Populært innlegg WiiBoy Skrevet onsdag kl 17:29 Populært innlegg Skrevet onsdag kl 17:29 3 hours ago, Klote said: ... Nå ser jeg ikke lenger på Nrk, og det pga personer som bruker lisenspengene våre til å nedsnakke høyresiden i politikken. Nrk kunne feks fjernet personer som Rune Nilson, Are og Odin og Bård T Johansen, bare for å nevne noen, som åpenbart formidler en bestemt politikk. Jeg har aldri hørt andre enn Arne Hjeltnes på Tv2 uttale noe positivt om høyresiden på tv... Nå er du veldig ute å surrer. De tre du trekker frem driver underholdning, ikke nyhetsformidling. Bård Tufte og Nytt på nytt snakker aldri positivt om noen, siden det er satire. Det er jo hele konseptet. Og de tuller med alle sider i politikken. 13
Boing_80 Skrevet onsdag kl 19:31 Skrevet onsdag kl 19:31 Tilfeldig? Jeg tror ikke det. Macron blir stoppet fordi Trump skal kjøre forbi
Boing_80 Skrevet onsdag kl 21:31 Skrevet onsdag kl 21:31 Dette er hinsides barnslig! Trump har nå fjernet det offisielle portrettet av Joe Biden fra Det hvite hus. Presidentportrettene henger vanligvis i en av bygningens korridorer. På plassen der Bidens portrett skulle ha hengt, er det nå plassert en kulepenn. Dette fremgår av et innlegg fra Det hvite hus på X. https://www.nettavisen.no/nyheter/donald-trump-med-voldsomt-stikk-fjernet-bilde-av-biden-i-det-hvite-hus/s/5-95-2636731 8
Folkflesk Skrevet onsdag kl 22:32 Skrevet onsdag kl 22:32 "ABC sier at over 6 millioner har sett Jimmy Kimmels comeback. Ifølge Forbes har Kimmel den siste tiden gjennomsnittlig hatt 1,77 millioner seere. Onsdagens episode hadde 6 260 000". Kimmel burde nesten betalt Trump & co en slant for nesten 4-dobling av seertallet. 5
N-4K0 Skrevet onsdag kl 22:41 Skrevet onsdag kl 22:41 Folkflesk skrev (10 minutter siden): Kimmel burde nesten betalt Trump & co en slant for nesten 4-dobling av seertallet. Hva med en "Big, Beautiful One Dollar Bill " ? 3
Populært innlegg skaftetryne32 Skrevet torsdag kl 06:12 Populært innlegg Skrevet torsdag kl 06:12 Klote skrev (16 timer siden): Haha, du nei. Problemer er selvsagt ikke synlige for de som ikke har problemer. Løsningen er ofte å kalle andres problemer for innbilte konspirasjonsteorier. Men det er ingen forklaring, det er å skyve problemene over på andre, for å kunne fortsette som før. Har jeg gjort noe av dette? Løsningen din tydeligvis er å komme med anklager om tenkte eller følte anklager, hvorfor det? Hva med å gi meg et argument i stedet for en anklage? "Haha, du nei", er det sånn du diskuterer, har jeg ikke problemer? har du en krystallkule? Kanskje du ikke skal anta så mye om folk du ikke kjenner? Klote skrev (16 timer siden): Nå ser jeg ikke lenger på Nrk, og det pga personer som bruker lisenspengene våre til å nedsnakke høyresiden i politikken. Har du tenkt over det at det kanskje ikke er NRK sin nøytralitet det er et problem med, men din egen? Problemet er at veldig mange med din type retorikk har en tendens til å stemple alt som ikke er høyreradikalt som venstresiden, noe som har resultert i at ganske mange borgerlige velgere her blir stemplet som venstreraddiser, skjønner du hva jeg insinuerer? Mange av dere gjenkjenner ikke høyresiden som høyresiden lenger, NRK er nøytrale. Klote skrev (16 timer siden): Nå ser jeg ikke lenger på Nrk, og det pga personer som bruker lisenspengene våre til å nedsnakke høyresiden i politikken. ikke jeg heller. Klote skrev (16 timer siden): Nrk kunne feks fjernet personer som Rune Nilson, Are og Odin og Bård T Johansen, bare for å nevne noen, som åpenbart formidler en bestemt politikk. Jeg har aldri hørt andre enn Arne Hjeltnes på Tv2 uttale noe positivt om høyresiden på tv. Aldri noen fra Nrk som åpenbart framstår som høyrevennlig. Og tro meg, jeg ville lagt merke til det, som en sensasjon. Til å ikke se på denne kanalen ser du ut til å vite veldig mye om innhold, programledere, og ikke minst deres politiske filosofi. 11
