Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vil psykologen tyste til Politiet om min hasj avhengighet?


Gjest cf538...dca

Anbefalte innlegg

Gjest cf538...dca

Jeg sliter med hasj-avhengighet. Har prøvd å slutte utallige ganger med får det aldri til. Vurderer nå å gå til en psykolog eller annen kyndig for å prøve å få bukt med problemet, men har kommet over poster som for eksempel denne Reddit-posten hvor det nevnes at man risikerer å få politiet på døra og inndratt førerkort dersom man er åpen om sitt rusproblem.

Til info kjører jeg aldri bil når jeg har røyket. For øvrig er jeg også en relativt oppegående person med samboer, leilighet, utdannet sivilingeniør, godt betalt jobb, og trener flere ganger i uken. Jeg har dog røyket i perioder i mer eller mindre grad siden jeg var student. Samboeren vet at jeg røyker i blant (hun gjør det selv også), men hun er ikke klar over hvor mye jeg faktisk gjør det. Når hun er bortreist på jobbreise, ferie, eller lignende er en joint og sofaen det eneste jeg klarer å tenke på. Når hun er hjemme blir jeg derimot "tvunget" til å holde meg unna, men dersom jeg vet at jeg har noe liggende ser jeg konstant etter muligheter for å ta en liten puff, for eksempel dersom hun drar på trening eller lignende. Dette konstante fokuset og cravingen etter røyk gjør meg mentalt sliten. Jeg har seriøse søvnproblemer i periodene jeg prøver å slutte - eller i hvert fall prøver å ta en pause, humørsvingninger som går ut over meg selv og forholdet, dårligere jobbprestasjoner når jeg går på jobb i "bakrusen" fra hasjen, jeg sosialt isolerer meg selv i helgene når jeg egentlig burde være ute med venner men det eneste jeg vil er å være alene hjemme med noen joints. 

Jævlig slitsomt rett og slett, til tross for at jeg faktisk fungerer OK i hverdagen med jobb, trening, osv. Har tenkt mange ganger på å ta skikkelig tak i dette problemet ved å for eksempel snakke med en psykolog eller spesialhelsetjenesten, men er er redd for at dette vil få nevnte konsekvenser...

Anonymous poster hash: cf538...dca

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke vær åpen om rusproblemer i den offentlige psykiatrien, de lager bare enda mer problemer for deg og hjelper deg heller ikke stort. Med mindre du er skikkelig narkoman og har problemer med tyngre stoffer enn hasj, da er det mulig å få hjelp. Førerkortet/retten er de veldig ivrige på å dra inn uansett, det er hva jeg selv har sett og erfart med alle jeg kjenner som sliter med rus og har oppsøkt offentlig hjelp.

Hvordan det er om man går til privat psykolog aner jeg ikke. Men jeg mistenker at de generellt har retningslinjer å forholde seg til når det gjelder disse tingene. Av nyhetssaker jeg har fått med meg er det mange som har fått førerkortet inndratt selvom de ikke er rusa når de kjører, fordi det potensiellt henger igjen rester av virkestoffer i kroppen i flere uker. Det var nylig en sak i høyesterett som fastslo at denne praksisen skal fortsette

https://rett24.no/articles/hoyesterett-mener-cannabisgrensen-i-veitrafikkforskriften-er-ok

Jeg vil råde deg til å finne deg en altoppslukende hobby som kan erstatte hasjrøykingen din, og premiere deg selv hver gang du klarer å la vær. Og så kan du heller oppsøke anonyme narkomane og får støtte og hjelp der, de har taushetsplikt og brukererfaringer som helsevesenet ikke har. Personlig tror jeg det er bedre og mer effektiv hjelp enn å oppsøke helsevesenet. Kjenner også til folk som har fått god støtte og hjelp derfra. Lykke til 🍀

https://nanorge.org/

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest ac3f5...faf

Selvfølgelig vil de ikke kontakte politiet når du oppsøker hjelp for å bli kvitt problemet 😊 Det hadde hatt motsatt effekt. 

Vil nå tro de varsler der pasienten har barn eller er andre faremomenter og hvor de ikke innså at dette var et problem. 

Masse lykke til! 

Anonymous poster hash: ac3f5...faf

Lenke til kommentar
Strategen skrev (52 minutter siden):

Nei. På hvilket grunnlag, mener du?

