Gå til innhold

Nicemobil - billig og dårlig?


Anbefalte innlegg

Byttet til NiceMobil for kort tid siden. Hos NiceMobil er det ikke mulig å slå av mobilsvar, og det er ikke mulig å finne ut når dette blir mulig. Det er heller ikke hvor lenge det ringer før oppring går til mobilsvar. Kundeservice hos Nice svarer i hytt og vær, ingen konkrete svar. Er det slik at billig alltid er dårlig? Vurderer sterkt å bytte tilbake til min forrige leverandør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir vel ofte sånn når fokus er å selge abo så billig som mulig. Nicemobil bruker vel ICE som hovednett og roamer vel til en av de store der det ikke er dekning.

Teknisk sett har de sikkert full tilgang til slikt fra sin leverandør, men dette videreføres neppe videre til kundene.

Regner med de har muligheter til å gjøre dette i backend, men support har neppe tilgang til dette direkte, så det må vel gå via teknisk/supportsjef.

Tiden det tar før samtale går til telefonsvarer kan vel fikses selv via riktig kode på telefonen. Denne er normalt satt kort, men kan forlenges.

Du kan prøve dette;

https://www.telenor.no/kundeservice/mobil/abonnement-og-tjenester/mobilsvar/

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (18 minutter siden):

Tiden det tar før samtale går til telefonsvarer kan vel fikses selv via riktig kode på telefonen.

Har prøvd å endre dette med standardkodene, men får feilmelding. Ikke mulig å endre i appen heller. Kundeservice har bekreftet at dette ikke kan slås av eller endres.

Lenke til kommentar

Da er det vel ICE sitt system som er tidlig i utviklingsfasen og ikke tilbyr denne type funksjonalitet.

Kodene som sendes går jo til mobiltårnet du er koblet til og blir deretter plukket opp av mobilnettet sitt management-apparat og satt i effekt normalt sett. Det er nok denne funksjonaliteten som ikke finnes og heller ikke kan styres av ICE selv.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (59 minutter siden):

Da er det vel ICE sitt system som er tidlig i utviklingsfasen og ikke tilbyr denne type funksjonalitet.

Kodene som sendes går jo til mobiltårnet du er koblet til og blir deretter plukket opp av mobilnettet sitt management-apparat og satt i effekt normalt sett. Det er nok denne funksjonaliteten som ikke finnes og heller ikke kan styres av ICE selv.

Dette virker hos Ice, men ikke hos NiceMobil. Billigere er tydeligvis dårligere i dette tilfelle. 

Lenke til kommentar
27 minutes ago, zanta said:

Dette virker hos Ice, men ikke hos NiceMobil. Billigere er tydeligvis dårligere i dette tilfelle. 

Ok, da er det vel ikke implementert for underoperatører i kjernenettet.

Dette er jo det samme som at Talkmore ikke skulle fungere med denne funksjonaliteten i Telenor-nettet.

Lenke til kommentar

Då blir vel spørsmålet .. ka e viktigst for deg .. Pris eller mobilsvar.
Vinner pris, blir du hos Nicemobil, vinner mobilsvar så flytter du.

Ser problemstilling din uansett. Me bruker Nicemobil her i familien .. og har heldigvis ingen problemer med mobilsvar, foruten poden kjem nok aldri til å sjekke sin .. Er egentlig ikkje mykje glad i ICE, men dei har iallefall ordna litt betre dekning her ute på landet som me bur. Då vant Nicemobil på pris ( og det faktum at om ein bruker opp data, så stopper ikkje internettet, men kun strupes ).

Ønsker deg lykke til med valget!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Shaddiz skrev (3 timer siden):

Då blir vel spørsmålet .. ka e viktigst for deg .. Pris eller mobilsvar.

Mobilsvar betyr ikke så mye for meg, men alle andre leverandører jeg har brukt har hatt mulighet for å skru dette av. Hvis det ikke hadde vært for at dekningen med Ice/Nice/Telia er for dårlig i områder der jeg ofte oppholder meg (se annen tråd), hadde jeg nok forsatt med Nice, men nå blir det tilbake til en leverandør med Telenordekning.

Endret av zanta
Lenke til kommentar
zanta skrev (21 timer siden):

Byttet til NiceMobil for kort tid siden. Hos NiceMobil er det ikke mulig å slå av mobilsvar, og det er ikke mulig å finne ut når dette blir mulig. Det er heller ikke hvor lenge det ringer før oppring går til mobilsvar. Kundeservice hos Nice svarer i hytt og vær, ingen konkrete svar. Er det slik at billig alltid er dårlig? Vurderer sterkt å bytte tilbake til min forrige leverandør.

Jeg tror dette er noe du med leve med da det alltid har vært slik, dessverre. Men for de som vil ha mobilsvar finnes jo ingen rimeligere. De kan heller ikke levere ekstra sim, så det er helt klart enklelte ting de ikke tilbyr slik at de får holdt prisene nede. Synes ellers det er fint med litt forskjellig innhold hos operatørene, om alle skulle tilbydt akkurat det samme til nøyaktig samme pris ville utvalget vært dårlig.

Når jeg hadde ICE hadde jeg aldri problemer med dekningen og det fungerte helt supert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trulss skrev (24 minutter siden):

Når jeg hadde ICE hadde jeg aldri problemer med dekningen og det fungerte helt supert.

Jeg prøvde Ice for noen år siden, før Nice. Problemet var at de som ringte meg fra andre operatører innimellom fikk melding om at mobilen var avslått eller utenfor dekning, selv om at var i orden. Andre ganger virket alt som det skulle. Byttet derfor tilbake.

Om dekningen er god nok må hver enkelt vurdere etter sitt behov, men for meg viste den seg å være for dårlig med Ice/Nice/Telia der jeg ofte er, så jeg bytter tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Då eg for omlag eit år sidan var utan Telia-dekning i 4-5 veker(!) måtte eg gje opp å vidarekople chilimobil-abonnementet til Telenor. Dei gammaldagse kodane fungerte ikkje. Det skulle vere mogeleg å vidarekople, men funksjonaliteten var visstnok berre tilgjengeleg på nyare 4G/5G-telefonar. Sidan har eg ikkje tenkt meir på dette, og har aldri testa med den nye mobiltelefonen min. Poenget er uansett at eg fekk inntrykk av at dei gammaldagse kodane var på veg ut.

Lenke til kommentar

Og her er det som står om vidarekopling hos Chilimobil (Telia-dekning):

Sitat
Viderekobling til andre nummer
-
Viderekobling til andre nummer er ikke tilgjengelig for kontantkort.

Du finner din viderekobling av nummer under innstillinger på din mobil.

iPhone: Innstillinger → Telefon → Viderekobling

Samsung:Innstillinger →Søk: Viderekobling

Huawei: Innstillinger → Søk: Viderekobling

Mobilen må støtte 4G-tale (VoLTE).

Viderekobling til andre nummer, fungere bare for mobiler som også støtter 4G-tale (VoLTE). Hvis din mobil ikke støtter denne tjenesten, vil det ikke være mulig å viderekoble inkommenede samtaler til et annet nummer, med mindre du kontakter kundeservice. Merk at vi da låser denne tjenesten i nettet, det tar opp til 3 dager å sette på, og 3 dager å fjerne.

USSD-koder er ikke lengre mulig å bruke til å viderekoble nummer.

Eksempelvis har alle slike koder utløpt:

*Kodene under, tastes inn i telefon tastaturet, det man bruker når man skal ringe en person. Avslutt med ring-knappen.

Viderekoble alle samtaler: Tast **21*telefonnummer#, trykk ring/send

Oppheve alle viderekoblinger:

Abonnement: Tast ##002#, trykk ring/send

https://www.chilimobil.no/sporsmal-hjelp/mobilhjelp-og-oppsett/mobilsvar/

Kan dette vere slik også hos nicemobil?

Lenke til kommentar
zanta skrev (56 minutter siden):

Jeg prøvde Ice for noen år siden, før Nice. Problemet var at de som ringte meg fra andre operatører innimellom fikk melding om at mobilen var avslått eller utenfor dekning, selv om at var i orden. Andre ganger virket alt som det skulle. Byttet derfor tilbake.

Om dekningen er god nok må hver enkelt vurdere etter sitt behov, men for meg viste den seg å være for dårlig med Ice/Nice/Telia der jeg ofte er, så jeg bytter tilbake igjen.

Akkurat samme problem har jeg selv opplevd. Det skyldes dekning, og overgang til Telia for hver samtale og sms. Problemet forvant når jeg fikk en telefon som støttet VoLTE i ICE sitt eget nett. Det var veldig frustrerende når det sto på, og ingen forståelse hos kundeservice.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Trulss said:

Har opplevd at disse kodene heller ikke virker hos Happybytes. Måtte inn på mine sider for å slå av telefonsvarer der. Happybytes bruker vel Telenor.

Jepp, men de har i alle fall lagt ut videre til brukeren det som er av funksjonalitet på min side.

Dette tipper jeg kommer også til NiceMobil etterhvert, men jeg ville ikke holdt pusten akkurat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (På 27.3.2024 den 9:23 PM):

Da er det vel ICE sitt system som er tidlig i utviklingsfasen og ikke tilbyr denne type funksjonalitet.

Kodene som sendes går jo til mobiltårnet du er koblet til og blir deretter plukket opp av mobilnettet sitt management-apparat og satt i effekt normalt sett. Det er nok denne funksjonaliteten som ikke finnes og heller ikke kan styres av ICE selv.

Jeg tror at det er omvendt, ice har ikke all den legacy (gamle) funksjonaliteten som kom med tradisjonelle 2G og 3G nettverk. Koder, som USSD, er en utdatert teknologi.

Ice støtter f.eks. heller ikke viderekobling over 4G i telefonappen slik Telia og Telenor gjør, da de droppet å støtte XCAP, og har heller flyttet denne funksjonaliteten til kundeappen. Det samme kunne de også ha gjort med innstillinger for mobilsvar, slik f.eks. Telenor har i sin MBN app, men har kanskje valgt å droppe det basert på kost nytte analyse, mulig at det er svært få som etterspør slikt.

Endret av mandela
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...