Gå til innhold

Formel 1 - 2025

Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?  

57 stemmer

1. 1. Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?

• Alpine
      1
    • Aston Martin
      2
    • Ferrari
      14
    • Haas
      1
    • Stake Sauber
      0
    • McLaren
      21
    • Mercedes-AMG
      4
    • Racing Bulls
      0
    • Red Bull Racing
      7
    • Williams Racing
      7
  2. 2. Kommer Mohammed bin Sulayems FIA styre til å bli sittende ut sesongen?

• Ja
      27
    • Nei
      30
  3. 3. Hvilket "best of the rest" team holder du med

• Alpine
      2
    • Aston Martin
      2
    • Haas
      1
    • Racing Bulls
      0
    • Williams Racing
      8
    • Stake Sauber
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uansett så blir det mer action enn i år (og årene før).
Temmelig kjedelig F1 race når det meste spennende som skjer i hele racet
er det som skjedde i kvalikken? 
Meningsløst å ha det løpet her om det ikke gjøres noe. Var vel ikke en eneste
forbikjøring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne samtalen kommer hvert år. Ja løpet blir som det her og har vært det alt for lenge. Men til tross for en stort sett døll søndag så er det fortsatt en av de beste løpshelgene i løpet av året. 

Free Practice 1, 2, 3 og quali er bedre enn det meste annet på kalenderen. Og vi får bare godta det tenker jeg. Fortsatt verdt å ha Monaco. Ikke vits å lage gimmicks for å fikse det. 

• Liker 3
Skrevet

Litt vel mye offisielle greier nå, eller? Veldig amerikansk. 

Comma Chameleon skrev (12 timer siden):

Ikke vits å lage gimmicks for å fikse det. 

De skal jo fylle ut i sjøen å utvide banen på et tidspunkt. Kan bli bra det. 

Skrevet

Jeg begynte å tenke på en ting. Ferrari er jo ganske sære ift bilsalg og sånn, er de ikke? At du MÅ kjøpe en viss bilmodell før du får lov å kjøpe en annen bilmodell og sånn. Eller husker jeg feil nå?

I alle fall, hvis jeg ikke husker feil, har denne holdningen, med at de mener at de vet bedre enn andre, smittet over på F1-laget, og f.eks. ingeniøren til Hamilton? Dette virker ikke helt til å gjelde F1-sjefen Fred Vasseur, men han har jo ikke vært der "hele livet", men det har jo mange i resten av teamet.

Skrevet
Ratleto skrev (5 timer siden):

Jeg begynte å tenke på en ting. Ferrari er jo ganske sære ift bilsalg og sånn, er de ikke? At du MÅ kjøpe en viss bilmodell før du får lov å kjøpe en annen bilmodell og sånn. Eller husker jeg feil nå?

I alle fall, hvis jeg ikke husker feil, har denne holdningen, med at de mener at de vet bedre enn andre, smittet over på F1-laget, og f.eks. ingeniøren til Hamilton? Dette virker ikke helt til å gjelde F1-sjefen Fred Vasseur, men han har jo ikke vært der "hele livet", men det har jo mange i resten av teamet.

Leclerc snakker jo alltid om at det er en ære å kjøre for Ferrari. De får jo ganske mye mer penger av FIA også fordi de er Ferrari og de har alltid vært med. Synes denne "vi vet best" holdningen skinte fint gjennom når Sainz kjørte for de. 

Skrevet

Problemet er ikkje Tsunoda, problemet er bilen til Red Bull. Dei burde beholdt Cheko og bygd ein god bil, då hadde laget vore i ein mykje betre posisjon enn dei er no. Lett å seie, veldig vanskelig å gjøre 😇

Sitat

When Verstappen was asked during the Dutch media session in the paddock about Tsunoda’s last-place qualifying finish, the reigning world champion responded: “He’s not a pancake, right? When he was in those Racing Bulls, he always looked good compared to Hadjar. But yeah, it is what it is.”

“Pannenkoek”, translated to pancake, is a Dutch slang term for someone who’s hopeless or completely incompetent.

https://www.autosport.com/f1/news/max-verstappen-tsunoda-is-not-a-pancake-so-this-might-be-a-sign-to-red-bull/10728615/

Skrevet
Just now, Evil-Duck said:

Blir nok noen strenge ord i garasjen til Verstappen etter dette 😬

Ville jo tro han får straff ut over tidsstraffen i løpet her....

Skrevet
Ratleto skrev (7 minutter siden):

Og Verstappen oppfører seg som en liten drittunge, nok en gang, når ting ikke går hans vei.

Er det fint å ENDELIG få lov å skrive dritt om Verstappen igjen? :p 

Men forøvrig enig i at det han gjorde her var helt uakseptabelt. 

Skrevet
49 minutes ago, Evil-Duck said:

Er det fint å ENDELIG få lov å skrive dritt om Verstappen igjen? :p 

Men forøvrig enig i at det han gjorde her var helt uakseptabelt. 

Vel, det viser jo bare at han aldri kommer til å endre seg til det bedre...

Og i intervjuer så sier han nå bare "det er ikke lov å kritisere" hver bidige gang han ikke vil svare på noe. Han vet like godt som alle andre at det er lov å si stort sett det man vil, utenom å banne.

Så. Liten drittunge gjelder fortsatt.

Skrevet (endret)
Ratleto skrev (8 minutter siden):

Vel, det viser jo bare at han aldri kommer til å endre seg til det bedre...

Og i intervjuer så sier han nå bare "det er ikke lov å kritisere" hver bidige gang han ikke vil svare på noe. Han vet like godt som alle andre at det er lov å si stort sett det man vil, utenom å banne.

Så. Liten drittunge gjelder fortsatt.

Jeg anbefaler deg og å komme innom tråden her å diskutere når det skjer ting som du liker, når en fører du holder med gjør det bra og kanskje dyrke litt lidenskapen i sporten, istedenfor å bare komme innom tråden når du er sinna å kaster rundt deg med utrykk som drittunge og andre beskrivelser som hører mer hjemme i friminuttene på en barneskole. Da blir debattklimaet så mye bedre med en gang ser du :) 

Endret av Evil-Duck
Skrevet

Som Verstappen fan må jeg si at den "crashen" han gjorde inn i Russel er sinnsyk og forkastelig.

Jeg er (nokså) ny når det kommer til å følge med på f1 (4-5 år) kan noen forklare meg hvorfor han
(Verstappen) måtte/ble fortalt at han skulle slippe Russel forbi første gangen de "bumpa" inni hverandre?

Skrevet
wampster skrev (1 minutt siden):

Jeg er (nokså) ny når det kommer til å følge med på f1 (4-5 år) kan noen forklare meg hvorfor han
(Verstappen) måtte/ble fortalt at han skulle slippe Russel forbi første gangen de "bumpa" inni hverandre?

Fordi Russell var langt nok "along side" til å ha rett på plass i svingen med dagens regler, som da ville gi Verstappen en "leaving the track and gaining an advantage" straff på trolig 10 sekunder om han ikke ga den tilbake. Det er nok veldig mulig at Verstappen hadde sluppet straff gitt den ekstremt kaotiske restarten bak mclaren bilene, men Red Bull ville ikke ta sjansen på å få straff så de ba han slippe forbi Russell i frykt for å få tidsstraff som ville. Dessverre så saboterte Verstappen sitt eget og teamets løp med at det ble overtenning i toppen. 

Skrevet (endret)
wampster skrev (9 minutter siden):

kan noen forklare meg hvorfor han

Raskere biler må slippes forbi hvis man kjører for sakte. Dog etter noen runder. Ellers kan man sabotere/hindre kjøring for andre. Flagges.

Slik som jeg har forstått situasjon. Han fikk stallorde også. Ellers hadde han fått straff uansett. Tipper jeg..

Endret av Jarmo
Skrevet
Jarmo skrev (9 minutter siden):

Raskere biler må slippes forbi hvis man kjører for sakte. Dog etter noen runder. Ellers kan man sabotere/hindre kjøring for andre. Flagges.

Slik som jeg har forstått situasjon. Han fikk stallorde også. Ellers hadde han fått straff uansett. Tipper jeg..

Dette hadde ingenting med blueflags å gjøre. Det var racing, og det er ingen regler om at en bil som kjørere saktere må slippe forbi en som kjører raskere, med mindre den sakte bilen kjøre uforsvarlig sakte. Tror du blingser litt her og tenker på blueflags som bli viftet når en bil tar igjen en annen bil med en runde, da må den som blir tatt igjen slippe slakke opp og slippe bilen forbi. 

Skrevet
Jarmo skrev (5 minutter siden):

Slik som jeg har forstått situasjon. Han fikk stallorde også..

Hva har dette med situasjonen Verstappen/Russel i første sving etter vsc å gjøre? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...