Duriello Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Neptun1 skrev (1 minutt siden): Du er vel ikke akkurat nøytral og mottagelig for vestlige verdier. Jeg er godt plassert i sentrum, blir vel ikke mer nøytralt en det? 5
Neptun1 Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Duriello skrev (1 minutt siden): Jeg er godt plassert i sentrum, blir vel ikke mer nøytralt en det? På hvilken måte forvalter "sentrum" norske verdier.. Innføre islam, klankultur og stammelover, er dét å ivareta vestlige verdier? 1
Duriello Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Neptun1 skrev (1 minutt siden): På hvilken måte forvalter "sentrum" norske verdier.. Innføre islam, klankultur og stammelover, er dét å ivareta vestlige verdier? Hva har det med å utvise blind lojalitet til en narsissistisk ostepopp å gjøre? 5
N-4K0 Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Man kan fint støtte Israel som offer for den pågående krigen som Hamas startet, og samtidig kritisere Israel for måten de går fram på og hvordan de håndterer situasjonen i Gaza. Hamas startet den pågående konflikten ved å angripe en israelsk festival og drepe masse uskyldige mennesker, de er absolutt den skyldige, angripende parten, men Israel kunne - og burde - håndtert ting i etterkant bedre. Såvidt meg bekjent har de som regel gjort det de kunne når de har utført egne angrep for å ta Hamas-soldater og unngå å skade/drepe sivile palestinere, men de kunne alltids gjort mer. For å vende tilbake til trådens tema, så er det mer enn nok å kritisere Trump for, som (u)vanen han har med å gå direkte i strupen på enhver som våger å kritisere ham ved å slenge masse dritt om/til dem på X og "Truth" Social. Se bare på hva han har skrevet om Zohran Mamdani etter at han vant nominasjonsvalget hos Demokratene til borgermestervalget i NYC - "kritikk" som "not very smart". Trump beviser igjen og igjen at han er så arrogant at han ikke evner å se sine egne feil og det er en av de største feilene hos en person som skal lede et land, spesielt et som i tiår har vært så mektig som USA. 4 1
Boing_80 Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli (endret) Denne artikkelen (som er blitt referert til en annen tråd på dette forumet og som jeg har lagret på dataen min) er for enkelte personer i denne tråden som trenger en liten påminnelse om empati. https://agendamagasin.no/debatt/nar-medmenneskelighet-blir-stemplet-som-irrasjonelt/ "De som protesterer, blir stemplet med et slags merkelig fornuftens språk som tar i bruk ulogiske begreper som «ekstrem snillisme". "Ofte er maktens historie en fortelling om en blind og skråsikker overbevisning om ens egen fornuft". "Det er en språklig kamp om makt, og den kampen er avhengig av at flere mennesker med makt protesterer". Endret 6. juli av Boing_80 4
Mannen med ljåen Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Hva er egentlig sentrum? Høyre og venstre betyr ikke det samme som før. Kan man være for statlig eierskap av NSB, Statoil, skoler, veier, sykehus, trygdeordninger og pensjoner, uten samtidig å støtte HAMAS, masseinnvandring av den sårbare og trangbodde typen, og feire det som mangfold er vår styrke? Må det henge sammen? Og hvis ikke, er man høyre eller venstre da? 1
Duriello Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Mannen med ljåen skrev (2 minutter siden): Hva er egentlig sentrum? Høyre og venstre betyr ikke det samme som før. For min del støtter jeg høyresiden i noen saker, venstre i andre. Dog når det kommer til dritten som foregår over dammen, så lener jeg nok mer til venstre slik ting virker å gå fremover i tid. 2
Neptun1 Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Duriello skrev (15 minutter siden): Hva har det med å utvise blind lojalitet til en narsissistisk ostepopp å gjøre? Nice. Vil du heller støtte Putin, Xi Jingping, Ali Khamenei, Kim Jong-un, sosialistiske, afrikanske og muslimske diktatur som øvrige 99% i denne tråden? De vil også Vesten til livs. Jaja, vi er forskjellige. Jeg står støtt. 1
