Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
Folkflesk skrev (7 minutter siden):

presse på Europa produkter som innholder giftstoffer.

Har du noen seriøs kilde på dette annet enn en aktivist-site hvor en annonym kommentator er fullstedig i affekt og bruker en programleder fra et underholdningsprogram som sannhetsvitne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutes ago, jallajall said:

Og dette er et godt eksempel på hvorfor man ikke blindt skal stole på en kar i retail helsesektoren til å drive med "bias and credibility". Flere av påstandene er korrigert og oppdatert av ANI og et par er i beste fall uklare eller missing context.

Denne med "Media Misquotes RSS Chief Mohan Bhagwat On Nationalism" så vises det til en ANI artikkel med headline "Avoid using word 'nationalism', as it is derives from Hitler or Nazi: Mohan Bhagwat" hvor påstanen er at ANI "attributed the statement to Bhagwat who was was narrating what an RSS worker in the UK had told him". Leser man 5 linjer lenger ned i artikkelen fremkommer hvor usagnet kommer fra. Neppe en gang "missing context" siden konteksten står der, men overskriften av kanskje litt clickbait. Men FALSE? Tja.

Det samme med denne elefanten som ble "‘fed’ a pineapple with firecrackers". Joda elefanten døde etter å ha spist en pinapple with firecrackers, men det var uklart om matingen var med vilje eller om den bare tilfedligvis hadde spist en pineappple with firecrackers som de to lokale bøndene hadde spredt litt utover gården for å holde dyr unna. Det var jo tre siktede i saken, men to av de hadde rømt, så man hadde ikke helt enda fått avklart hvorvidt elefanten ble "matet" en pineapple with firecrackers, eller om den av egen vilje spiste en pineapple with crackers som lå litt rundtomkring på gården for å holde dyr unna. I beste fall en "missing context". Men FALSE? Tja.

Sakene om Anju Bobby George og Donald Trump er senere korrigert.

Den 20 år gamle saken (!!) om Nancy Cartwright klarte jeg ikke å finne noen ANI kilder på. Mulig for gammel eller slettet.

Saken om Eid preyers in Sringagar (hvor de feilaktig brukte bilder fra en moske i Jammu) fant jeg ingen korrigering eller oppdatering om feilaktig bildebruk på.

MBF skriver jo også:
Asian News International (ANI) reports national news with minimally emotionally loaded headlines.. The wording of the articles is also relatively neutral and balanced. ANI primarily sources information to itself as they are the source and provider of news. ANI reports international news with low bias as they use credible mainstream news agencies..

...men å bruke en sak fra 2005 for å konkludere rundt "credibility" er tydeligvis null problem. 

Jeg tviler ikke på at dere kan fiske frem masse for å så tvil i faktasjekkeren, men jeg kan legge til et par grove saker hvor det åpenbart er løgn/misinformasjon:

Fra 2019The Caravan found several pieces of video footage from ANI, wherein logos of random television channels from Pakistan, along with Urdu tickers, were superimposed on news showcasing India in a positive light; their video editors have admitted to forging clips

Fra 2021ANI falsely reported that Chinese weightlifter Hou Zhihui, who won the gold medal in the women's 49 kg weightlifting at the 2020 Summer Olympics in Tokyo, would be tested by the International Testing Agency for doping, according to ANI's unnamed source.
The article also stated that Indian weightlifter Mirabai Chanu, who won silver medal in the same event, would be upgraded to a gold medal if the tests were positive.
The World Anti-Doping Agency and International Testing Agency debunked the reports, saying they knew nothing of such tests being carried out and that any developments would be transparently reported on their website

Fra 2023ANI falsely reported a photo of a padlocked grave in Hyderabad, India, as being from Pakistan, claiming it was locked to prevent necrophilia.
Fact-checking revealed that the grave was actually secured to prevent unauthorised burials and to protect it from being trampled.
In July 2023, ANI falsely blamed Muslims for the sexual assault and rape of two Kuki women during the 2023 Manipur violence. ANI later apologised for the mistake, blaming erroneous reading of tweets posted by the Manipur police.

Fra 2024ANI disseminated misinformation regarding attacks on Hindus in Bangladesh. The controversy erupted after ANI shared a video on social media, which falsely claimed that a man who was seeking justice for his missing son was a Hindu—he was Muslim.

Alt jeg sier er at siden har en historie med å formidle løgner, jeg har ikke kommentert direkte på noen video, eller invitert til en drøfting om akkurat hvor løgnaktig siden ér, altså; folk står jo fri til å forsøke renvaske siden, men la meg annonsere på forhånd at jeg ikke har tenkt å bruke mer tid på det.

• Liker 2
Skrevet
56 minutes ago, Folkflesk said:

Det er kun på en del landbruksvarer. Ellers er det veldig lav toll i Norge. Og vi trenger iallefall ikke den manipulerte dritten som USA prøver å pushe på resten av verden. Da betaler jeg heller mer for varer som jeg ikke vet er forpestet av giftstoffer.

De 450% toll gjelder for import fra ALLE land, ikke bare fra USA. Også fra land som kan ha renere produkter enn de norske.

Den tollen er ikke noe beskyttelse av norske konsumenter mot usunt mat, det er en beskyttelase av norsk landbruk og det uansett hvor rent eller urent det produserer.

• Liker 1
Skrevet
obygda skrev (4 minutter siden):

Vi MÅ ikke kjøpe drittprodukter fra USA - vi KAN velge å handle andre varer. Selv forsøker jeg å ha et bevisst forhold til varer jeg kjøper - det bør absolutt alle ha. Tesla har gått på en smell i Europa (foruten Norge) - og dersom alle bidrar også fremover med litt bevisstgjøring på hva man handler og hvor man handler - så kan vi i det minste sende tydelige signaler.

Jeg har null tro på at mange er bevisste her. De bare gjør det de blir fortalt av media. 

• Liker 1
Skrevet
robertaas skrev (Akkurat nå):

Jeg har null tro på at mange er bevisste her. De bare gjør det de blir fortalt av media. 

Ja - da får det bli vår oppgave å skrive i media da...og opplyse folk i lokalaviser og overalt hvor man kan skrive og informere..Kommentere på saker på riksmediene osv....

Skrevet (endret)
robertaas skrev (6 minutter siden):

Har du noen seriøs kilde på dette annet enn en aktivist-site hvor en annonym kommentator er fullstedig i affekt og bruker en programleder fra et underholdningsprogram som sannhetsvitne?

Trenger du dokumentasjon på at Trump-administrasjonen aggressivt prøver å pushe sine gift-produkter inn i Europa?

"Remember, their economy is $20 trillion ... they are five times bigger than Japan," a senior U.S. official told reporters during a briefing. "So the opportunity of opening their market is enormous for our farmers, our fishermen, our ranchers, all our industrial products, all our businesses."

https://www.reuters.com/business/us-eu-avert-trade-war-with-15-tariff-deal-2025-07-28/

Endret av Folkflesk
  • Liker 3
Skrevet (endret)
robertaas skrev (3 minutter siden):

Sorry, ingenting om å "pushe .. gift-produkter" der.

"Remember, their economy is $20 trillion ... they are five times bigger than Japan," a senior U.S. official told reporters during a briefing. "So the opportunity of opening their market is enormous for our farmers, our fishermen, our ranchers, all our industrial products, all our businesses." 

Mafiaen lukter en jackpot her etter en runde med vitsen von der Leyden.

