte toppnasjoner på høsten. POT 1: Portugal, Spania, Frankrike og Tyskland. POT 2: Italia, Nederland, Danmark og Kroatia. POT 3: Serbia, Belgia, England og Norge. POT 4: Wales, Tsjekkia, Hellas og Tyrkia. Kampene mot de her spilles høsten 2026. 2 1
^fmj Skrevet mandag kl 23:02 Skrevet mandag kl 23:02 Vi kommer oss til VM og det er bra, det burde vi også klare med nåværende tropp. Vil si at vi er på overtid i forhold til å kvalifisere oss til mesterskap, burde i alle fall vært i siste EM. Det som er gledelig er at spillet fungerer, men de som snakker om en mulig finale må virkelig være helt fjerne. Forsvaret og keeper er langt unna det som vi har fremover på banene. Om Haikin skulle få norsk pass, er det da riktig å vrake Nyland som helt klart er en dårligere keeper? Ellers er det merkelig at vi har hatt en sånn ekstrem keepertørke så lenge.
Tussi Skrevet tirsdag kl 05:46 Skrevet tirsdag kl 05:46 leticia skrev (10 timer siden): Det ser da ut som de greier seg greit uten han også Ja, vi får håpe, Italia borte er verre enn Israel hjemme
knipsolini Skrevet tirsdag kl 12:25 Skrevet tirsdag kl 12:25 ^fmj skrev (13 timer siden): de som snakker om en mulig finale må virkelig være helt fjerne. Forsvaret og keeper er langt unna det som vi har fremover på banene. Tviler på at det er noen som snakker om noen finale uten at det er med et godt snev ironi. Muligens noen fan boys av Haaland som tror det, men for min del er det mye spøk i å snakke om at Norge kommer til å vinne VM.
knipsolini Skrevet tirsdag kl 12:26 Skrevet tirsdag kl 12:26 Tussi skrev (6 timer siden): Ja, vi får håpe, Italia borte er verre enn Israel hjemme Den kampen skal forhåpentligvis bli ubetydelig. Seier mot Estland så er det avgjort, men mindre Italia drar frem noen vanvittige seire mot Israel og Moldova. Mitt inntrykk er at Italia langt på vei har gitt opp nå, men det får vi vel svaret på i kveld
Mercruiser Skrevet tirsdag kl 13:26 Skrevet tirsdag kl 13:26 (endret) 1 hour ago, knipsolini said: Den kampen skal forhåpentligvis bli ubetydelig. Seier mot Estland så er det avgjort, men mindre Italia drar frem noen vanvittige seire mot Israel og Moldova. Mitt inntrykk er at Italia langt på vei har gitt opp nå, men det får vi vel svaret på i kveld Det må bli vanvittige seire ja. Skulle vi vinne knepent mot Estland, f.eks. 1-0, vil vi i utgangspunktet ha 20 plussmål mer enn Italia. Å hente inn dette kan teoretisk være mulig, men lite sannsynlig. Skulle de slå Moldova 10-0 og Israel 5-0, vil de måtte slå Norge med 3 mål. Mye skal gå galt før det skjer. Mye vil være avgjort mht. målforskjell dersom Italia slår Israel med "normale" sifre i kveld. Den største bekymringen er at vi snubler og går på poengtap mot Estland. Men det bør ikke være mulig hjemme mot et lag som er ranket som 129, men større skreller har skjedd før. Endret tirsdag kl 14:03 av Mercruiser
Korgutt Skrevet tirsdag kl 13:34 Forfatter Skrevet tirsdag kl 13:34 Vinner Norge 1-0 mot Estland så har vi 20 mål bedre målforskjell enn Italia. Kommer det 2 seire mot Israel og Moldova hvor de vinner med 10 mål sammenlagt så holder det med en 5-0 seier mot Norge i siste kamp for å tangere målforskjellen vår. Da hvert plussmål i den kampen for Italia blir til minusmål for Norge. Så dersom vi har 10 plussmål til gode foran siste kamp så er 5-0 nok for Italia. Ikke det at jeg har så voldsomt stor tro på det akkurat men bare nevner det. 1
svenka Skrevet tirsdag kl 14:00 Skrevet tirsdag kl 14:00 Korgutt skrev (15 timer siden): Er jo kun i Nations League samt i mesterskapene man møter andre topplag. I Nations League må du sågar være i den øverste divisjonen. Neste år vil det bli flust av såkalte toppnasjoner på høsten. POT 1: Portugal, Spania, Frankrike og Tyskland. POT 2: Italia, Nederland, Danmark og Kroatia. POT 3: Serbia, Belgia, England og Norge. POT 4: Wales, Tsjekkia, Hellas og Tyrkia. Kampene mot de her spilles høsten 2026. På en god dag slår Norge alle de nevnte laga i POT 3, det er jeg ganske sikker på.
Delvis Skrevet tirsdag kl 15:29 Skrevet tirsdag kl 15:29 Korgutt skrev (1 time siden): Vinner Norge 1-0 mot Estland så har vi 20 mål bedre målforskjell enn Italia. Kommer det 2 seire mot Israel og Moldova hvor de vinner med 10 mål sammenlagt så holder det med en 5-0 seier mot Norge i siste kamp for å tangere målforskjellen vår. Da hvert plussmål i den kampen for Italia blir til minusmål for Norge. Så dersom vi har 10 plussmål til gode foran siste kamp så er 5-0 nok for Italia. Ikke det at jeg har så voldsomt stor tro på det akkurat men bare nevner det. Ja, men det kan bli mer realiteten enn vi liker. 5 - 0 ser nok Italia som en mulighet, så da vil det helt sikkert bli et heftig kjør mot oss og faktisk en spenning foran den kampen. Om Italia finner skikkelig utav det, kan det bli mer enn 10 plussmål på de to kampene forut. Feks 5 mot Israel og 6, 7 eller endog mer mot Moldova. Så vi får satse på å få så mange mål som mulig mot Estland.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå