Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Folk som alltid sier navnet ditt


Anbefalte innlegg

Trippelure skrev (2 minutter siden):

Det er ikke min tråd, hvor har du det fra? Jeg har ingen problemer med å se ditt perspektiv, men jeg prøvde å nyansere det bombastiske utsagnet du startet med. Og til svar fikk jeg en psykoanalyse av min person, som er helt off topic og ikke hører hjemme i denne tråden. Som jeg skrev tidligere alt er relativt, forstår du det? Og forstår du at andre kan ha en annen preferanse og oppfatning av navnebruk enn deg selv?

Nå la ikke jeg ut en psykoanalyse av deg her. Vet ikke om du noen gang har sett en sånn analyse? Jeg sa at jeg automatisk utfører en psykoanlayse av folk jeg ser. Derav kunne jeg påpeke forskjeller mellom deg og meg, hvilket blir viktig når man skal peke på ulike perspektiv og hvordan de faktisk blir ulik. Men skjønner jeg at jeg har hatt helt feil inntrykk av deg, og det skjer jo også rett som det er, at folk viser frem hvem de er i ulike situasjoner...

Videre har jeg ikke sagt at mitt perspektiv er rett. Det er rett for meg. Og det sa jeg også til deg, at ditt perspektiv henger sammen med din personlighet. At du tar det som at det fins en fasit kan jeg ikke gjøre noe med.

Klart jeg skjønner at noen kan mislike å bli tiltalt ved navn. Jeg ser bare ikke hvordan det skal fungere så bra i arbeidsliv og generelt, om vi skal slutte å forholde oss til navn. Også tenker jeg (min mening, ikke en fasit), at det kan være praktisk å ikke ha en så sterk emosjonell reaksjon på å bli tiltalt med navn av rent funsjonelle årsaker.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neffi skrev (51 minutter siden):

Nå la ikke jeg ut en psykoanalyse av deg her. Vet ikke om du noen gang har sett en sånn analyse? Jeg sa at jeg automatisk utfører en psykoanlayse av folk jeg ser. Derav kunne jeg påpeke forskjeller mellom deg og meg, hvilket blir viktig når man skal peke på ulike perspektiv og hvordan de faktisk blir ulik. Men skjønner jeg at jeg har hatt helt feil inntrykk av deg, og det skjer jo også rett som det er, at folk viser frem hvem de er i ulike situasjoner...

Videre har jeg ikke sagt at mitt perspektiv er rett. Det er rett for meg. Og det sa jeg også til deg, at ditt perspektiv henger sammen med din personlighet. At du tar det som at det fins en fasit kan jeg ikke gjøre noe med.

Klart jeg skjønner at noen kan mislike å bli tiltalt ved navn. Jeg ser bare ikke hvordan det skal fungere så bra i arbeidsliv og generelt, om vi skal slutte å forholde oss til navn. Også tenker jeg (min mening, ikke en fasit), at det kan være praktisk å ikke ha en så sterk emosjonell reaksjon på å bli tiltalt med navn av rent funsjonelle årsaker.

 

 

Ja jeg har sett psykoanalyser. Det var meg du svarte og du brukte ordene "deg" og "du". Samt sier selv i parentes at du psykoanalyserer alle, etter en lang tirade om hvordan du oppfatter meg her på forumet... 

Og så kalte du min nyansering for flisespikkeri og fortsetter med å spørre om jeg ikke forstår ditt og datt, blir passiv aggressiv og sier at ditt bidrag ikke er velkommen i tråden min (skjønner fortsatt ikke hvor du har det fra at det er min tråd?)og enda en gang passivaggressiv og sier at du har tatt feil av meg osv osv. Og det du holder på med her er forsøk på manipulering og personangrep. Og nei det er ikke bare manipulering om man lar seg manipulere, verden er full av manipuleringsforsøk. Det burde du holde deg for god for, og heller fokusere på sak enn person når du diskuterer. Om du ikke forstår dette, budre du lese igjennom tråden på nytt.

Helt fra første posten min i denne tråden går det vel frem at jeg har forståelse for og er klar over at andre oppfatter ting og har andre preferanser enn meg selv. Så jeg skjønner helt ærlig ikke hva du holder på med! Men du har kanskje en dårlig dag? Jeg har en god dag og gidder ikke å la den bli ødelagt av deg eller dine forsøk på skape et problem som ikke finnes. Nå skal jeg straks ut i sola med valpen min og ønsker deg en god dag videre 🍀

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (18 minutter siden):

Ja jeg har sett psykoanalyser. Det var meg du svarte og du brukte ordene "deg" og "du". Samt sier selv i parentes at du psykoanalyserer alle, etter en lang tirade om hvordan du oppfatter meg her på forumet... 

Jeg skrev om ett personlighetstrekk jeg mente du hadde - at du er raus, men det tar jeg fint tilbake, for det var helt klart en feil analyse.

Trippelure skrev (18 minutter siden):

Og så kalte du min nyansering for flisespikkeri og fortsetter med å spørre om jeg ikke forstår ditt og datt, blir passiv aggressiv og sier at ditt bidrag ikke er velkommen i tråden min (skjønner fortsatt ikke hvor du har det fra at det er min tråd?)og enda en gang passivaggressiv og sier at du har tatt feil av meg osv osv.

Nei, jeg skrev at at det var flisespikkeri om jeg skulle gå i detalj på å forklare nyansene, men jeg valgte jo fremdeles å gjøre det. Det var egentlig ment som en "Dette jeg skriver nå har ikke så stor betydning, men..." Det skulle jeg altså ikke ha gjort, for det tok du som et angrep. Og det ser ut som om at du tar absolutt alt i verste mening og som et angrep. Så hva om jeg gir deg en blomst? 

Trippelure skrev (18 minutter siden):

Og det du holder på med her er forsøk på manipulering og personangrep. Og nei det er ikke bare manipulering om man lar seg manipulere, verden er full av manipuleringsforsøk. Det burde du holde deg for god for, og heller fokusere på sak enn person når du diskuterer. Om du ikke forstår dette, budre du lese igjennom tråden på nytt.

Helt fra første posten min i denne tråden går det vel frem at jeg har forståelse for og er klar over at andre oppfatter ting og har andre preferanser enn meg selv. Så jeg skjønner helt ærlig ikke hva du holder på med! Men du har kanskje en dårlig dag? Jeg har en god dag og gidder ikke å la den bli ødelagt av deg eller dine forsøk på skape et problem som ikke finnes. Nå skal jeg straks ut i sola med valpen min og ønsker deg en god dag videre 🍀

Ja, jeg sitter selv og jobber, og angrer stort på at jeg gikk inn i denne tråden. Man skal være forsiktig med hvem man diskuterer med her inne. Skulle bare konsentrert meg om mitt. Ha en fin dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (3 timer siden):

Jeg skrev om ett personlighetstrekk jeg mente du hadde - at du er raus, men det tar jeg fint tilbake, for det var helt klart en feil analyse.

Nei, jeg skrev at at det var flisespikkeri om jeg skulle gå i detalj på å forklare nyansene, men jeg valgte jo fremdeles å gjøre det. Det var egentlig ment som en "Dette jeg skriver nå har ikke så stor betydning, men..." Det skulle jeg altså ikke ha gjort, for det tok du som et angrep. Og det ser ut som om at du tar absolutt alt i verste mening og som et angrep. Så hva om jeg gir deg en blomst? 

Ja, jeg sitter selv og jobber, og angrer stort på at jeg gikk inn i denne tråden. Man skal være forsiktig med hvem man diskuterer med her inne. Skulle bare konsentrert meg om mitt. Ha en fin dag.

Slutt med sånn passivaggressiv prat da. Angrer på at du brukte tid på dette, feil analyse av meg og trekker tilbake det du sa osv. Det er jo tydeligvis du som føler deg angrepet her og ikke tåler å bli motsagt. Det er ditt eget valg at du går på person og ikke tåler at folk motsier deg når du uttaler deg så bombastisk som du startet å gjøre, ditt eget valg å bruke tid på dette og bruke den type argumentasjon. Hvis du egentlig mente noe annet enn det du skrev, hvorfor skrev du det da? 

Hva du mener om meg bryr jeg meg ikke noe om. Jeg er trygg nok og kjenner meg selv godt nok til å vite hvem jeg er og at jeg raus og grei med folk, OG at jeg ikke gidder å la meg tråkke på tærne og manipuleres av piss. Om du ikke tåler at folk motsier deg så syns jeg du skal roe ned på personanalysene dine og heller fokusere på sak. Jeg har lest endel på forumet her jeg også, og det er ikke første gang du skriver og oppfører deg sånn mot folk. Og personlig så syns jeg det ødelegger og sporer av diskusjoner. Jeg gidder ikke svare deg mer her, for dette er bare tull, ødelegger tråden og har ingenting med saken å gjøre.

Endret av Trippelure
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fullt mulig at enkelte repeterer navn for å innprente det i hukommelsen, men da hadde det vært bedre å gjøre det i form av å tenke navnet for seg selv etter noen ganger. Man husker bedre ting man sier enn ting man bare tenker, men oppfatter ikke at det er normalt å gjenta andres navn mange ganger i små forsamlinger i alle fall. Kan ikke si jeg husker å ha truffet på personer som sier navnet mitt uforholdsmessig ofte utover selgere og lignende. Det kan sikkert forekomme i større forsamlinger, telefonkonferanser/gruppesamtaler/møter med flere og lignende hvor man ikke lett kan oppfattet hvem som snakkes til/og eller med, men det er noe annet.

Så min referanse til noen som gjør slikt er telefonselgere og andre som jeg oppfatter som sleske og som ønsker å innynde seg hos meg for å oppnå noe og tjene på noe for deres del!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...