Gå til innhold

Enkelte FrP politikere passer ikke inn i politikkens verden


Anbefalte innlegg

1 minute ago, Boing_80 said:

Huff. Ber deg lese kommentaren din og tenke igjen hva jeg mener.

Jeg skjønner hva du prøver å påpeke, du prøver å påstå at jeg mener noe jeg ikke har sagt.

Det er den samme gamle regla. Noen sier at islam er en jævelskap av en religion. Så kommer standardsvaret "hva med breivik da?"

Hva vil du høre fra meg da?
Ja, breivik er en jævel og burde fått dødstraff.

Nei, ikke alle muslimer er voldelige/terrorister

Ja, islam er fortsatt en helt jævlig religion som ikke er forenelig med moderne samfunn.

🤯

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Boing_80 skrev (2 minutter siden):

Ja, det er sant. Men er ikke FrP på en måte moralpartiet som vet best og som aldri gjør feil? For det er jo alle andre som gjør.

Tror ikke jeg kan plukke ut et eneste parti som skal få moral-prisen. Hvem som skal få historisk gapestokk for flest overtredelser er jeg like usikker på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Tåkefyrste skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner hva du prøver å påpeke, du prøver å påstå at jeg mener noe jeg ikke har sagt.

Det er den samme gamle regla. Noen sier at islam er en jævelskap av en religion. Så kommer standardsvaret "hva med breivik da?"

Hva vil du høre fra meg da?
Ja, breivik er en jævel og burde fått dødstraff.

Nei, ikke alle muslimer er voldelige/terrorister

Ja, islam er fortsatt en helt jævlig religion som ikke er forenelig med moderne samfunn.

🤯

Og hva gjør kristendommen mer forenlig med moderne samfunn? Hvite kristne klarte faen meg å gjøre Jesus hvit enda han angivelig hadde gyllebrun hud :D Come on! Hvem prøver du å narre?

Endret av Boing_80
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (8 minutter siden):

Oi, huffda enn å være så grusom.

Synd kristne ikke kaster homofile fra hustak og steiner kvinnfolk til døde istedenfor da. Det er jo langt mildere.

Det å brenne "hekser" har du aldri reflektert over? 😉

Men seriøst, tråden handlet om FRP og ikke fanatiske ideologier....

Endret av trn100
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (7 minutter siden):

Oi, huffda enn å være så grusom.

Synd kristne ikke kaster homofile fra hustak og steiner kvinnfolk til døde istedenfor da. Det er jo langt mildere.

For inkvisisjonen var jo en tur i parken?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
trn100 skrev (1 minutt siden):

Det å brenne "hesker" har du aldri reflektert over? 😉

Men seriøst, tråden handlet om FRP og ikke fanatiske ideologier....

Jeg tipper Frp sin øverste krets gjerne skulle ønsket seg en akademisk elite av velgere og egne politikere.

Jeg har også stusset over at de største uttalte "rasistene" fremstår som mindre siviliserte. Idiot? Hjernevask?

Jeg ser imidlertid de samme patetiske egenskapene hos ekstremisme over en lang fjøl.. Fundamentalisme/Islam, fotballsupportere som noe..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sovna skrev (Akkurat nå):

Jeg tipper Frp sin øverste krets gjerne skulle ønsket seg en akademisk elite av velgere og egne politikere.

Jeg har også stusset over at de største uttalte "rasistene" fremstår som mindre siviliserte. Idiot? Hjernevask?

Jeg ser imidlertid de samme patetiske egenskapene hos ekstremisme over en lang fjøl.. Fundamentalisme/Islam, fotballsupportere som noe..

Helt enig! Og at Sylvi bærer et kors mellom puppene sier ingenting om hvor religiøs hun er, bare om hva hun ønsker å fremstå som. Dessverre er det mange som ikke skjønner det 😉

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (31 minutter siden):

Ja, dagens kristendom er uendelig mye bedre enn dagens islam. Du må mange århundre tilbake for å kunne sammenligne dem.

Hvis kristendommen er like ille, hvorfor flykter ikke kristne på millionvis fra vestlige land for å søke asyl i islamske land?

Sier jo seg selv at det er usant, for det er et latterlig premiss at en enkeltperson skal definere et helt folkeslag. Ser ikke hva dette har med islam å gjøre.
 

Nei tenkte ikke noe mer over det enn at det var snodig. Dere må gjerne kritisere han, men jeg synes ikke han har sagt noe spesielt ille. Det må være lov å ha meninger.

Dagens kristendom eller religion generelt har ingenting i et moderne samfunn å gjøre. Vi "gjetter" ikke lenger på verken historien eller fremtiden, men har etter noen tusen år innsett hvilke ødeleggelser galskapen kan og vil bidra til, i alle fall de av oss som har et snev av intelligens...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
trn100 skrev (1 minutt siden):

Dagens kristendom eller religion generelt har ingenting i et moderne samfunn å gjøre. Vi "gjetter" ikke lenger på verken historien eller fremtiden, men har etter noen tusen år innsett hvilke ødeleggelser galskapen kan og vil bidra til, i alle fall de av oss som har et snev av intelligens...

Går fint an å sammenligne religion. Kanskje til og med mene at noen hører hjemme andre ikke, for fredens skyld.

Finn f.eks noe stygt på buddhisme. Der får selv alt av dyr den dypeste respekt. Religionen er så koselig den at jeg lurer på om julenissen kan være buddhist..😇

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (Akkurat nå):

Går fint an å sammenligne religion. Kanskje til og med mene at noen hører hjemme andre ikke, for fredens skyld.

Finn f.eks noe stygt på buddhisme. Der får selv alt av dyr den dypeste respekt. Religionen er så koselig den at jeg lurer på om julenissen kan være buddhist..😇

Noen burde kanskje lese innlegget til TS igjen?

Det finnes hundrevis av tråder om religion her, den ene mer evneveik enn den andre, så ta det eventuelt der. Jeg gidder ikke! 😉

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (7 minutter siden):

Neida, det er jo sant.

Ikke sant! Skjer fremdeles hver eneste dag at enkelte religiøse mener at andre religiøse er mindre verdt.

Nærmere 9000 barn er drept i Gaza de siste månedene fordi noen syke voksne ser det som både et mål og en løsning.

En side jeg av og til er innom, MIFF, "Med Israel For Fred".... Der finner man de aller sykeste...

Gaza: Jenta på bildet som gikk verden rundt het Sidra (vg.no)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
trn100 skrev (6 minutter siden):

Ikke sant! Skjer fremdeles hver eneste dag at enkelte religiøse mener at andre religiøse er mindre verdt.

 

Er vel strengt tatt alle religioners natur det.. 

Men la oss skifte tema.. 😅

 

 Er en del politikere som bør ta seg en liten virkelighetssjekk ja.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (45 minutter siden):

For inkvisisjonen var jo en tur i parken?

Hvis du først vil ta opp kristne grusomheter er Tredveårskrigen og Den Engelske Borgerkrigen de beste eksemplene. Der foregikk det ting som godt kan sammenlignes med IS.

Heldigvis 400 år siden da.
(Men DEB hadde ettervirkninger som ikke ble skikkelig avsluttet før på 1990-tallet.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Entern skrev (3 minutter siden):

Hvis du først vil ta opp kristne grusomheter er Tredveårskrigen og Den Engelske Borgerkrigen de beste eksemplene. Der foregikk det ting som godt kan sammenlignes med IS.

Heldigvis 400 år siden da.
(Men DEB hadde ettervirkninger som ikke ble skikkelig avsluttet før på 1990-tallet.)

Ikke noe tvil om at ting var ille på alle kanter. Det jeg imidlertid blir så oppgitt over når ulike religioner diskuteres er den totale mangelen på kontekst og andre faktorer som er av stor betydning (for eks. økonomi, politikk, hvordan samfunnet er oppbygd osv). For eks. kan man bedre forstå hvorfor andre verdenskrig i det hele tatt fant sted når man ser det med et bredere blikk. Men det er jo ikke mulig å skrive lange avhandlinger hver gang slike temaer dukker opp. Likeså mener jeg at meninger heller ikke bør stå uimotsagte. 

Endret av Boing_80
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Entern skrev (5 minutter siden):

Hvis du først vil ta opp kristne grusomheter er Tredveårskrigen og Den Engelske Borgerkrigen de beste eksemplene. Der foregikk det ting som godt kan sammenlignes med IS.

Heldigvis 400 år siden da.
(Men DEB hadde ettervirkninger som ikke ble skikkelig avsluttet før på 1990-tallet.)

Så forskjellen er ikke galskapen som sådann men at kristendommen er mer moderne på en måte?

Endret av trn100
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (Akkurat nå):

Ikke noe tvil om at ting var ille på alle kanter. Det jeg imidlertid blir så oppgitt over når ulike religioner diskuteres er den totale mangelen på kontekst og andre faktorer som er av stor betydning (for eks. økonomi, politikk, hvordan samfunnet er oppbygd osv). Det er jo ikke mulig å skrive lange avhandlinger hver gang slike temaer dukker opp. 

Det er jeg helt enig i. 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...