Gå til innhold

Enkelte FrP politikere passer ikke inn i politikkens verden


Anbefalte innlegg

Å være politiker innebærer også å tåle kritikk, selv urimelig (for alt over streken finnes lover og rettigheter). En god politiker svarer nøytralt, men fremdeles med dannelse. Men flere FrP politikere er løse kanoner. Husker noen Martin Schanche? Fyren dro til en annen politiker fordi han ikke klarte å takle meningene.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l3pjK9/amundsen-braaket-spoersmaalstegn-ved-erna-solbergs-doemmekraft?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_medium=dre-65eb278388ae177a6e590892

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EVdMl/martin-schanche-slo-til-ap-politiker

Endret av Boing_80
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
trn100 skrev (6 minutter siden):

Det finnes mange eksempler på at FRP politikere ikke er som vanlige politikere 😉

Per-Willy Amundsen får kritikk for uttalelser på Facebook – NRK Troms og Finnmark

Dessverre eier ikke flere av dem dannelse. Dette skrev han:

«Med Norge og Israel mot arabere som dreper mennesker, slik dere har for vane å gjøre. Så dra en annet sted med din moral. Det er som regel dere som dreper oss. Og Islam har en hel gjeng med psykopater som dreper.»

Altså, han må da skjønne at han må holde følelsene sine under kontroll og enten la være å kommentere eller skrive en kommentar i Nettavisen (som jo er deres talerør).

Meeeeen...det er jo aldri FrP politikernes feil. Nei, det er alle andre som (konstant) misforstår dem.

Khasma nu khaa...

Endret av Boing_80
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Partiet er etter min mening besudlet med narsissister og populister som ødelegger mange av de gode intensjonene. Sylvi evner ikke å håndtere disse og de som bare ser de enkle løsningene har ikke forstått hva de mener.

At en stor del av FRPs velgere består av sosialklienter sier jo litt. De regner antagelig med å få litt av kaken når vi kutter U-hjelpen og slutter å sende "Milliarda" ut av landet 😉

Endret av trn100
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
trn100 skrev (21 timer siden):

Partiet er etter min mening besudlet med narsissister og populister som ødelegger mange av de gode intensjonene. Sylvi evner ikke å håndtere disse og de som bare ser de enkle løsningene har ikke forstått hva de mener.

At en stor del av FRPs velgere består av sosialklienter sier jo litt. De regner antagelig med å få litt av kaken når vi kutter U-hjelpen og slutter å sende "Milliarda" ut av landet 😉

Jeg har sagt det før og sier igjen; hadde Frp klart å kommunisere med innvandrere på et språk der respekten/toleransen kommer tydelig frem at de ville fått mange stemmer (slik de snakker om israelere). Mange av problemene i samfunnet er innvandrere flest klare over og ønsker å gjøre noe med. Men FrP fremmedgjør disse potensielle velgerne. Mine minner fra 80-tallet da jeg ble født er Mustafa-brevet og Arne Myrdals taler i Brumunddal.

Endret av Boing_80
  • Liker 5
Lenke til kommentar
kåre b skrev (14 minutter siden):

Nå er det nok ikke noe særlig høyere andel narsissister i frp enn de andre partiene vi har.
 

Politikere generelt har en mye høyere prosentvis andel psykopater, sosiopater og narsissister enn det er i resten av befolkningen. Politikk er midt i blinken for de som har disse personlighetsforstyrrelsene… 

 

Det kan jeg godt være enig med deg i, men noen er det av personlige grunner 😉

Kent Andersen er en gammel skolekamerat fra Hønefoss. En gang i tiden pusset han ridestøvlene til noen sossejenter derfra. Vet ikke hvordan han livnært seg siden det, men han klarer seg i alle fall, selv om han har byttet parti noen ganger fordi FRP ikke var ekstremt nok.

Nå er han selveerklært geni på både klima, miljø og ikke minst innvandring.