Endret av Folkflesk
  • Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Det er rart hvordan folk steiler når de ser tysk kjøttdeig og utenlandske varer. Men så snart en er i landene så glefser en i seg😅

Når man ikke har noe valg - så blir det jo gjerne slik. Men mhp USA så vil det være ulike produkter man kan styre vekk fra. Nordmenn har vist ekstrem lav vilje , og kanskje evne, til å velge bort varer fra USA. Men kanskje det endrer seg nå? Jeg krysser fingrene for at flere velger bort varer fra USA

• Liker 2
Skrevet
Folkflesk skrev (1 minutt siden):

Det er mulig at alle produkter fra USA er giftige i enkeltes hoder, men det står ikke noe om det i artikkelen.

• Liker 1
Skrevet
Folkflesk skrev (1 minutt siden):

Men EU har ulike direktiv som produktene må levere etter. Så selv om varene kan selges til EU uten toll - så er det ikke gitt at de er lovlige å omsette i EU

Skrevet (endret)
robertaas skrev (4 minutter siden):

Det er mulig at alle produkter fra USA er giftige i enkeltes hoder, men det står ikke noe om det i artikkelen.

Vet ikke hvor mange t-skjeer du trenger men når det nevnes hvilke fordeler deres "ranchers and farmers" kan få ut av dette, samt at vi vet litt om omfanget av giftstoffer de bruker i landbruket så er det egentlig bare å legge sammen 1+1 og få 2.

Endret av Folkflesk
  • Liker 2
Skrevet
obygda skrev (2 minutter siden):

Jeg krysser fingrene for at flere velger bort varer fra USA

Du kan jo begynne med å velge bort varer fra USA:

-Microsoft(Windows, Words, Outlook, Excel,,,), Alphabet Inc(Google, gmail), Facebook(Instagram, Whatsapp), Apple, Disney, Netflix, Cisco(som betyr ikke mere internett for deg), etc, etc,  

Men jeg regner med at du bare er en bløffmaker.

• Liker 1
Skrevet (endret)
obygda skrev (9 minutter siden):

Men EU har ulike direktiv som produktene må levere etter. Så selv om varene kan selges til EU uten toll - så er det ikke gitt at de er lovlige å omsette i EU

Og dette tror du Trump-mafiaen vil vise stor forståelse for? 

Endret av Folkflesk
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Folkflesk skrev (11 minutter siden):

Vet ikke hvor mange t-skjeer du trenger men når det nevnes hvilke fordeler deres "ranchers and farmers" kan få ut av dette, samt at vi vet litt om omfanget av giftstoffer de bruker i landbruket så er det egentlig bare å legge sammen 1+1 og få 2.

Fortsatt bare i ditt hode som antagelig forteller deg at alt fra USA er giftig. Har du noen kilde på at EU skal tillate "gift-produkter" solgt som mat fra USA?

Endret av robertaas
Skrevet
robertaas skrev (5 minutter siden):

Fortsatt bare i ditt hode som antagelig forteller deg at alt fra USA er giftig. Har du noen kilde på at EU skal tillate "gift-produkter" solgt som mat fra USA?

Du har fått med deg at jeg snakker om landbruksprodukter? Og hvis de som skal stå imot den amerikanske utpressingen er av samme kaliber som von der Leyden så føler jeg meg ikke videre betrygget.

• Liker 1
Skrevet
robertaas skrev (13 minutter siden):

Du kan jo begynne med å velge bort varer fra USA:

-Microsoft(Windows, Words, Outlook, Excel,,,), Alphabet Inc(Google, gmail), Facebook(Instagram, Whatsapp), Apple, Disney, Netflix, Cisco(som betyr ikke mere internett for deg), etc, etc,  

Men jeg regner med at du bare er en bløffmaker.

Nei. Jeg prøver så godt jeg kan. Mye av det du nevner har jeg valgt bort

• Liker 1
Skrevet (endret)
obygda skrev (2 minutter siden):

Nei,men de har ikke noe valg

Ev så sier de at avtalen er brutt og setter 30% straffetoll med en advarsel om at de vil oppføre seg som en gal psykopat hvis de får noe som helst tilbake.

Endret av Folkflesk
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...