Gå til innhold

Sykdom del av dag


Anbefalte innlegg

Hva er reglen i staten når det gjelder til sykdom del av dag ? 

Jeg leste at når en ansatt drar hjem på grunn av sykdom etter at arbeidsdagen har startet kan man ikke registert egenmelding. Fordi egenmelding dekker eller regnes for hele dag, ikke for del dagen. 

Hvis en ansatt føler ikke bra tidlig om morgnen til å dra på jobben men etter to timmer ansatt er klar til å dra på jobben. Hva er alterntive for en ansatt jobber i statlig sektor ? Flexitid eller man kan også brukkes "sykdom del av dag" mulighet ? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
peterjohn skrev (På 15.4.2024 den 10.49):

Jeg leste at når en ansatt drar hjem på grunn av sykdom etter at arbeidsdagen har startet kan man ikke registert egenmelding. Fordi egenmelding dekker eller regnes for hele dag, ikke for del dagen.

Ansatt som blir syk etter oppmøte på jobb kan bruke egenmelding.

Syk resten av dagen = brukt en hel egenmeldingsdag.

Lenke til kommentar

En kan jo godt bli akutt verre etter at man har kommet seg på jobb, så egentlig rart om det ikke finnes noe som kan brukes i slike tilfeller.

Noe lignende har skjedd meg to ganger. Begge gangene fikk jeg beskjed om å bare avspasere, og så hørte jeg aldri noe mer. Begge gangene var det såpass tydelig fysisk at det ikke ble stilt noe spørsmål. I begge tilfellene var jeg helt grei dagen etterpå. Var ikke noe logisk å koble det til heller ala de som er fyllesyk f.eks.

Lenke til kommentar

Du kan fint bruke eigenmelding for berre delar av dagen, men det tell som ein full eigenmeldingsdag uavhengig av kor mykje eller lite som er igjen av arbeidsdagen.

Korleis dette blir løyst reint praktisk varierer nok mykje frå arbeidsplass til arbeidsplass. Det er nok arbeidsgivarar som er så firkanta at du ikkje får lov til å forlate arbeidsplassen før arbeidsdagens slutt med mindre du leverer eigenmelding. Andre arbeidsgivarar er nok langt meir fleksible og lar deg gå heim før tida utan at du må bruke verken eigenmelding eller avspassering som ein "takk for at forsøkte å gjere jobben din".

For tilsette som har muligheit til det så trur eg nok at mange velger å ta sjukdom delar av dagen som avspasseringsdagar for å ikkje "bruke opp" eigenmeldingsdagane.
 

Lenke til kommentar
Duriello skrev (2 minutter siden):

Tror TS mener om man er dårlig fra morgenen av, men føler seg bedre ila dagen og går på jobb.

I et slikt tilfelle så er det ikkje eigentleg nokon gode incentiv for å stille på jobb i løpet av dagen. Har du ein litt firkanta arbeidsgivar så må du levere eigenmelding også for den dagen for å ikkje få "skulk" for dei fyrste timane der du var sjuk.
Reint praktisk løyser enn det der også enten med å føre dei fyrste fråværande timane som avspassering som ein jobbar inn igjen seinare, eller ved at ein møter på jobb og jobbar ut dagen sjølv om ein ikkje får noko ekstra for det ettersom ein alt har registrert arbeidsdagen som eigenmeldingsfråvær.

Slik det er i dag så er det eigentleg slik at dersom du fortsatt sjuk fyrste delen av dagen så har du ingen personleg gevinst ved å kome på jobb i løpet av dagen. I enkelte tilfeller er det kanskje ikkje ein gong ønska at du skal møte på jobb etter lunsj på grunn av at det er kanskje er skaffa vikar eller du av andre grunn ikkje får utført jobben din på ein tilfredsstillande måte når du ikkje kunne være der frå morgonen av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Avhengig av hvilken avtale de ansatte har via tariffavtaler eller lokale avtaler.

Blir man syk i løpet av dagen er ikke dette egenmelding. Arbeidsgiver dekker ikke de timene man ikke jobber.

Her jeg jobber kan man gå fra jobb pga sykdom og får betalt. Samme hvis jeg ringer inn og sier jeg er syk men kommer på jobb i løpet av dagen. Vi kaller det 'egenmelding under 1 dag'. Dette reduserer ikke egenmeldingsdagene.

Lenke til kommentar
peterjohn skrev (30 minutter siden):

Om egenmelding dagene. Jeg hørte at man kan ikke brukes egenmelding eller register egenmelding etter arbieddag har begynt. Egenmelding dekker hele arbeid dag ikke bare en del av dag. 

Det siste er i alle fall heilt korrekt, eigenmeldingar dekker heile arbeidsdagen og kan ikkje delast opp i timar.

Kva ein kan og ikkje kan gjere vil nok variere litt frå arbeidsplass til arbeidsplass. Det er nok mange som praktiserer det slik at ein får gå heim i løpet av dagen utan å bli trekt i lønn for dei timane som er igjen av arbeidsdagen. Det som strengt tatt er mest korrekt er at ein får lønnstrekk om ein ikkje jobber full dag, så då vil det nok for mange være slik at ein då må bruke opp eine eigenmeldingsdagen på fyrste dagen ein er sjuk sjølv om ein alt har jobba mesteparten av dagen.

Det sagt så kan det også være praktiske utfordringar ved å bruke eigenmelding etter at du har stempla inn og starta på ein ordinær arbeidsdag. Om ein ikkje har gode rutiner er det i slike tilfeller ein fare for at ein får "dobbelt betalt" ved at ein både for lønnskompensasjon for heile dagen når ein leverer eigenmelding, samtidig som det ikkje blir trekt frå dei jobbane ein rakk å jobbe før ein vart så sjuk at ein måtte gå frå jobb.

 

Mitt konkrete råd i slike situasjonar er todelt.
1. Snakk med arbeidsgiver og gjer avtale. Blir du sjuk i løpet av arbeidsdagen så snakk med sjefen for å spørre korleis du skal løyse det, enten det er å levere eigenmelding, at du får lov til å berre gå heim utan å bli trekt i lønn, at du avspasserer dei gjenståande arbeidstimane, eller liknande. Svaret du får her vil nok også variere litt med kor langt inn i arbeidsdagen du er, du får nok eit anna svar om du seier du må gå heim i løpet av fyrste arbeidstimen kontra du gir same beskjeden heilt på slutten av arbeidsdagen.
2. Om du er i tvil på om du er heilt frisk så gjer du det mykje enklare for deg sjølv om du er i forkant og bruker eigenmelding med ein gong i staden for å møte på jobb og eventuelt måtte gå heim. Sjølv om vi nødig skal oppfordre folk til å ikkje gå på jobb om ein er i stand til å jobbe, så er det også eit moment å ta med seg at dersom du startar å kjenne deg dårleg alt før du drar på jobb så er det stor fare for at du kan smitte kollegaer og kundar om du har noko som er smittsomt. Totalt sett er det billegare for både bedrifta og samfunnet om du ved sjukdom held deg heime i staden for at du kjemper deg på jobb, kaster inn handkleet etter ein halv dag, og i tillegg har du smitta 2 kollegaer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...