Klote Skrevet torsdag kl 06:55 Skrevet torsdag kl 06:55 skaftetryne32 skrev (37 minutter siden): Har jeg gjort noe av dette? Løsningen din tydeligvis er å komme med anklager om tenkte eller følte anklager, hvorfor det? Hva med å gi meg et argument i stedet for en anklage? "Haha, du nei", er det sånn du diskuterer, har jeg ikke problemer? har du en krystallkule? Kanskje du ikke skal anta så mye om folk du ikke kjenner? Har du tenkt over det at det kanskje ikke er NRK sin nøytralitet det er et problem med, men din egen? Problemet er at veldig mange med din type retorikk har en tendens til å stemple alt som ikke er høyreradikalt som venstresiden, noe som har resultert i at ganske mange borgerlige velgere her blir stemplet som venstreraddiser, skjønner du hva jeg insinuerer? Mange av dere gjenkjenner ikke høyresiden som høyresiden lenger, NRK er nøytrale. ikke jeg heller. Til å ikke se på denne kanalen ser du ut til å vite veldig mye om innhold, programledere, og ikke minst deres politiske filosofi. Mange morsomme kommentarer, ikke mange overraskelser. Høyrefolk eksisterer ikke lenger, det vet du godt. Det er høyreekstreme farlige holdninger alt som ikke er sosialistisk i dag. Nrk ble ikke etablert i år eller året før, jeg har vel sett nok Nrk til å mene noe om denne kanalen. Nei, jeg har ikke tenkt at det er jeg som mangler nøytralitet, og ikke Nrk. Den tanken har aldri streifet meg. Ikke er det å forvente at jeg skal være nøytral heller. Jeg er ærlig om min politiske side, det er forskjellen. Det er heller ikke skattebetalerne som støtter meg. Du er ikke direkte logisk i din argumentasjon.
Populært innlegg skaftetryne32 Skrevet torsdag kl 07:14 Populært innlegg Skrevet torsdag kl 07:14 Klote skrev (2 minutter siden): Mange morsomme kommentarer, ikke mange overraskelser. Høyrefolk eksisterer ikke lenger, det vet du godt. Det er høyreekstreme farlige holdninger alt som ikke er sosialistisk i dag. Og alle som ikke stemmer frp er venstreraddiser, er det virkelig sånn vi skal holde på? Det er temmelig meningsløst. Klote skrev (4 minutter siden): Nrk ble ikke etablert i år eller året før, jeg har vel sett nok Nrk til å mene noe om denne kanalen. Men meningene dine er ikke nødvendigvis fasiten. @WiiBoy har forøvrig rett dette er underholdere, satire, de kødder ikke bare med høyresiden, men venstresiden også, det er rart du ikke har fått med deg det. Klote skrev (8 minutter siden): Nei, jeg har ikke tenkt at det er jeg som mangler nøytralitet, og ikke Nrk. Den tanken har aldri streifet meg. Ikke er det å forvente at jeg skal være nøytral heller. Men da burde du ha vett nok til å forstå at det er faktisk du som er problemet, og ikke NRK, NRK er nøytrale, du er ikke det , du forventer at NRK skal ta din slagside, det er ikke det samme som å være nøytral. Jeg heller er ikke 100% samkjørt med NRK, tvert i mot, grunnen til det er at NRK er nøytrale, å være nøytral betyr bokstavelig talt og ikke ta parti eller aktivt delta i saken. Klote skrev (14 minutter siden): Det er heller ikke skattebetalerne som støtter meg. Du er ikke direkte logisk i din argumentasjon. De støtter deg like mye som noen andre. I det minste argumenterer jeg i motsetning til deg som drar påstander om andre debattanter ut av løse lufta, ikke spesielt logisk det heller. 11 1
Klote Skrevet torsdag kl 07:42 Skrevet torsdag kl 07:42 skaftetryne32 skrev (14 minutter siden): Men meningene dine er ikke nødvendigvis fasiten. @WiiBoy har forøvrig rett dette er underholdere, satire, de kødder ikke bare med høyresiden, men venstresiden også, det er rart du ikke har fått med deg det. Hvem og hva prater du om? Krever du fremdeles at jeg skal være like nøytral som Nrk? Er det jeg som er Nrk's problem, fordi jeg ikke sluker budskapet? Hvorfor trekker du fram en fasit? Er det de venstrevridde programlederne jeg nevnte i innlegget mitt du prater om? Underholdende satire er underholdning, ensidig propaganda er ensidig propaganda. De to første jeg nevnte på listen hører godt hjemme i den siste kategorien. Og nei, de kødder ikke med venstresiden. De skiter ikke i eget reir. Det er godt kjent at alle de nevnte "nøytrale" formidlerne på "nøytrale" Nrk er til venstre for Ap, og de markedsfører det godt på både radio og tv. Det er altså Nrk. Ditt nøytrale medium. Her er du på veldig tynn is. Dette er ikke mer å diskutere.
Populært innlegg Snikpellik Skrevet torsdag kl 07:51 Populært innlegg Skrevet torsdag kl 07:51 (endret) Klote skrev (17 minutter siden): Det er godt kjent at alle de nevnte "nøytrale" formidlerne på "nøytrale" Nrk er til venstre for Ap, og de markedsfører det godt på både radio og tv. Det er altså Nrk. Ditt nøytrale medium. Her er du på veldig tynn is. Dette er ikke mer å diskutere. På hvilket grunnlag er Bård Tufte Johansens programledelse "til venstre for Ap"? Og jo, disse meningene dine om at NRK driver med "ensidig propaganda", at "høyrefolk ikke eksisterer lenger" og så videre er temmelig radikale, og et virkelighetsbilde jeg tror de aller fleste er helt uenig i, så det er absolutt noe å diskutere. Endret torsdag kl 07:59 av Snikpellik 11 2
qualbeen Skrevet torsdag kl 08:16 Skrevet torsdag kl 08:16 NRK er mye forskjellig, og det er svært mange programmer som er totalt blottet for politikk (underholdning, sport, barne-programmene, og mye mye mer). De har også en del politikk; f.eks. debatt-programmene og nyheter. Nyheter distribueres både på radio, tv og nett. Der man burde kunne forvente mest politisk slagside, ville kanskje vært Debatten? Men vet du hva @Klote, jeg finner ikke den til å ha noen særlig venstre-vridd propaganda. Eller sympati. Debattene er svært nøytrale, og alle politikere får kjørt seg. Uansett om det er SV eller AP eller FRP: de blir utfordret på en ærlig og redelig måte. Jeg mistenker at dine holdninger mot NrK er noe som sitter igjen fra 80/90-tallet @Klote. Men svært mye har skjedd siden da. Kanalen har endret seg markant. Og noe politisk vennlighet ovenfor f.eks. AP eller andre i sentrum eller venstre-side, er for lengst fjernet. Hva «Are og Odin» og andre underholdningsprogrammer fra milleniumsskiftet måtte mene, er totalt irrelevant i dag. Akkurat som at det er helt irrelevant hvilken politisk retning programlederne av Luksusfellen på TV3 måtte ønske seg. Helt irrelevant. Underholdningsprogrammer er bare det. Ikke noe mer. Dersom folk endrer sine holdninger, verdier og standpunkt basert på enkel underholdning, går vi egentlig en farlig fremtid i møte. Er folk blitt så lettpåvirkelige? Har underholdning, herunder influencere og trollfabrikker fra andre regimer såpass mye makt?! 9
Klote Skrevet torsdag kl 08:17 Skrevet torsdag kl 08:17 Snikpellik skrev (14 minutter siden): På hvilket grunnlag er Bård Tufte Johansens programledelse "til venstre for Ap"? Og jo, disse meningene dine om at NRK driver med "ensidig propaganda", at "høyrefolk ikke eksisterer lenger" og så videre er temmelig radikale, og et virkelighetsbilde jeg tror de aller fleste er helt uenig i, så det er absolutt noe å diskutere. Hvilket grunnlag tror du, en fasit? Dette er en diskusjon, en meningsutveksling. Og nei, det er ingen ting å diskutere. Det har vært diskutert helt siden Carl I. Hagen med god grunn begynte å kalle Nrk for Ark i forrige århundre. Den diskusjonen kommer ikke noe videre, Nrk blir aldri bedre av den grunn.
skaftetryne32 Skrevet torsdag kl 08:18 Skrevet torsdag kl 08:18 Klote skrev (30 minutter siden): Krever du fremdeles at jeg skal være like nøytral som Nrk? Jeg har aldri krevd at du skal være nøytral, det er en stråmann fra din side. Klote skrev (30 minutter siden): Underholdende satire er underholdning, ensidig propaganda er ensidig propaganda. De to første jeg nevnte på listen hører godt hjemme i den siste kategorien. Og nei, de kødder ikke med venstresiden. De skiter ikke i eget reir. Det er godt kjent at alle de nevnte "nøytrale" formidlerne på "nøytrale" Nrk er til venstre for Ap, og de markedsfører det godt på både radio og tv. Det er altså Nrk. Ditt nøytrale medium. Jeg tror du kanskje er litt partisk ja. Alle de du er uenige med er på venstresiden? Er det sånn å forstå, jeg skjønner jo at du har en vane med å produsere stråmenn, meninger å synspunkter for andre, som du gjorde med meg nå nylig, er det mulig at du projiserer dine egne tanker på andre? Klote skrev (30 minutter siden): Dette er ikke mer å diskutere. Sånn vil du nok veldig gjerne at det skal være, men her er det mye å diskutere, det er mye å begrunne, påstandene du kommer med er helt ubegrunnet. 8
Populært innlegg Snikpellik Skrevet torsdag kl 08:22 Populært innlegg Skrevet torsdag kl 08:22 (endret) Klote skrev (21 minutter siden): Dette er en diskusjon, en meningsutveksling. Sitat Og nei, det er ingen ting å diskutere. Litt forvirrende... Du kommer med ubegrunnede påstander og meninger, andre svarer og spør hva slags argumenter du legger til grunn for de meningene. På Diskusjon.no. Jeg synes det må være helt rimelig å forvente bedre svar enn at dette ikke er noe å diskutere og noe greier om hva Carl I. Hagen sa for flere tiår siden. Endret torsdag kl 08:39 av Snikpellik 10
qualbeen Skrevet torsdag kl 08:42 Skrevet torsdag kl 08:42 Klote skrev (17 minutter siden): Hvilket grunnlag tror du, en fasit? Dette er en diskusjon, en meningsutveksling. Og nei, det er ingen ting å diskutere. Det har vært diskutert helt siden Carl I. Hagen med god grunn begynte å kalle Nrk for Ark i forrige århundre. Den diskusjonen kommer ikke noe videre, Nrk blir aldri bedre av den grunn. Carl I Hagen?! 🤯 Unnskyld meg, men dette er temmelig lenge siden. Tross alt forrige århunde/-tusen. Du påstår indirekte at NRK ikke kan endre seg. Der tar du dessverre feil. Det er du som ikke kan endre deg. Du er fastlåst i idéer og meninger fra 80- og 90-tallet. Jeg er enig i at NRK var i overkant kritisk til høyrevridd politikk den gang. Spesielt negative var de ovenfor FRP. Men du bør åpne øynene, og tørre å undersøke om situasjonen fremdeles står seg. Hva har du å tape på det? Jeg mener at NRK har kastet fra seg tidlige tiders venstrevridning. De prøver å være nøytrale. Nei: de digger ikke alt FRP kommer med, men det er ei heller mandated deres. Alle politiske ytringer blir satt spørsmål ved. Uansett parti-tilhørighet. Man kommer ikke billig fra Debatten på NRK hvis man stjeler solbriller, jukser med leiligheter og reiseregninger, får mannen til å investere på innside-informasjon, etc. etc. Hverken Rødt, SV, AP eller noen andre har "fri kort" hos dages NRK. 7 1
Klote Skrevet torsdag kl 08:52 Skrevet torsdag kl 08:52 qualbeen skrev (1 minutt siden): NRK er mye forskjellig, og det er svært mange programmer som er totalt blottet for politikk (underholdning, sport, barne-programmene, og mye mye mer). De har også en del politikk; f.eks. debatt-programmene og nyheter. Nyheter distribueres både på radio, tv og nett. Der man burde kunne forvente mest politisk slagside, ville kanskje vært Debatten? Men vet du hva @Klote, jeg finner ikke den til å ha noen særlig venstre-vridd propaganda. Eller sympati. Debattene er svært nøytrale, og alle politikere får kjørt seg. Uansett om det er SV eller AP eller FRP: de blir utfordret på en ærlig og redelig måte. Jeg mistenker at dine holdninger mot NrK er noe som sitter igjen fra 80/90-tallet @Klote. Men svært mye har skjedd siden da. Kanalen har endret seg markant. Og noe politisk vennlighet