Mannen med ljåen Skrevet 16. desember 2025 Skrevet 16. desember 2025 (endret) AtterEnBruker skrev (14 minutter siden): "...og når de kom etter meg, var det ingen igjen til å stå opp for meg." Dere ble advart i flere tiår. Dette var forutsigbart. Brenne ned byene, fylle landet med kriminelle utlendinger, og tro at vi fremdeles kan ha et tillitssamfunn? Selvsagt blir myndighetene autoritære. Må jo ha lov og orden, og det klarer ikke visse politiske grupper å ivareta. Endret 16. desember 2025 av Mannen med ljåen 2
AtterEnBruker Skrevet 16. desember 2025 Skrevet 16. desember 2025 (endret) Mannen med ljåen skrev (1 time siden): Dere ble advart i flere tiår. Dette var forutsigbart. Brenne ned byene, fylle landet med kriminelle utlendinger, og tro at vi fremdeles kan ha et tillitssamfunn? Selvsagt blir myndighetene autoritære. Må jo ha lov og orden, og det klarer ikke visse politiske grupper å ivareta. Ingen "brant ned byer". Hvis du sikter til Floyd-opptøyene i 2020 (EDIT: som skjedde et halvt år før Biden vant valget, btw) så hadde 60-tallet noe tilsvarende på steroider. Og det dytta faktisk USA i riktig retning. Men så ble folk for konformative på slutten av 70-tallet. Og for den Epstein'te gang, så var det aldri en "overflod av kriminelle utlendinger". https://www.migrationpolicy.org/content/who-is-us-immigrant https://siepr.stanford.edu/news/mythical-tie-between-immigration-and-crime https://www.edweek.org/leadership/white-workers-more-likely-to-get-good-jobs-at-every-level-of-education/2019/10 https://www.epi.org/publication/u-s-benefits-from-immigration/#:~:text=References-,Introduction%20and%20executive%20summary,opportunities%20for%20U.S.-born%20workers. https://www.cbpp.org/research/immigrants-contribute-greatly-to-us-economy-despite-administrations-public-charge-rule https://www.npr.org/2024/03/08/1237103158/immigrants-are-less-likely-to-commit-crimes-than-us-born-americans-studies-find https://www.wsj.com/opinion/immigration-is-behind-the-strong-u-s-economy-growth-election-2024-debate-042a8bd8 https://jacobin.com/2025/02/democrats-trump-immigration-deportation-guantanamo Det er faktisk mer kriminelle politikere og milliardærer i USA enn det er kriminelle innvandrere. Og muligens mer enn det er kriminelle amerikanske statsborgere. Ihvertfall er omfanget av dere kriminalitet astronomisk i forhold. Endret 16. desember 2025 av AtterEnBruker 8
obygda Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 Trump prøver på en Putin: https://www.vg.no/nyheter/i/vrmLpj/trump-klassifiserer-venezuelas-regime-som-utenlandsk-terrororganisasjon Merkelige utsagn....: Det ulovlige Maduro-regimet bruker olje fra stjålne oljefelt til å finansiere seg selv, narkoterrorisme, menneskesmugling, drap og bortføringer. For tyveriet av våre midler, og av mange andre årsaker, blant dem terrorisme, narkotikasmugling og menneskesmugling, er det venezuelanske regimet blitt klassifisert som en utenlandsk terrororganisasjon, skriver Trump. 2
skaftetryne32 Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 Mannen med ljåen skrev (7 timer siden): Dere ble advart i flere tiår. Det er sant om dere også, like fullt så har dere aldri tatt til dere advarslene, merkelige greier er det ikke? 😉 2 1
Mannen med ljåen Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 (endret) Hva er vitsen med den stråmannen? Selv om de venstreradikale feirer kaoset som "progress", er man ikke nazist for å være imot galskapen. Tvert imot. Ideologien din ligger nærmere nazismen enn du tror. Og jeg har også advart mot dette. Jeg har i flere år brukt en metafor on en pendel som kan svinge den andre veien, i stedet for å kalle andre nazister for å ikke være totalitære nok. Endret 17. desember 2025 av Mannen med ljåen 2
skaftetryne32 Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 Mannen med ljåen skrev (46 minutter siden): Hva er vitsen med den stråmannen? Vitsen er å poengtere at det dere forventer at andre ikke skal gjøre gjør dere selv, med andre ord hykleri, så hva var vitsen med din stråmann? Mannen med ljåen skrev (48 minutter siden): Tvert imot. Ideologien din ligger nærmere nazismen enn du tror. Hvilken ideologi er det? Du som vet bedre enn meg selv. Og hvor jævla vanskelig er det å sitere de du svarer? 2
Mannen med ljåen Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 (endret) Jeg er imot alle disse totalitære ideologiene, enten det er islamisme, nazisme eller kommunisme. De har samme syn på frihet, demokrati og jøder, blant annet. Og jeg har advart mot pendelen som svinger. Jeg registrerer også en økning i høyre, men det er veldig få av dem som tar på seg nazi-kostyme eller liker Hitler. De fleste har bare oppdaget at masseinnvandring og de-industrialisering ikke er vår styrke og den nye oljen, og at ytringsfriheten ikke dekker kritikk av dette i f.eks. England. Mange vil stemme på partier som har en annen politikk på disse områdene. Nazister finnes, men du gjør deg selv ingen tjeneste ved å hele tiden kalle folk det. Jeg tror det er mange som ønsker et sosialdemokratisk, innvandringskritisk parti. Folk stemmer ikke på høyresiden fordi de ønsker å privatisere jernbanen. Endret 17. desember 2025 av Mannen med ljåen 3 1