Hva skal politiet gjøre med informasjonen, tror du? 
Man kan trygt snakke med psykolog og lege om rusmisbruk.

Nei man kan ikke nødvendigvis det med tanke på førerretten sin. Hvor har du det fra at det er trygt? Hva pleier politiet å gjøre med informasjon de har om rusbruk/misbruk og førerrett?

Til og med legen kan ta ifra en førerrett. Psykologen kan ikke det, men får overlegen/psykiateren på avdelingen sin til å gjøre det, om de vurderer at det er best. Joda, de kan bruke skjønn og la vær å ta fra deg førerretten, men det er ikke noe man skal ta for gitt. Noe av det første de gjør når man tar kontakt med psykiatrien/DPS er at de vurderer om du er frisk nok til å beholde førerrett, uansett om det rus eller psykdom man er der for. Det skjer under vurdering/inntakssamtale. Jeg snakker av erfaring, og kjenner en som til og med ble tatt fra førerretten selvom han ikke har førerkort, og heller aldri har hatt det. 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (58 minutter siden):

Nei man kan ikke nødvendigvis det med tanke på førerretten sin. Hvor har du det fra at det er trygt? Hva pleier politiet å gjøre med informasjon de har om rusbruk/misbruk og førerrett?

Til og med legen kan ta ifra en førerrett. Psykologen kan ikke det, men får overlegen/psykiateren på avdelingen sin til å gjøre det, om de vurderer at det er best. Joda, de kan bruke skjønn og la vær å ta fra deg førerretten, men det er ikke noe man skal ta for gitt. Noe av det første de gjør når man tar kontakt med psykiatrien/DPS er at de vurderer om du er frisk nok til å beholde førerrett, uansett om det rus eller psykdom man er der for. Det skjer under vurdering/inntakssamtale. Jeg snakker av erfaring, og kjenner en som til og med ble tatt fra førerretten selvom han ikke har førerkort, og heller aldri har hatt det. 

Dette er rykter og paranoid tull.

Man kan trygt snakke med psykolog om rusmisbruk. TS røyker hasj når han ikke kjører. Han/hun er ikke ruset hele dagen.

Man kan også være en trygg sjåfør som rusmisbruker så sant man ikke er ruset når man kjører. Det er så såre enkelt at man er uskyldig til det motsatte er bevist.

Politet har ikke egne databaser med folk de skal følge med på I TILFELLE de kjører ruset. Da ville alle som drakk alkohol potensielt bli nektet sertifikat. Dette er helt i dagen.

Istedenfor å fortsette med det tullet, så forhør deg med politiet om dine rettigheter. Så kan du roe deg med ned med feilinformasjonen og skremselspropagandaen etter det.

Meldeplikten til psykologen går ikke utover fører dersom omfanget av rus ikke går utover kjøreevnen. Da vil ingen kunne søke hjelp 

Endret av Strategen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det å kjøre bil krever at en er skjerpet og kan reagere raskt. Hvis da noen mistenker at du er ruset under kjøring så er du regnet som til fare for deg selv eller andre og dem er derfor pliktig til å melde fra. Selv om du vet hva du selv gjør og sier ting som er 100% sant så kan det tolkes og journalføres helt forskjellig.

Personlig så har jeg alltid vært dønn ærlig med helsevesenet fordi det er det beste utgangspunktet jeg kan gi dem for sine vurderinger, men det betyr også at du er mer sårbar for feiltolkninger og ting som kan forfølge deg i journalen.

Min overlege mente f.eks at jeg måtte være narkoman, til tross for at jeg aldri har tatt et trekk av røyk engang. Hvis da dette er skrevet i journalen så vil jo andre leger som leser dette automatisk anta en haug med ting, noe som endrer måten jeg vil bli behandlet på og tolket framover, basert på en antagelse. Denne legen har også gitt meg inntrykket at vedkommende bruker å lene seg på en noe uprofesjonell intuisjon som har vært helt på bærtur en gang tidligere også.

Svarer man da negativt på disse tingene så tas det nesten som et sikkert tegn på at det er tilfelle. Håper virkelig at dette bare er provokasjonstester som tas med et trillebårlast med salt, ellers er det på nivå med en tilsynssak verdig etter hvert.

Sa til en annen overlege at jeg ble suicidal av en medisinkombinasjon og at dette kom ut av det blå til tross for at jeg aldri har hatt noe lignende før eller siden (altså en ren iatrogen medikamentindusert reaksjon), og 3 minutter etterpå så sier vedkommende at hun skal skrive det i journalen som at jeg hadde mindre alvorlige psykiske reaksjoner, akkurat som om det var mitt problem, selv om jeg nettopp hadde fortalt det motsatte. Jeg mister litt troen på å være ærlig med dem når slikt skjer. Følger det blir litt som å kaste perler for svin og at jeg etterhvert må fighte min egen journal hver gang jeg blir stemplet av helsevesenet som har vært inne å lest igjennom journalen min. Hvem tror du da en legger mest vekt på? Det som står skrevet blir jo da tolket hakket enda mer troverdig, men jeg blir en benektende skrulling som ikke kan tillegges noe troverdighet siden journalen er skrevet av en overlege.

Husk at her er det ikke snakk om rusbruk i det hele tatt, men uansett føler jeg med stemplet og dyttet i den kategorien, så du kan jo tenke deg hvordan du vil bli behandlet om du innrømmer brukt av noe rusmiddel.

Når man blir så mistenkeliggjort uten beviser (eller en falsk positiv drugscreening som nesten antar at de baserer seg på, rent faglig), så kan du anta at de vil følge deg opp med urinprøver resten av livet ditt hvis du kommer med en selvinkriminering og har sertifikat. Du sier noe som vil tolkes og reageres på. Du har sertifikat og kjører, så ergo er det tryggest å få deg av veien i bil, for da er trafikken sikrere og du beskyttet, mens melder har ryggen fri for kritikk som potensielt sett kan bidra til at lisensen trekkes tilbake i ytterste konsekvens.

Skal sies at jeg har en lidelse som rusbruk kan utløse (som en av mange muligheter), og siden de ikke kan finne noen annen grunn bevismessig virker det fryktelig enkelt å ende opp med at må være rus hvis de ikke kan støtte seg logisk på en annen grunn.

Er klar over at leger må utelukke masse muligheter og at ting som tidligere rusbruk sikkert kan vært vanskelig å objektivt vurdere rent biokjemisk, noe som gjør at en verbalt provokasjonstester og bedømmer kroppsspråk og reaksjoner som skam, bortforklaringer og benkning etc.

Greia her er vel mest at om en baserer seg på sannheten så vil forklaringen kunne tolkes som det motsatte om en allerede har bestemt seg for at det logisk sett "må" være rusbasert.

Du blir sånn sett stemplet som rusmisbruker på syltynt grunnlag uansett om du er ærlig eller lyver.

Endret av vidor
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Strategen skrev (9 minutter siden):

Dette er rykter og paranoid tull.

Man kan trygt snakke med psykolog om rusmisbruk. TS røyker hasj når han ikke kjører. Han/hun er ikke ruset hele dagen.

Man kan også være en trygg sjåfør som rusmisbruker så sant man ikke er ruset når man kjører. Det er så såre enkelt at man er uskyldig til det motsatte er bevist.

Politet har ikke egne databaser med folk de skal følge med på I TILFELLE de kjører ruset. Da ville alle som drakk alkohol potensielt bli nektet sertifikat. Dette er helt i dagen.

Istedenfor å fortsette med det tullet, så forhør deg med politiet om dine rettigheter. Så kan du roe deg med ned med feilinformasjonen og skremselspropagandaen etter det.

Meldeplikten til psykologen går ikke utover fører dersom omfanget av rus ikke går utover kjøreevnen. Da vil ingen kunne søke hjelp 

Jeg har sett nok saker og snakket med nok folk til at jeg vet hva jeg snakker om, det er ikke paranoid tull. Vil heller si at du har et litt naivt og blåøyd syn på saken.

Har selv vært i psykiatrien i 3 perioder pga PTSD etter å ha vokst opp med narkomane og voldelige foreldre (og alle vennene dems som ruser seg i varierende grad, flere oppegående mennesker i full jobb og tilsynelatende "streite").  Og sett systemet fra innsiden og hvordan oppegående folk har blitt psykeliggjort og fått enda mer problemer av de som jobber der. Jeg vet hvordan en vurdering/inntakssamtale foregår. Jeg har snakket med så og si alle medpasienter og har fått høre historier om både det ene og det andre. Joda på papiret skal det liksom være sånn som du sier, men praksisen er ofte noe helt annet. Som med mye annet her i landet. Man kan være heldig og man kan være veldig uheldig med behandlere og hjelpeapparatet. Mye går rett og slett på trynefaktor og flere av de har fordommmer mot rusbruk, uansett hvor beskjeden den er. TS gjør som han vil, men min anbefalning er å heller ta kontakt med anonyme narkomane FØR han tar kontakt med psykiatrien. Spør heller de om råd, for der er det folk som virkelig har personlig erfaring. Å få ødelagt store deler av livet ved å bli fratatt førerrett er ikke noe jeg syns man skal ta sjangsen på. 

Hvilke databaser politiet har vet ikke jeg, men de ser ikke pent på potensiell ruskjøring overhodet. Og politiet har tatt fra folk førerrett selvom folk ikke har blitt tatt for ruskjøring direkte, men pga rushistorikk. Og jo leger og psykiatere har rett til å ta fra folk førerett om deres personlige vurdering er at det er riktig, og det gjør de. Jeg bedriver ingen skremselspropaganda eller feilinformasjon, jeg sier det som jeg har sett og opplevd selv, eller hørt direkte fra andre, og gir råd deretter. Ja det er min subjektive mening, men vi er alle subjektive i våre meninger. Deg selv inkludert.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (11 minutter siden):

Jeg har sett nok saker og snakket med nok folk til at jeg vet hva jeg snakker om, det er ikke paranoid tull. Vil heller si at du har et litt naivt og blåøyd syn på saken.

Har selv vært i psykiatrien i 3 perioder pga PTSD etter å ha vokst opp med narkomane og voldelige foreldre (og alle vennene dems som ruser seg i varierende grad, flere oppegående mennesker i full jobb og tilsynelatende "streite").  Og sett systemet fra innsiden og hvordan oppegående folk har blitt psykeliggjort og fått enda mer problemer av de som jobber der. Jeg vet hvordan en vurdering/inntakssamtale foregår. Jeg har snakket med så og si alle medpasienter og har fått høre historier om både det ene og det andre. Joda på papiret skal det liksom være sånn som du sier, men praksisen er ofte noe helt annet. Som med mye annet her i landet. Man kan være heldig og man kan være veldig uheldig med behandlere og hjelpeapparatet. Mye går rett og slett på trynefaktor og flere av de har fordommmer mot rusbruk, uansett hvor beskjeden den er. TS gjør som han vil, men min anbefalning er å heller ta kontakt med anonyme narkomane FØR han tar kontakt med psykiatrien. Spør heller de om råd, for der er det folk som virkelig har personlig erfaring. Å få ødelagt store deler av livet ved å bli fratatt førerrett er ikke noe jeg syns man skal ta sjangsen på. 

Hvilke databaser politiet har vet ikke jeg, men de ser ikke pent på potensiell ruskjøring overhodet. Og politiet har tatt fra folk førerrett selvom folk ikke har blitt tatt for ruskjøring direkte, men pga rushistorikk. Og jo leger og psykiatere har rett til å ta fra folk førerett om deres personlige vurdering er at det er riktig, og det gjør de. Jeg bedriver ingen skremselspropaganda eller feilinformasjon, jeg sier det som jeg har sett og opplevd selv, eller hørt direkte fra andre, og gir råd deretter. Ja det er min subjektive mening, men vi er alle subjektive i våre meninger. Deg selv inkludert.

Her er det ikke snakk om å kjøre i rus og om politiet liker det..()

Det er snakk om hvorvidt man kan snakke med psykolog for å få hjelp til et rusproblem uten å miste lappen. Svaret på det er enstydig «ja».

Endret av Strategen
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (19 minutter siden):

Det å  kjøre bil krever at en er skjerpet og kan reagere raskt. Hvis da noen mistenker at du er ruset under kjøring så er du regnet til fare for deg selv eller andre så er pliktig til å melde fra. Selv om du vet hva du selv gjør og sier ting som er 100% sant så kan det tolkes og journalføres helt forskjellig.

Personlig så har jeg alltid vært dønn ærlig med helsevesenet fordi det er det beste utgangspunktet jeg kan gi dem for sine vurderinger, men det betyr også at du er mer sårbar for feiltolkninger og ting som kan forfølge deg i journalen.

Min overlege mente f.eks at jeg måtte være narkoman, til tross for at jeg aldri har tatt et trekk av røyk engang. Hvis da dette er skrevet i journalen så vil jo andre leger som leser dette automatisk anta en haug med ting, noe som endrer måten jeg vil bli behandlet på og tolket framover, basert på en antagelse. Denne legen har også gitt meg inntrykket at vedkommende bruker å lene seg på en noe uprofesjonell intuisjon som har vært helt på bærtur en gang tidligere også.

Svarer man da negativt på disse tingene så tas det nesten som et sikkert tegn på at det er tilfelle. Håper virkelig at dette bare er provokasjonstester som tas med et trillebårlast med salt, ellers er det på nivå med en tilsynssak verdig etter hvert.

Sa til en annen overlege at jeg ble suicidal av en medisinkombinasjon og at dette kom ut av det blå til tross for at jeg aldri har hatt noe lignende før eller siden (altså en ren iatrogen medikamentindusert reaksjon), og 3 minutter etterpå så sier vedkommende at hun skal skrive det i journalen som at jeg hadde mindre alvorlige psykiske reaksjoner, akkurat som om det var mitt problem, selv om jeg nettopp hadde fortalt det motsatte. Jeg mister litt troen troen når på å være ærlig med dem når slikt skjer. Følger det blir litt som å kaste perler for svin og at jeg etterhvert må fighte min egen journal hver gang jeg blir stemplet av helsevesenet som har vært inne å lest igjennom journalen min. Hvem tror du da en legger mest vekt på? Det som står skrevet blir jo da tolket hakket enda mer troverdig, men jeg blir en benektende skrulling som ikke kan tillegges noe troverdighet siden journalen er skrevet av en overlege.

Husk at her er det ikke snakk om rusbruk i det hele tatt, men uansett føler jeg med stemplet og dyttet i den kategorien, så du kan jo tenke deg hvordan du vil bli behandlet om du innrømmer brukt av noe rusmiddel.

Når man blir så mistenkeliggjort uten beviser (eller en falsk positiv drugscreening som nesten antar at de baserer seg på, rent faglig), så kan du anta at de vil følge deg opp med urinprøver resten av livet ditt hvis du kommer med en selvinkriminering og har sertifikat. Du sier noe som vil tolkes og reageres på. Du har sertifikat og kjører, så ergo er det tryggest å få deg av veien i bil, for da er trafikken sikrere og du beskyttet, mens melder har ryggen fri for kritikk som potensielt sett kan bidra til at lisensen trekkes tilbake i ytterste konsekvens.

Skal sies at jeg har en lidelse som rusbruk kan utløse (som en av mange muligheter), og siden de ikke kan finne noen annen grunn bevismessig virker det fryktelig enkelt å ende opp med at må være rus hvis de ikke kan støtte seg logisk til annen logisk grunn.

Er klar over at leger må utelukke masse muligheter og at ting som tidligere rusbruk sikkert kan vært vanskelig å objektivt vurdere rent biokjemisk, noe som gjør at en verbalt provokasjonstester og bedømmer kroppsspråk og reaksjoner som skam, bortforklaringer, benkning etc.

Greia her er vel mest at om en baserer seg på sannheten så vil forklaringen kunne tolkes som det motsatte om en allerede har bestemt seg for at det logisk sett må være rusbasert.

Du blir sånn sett stemplet som rusmisbruker på syltynt grunnlag uansett om du er ærlig eller lyver.

Dette er en god beskrivelse av hvor galt det kan gå. Jeg har desverre erfart noe lignende selv og hørt altfor mange andre sånne historier. Det behøver ikke å være rusrelatert.

Jeg er som deg dønn ærlig for å få en best mulig/riktig behandling og unngå feilbehandling, men det har jeg fått svi for mer enn en gang. Veldig ofte tror de ikke engang at du er 100% ærlig, de forventer at man som pasient lyver eller underdriver/overdriver, alt ettersom. Jeg har i tillegg aspergers syndrom, og folk med den diagnosen er kjent for å være ærlige og ha problemer med løgn, men det er det flere som ikke har brydd seg om. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Strategen skrev (3 minutter siden):

Her er det ikke snakk om å kjøre i rus og om politiet liker det..()

Det er snakk om hvorvidt man kan snakke med psykolog for å få hjelp til et rusproblem uten å miste lappen. Svaret på det er enstydig «ja».

Nei det er ikke det, et entydig ja. Les hva @vidor skriver over og ta til deg det folk som har personlig erfaring med psykiatrien forteller deg. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Trippelure said:

Nei det er ikke det, et entydig ja. Les hva @vidor skriver over og ta til deg det folk som har personlig erfaring med psykiatrien forteller deg. 

Bare som et eksempel på hvor lett det er å feiltolke ting.

Når man leser innlegget over så er det f.eks lett å tolke det som står som at jeg er en psykiatripasient.

Hvis du finleser setningen så er den bundet sammen med et og, slik at nicket mitt og psykiatri ikke logisk sett henger sammen, men det er veldig lett å gjøre denne logiske koblingen når en leser.

Dette er bare en kort gramatisk greie, og selv den kan som sagt føre til en feiltolkning da det ikke er snakk om psykiatri for min del.

Tenk deg da hvor mye rart det kan kan bli i en journal som skrives ned basert på inntrykk etter en samtale (med vanligvis stikkord notert i løpet av samtalen)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest cf538...dca skrev (23 timer siden):

Jeg sliter med hasj-avhengighet. Har prøvd å slutte utallige ganger med får det aldri til. Vurderer nå å gå til en psykolog eller annen kyndig for å prøve å få bukt med problemet, men har kommet over poster som for eksempel denne Reddit-posten hvor det nevnes at man risikerer å få politiet på døra og inndratt førerkort dersom man er åpen om sitt rusproblem.

Til info kjører jeg aldri bil når jeg har røyket. For øvrig er jeg også en relativt oppegående person med samboer, leilighet, utdannet sivilingeniør, godt betalt jobb, og trener flere ganger i uken. Jeg har dog røyket i perioder i mer eller mindre grad siden jeg var student. Samboeren vet at jeg røyker i blant (hun gjør det selv også), men hun er ikke klar over hvor mye jeg faktisk gjør det. Når hun er bortreist på jobbreise, ferie, eller lignende er en joint og sofaen det eneste jeg klarer å tenke på. Når hun er hjemme blir jeg derimot "tvunget" til å holde meg unna, men dersom jeg vet at jeg har noe liggende ser jeg konstant etter muligheter for å ta en liten puff, for eksempel dersom hun drar på trening eller lignende. Dette konstante fokuset og cravingen etter røyk gjør meg mentalt sliten. Jeg har seriøse søvnproblemer i periodene jeg prøver å slutte - eller i hvert fall prøver å ta en pause, humørsvingninger som går ut over meg selv og forholdet, dårligere jobbprestasjoner når jeg går på jobb i "bakrusen" fra hasjen, jeg sosialt isolerer meg selv i helgene når jeg egentlig burde være ute med venner men det eneste jeg vil er å være alene hjemme med noen joints. 

Jævlig slitsomt rett og slett, til tross for at jeg faktisk fungerer OK i hverdagen med jobb, trening, osv. Har tenkt mange ganger på å ta skikkelig tak i dette problemet ved å for eksempel snakke med en psykolog eller spesialhelsetjenesten, men er er redd for at dette vil få nevnte konsekvenser...

Blander du hasjen med tobakk, bruker du tobakk til vanlig ? Om du ikke bruker tobakk til vanlig så kommer nok mye av suget fra nikotin, det er dessverre sånn mange gjør det her til lands du sier hasj ikke cannabis så jeg regner med at det er hasj du mener, de aller fleste røyker det blandet ut med tobakk og den er jævla vanedannende, ikke at cannabis er ufarlig eller ikke vanedannende, men nikotin gir et jævla sug i kroppen etter mer hele tiden. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Nei, din bruk av narkotika meldes IKKE til politiet.

Dersom bruk av hasj er bekymringsverdig, kan helsevesenet ha en plikt til å melde fra dersom du er forsørger for barn og/eller kjører bil som ikke er forenelig med ditt forbruk. 

Kontakt fastlegen og få råd, veiledning evt henvisning til avrusning dersom du ønsker en rusfri tilværelse. Det er mange gode ressurser, spill på lag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 84a3c...671

Jeg røyka hasj en lang periode i slutten av tenårene, hadde lappen, snakket med psykologen om det, ble ikke meldt til politiet. Jeg presiserte at jeg ikke kjørte rusa (sa ikke noe mer enn det, bare typ "jeg kjører ikke etter jeg har røyka"). 

Anonymous poster hash: 84a3c...671

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...