ovenfor f.eks. AP eller andre i sentrum eller venstre-side, er for lengst fjernet. Hva «Are og Odin» og andre underholdningsprogrammer fra milleniumsskiftet måtte mene, er totalt irrelevant i dag. Akkurat som at det er helt irrelevant hvilken politisk retning programlederne av Luksusfellen på TV3 måtte ønske seg. Helt irrelevant. Underholdningsprogrammer er bare det. Ikke noe mer. Dersom folk endrer sine holdninger, verdier og standpunkt basert på enkel underholdning, går vi egentlig en farlig fremtid i møte. Er folk blitt så lettpåvirkelige? Har underholdning, herunder influencere og trollfabrikker fra andre regimer såpass mye makt?! Selvsagt kan en ikke kritisere Nrk for å referere sport og nyheter, som at landslagstrener i fotball finner det riktig i uken før valg å fortelle at han stemmer Ap, eller at Åge Aleksandersen anbefaler, i ukene før valg, alle å stemme til venstre. Men det er viljen og vinklingen som viser at det er ingen reservasjoner rundt hvordan politikk presenteres og bakes inn i såkalt uskyldig underholdning. Det er ingen pusterom for oss som mener politikk bør være politikk, ikke fotball eller musikk, eller underholdning. Nrk er en viktig faktor i denne sausen av underholdning og politikk, og de har en tydelig agenda. Hvorfor skulle venstreorienterte journalister bruke energi på å fremheve høyrepolitikk? Ingen kan forvente at Ole Torp skal skryte av Frp. Det er sterkt venstrevridde både på Nrk og Tv2, det vet alle. Det er veldig få høyreorienterte, jeg kjenner ingen aktuelle. Og ja, det virker på folk, selvsagt blir folk påvirket. Journalister er vår informasjonskilde. Tror du ikke på det da vet du ingen ting om hvordan politikk funker. Selv Hitler klarte å selge sitt uspiselige budskap på en slik måte. Mediepåvirkning er ufattelig sterk for meningsdannelsen blant folk. Ingen politikere vinner noe valg uten en god mediestrategi.
Klote Skrevet torsdag kl 08:56 Skrevet torsdag kl 08:56 skaftetryne32 skrev (34 minutter siden): Jeg har aldri krevd at du skal være nøytral, det er en stråmann fra din side. Jeg tror du kanskje er litt partisk ja. Alle de du er uenige med er på venstresiden? Er det sånn å forstå, jeg skjønner jo at du har en vane med å produsere stråmenn, meninger å synspunkter for andre, som du gjorde med meg nå nylig, er det mulig at du projiserer dine egne tanker på andre? Sånn vil du nok veldig gjerne at det skal være, men her er det mye å diskutere, det er mye å begrunne, påstandene du kommer med er helt ubegrunnet. Joda, det er jeg som ikke er nøytral sier du i praksis, ikke Nrk som har det problemet. Du har ingen andre argumenter enn å se meg som et problem. Jeg diskuterer Nrk, du diskuterer meg. Og jeg dokumenterer. Du forsøker å dokumenterer mine feil. Noe du ikke klarer. Du er en stråmann.
skaftetryne32 Skrevet torsdag kl 08:58 Skrevet torsdag kl 08:58 Klote skrev (1 minutt siden): Det er sterkt venstrevridde både på Nrk og Tv2 For det første, det er ingenting gærent med å ha media som lener til venstre eller høyre, dagbladet er venstre, vg er sentrum/venstre aftenposten er høyre, NRK er nøytrale, Tv2 er høyrelent, det er ikke noe gærent med det i utgangspunktet, poenget er å lære fra forskjellige synspunkt, intelligente mennesker konsumerer ikke bare media de er enige med. 6 1
skaftetryne32 Skrevet torsdag kl 08:59 Skrevet torsdag kl 08:59 Klote skrev (1 minutt siden): Joda, det er jeg som ikke er nøytral sier du i praksis, Det er fremdeles ikke det samme, du må prøve å tenke litt!! 4 1
skaftetryne32 Skrevet torsdag kl 09:04 Skrevet torsdag kl 09:04 Klote skrev (3 minutter siden): Og jeg dokumenterer og du må virkelig lære deg hva ordet dokumentasjon betyr, å komme med løse påstander er ikke det samme som å dokumentere, du har ikke kommet med noe som helst dokumentasjon for dine påstander. Klote skrev (5 minutter siden): Jeg diskuterer Nrk, du diskuterer meg. Nå bare imiterer du, har du ingen egne argumenter utenom personangrep og påstander uten begrunnelse? 7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå