qualbeen Skrevet i går, 00:50 Skrevet i går, 00:50 Neptun1 skrev (58 minutter siden): Og dette fant du på selv? Det tviler jeg på at hen gjorde. Basert på andre innlegg fra JK22 på dette forum, så kan jeg opplyse om at han som oftest har god peiling på det hen skriver om. Jeg deler ikke alltid samme syn som JK22, men selv om man har ulike verdier og ulike syn på ting og tang, så bør det være åpenbart for de fleste, at fyren har god kompetanse, og for det meste vet godt hva hen skriver om! Var det noe kontret i innlegget fra JK22 du mener er feil? Jeg ønsker gjerne å bli korrigert, er jo svært dumt hvis jeg feilaktig lar meg påvirke av fyren. Så jeg håper du kan utbrodere og rette opp i eventuelle feil eller misforståelser! 3
Neptun1 Skrevet i går, 00:58 Skrevet i går, 00:58 qualbeen skrev (6 minutter siden): Det tviler jeg på at hen gjorde. Basert på andre innlegg fra JK22 på dette forum, så kan jeg opplyse om at han som oftest har god peiling på det hen skriver om. Jeg deler ikke alltid samme syn som JK22, men selv om man har ulike verdier og ulike syn på ting og tang, så bør det være åpenbart for de fleste, at fyren har god kompetanse, og for det meste vet godt hva hen skriver om! Var det noe kontret i innlegget fra JK22 du mener er feil? Jeg ønsker gjerne å bli korrigert, er jo svært dumt hvis jeg feilaktig lar meg påvirke av fyren. Så jeg håper du kan utbrodere og rette opp i eventuelle feil eller misforståelser! Det var ærlig talt ikke så interessant siden det åpenbart var sitat fra en eller annen AI tjeneste. Slikt holder jeg meg for god til. 2
JK22 Skrevet i går, 05:35 Forfatter Skrevet i går, 05:35 SpecialForce skrev (4 timer siden): Hvordan ser du for deg at dette skal gjennomføres i praksis? Integrering og mangfold er selvsagt et kontroversielt tema, men jeg ble nysgjerrig på hva du tenker på som en potensiell løsning. De fleste kom til Norge som familieinnvandrer og fikk oppholdstillatelse og deretter statsborgerskap altfor lett. Det burde være mulig å få dem sendt ut som nasjonale sikkerhetstrusler ettersom disse utgjør en trussel med islamistiske holdninger også mot andre muslimer. Det har lenge vært et ønske om å kaste ut innvandrere som begå alvorlige forbrytelser, og dette ønsket bli mer og mer sannsynlig i tråd med den politiske utviklingen. Allerede før Trump kom til makten i 2016 hadde amerikanerne en nulltoleranse når det gjelder migrantene, i Norge hadde man vært altfor liberalt på dette området. Det er mye som tyder på at det bare er en minoritet blant innvandrerne som er uønsket, og dermed kan deporteres - 100,000 er ikke et for høyt antall. Alle andre innvandrere, spesielt ikke-arabiske muslimer, ville gjerne ønske dette velkomne fordi de hadde direkte følt på kroppen følgene av integreringsfiendtlige og kriminelle innvandrere. Men da må myndighetene oppvise streng profesjonalitet - som ikke finnes hos ICE i USA. Som sagt; Trump går i feil veg fordi han er en rasist som ikke bryr seg om at han angripe fredelige folk, mens vi i Europa har et voksende behov for å stanse ghettofisering og sosiale konflikter som kan gli over i destruktive samfunnskonflikter som må dermed forhindres. Det er kultur, ikke hudfarge som er essensielt i Europa. Men det er hva mange europeiske rasister ikke bryr seg om. Disse styrkes av de integreringsfiendtlige innvandrere som skaper høy konfliktnivå med andre innvandrere og de innfødte slik at høyreekstremister og innvandringsfiendtlige partier kunne vinne framover, selv hvis disse er forræderne og korrupte kriminelle. Det skje ikke i USA, der er det helt omvendt med en majoritet av den hvite befolkningen som er integreringsfiendtlig ved å gå bort fra immigrasjonstradisjonene som er innbakt i den amerikanske psyken. Bare hvite er tillatt. I Europa er man mer opptatt av kultur og tilhørighet enn utseende og hudfarge. 1 1