Av en eller annen grunn er jeg ikke ekstremt imponert så til tross for at han var en god venn en gang i tiden er han ikke lenger en venn på FB 😉

Endret av trn100
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (3 minutter siden):

Skjebnens ironi? :D

Heller fandens ironi? 😉

De verste motstandere av både røyking og alkohol er de som har røyket og drukket litt for mye tidligere...

Det tydeligjøres ikke minst av alle utenlandske navn som nå er mostandere av innvandring 😉

Endret av trn100
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Tåkefyrste skrev (6 minutter siden):

 Det er jo ingen hemmelighet at det drepes flere hundre mennesker om dagen i islams navn. Dog de fleste ofrene er andre muslimer. Ser ikke hva som er så problematisk med å påpeke at islam er en religion basert på vold og drap.

 

Men joda, enig i at FrP politikere har noen snodige uttalelser fra tid til annen, akkurat slik som andre politikere. 

Uttalelser er nå en ting. Jeg synes det er uendelig mye værre med de som beriker seg selv på skattebetalernes regning.

Breivik drepte norske ungdommer på Utøya. Breivik er nordmann. Alle nordmenn er mordere. Sant eller usant?

Du bruker ordet snodig. I følge Bokmålsordboken betyr ordet snodig at noe er rart eller pussig. Er det et bevisst forsøk fra din side å tone ned kritikken mot Amundsen?

Endret av Boing_80
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (11 minutter siden):

 Det er jo ingen hemmelighet at det drepes flere hundre mennesker om dagen i islams navn. Dog de fleste ofrene er andre muslimer. Ser ikke hva som er så problematisk med å påpeke at islam er en religion basert på vold og drap.

 

Men joda, enig i at FrP politikere har noen snodige uttalelser fra tid til annen, akkurat slik som andre politikere. 

Uttalelser er nå en ting. Jeg synes det er uendelig mye værre med de som beriker seg selv på skattebetalernes regning.

Du mener selvsagt i enhver religions navn, eller tror du kristendommen er noe bedre?

Endret av trn100
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Hva faen har han røyket?

Vi betaler alle prisen. Gutter mislykkes over hele linjen. Skole og barnehage rammes av radikal og uforståelig kjønnsteori. Skapt av radikale kvinnemennesker som ikke vet opp eller ned på en penis, heter det i innlegget fra stortingsrepresentanten som er leder av Stortingets justiskomite.

https://www.vg.no/nyheter/i/1519aX/frp-amundsen-om-radikale-kvinnemennesker-vet-ikke-opp-eller-ned-paa-en-penis?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row2_pos1&utm_term=dre-vg-1519aX-1709920312%3Adre-65eb50389fa0074a378219a5&utm_medium=dre-65eb50389fa0074a378219a5

Endret av Boing_80
  • Liker 5
Lenke til kommentar
8 minutes ago, trn100 said:

eller tror du kristendommen er noe bedre?

Ja, dagens kristendom er uendelig mye bedre enn dagens islam. Du må mange århundre tilbake for å kunne sammenligne dem.

Hvis kristendommen er like ille, hvorfor flykter ikke kristne på millionvis fra vestlige land for å søke asyl i islamske land?

10 minutes ago, Boing_80 said:

Breivik drepte norske ungdommer på Utøya. Breivik er nordmann. Alle nordmenn er mordere. Sant eller usant?

Sier jo seg selv at det er usant, for det er et latterlig premiss at en enkeltperson skal definere et helt folkeslag. Ser ikke hva dette har med islam å gjøre.
 

17 minutes ago, Boing_80 said:

Du bruker ordet snodig. I følge Bokmålsordboken betyr ordet snodig at noe er rart eller pussig. Er det et bevisst forsøk fra din side å tone ned kritikken mot Amundsen?

Nei tenkte ikke noe mer over det enn at det var snodig. Dere må gjerne kritisere han, men jeg synes ikke han har sagt noe spesielt ille. Det må være lov å ha meninger.

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Tåkefyrste skrev (1 minutt siden):

Sier jo seg selv at det er usant, for det er et latterlig premiss at en enkeltperson skal definere et helt folkeslag. Ser ikke hva dette har med islam å gjøre.

Huff. Ber deg lese kommentaren din og tenke igjen hva jeg mener.

Endret av Boing_80
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (1 minutt siden):

Hva faen har han røyket?

Vi betaler alle prisen. Gutter mislykkes over hele linjen. Skole og barnehage rammes av radikal og uforståelig kjønnsteori. Skapt av radikale kvinnemennesker som ikke vet opp eller ned på en penis, heter det i innlegget fra stortingsrepresentanten som er leder av Stortingets justiskomite.

https://www.vg.no/nyheter/i/1519aX/frp-amundsen-om-radikale-kvinnemennesker-vet-ikke-opp-eller-ned-paa-en-penis?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row2_pos1&utm_term=dre-vg-1519aX-1709920312%3Adre-65eb50389fa0074a378219a5&utm_medium=dre-65eb50389fa0074a378219a5

Egentlig ganske typisk for mange FRP politikere og ikke meinst velgere, men tilgi dem, for selv som medlem av justiskomiteen vet de ikke hvba de gjør 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan også huske tilbake et par løse uttalelser fra noen representanter fra Frp samt dette klasket fra Martin Rally. Dette forstår alle at ikke er sivilisert opptreden hverken i det politiske miljø eller ellers i hverdagen. Politikere kan ikke gjøre opp på gata..

Jeg blir imidlertid langt kvalmere av at regjerende politikere i viktige poster kan komme unna med tomt vrøvle-svar når de blir tatt med buksene nede. Noen uker etterpå så er de tilbake på poster og et flåsete flir. Vi har noen eksempler nå om dagen, reneste mafia stil, og her er ikke Frp i sentrum.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Sovna skrev (4 minutter siden):

Jeg kan også huske tilbake et par løse uttalelser fra noen representanter fra Frp samt dette klasket fra Martin Rally. Dette forstår alle at ikke er sivilisert opptreden hverken i det politiske miljø eller ellers i hverdagen. Politikere kan ikke gjøre opp på gata..

Jeg blir imidlertid langt kvalmere av at regjerende politikere i viktige poster kan komme unna med tomt vrøvle-svar når de blir tatt med buksene nede. Noen uker etterpå så er de tilbake på poster og et flåsete flir. Vi har noen eksempler nå om dagen, reneste mafia stil, og her er ikke Frp i sentrum.

Ja, det er sant. Men er ikke FrP på en måte moralpartiet som vet best og som aldri gjør feil? For det er jo alle andre som gjør.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (12 minutter siden):

Ja, dagens kristendom er uendelig mye bedre enn dagens islam. Du må mange århundre tilbake for å kunne sammenligne dem.

Hvis kristendommen er like ille, hvorfor flykter ikke kristne på millionvis fra vestlige land for å søke asyl i islamske land?

Sier jo seg selv at det er usant, for det er et latterlig premiss at en enkeltperson skal definere et helt folkeslag. Ser ikke hva dette har med islam å gjøre.
 

Nei tenkte ikke noe mer over det enn at det var snodig. Dere må gjerne kritisere han, men jeg synes ikke han har sagt noe spesielt ille. Det må være lov å ha meninger.

Du gir i alle fall nicket ditt, Tåkefyrste, all respekt!

Du bør lese litt historie om hva som har skapt hatet i midtøsten, og i forhold til religion tror selv ikke Sylvi at verden er flat og 6000 år år gammel.

Religion har alltid vært og er verdens svøpe helt siden det ble oppfunnet, og det finnes ikke et eneste intelligent argument for å gjøre det til et tema, ikke en gang for FRP.

"Jeg tror jeg tror bedre enn deg så jeg tror du tar feil"...

Endret av trn100
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...