skaftetryne32 Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 Mannen med ljåen skrev (Akkurat nå): Og jeg har advart mot pendelen som svinger. Akkurat, men andre mennesker er lov til å ha en mening om hvordan landet styres eller? Eller er det bare meningsfeller som har lov til det? Er dere uenige i politikken som føres så går det an å engasjere seg, men å aktivt spre løgner og hat hva er poenget med det, hvorfor må pendelen på død og liv svinge i en fasistisk retning? Du må ta en titt i speilet, du er jo blitt akkurat det du kritiserer. Mannen med ljåen skrev (4 minutter siden): Nazister finnes, men du gjør deg selv ingen tjeneste ved å hele tiden kalle folk det. Jeg har ikke kalt noen en nazist, ikke deg, ikke noen, jeg delte ett meme som er en satire på akkurat hva så mange av dere gjør, hva du nettopp gjorde, skylder på andre sine meninger for deres egne ekle handlinger. 3
Jotun Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 Hvilke ekle handlinger har mannen med ljåen utført? Spør fordi eg lurer ikke fordi eg nødvendigvis er enig i alt som skrives. 1
skaftetryne32 Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 (endret) Jotun skrev (2 minutter siden): Hvilke ekle handlinger har mannen med ljåen utført? Vi snakker om "dere" her, ikke om enkeltpersoner. påsto jeg var ideologisk nærme nazisme da, det kan nevnes. Endret 17. desember 2025 av skaftetryne32 1 1
Jotun Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 skaftetryne32 skrev (6 minutter siden): , hva du nettopp gjorde, skylder på andre sine meninger for deres egne ekle handlinger. Ser både du og dere. Så.... 1
Mannen med ljåen Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 Hvem er disse folkene som blir nazister fordi de hele tiden blir kalt det? Ytterst få, men alvorlig om det skjer. Men det stemmer at folk har oppdaget problemer med dagens politikk, og stemmer på partier med en annen politikk. Det kan bli et problem hvis det finnes et lite utvalg av partier som er imot denne galskapen. Norge har heldigvis FrP, så folk slipper å stemme på nazister. Trump er heller ikke nazist, men veldig kaotisk og uprofesjonell. Han fremstår likevel som bedre enn alternativet for mange velgere, og det sier mer om venstreaktivistene som har styrt Demokratene de siste årene. Kan Demokratene satse på arbeidernes rettigheter og gratis helse, i stedet for åpne grenser og identitetspolitikk, kan arbeiderne igjen stemme på dem. Ved siste valg gjorde de alt feil, inkludert presidentkandidat Harris. 2 1
skaftetryne32 Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 Jotun skrev (1 minutt siden): Ser både du og dere. Så.... Akkurat det viste jo til noe hen faktisk gjorde. 1
Jotun Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 skaftetryne32 skrev (Akkurat nå): Akkurat det viste jo til noe hen faktisk gjorde. Så snakker du om han eller han og kompisene sine? Syns ærlig talt at dette blir tåpelig 1
Jotun Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 Mannen med ljåen skrev (2 minutter siden): . Kan Demokratene satse på arbeidernes rettigheter og gratis helse, i stedet for åpne grenser og identitetspolitikk, kan arbeiderne igjen stemme på dem. Ved siste valg gjorde de alt feil, inkludert presidentkandidat Harris. Noe de selv har påpekt den siste tiden. I iveren etter å få stemmer hos nettopp innvandrere og lgbqt eller va det kalles i dag glemte de flertallet. 1
skaftetryne32 Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 Mannen med ljåen skrev (1 minutt siden): Trump er heller ikke nazist, men veldig kaotisk og uprofesjonell. Han fremstår likevel som bedre enn alternativet for mange velgere, og det sier mer om venstreaktivistene som har styrt Demokratene de siste årene. Han er dog fasist, selv om han kanskje ikke skjønner det selv. Det er dog ingen venstre aktivister som har styrt demokratene, de er og har alltid vært et høyreparti, da har vi faktisk et langt større problem med de fasistiske aktivistene som styrer gop. 5
Mannen med ljåen Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 Jeg har lagt merke til at de har intern oppvask, så jeg krysser fingrene. 1
skaftetryne32 Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 Jotun skrev (2 minutter siden): Så snakker du om han eller han og kompisene sine? Det går an å gjøre begge deler, du er om hen, dere er om de, det er ikke verre enn det. Jotun skrev (2 minutter siden): Syns ærlig talt at dette blir tåpelig Det er utrolig tåpelig å gi meningsmotstandere skylden for deres egne handlinger ja, og det er poenget mitt. 4
Jotun Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 Så ikke beskyld andre for å gjøre en ting med nøyaktig samme beskyldning i samme innlegg. Ødelegger debatten. 1
Mannen med ljåen Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 (endret) Høyre/venstre handler i dag om mer enn statlig eierskap/privatisering. De kjørte ytre venstre-politikk i innvandring, trans- og identitetspolitikk. Og er fremdeles så langt til høyre i økonomisk politikk, så forskjellene øker, og skattebetalerne må finansiere galopperende utgifter til saker de er imot. Trump er enda lengre til høyre på økonomisk politikk, og har lover arbeiderklassen amerikanske arbeidsplasser og lav skatt, ikke trygd. Det hadde mer troverdighet. Endret 17. desember 2025 av Mannen med ljåen 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå