Gå til innhold

Formel 1 - 2025


Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?  

63 stemmer

  1. 1. Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?

    • Alpine
      1
    • Aston Martin
      3
    • Ferrari
      15
    • Haas
      1
    • Stake Sauber
      0
    • McLaren
      23
    • Mercedes-AMG
      4
    • Racing Bulls
      0
    • Red Bull Racing
      7
    • Williams Racing
      9
  2. 2. Kommer Mohammed bin Sulayems FIA styre til å bli sittende ut sesongen?

    • Ja
      31
    • Nei
      32
  3. 3. Hvilket "best of the rest" team holder du med

    • Alpine
      2
    • Aston Martin
      5
    • Haas
      1
    • Racing Bulls
      0
    • Williams Racing
      11
    • Stake Sauber
      2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet
Evil-Duck skrev (17 minutter siden):

Om man noengang føle seg ubrukelig her i livet så er det greit å huske på at extreme wets dekk eksisterer i formel 1

Dem er mest redd for sikten på noen plasser på banen. 

Skrevet

Om litt regn skal utsette eit løp, så er det faen meg på tide å utvikle/bruke skvettlappar i F1.... :realmad:

 

Skrevet

En kan virkelig undres på hvorfor Extreme Wet dekk eksisterer under de reguleringene en har nå, de blir jo ikke brukt, om det er så mye regn at de er nødvendige blir løpet alltid stoppet fordi ground effect gulvene virvler opp for mye vann som gjør sikten for dårlig. Bare bortkastet logistikk og ekstra unødig produksjon av Pirelli. 

  • Liker 1
Skrevet

Tragiske nyheter at legendariske baner fases ut.. Skal det kun bli igjen sandkasser og et publikum som er trukket så langt unna selve banen at de må benytte kikkert?

Spa francorchamps skal nå fjernes annen hvert år. Av hvilken grunn? Og Monaco, klaging over antall forbikjøringer. Hva med alt annet? Spenning over kvalifikasjonene, miljøet m.m. Fjerne den også?

Monza - Montreal - Interlagos, jeg ser med skrekk og gru for meg tåpelige argumenter, og/eller for å bytte disse ut med nye moderne/kliniske baner. Hvis det er Netflix som har banet vei for himmelsk oppslutning om F1 så værsågod.

I min verden blir det mye som taler for det motsatte. Også det faktum at litt regnvåt asfalt fører til at man må bli liggende etter en safetycar i mangfoldige runder og til det er knusktørt. Hva skal man med regndekk i det hele tatt?

Hvor mange negative historier har vi fra F1 gjeldende regn i nyere tid? Jeg kan tenke meg at man tar med seg Jules Bianchi sin avkjøring under gulflagg på Suzuka inn i statistikken,(en bane som de sikkert også legger ned snart?) At døden inntraff hadde vel ingenting med selve regnet å gjøre. Det var heller en dusteløsning med en 20 tonns traktor som fomla rundt.. Og at Bianchi kjørte altfor fort i hendelsesforløpet. Etter hva jeg har fått med meg i alle fall. Nå har vi jo fått bøylen. Som derimot kan bli en felle ved brann, som vi så med Grosjean i Bahrain for noen år siden. Bare millimeter flaks at han kom løs..

I høye hastigheter er naturligvis regnskyer mer påtakelige og et større fare potensialet. Vi har jo biler som da kan miste festet og klippet fra siden. Meget uheldig. Men dette kan skje ved å kjøre over limit på tørr bane også, for tøff over curbs eksempelvis.

Føler man har dratt inn EU sin nullvisjon i trafikken inn i formel 1 sporten.

I rallysporten er det langt mer spektakulært i så måte..

Skrevet
Sovna skrev (På 29.7.2025 den 13.21):

Nå har vi jo fått bøylen. Som derimot kan bli en felle ved brann, som vi så med Grosjean i Bahrain for noen år siden. Bare millimeter flaks at han kom løs..

Akkurat der var det jo bøylen som reddet livet hans. Uten den hadde han mistet hodet da bilen gikk tvers gjennom autovernet. 

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Hårek skrev (6 timer siden):

Akkurat der var det jo bøylen som reddet livet hans. Uten den hadde han mistet hodet da bilen gikk tvers gjennom autovernet. 

Stemmer nok det. Men i hendelsesforløpet videre og hvordan vi kunne se hvordan bilen var viklet inn i autovernet tenker jeg. Der så vi hvor små marginer som fantes mellom vernet og den lille mulige utgangen fra den ene siden av bøylen. Jeg hadde aldri fått ålet meg ut av en slik passasje for å si det sånn. Men med tanke på Grosjeans mulige utfall ville jeg valgt dekapitasjon fremfor å ende opp i fyr og flamme. Det er nå meg.

Men samtidig er det ingen tvil om at Halo har forhindret alvorligere skader ved flere anledninger allerede.

Skrevet

Til tross for at han er 1.80 og krasjet på et veldig uheldig sted i ekstrem hastighet overlevde han kollisjonen. Dette skjedde utelukkende pga halo. 

At du drar frem haloen som problemet her og ikke det faktum at bilen tok fyr i kollisjonen og hvordan det burde elimineres fullstendig er kanskje årets rareste take. 

  • Liker 5
Skrevet
DrAlban3000 skrev (5 minutter siden):

Til tross for at han er 1.80 og krasjet på et veldig uheldig sted i ekstrem hastighet overlevde han kollisjonen. Dette skjedde utelukkende pga halo. 

At du drar frem haloen som problemet her og ikke det faktum at bilen tok fyr i kollisjonen og hvordan det burde elimineres fullstendig er kanskje årets rareste take. 

Tankene er ikke rarere enn at dette har vært mange av førernes angst og bekymring også. "komme seg fort nok ut av bilen.."

Om marerittene deres har lagt seg nå får vi ikke vite noe om..

Skrevet (endret)
Sovna skrev (8 timer siden):

Tankene er ikke rarere enn at dette har vært mange av førernes angst og bekymring også. "komme seg fort nok ut av bilen.."

Om marerittene deres har lagt seg nå får vi ikke vite noe om..

100% av dagens F1 førere vil ha det. Haloen senker faktisk sjansen for å sette seg fast i bilen. Uten halo ville Zhou ha sittet fast, Grosjean hadde ikke hatt hode, Yuki hadde blitt seriøst skadd, Leclerc hadde vært seriøst skadd, Hamilton hadde vært seriøst skadd. 

Her er du helt fullstendig på jordet kamerat, det er ingen i F1 som vil ha vekk haloen og eksempelet du brukte motsier det du selv sier nå. 

Siden mange formel 1 førere har angst for dette er det enkelt for deg å finne de. Post gjerne alle formel 1 sjåførene som ikke vil ha halo fordi de kommer til å sitte fast.

Endret av DrAlban3000
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...