Mannen med ljåen Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli (endret) Venstreaktivistene dro WOKE så langt at Trump faktisk fremstod som det trygge alternativet. Du kan gjerne være uenig, men Trump hadde ikke slått en god Democrat-kandidat. Det ble åpenbart at Biden var senil, massemediene dekket over det og gaslightet alle som mente at det var økende kriminalitet eller at Biden gjorde en dårlig jobb. Så de mistet troverdighet, og folk søker sannheten på internett. Harris fremstod som enda verre. Ukontrollert innvandring, kaos i gatene, økt kriminalitet og så videre. Demokratene hadde makta, og folk ville ha endring. Harris var visepresident under Biden, og ville ikke gjort det bedre om hun selv var president. Trump er populær fordi han sier det mange har tenkt, og som har vært nødvendige i flere tiår. Folk ser at plasteret må rives av, selv om det gjør vondt umiddelbart. Mange savner nok tiden da presidenten opptrådte korrekt, og gjorde en god jobb som alle respekterte. Men så lenge folk tror han gjør mer nytte enn skade, er han populær. Hvem tror at Harris ville gjort en bedre jobb med å få menn ut av kvinneidrett, ulovlige innvandrere ut av USA og industrien tilbake til den vestlige verden? Hvem ville stått opp mot Parisavtalens selvpålagte selvmord? Ville Harris klart å avskaffe DEI-ansettelser? En ting er hva de har lovet, men de hadde jo allerede makten. Hva oppnådde Biden med Harris som visepresident? Endret 6. juli av Mannen med ljåen 2
Duriello Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli (endret) Neptun1 skrev (21 minutter siden): Nice. Vil du heller støtte Putin, Xi Jingping, Ali Khamenei, Kim Jong-un, sosialistiske, afrikanske og muslimske diktatur som øvrige 99% i denne tråden? De vil også Vesten til livs. Jaja, vi er forskjellige. Jeg står støtt. Står ingensteds at jeg gjør det. Trump er forsåvidt like ille som alle disse da, det er jo litt morsomt. Disse du nevner vet du hvor du har dem. 😅 Endret 6. juli av Duriello 3 1 1
Mannen med ljåen Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Sitat Trump er forsåvidt like ille som alle disse da Seriøst? Selv om jeg forstår at du er uenig med Trump, synes du han er så ille? Eller liker du de andre diktatorene mer enn du burde? 2
Duriello Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli (endret) Mannen med ljåen skrev (4 minutter siden): Seriøst? Selv om jeg forstår at du er uenig med Trump, synes du han er så ille? Eller liker du de andre diktatorene mer enn du burde? Les gjerne resten. Djevelen du ser vs djevelen som dolker deg i ryggen når du ikke kysser rumpe godt nok. Endret 6. juli av Duriello 4
Neptun1 Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Duriello skrev (8 minutter siden): Står ingensteds at jeg gjør det. Trump er forsåvidt like ille som alle disse da, det er jo litt morsomt. Disse du nevner vet du hvor du har dem. 😅 Javel, så det mener du. Vi kunne like godt vært allierte med diktatorer og diktaturene jeg ramset opp. Jeg er ikke overrasket. 1
Duriello Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli (endret) Neptun1 skrev (4 minutter siden): Javel, så det mener du. Vi kunne like godt vært allierte med diktatorer og diktaturene jeg ramset opp. Jeg er ikke overrasket. Dersom du tolker det dithen at det er det jeg sier, så sier vel det sitt om deg. Svart og hvitt er jo de eneste fargene også.. Endret 6. juli av Duriello 3 1
Neptun1 Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Duriello skrev (7 minutter siden): Dersom du tolker det dithen at det er det jeg sier, så sier vel det sitt om deg. Svart og hvitt er jo de eneste fargene også.. Det er ikke noe å "tolke" Enigheten Rødt til lyseblå (Erna-fløyen) er enige med muslimske land i at USA er "store satan" Komisk at de samme også ansvarliggjør USA for sin egen sikkerhet. Ikke så veldig oppvakte, akkurat. 1
Duriello Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Neptun1 skrev (1 minutt siden): Det er ikke noe å "tolke" Likevel fritolket du som bare rakkern. Flott det. 👍 1
Neptun1 Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Duriello skrev (5 minutter siden): Likevel fritolket du som bare rakkern. Flott det. 👍 Jeg trenger ikke tolk. 1
Duriello Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Det ironiske her er jo at det er hyllingen av Trump som gir svin som Putin friere tøyler.... 6
Neptun1 Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Duriello skrev (2 minutter siden): Det ironiske her er jo at det er hyllingen av Trump som gir svin som Putin friere tøyler.... Bedre uten USA i følge venstresiden ... Hvor blir det av hjelpen fra Europa, araberlandene, Afrika, Asia ...?? 1
DJViking Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Duriello skrev (1 time siden): For min del støtter jeg høyresiden i noen saker, venstre i andre. Dog når det kommer til dritten som foregår over dammen, så lener jeg nok mer til venstre slik ting virker å gå fremover i tid. Jeg er på høyresiden i politikken, men har likevel en dyp forakt for den narsissistiske ostepoppen kalt Trump og alle de republikanske nikkedukkene som følger han. I Norge stemmer jeg mot høyre, men for USA er jeg mer tilhenger av Demokratene. Jeg synes demokratene er bedre for oss andre i verden utenfor USA, selv om jeg kan være enig i noe av det de konservative republikanerne er for. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå