obygda Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Folkflesk skrev (Akkurat nå): Ev så sier de at avtalen er brutt og setter 30% toll med en advarsel om at de vil oppføre seg som en gal psykopat hvis de får noe tilbake. Men de kan ikke tvinge folk til å kjøpe amerikanske varer. Tenker f.eks franskmenn er bevisste. Tyskere er bevisste mhp biler osv. 1
robertaas Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Folkflesk skrev (Akkurat nå): Du har fått med deg at jeg snakker om landbruksprodukter? Og hvis de som skal stå imot den amerikanske utpressingen er av samme kaliber som von der Leyden så føler jeg meg ikke videre betrygget. Ehh... hva annet enn landbruket trodde du at matvarer fra USA skulle komme fra? Det er du som stadig gjentar at landbruksprodukter fra USA er fulle av gift og at de presser EU til å godta dette.. uten å klare dokumentere påstanden. For de fleste er gjentagelse av en påstand ikke det samme som dokumentasjon.
robertaas Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden (endret) obygda skrev (7 minutter siden): Nei. Jeg prøver så godt jeg kan. Mye av det du nevner har jeg valgt bort At du poster dette på nettet er bevis på at du ikke har klart kutte ut produkter fra USA. Endret 23 timer siden av robertaas 1
Tussi Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Folkflesk skrev (6 minutter siden): Du har fått med deg at jeg snakker om landbruksprodukter? Og hvis de som skal stå imot den amerikanske utpressingen er av samme kaliber som von der Leyden så føler jeg meg ikke videre betrygget. Det fine med Norge er at du velger helt selv hvilke produkter du vil kjøpe, så kan jeg og alle andre gjøre det samme HVIS de blir tilgjengelige 1
Duriello Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden robertaas skrev (1 minutt siden): At du poster dette på nettet er bevis på at du ikke klart kutte ut produkter fra USA. Han sa mye, ikke alt? 2
Folkflesk Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden (endret) robertaas skrev (9 minutter siden): Ehh... hva annet enn landbruket trodde du at matvarer fra USA skulle komme fra? Det er du som stadig gjentar at landbruksprodukter fra USA er fulle av gift og at de presser EU til å godta dette.. uten å klare dokumentere påstanden. For de fleste er gjentagelse av en påstand ikke det samme som dokumentasjon. Hva er det du ikke skjønner når amerikanerne er sitert på at denne avtalen er en stor mulighet for deres "ranchers and farmers"? Den gjengen kan bare en ting og det er utpressing. Og nå er det bare å være forberedt på utpressing på handel av genmodifisert dilldall som de produserer og spiser. Endret 23 timer siden av Folkflesk 1 1
Folkflesk Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden (endret) robertaas skrev (6 minutter siden): At du poster dette på nettet er bevis på at du ikke har klart kutte ut produkter fra USA. En gang kom jeg over en gjøk som sa at mitt forslag om å innføre økonomiske sanksjoner mot Israel var umulig og at jeg beviste det ved å bruke en PC. Det virker som du er i ferd med å forfalle til et lignende nivå. Endret 23 timer siden av Folkflesk 3
robertaas Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Folkflesk skrev (1 minutt siden): Hva er det du ikke skjønner når amerikanerne er sitert på at denne avtalen er en stor mulighet for deres "ranchers and farmers"? Hva det har med å akseptere "gift-produkter" å gjøre. "ranchers and farmers" er de som produserer andbruksprodukter som blir til mat. Når det blir lettere å eksportere mat fra USA til Europa blir det selvsagt en mulighet for de som produserer denne maten.
Folkflesk Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden (endret) robertaas skrev (7 minutter siden): Hva det har med å akseptere "gift-produkter" å gjøre. "ranchers and farmers" er de som produserer andbruksprodukter som blir til mat. Når det blir lettere å eksportere mat fra USA til Europa blir det selvsagt en mulighet for de som produserer denne maten. Ja, og da vil de begynne å gneldre så fort de gift-infiserte produktene deres møter restriksjoner som de selv ikke har og som MAGA-regimet har jobbet hardt for å fjerne der borte. Og du kommer tydeligvis til å ta frem den røde capsen og heie på dem. Endret 23 timer siden av Folkflesk 2
robertaas Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Folkflesk skrev (2 minutter siden): En gang kom jeg over en gjøk som sa at mitt forslag om å innføre økonomiske sanksjoner mot Israel var umulig og at jeg beviste det ved å bruke en PC. Det virker som du er i ferd med å forfalle til et lignende nivå. Det er et faktum at om du skulle boycottet alle tekniske nyvinninger fra Israel hadde du ikke klart poste noe her. Vi lever i et komplekst teknologisk samfunn hvor vi er helt avhengig av mye fra flere land. Det holder ikke å bare kjøpe appelsiner med et annet merke for å "kutte ut Israel". At du tyr til personkarakteristikker når du mangle argumenter sier mest om deg.
Folkflesk Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden (endret) robertaas skrev (5 minutter siden): Det er et faktum at om du skulle boycottet alle tekniske nyvinninger fra Israel hadde du ikke klart poste noe her. Du er jo akkurat som den klovnen jeg beskrev. "Det er umulig å boikotte et land på 10 millioner fordi de er så geniale på high-tech at vi ikke ville klart det". Jeg må bare le av dette. Og de vikarierende motivene skinner så altfor godt gjennom. Kan du ikke iallefall være redelig nok til å innrømme at du støtter Trump og Israel, og derfor ønsker maksimalt samkvem med dem? Endret 23 timer siden av Folkflesk 2
robertaas Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Folkflesk skrev (7 minutter siden): Ja, og da vil de begynne å gneldre så fort de gift-infiserte produktene deres møter restriksjoner som de selv ikke har og som MAGA-regimet har jobbet for å fjerne der borte. Og du kommer tydeligvis til å ta frem den røde capsen og heie på dem. Igjen denne irrasjonelle fikseringen på at matprodukter er fulle av gift. Og ser du også for deg at alle som ber om dokumentasjon går rundt med rød caps?
Folkflesk Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden (endret) robertaas skrev (6 minutter siden): Igjen denne irrasjonelle fikseringen på at matprodukter er fulle av gift. Og ser du også for deg at alle som ber om dokumentasjon går rundt med rød caps? https://www.theguardian.com/us-news/2019/may/22/toxic-chemicals-everyday-items-us-pesticides-bpa På tide å cut the crap og være ærlig på hvem du støtter? Endret 23 timer siden av Folkflesk 1
Zork Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden 23 minutes ago, robertaas said: At du poster dette på nettet er bevis på at du ikke har klart kutte ut produkter fra USA. 3 3
robertaas Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Folkflesk skrev (3 minutter siden): Du er jo akkurat som den klovnen jeg beskrev. "Det er umulig å boikotte et land på 10 millioner fordi de er så geniale på high-tech at vi ikke ville klart det". Jeg må bare le av dette. Kan du ikke iallefall være redelig nok til å innrømme at du støtter Trump og Israel, og derfor ønsker maksimalt samkvem med dem? At andre kunne oppfunnet det samme er veldig forskjellig fra at det var andre som oppfant det samme. Og er å forholde seg til fakta for deg synnonymt med å "støtter Trump og Israel"? Sier du at du ønsker velge hat forran fakta? 1
Folkflesk Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden (endret) robertaas skrev (7 minutter siden): At andre kunne oppfunnet det samme er veldig forskjellig fra at det var andre som oppfant det samme. Og er å forholde seg til fakta for deg synnonymt med å "støtter Trump og Israel"? Sier du at du ønsker velge hat forran fakta? Du viser jo forståelse for en idiot som mente at økonomiske sanksjoner mot et land på 10 millioner er umulig. Og det altså på toppen av en påstand om at det ikke er mulig å velge bort amerikanske produkter. At du kun "forholder deg til fakta" og ikke har noe som helst politiske motiver for disse utspillene er det neppe noen som tror på. Endret 23 timer siden av Folkflesk 4
obygda Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden (endret) robertaas skrev (33 minutter siden): At du poster dette på nettet er bevis på at du ikke har klart kutte ut produkter fra USA. Er du ikke helt vel bevart? Jeg HAR kuttet ut produkter fra USA,men ikke alle. F.eks dette forumet som driftes av amerikansk software. Men at jeg har NOEN produkter igjen beviser ikke at jeg ikke har kuttet ut amerikanske varer og tjenester. Hele formålet må jo være å kutte så mye man kan. F.eks har jeg kuttet Netflix og Disney,Instagram,Facebook osv..og i butikken handler jeg ikke landsbruksvarer fra USA..Videre har jeg fjernet Windows fra flere pc'er og kjører nå linux. Tenk før du uttaler deg så bombastisk neste gang! Endret 23 timer siden av obygda 2
robertaas Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Folkflesk skrev (8 minutter siden): På tide å cut the crap og være ærlig på hvem du støtter? Jeg er en rasjonell person som kan støtte og vurdere forskjellige personer, partier og land forskjellig ut fra forskjellige saker. Og jeg kan gjøre det basert på fakta opp mot det mest sannsynlige alternativet eller mot et tenkt ideale. For de som har et endimensjonalt verdenssyn og er vant med å plassere folk i bås og derved finne tilfredsstillelse ved å slippe prøve late som at de forholder seg til fakta og heller kunne tilskrive dem alle sine fordommer.......... er jeg klar over at jeg kan være et frustrerende møte.
robertaas Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Folkflesk skrev (9 minutter siden): Du viser jo forståelse for en idiot som mente at økonomiske sanksjoner mot et land på 10 millioner er umulig. Når har jeg påstått at økonomike sanksjoner er umulig? Å ha økonomiske sanksjoner og boycotte alt som kommer fra et land er veldig forskjellig.
Folkflesk Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden (endret) robertaas skrev (6 minutter siden): Når har jeg påstått at økonomike sanksjoner er umulig? Å ha økonomiske sanksjoner og boycotte alt som kommer fra et land er veldig forskjellig. Ok, velkommen dit. Såvidt jeg vet har det hele tiden her vært snakk om å boikotte mest mulig amerikansk. Noe jeg selv kommer til å følge så lenge de styres av det mafiaregimet de har i dag. Endret 22 timer siden av Folkflesk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå