Gå til innhold

Bestille fra TEMU

Anbefalte innlegg

Skrevet
^fmj skrev (1 minutt siden):

Det selges potensielt livsfarlige elektroniske produkter på Temu.

Og det gjør det også i alle butikker over hele verden, men hvis du og alle oss andre bruker hodet så går det nok helt bra! 😉
(Jeg nevnte USA.. Det er et stort land som handler enormt mye mer fra Kina enn lille Norge og jeg har faktisk ikke fått med meg dødsfall der heller.. Med unntagelse av Fentanyl da...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Woff skrev (12 minutter siden):

og jeg har faktisk ikke fått med meg dødsfall der heller..

Så du mener at eneste konsekvensen av farlige kjemikalier er dødsfall?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Hansien skrev (1 minutt siden):

Neida, det er vel så mye annet du sikkert kan komme med. Men du også klarer sikkert å bruke de små grå du har og da vil du leve og ha det godt lenge! ☺️

Skrevet
Woff skrev (Akkurat nå):

Neida, det er vel så mye annet du sikkert kan komme med. Men du også klarer sikkert å bruke de små grå du har og da vil du leve og ha det godt lenge! ☺️

Makan til barnslig oppførsel da. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Hansien skrev (19 minutter siden):

Makan til barnslig oppførsel da.

Ærlig talt så er jeg absolutt barnslig og jeg liker ikke dere 'voksene' mennesker som skal på død og liv finne ting å kritisere meg for når jeg foretrekker å kjøpe ting billig fra Kina. JEG har ikke så god råd og jeg står fritt til å bruke pengene mine der jeg vil uten å måtte forsvare dette. At jeg dermed utsetter meg selv for all verdens skumle kjemikalier er mitt problem. At jeg dør i ung alder tror jeg ikke, er nå 66 år gammel så det skjer vel neppe. 😁
Men tråden handler ikke om å skrive så mye negativt som mulig om Temu, den heter "Bestille fra TEMU", noe som forstås som at du ikke er HATER av butikken men heller er kunde? 
Skal du kjøpe noe uansett hvor så er det en forutsetning at du bruker hodet og da vil det helst ende positivt for deg også! 🙂

Endret av Woff
Skrevet

Så forresten en teknisk review av en strømpadde med USB-ladere, produsenten har riktignok sluttet å selge akkurat den versjonen, men produsenten har ett titalls lignende produkter ute, også på Temu.
Der var "jordingen" uten kobber inni, for tynner ledere, samt ved feil sendte den 220v rett ut USB-utgangen i stedet for at den kuttet strømmen. Potensiellt livsfarlig.
Men om man ser bort ifra alt dette, så var den billig, ga strøm og ladet mobilen. Kjempeprodukt om man ikke ser lengre enn plasten på utsiden :)

• Liker 3
Skrevet
Woff skrev (32 minutter siden):

Ærlig talt så er jeg absolutt barnslig og jeg liker ikke dere 'voksene' mennesker som skal på død og liv finne ting å kritisere meg for når jeg foretrekker å kjøpe ting billig fra Kina.

Nå kritiserte jeg deg heller ikke, men valgte å stille deg et enkelt spørsmål; 

Hansien skrev (1 time siden):

Dette unlott du å svare på i de grader at du høyst trolig er klar over at det å utsette seg selv for kjemikalier skader deg gjerne på flere måter enn bare dødsfall.

Woff skrev (33 minutter siden):

JEG har ikke så god råd og jeg står fritt til å bruke pengene mine der jeg vil uten å måtte forsvare dette.

Det overrasker meg ikke at du er fattig. Det hjelper heller ikke på økonomien din, uansett hvor billig du handler, når du handler i det kvantaet du ofte skryter av her på forumet. Har du i heletatt oversikt over forbruket ditt på Temu og lignende sider?

Woff skrev (37 minutter siden):

At jeg dør i ung alder tror jeg ikke, er nå 66 år gammel så det skjer vel neppe. 😁

Jeg har heller ikke snakket om dødsfallet ditt. Men for å være brutalt ærlig så driter jeg i når du eventuelt dør. Det er mer bekymringsverdig å finne ut hvor alt du handler ender opp hen. Vil det være familie som arver dette uten å vite risikoen, er det snakk om at ting selges og kommer ut på bruktmarkedet eller blir alt kastet så eventuelle miljøgifter dukker opp i naturen?

Woff skrev (41 minutter siden):

Men tråden handler ikke om å skrive så mye negativt som mulig om Temu, den heter "Bestille fra TEMU", noe som forstås som at du ikke er HATER av butikken men heller er kunde? 

Å være klar over den betydelig økte risikoen for helsefarlige ting bør ligge i klartekst i slike tråder for å få folk til å velge tryggere alternativer. En må ikke være en HATER for å spre informasjon folk flest bør være klar over for å gjøre et klokt valg. Det er jo nettopp dette som er å bruke hodet slik du selv påstår:

Woff skrev (44 minutter siden):

Skal du kjøpe noe uansett hvor så er det en forutsetning at du bruker hodet og da vil det helst ende positivt for deg også! 🙂

Hykleriet er jo til å ta og føle på her..

• Liker 3
Skrevet
Hansien skrev (1 time siden):

Dette unlott du å svare på i de grader

Har med litt interesse lest gjennom de siste sidene her i tråden. Og forresten så svarte Woff på det spørsmålet der, gjorde han ikke det? Tror det.
Iallefall. Kan forstå at man blir opprømt, men ingen grunn til å innta en så nedrig fordømmende ordlyd som deg gjør til han. Hvis myndighetene har så veldig mye å være redd for ang. Temu-produkter, så burde de vel strengest talest med fordel gjort mye mer vesen av det enn de gjør, ja endog innført forbud for den saks skyld. Så det er heller den veien man bør rette skytset om det visserligen er så steingale som noen får det til å høres ut. Faktum er at de lar det gå sin gang nokså uforstyrret, så får enhver tenke sitt om det .
I årevis har vi hatt eBay å handle fra, og det er ingen tvil om at veldig mye av de samme produktene/produsentene går igjen hos Temu.
Og jeg synes Woff har et fornuftig nok poeng, ved å si man må bare bruke hodet. Elektronisk utstyr o.l. sånt som feks Aklla nevner, ville det aldri forekommet meg å kjøpe fra Temu. Helst ikke fra mange steder utlandet i det hele tatt.   

• Hjerte 1
Skrevet

Eneste elektronikk jeg kjøper fra Temu er med USB. 

Jeg finner stort sett det jeg skal ha i utlandet, men svært sjeldent fra norske sider, og da kan jeg likeså bruke Temu. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
Dubious skrev (31 minutter siden):

Eneste elektronikk jeg kjøper fra Temu

Må innrømme at jeg kjøper mye elektronikk også.. 😉 Har blant annet falt for taklamper fra de, disse er nok ikke for de fleste da de jo skal monteres fast. Har også kjøpt batterilader for bilen, men den var ikke av de beste da den skulle være 'smart', det eneste som var smart der var at den ikke brukte NOK tid (Ladet for dårlig)!
Og i neste pakke kommer det en batterilader for små batterier, også en 'smart' ting som jeg håper fungerer bedre.. Har også mange LED-pærer fra de, de fungerer perfekt for mitt bruk, selv om det 'mange' klager på, levetiden, er for kort.

Men her gjelder det faktisk å kunne bruke hodet, så jeg er enig med de av dere som advarer! Og det gjelder altså ikke KUN Temu, det gjelder nok alt for mange produsenter BÅDE fra Kina og andre land. Det er alt for 'lett' å produsere og selge elektronikk som KAN bli farlig for brukerne, det ser vi jo tydelig i dag i nyhetene (nesten daglig)! Jeg kjøper ofte elektronikk-produkter for et par gode venner, og de stoler heldigvis på hva jeg KAN om dette!
Nå har jeg holdt på med elektro i godt over 50 år så jeg har kunnskap om hvor / hvorfor ting skjer!  

Uhell skjer ofte nok her, sist jeg fikk en ugrei opplevelse var med en hurtilg-lader fra Biltema som ønsket å starte som pyroman. Men jeg var obs på farene og hadde tatt forhåndsregler der (nevnt tidligere). 😇
Men for all del, koster ting MYE så kjøp de her i landet da du ikke får mye hjelp med produkter fra Kina!
Jeg kjøpte et dyrt instrument fra AliExpress og det BLE dyrt, etter litt tid fant jeg jo ut at det ikke fungerte som beskrevet, men da var det NULL hjelp å få fra Ali eller PayPal.. Derfor bestiller jeg heller fra Temu enn fra AliExpress i alle fall!

Delvis skrev (22 minutter siden):

Og fra Kjell & Co.

Problemet der er at det er tre fire ganger prisen som Temu har for AKKURAT samme produkt. 😉 (Men som nevnt, er det et dyrt produkt så kjøper jeg lokalt!)

Endret av Woff
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Woff skrev (6 timer siden):

Og det gjør det også i alle butikker over hele verden, men hvis du og alle oss andre bruker hodet så går det nok helt bra! 😉
(Jeg nevnte USA.. Det er et stort land som handler enormt mye mer fra Kina enn lille Norge og jeg har faktisk ikke fått med meg dødsfall der heller.. Med unntagelse av Fentanyl da...)

Meg bekjent trenger man ikke være redd for støt om man kjøper en lader i Norge.

https://lygte-info.dk/

Der kan man se elendigheten, men du må gjerne gamble med helsen, jeg skal ikke stoppe deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...