JK22 Skrevet i går, 05:49 Forfatter Skrevet i går, 05:49 Som varslet er det sterk misnøye som er blitt voksende innad i EU; EUROPEAN LEADERS FUMING OVER MASSIVE TRUMP-EU DEAL Some European leaders are melting down after Trump dropped a deal so 1-sided it’s being called a disaster and scandalous. Former Belgian PM Guy Verhofstadt said the EU walked away with not one concession from the American side. Trump flexed hard: $750B in U.S. energy sales, $600B in EU investments, 0-tariff access for American goods, flat 15% auto tariff. The EU’s own Commission President basically admitted the whole thing was designed to fix America’s “imbalance.” Reporters in the room said it felt less like a negotiation and more like watching a heavyweight champ suplex a skinny teenager in the middle of the street. Ursula risikere å få hennes ettermæle ødelagt, det er noe Merkel-liknende over hennes opptredens. Avtalen må nemlig godkjennes av samtidige regjeringer i EU, og man kan se at flere kommer til å sette seg mot. Spesielt franskmennene som aldri kommer til å akseptere nulltoll for amerikanske varer i sitt egne land og i det interne europeiske markedet. Hvis man har tollmur eller en form for gjensidighet, kunne det bli lettere å sverge Trumps forlangelsene. Istedenfor ser mange til sin bestyrelse at EU hadde gitt etter på samtidige steder, muligens som et resultat av Ursulas inngrep. Det bli helt feil med en så endimensjonell avtale som ydmyker EU i øyne for hele verden. Og nok en gang ser vi at politikerne fra Merkel/Ursula-generasjonen er inkompetent. Ursula gikk med på det meste bare for å kjøpe seg tid. Uten å fatte at det vil bli for mye, med uforutsette konsekvenser for EU. 4 1
JK22 Skrevet i går, 06:08 Forfatter Skrevet i går, 06:08 Det virker som det blir nå spent mellom USA og Venezuela, Rubio kom med en oppsiktsvekkende erklæring om at Maduro ikke er et statsoverhode, men en kriminell som leder en kartellorganisasjon, "Cartel de Los Soles". Kort sagt; USA har trukket tilbake sin erkjennelse av Maduro-regimet som dermed stemples som et ulovlig regime som begår forbrytelser mot USA gjennom narkosmugling. Dette hendt få dager etter Cartel de Los Soles ble erklært som en terroristorganisasjon; det betyr da at Maduro er en terrorist og en fiende av USA i den mellomstatlige relasjonen. Dette kom etter Trump hadde et møte med opposisjonspolitikere og tvunget gjennom en tillatelse for oljeselskapet Chevron for videre investering i Venezuela etter et opphold i flere måneder. Det hadde utvilsomt gått opp for ham at USA trenger tungolje som bare et fåtall land kan produsere, og Venezuela har de beste oljefeltene i verden når det gjelder meget tung olje. For en gangs skyld kan Trump få lov til å angripe Venezuela, som ikke har trappet ned sine provokasjonene mot Guyana, som er blitt meget viktig for USAs interesser. 2
sedsberg Skrevet i går, 06:43 Skrevet i går, 06:43 Trump tatt for mer juks. Heldigvis er han immun. 😛 https://www.dailymail.co.uk/sport/golf/article-14945449/donald-trump-cheating-golf-scotland-turnberry.html 3 1
Mannen med ljåen Skrevet i går, 06:45 Skrevet i går, 06:45 Sitat Ursula risikere å få hennes ettermæle ødelagt, det er noe Merkel-liknende over hennes opptredens. Er ikke det allerede ødelagt? 1
Delvis Skrevet i går, 06:58 Skrevet i går, 06:58 Dette var rart: https://tv.finansavisen.no/nb/watch/4020
Boing_80 Skrevet i går, 07:18 Skrevet i går, 07:18 JK22 skrev (1 time siden): De fleste kom til Norge som familieinnvandrer og fikk oppholdstillatelse og deretter statsborgerskap altfor lett. Det burde være mulig å få dem sendt ut som nasjonale sikkerhetstrusler ettersom disse utgjør en trussel med islamistiske holdninger også mot andre muslimer. Det har lenge vært et ønske om å kaste ut innvandrere som begå alvorlige forbrytelser, og dette ønsket bli mer og mer sannsynlig i tråd med den politiske utviklingen. Allerede før Trump kom til makten i 2016 hadde amerikanerne en nulltoleranse når det gjelder migrantene, i Norge hadde man vært altfor liberalt på dette området. Det er mye som tyder på at det bare er en minoritet blant innvandrerne som er uønsket, og dermed kan deporteres - 100,000 er ikke et for høyt antall. Alle andre innvandrere, spesielt ikke-arabiske muslimer, ville gjerne ønske dette velkomne fordi de hadde direkte følt på kroppen følgene av integreringsfiendtlige og kriminelle innvandrere. Men da må myndighetene oppvise streng profesjonalitet - som ikke finnes hos ICE i USA. Som sagt; Trump går i feil veg fordi han er en rasist som ikke bryr seg om at han angripe fredelige folk, mens vi i Europa har et voksende behov for å stanse ghettofisering og sosiale konflikter som kan gli over i destruktive samfunnskonflikter som må dermed forhindres. Det er kultur, ikke hudfarge som er essensielt i Europa. Men det er hva mange europeiske rasister ikke bryr seg om. Disse styrkes av de integreringsfiendtlige innvandrere som skaper høy konfliktnivå med andre innvandrere og de innfødte slik at høyreekstremister og innvandringsfiendtlige partier kunne vinne framover, selv hvis disse er forræderne og korrupte kriminelle. Det skje ikke i USA, der er det helt omvendt med en majoritet av den hvite befolkningen som er integreringsfiendtlig ved å gå bort fra immigrasjonstradisjonene som er innbakt i den amerikanske psyken. Bare hvite er tillatt. I Europa er man mer opptatt av kultur og tilhørighet enn utseende og hudfarge. Og hva er europeisk kultur? Den amerikanske er alle steder. Sagt på en annen måte, hva hindrer en nordmann fra å lytte til Odd Norstuga eller Vikingarna? Det er ikke pakistaneren eller inderen som hører på Bollywood musikk. Jeg forenkler temaet med vilje. Du snakker som at kultur er noe kun europeere er opptatte av. 1
Boing_80 Skrevet i går, 07:21 Skrevet i går, 07:21 qualbeen skrev (6 timer siden): Det tviler jeg på at hen gjorde. Basert på andre innlegg fra JK22 på dette forum, så kan jeg opplyse om at han som oftest har god peiling på det hen skriver om. Jeg deler ikke alltid samme syn som JK22, men selv om man har ulike verdier og ulike syn på ting og tang, så bør det være åpenbart for de fleste, at fyren har god kompetanse, og for det meste vet godt hva hen skriver om! Var det noe kontret i innlegget fra JK22 du mener er feil? Jeg ønsker gjerne å bli korrigert, er jo svært dumt hvis jeg feilaktig lar meg påvirke av fyren. Så jeg håper du kan utbrodere og rette opp i eventuelle feil eller misforståelser! Jeg mistenker utstrakt bruk av ChatGPT eller slikt. Gjør meg ingenting, men det er noe altfor pedantisk over innleggene. Jeg har rost vedkommende før for innleggene, men jeg har store tvil om at det sitter folk der ute med så mye tid til diskusjonsforaer. 2 2
superrhino Skrevet i går, 07:58 Skrevet i går, 07:58 Boing_80 skrev (38 minutter siden): Og hva er europeisk kultur? Den amerikanske er alle steder. Sagt på en annen måte, hva hindrer en nordmann fra å lytte til Odd Norstuga eller Vikingarna? Det er ikke pakistaneren eller inderen som hører på Bollywood musikk. Jeg forenkler temaet med vilje. Du snakker som at kultur er noe kun europeere er opptatte av. Nå forveksler du populærkultur med den komplekse helheten av adferdsmønstre, moral, skikk, språk, tro, osv. 3 1
Mbappe09 Skrevet i går, 08:33 Skrevet i går, 08:33 superrhino skrev (34 minutter siden): Nå forveksler du populærkultur med den komplekse helheten av adferdsmønstre, moral, skikk, språk, tro, osv. Dessverre ikke uvanlig fra den kanten. 1
superrhino Skrevet i går, 08:35 Skrevet i går, 08:35 Mbappe09 skrev (1 minutt siden): Dessverre ikke uvanlig fra den kanten. Som at en ukrainer skulle være mindre ukrainer fordi han er fan av Manchester United liksom…
Mr.M Skrevet i går, 08:53 Skrevet i går, 08:53 Mbappe09 skrev (10 timer siden): investere $600 milliarder i USA hvordan kan "EU" investere 6.000 milliarder eller gi løfte/garanti om det, på vegne av privateid næringsliv? 1
Apathy Skrevet i går, 09:18 Skrevet i går, 09:18 22 minutes ago, Mr.M said: hvordan kan "EU" investere 6.000 milliarder eller gi løfte/garanti om det, på vegne av privateid næringsliv? Er nok mye som står med liten skrift. Partene sine evner til å se hva som faktisk står og ikke minst hva den andre part mener de har blitt enige om er nok varierende... 1
Mr.M Skrevet i går, 09:36 Skrevet i går, 09:36 Apathy skrev (12 minutter siden): Er nok mye som står med liten skrift. Partene sine evner til å se hva som faktisk står og ikke minst hva den andre part mener de har blitt enige om er nok varierende... evt. kan det være statlig hel-eid virksomhet blant EU-landene det siktes til skal investere i USA, men gjenstår å se. Er vel normalt ikke gjort i en fei selv blant slike virksomheter å beslutte så pass store investeringer "over natta". Spørs om ikke Trump er fornøyd uansett hvor mye/lite realisme det er i planene, så lenge han kan skryte av en stor sum. 2
sjamanen Skrevet i går, 09:59 Skrevet i går, 09:59 Neptun1 skrev (14 timer siden): Skal du kanskje forsøke å argumentere for dine påstander? Eksakt hva av det jeg skrev medfører ikke riktighet? Medfører riktighet? Nå må du våkne opp. Jeg henviser åpenbart ikke til et konkret innlegg, jeg henviser til debattformen din og hvordan du sitter her og pøser ut argumenter "fra din side". Bevares, du er ikke alene om det her inne, men det er bare slitsomt å lese folk som ikke fører en ærlig dialog med seg selv eller andre, men som er opptatt av å til stadighet å komme sine forutbestemte meninger til forsvar. 4 1
Apathy Skrevet i går, 10:10 Skrevet i går, 10:10 Japan avtalen som Trump postet på SOME viste seg å kun eksistere i hans hode. Der er ikke signert noe som helst og eneste stedet det han postet har blitt vist er i hans post. Det er nokså typisk Trump de senere årene. Mannen har mistet kontakten med virkeligheten for lenge siden. Og dette ser stort sett alle som forhandler med ham. Mange snakker nok mannen etter munnen og vet at de når som helst kan velge bort "løsningen" som Trump tror han har fått på plass kun ved å poste noe og si at noen har blitt enige (diktere en løsning på some). Det er hverken forhandlinger eller en løsning på noe som helst i den virkelige verden hvor det er gjennomføring av hva som blir fremlagt som må utredes. Så lenge Trump kan fremstille at han har "blitt enig" (diktert) en løsning fremfor sine sau-tilhengere så er ikke han opptatt av hvordan det skal gjøres i fortsettelsen. Dette så vi jo bl.a. rundt abort-avgjørelsen i USA. Det er ikke utredet noe som helst med tanke på hvordan det faktisk skal settes ut i live. Det er forskjellen på ide og realitet som mannen for lenge siden har mistet helt kontakten med. Han tror at så lenge han har en ide om noe så er det blitt til virkelighet. Jeg for min del har lite tro på at avtalen mellom Trump og Eu er hverken signert (på juridisk bindende måter) eller gjennomførbart på noe vis. Toll er videre kun en fordyrende og i beste fall betaler for sin egen idioti (byråkrati, papirarbeid etc) som også til slutt blir dekket av slutt-kundene. Når det gjelder Europeiske kjøp fra USA så blir det nok en kald-dusj for den gjengen der borte. Og jeg vil tro at Militær-materiell etc (som EU landene dermed kan skrive over på Nato BNP spending (som de har bundet seg til før)). MAO så er avtalen i praksis kun fordyrende i hans eget land (for hans egne forbrukere). Det er en grunn til at Toll ikke har vært brukt på slik måte før i den vestlige økonomien. Det gjør det kun dyrere å drive. Og om USA ønsker at andre land kjøper mer så må de lage ting som selger. Ferdig snakka. Selvsagt er der subsidier og annet som en må ta med i beregningen, men i det store og det hele så er slike "løsninger" kun svada på papir. Men det kommer til å føre til mer misnøye, som jo er grunnlaget for GOP i disse dager. 6 2
Dragavon Skrevet i går, 10:43 Skrevet i går, 10:43 Sitat Donald Trump: Tatt på fersken Sparking, stjeling, løgn og sabotasje - historiene florerer om Donald Trump. Beviser dette juksinga? https://www.dagbladet.no/sport/tatt-pa-fersken/83388726 4
robertaas Skrevet i går, 12:46 Skrevet i går, 12:46 qualbeen skrev (11 timer siden): Det tviler jeg på at hen gjorde. Basert på andre innlegg fra JK22 på dette forum, så kan jeg opplyse om at han som oftest har god peiling på det hen skriver om. Jeg deler ikke alltid samme syn som JK22, men selv om man har ulike verdier og ulike syn på ting og tang, så bør det være åpenbart for de fleste, at fyren har god kompetanse, og for det meste vet godt hva hen skriver om! JK22 skrev (7 timer siden): Som sagt; Trump går i feil veg fordi han er en rasist som... Da burde påstanden om at JK22 har god peiling eller kompetanse være lagt død. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå