Gå til innhold

Baldur's Gate 3-utvikler ber om slutt på trusler og dårlig oppførsel fra fans


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, pakjensen said:

Fans som kommer med trusler vil jeg ikke kalle en ekte fan, eller så kan det være fans med mentale problemer og de trenger tydeligvis hjelp. 

Jeg føler at drittsekk er en mer passende merkelapp en fan, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

I en lengre tråd på X (tidligere Twitter) skriver Douse at 99,9 prosent av spillere er hyggelige. Som han skriver er det imidlertid uunngåelig at når man har så mange spillere vil det alltid være noen råtne epler som lager trøbbel.

Gitt det ovenstående, er det egentlig hensiktsmessig å gå ut og "be om slutt på trusler og dårlig oppførsel fra fans", om en egentlig mener fansen bidrar overveldende positivt og at problemet er marginalt og et resultat av "store tall"? Misforstå meg rett, jeg er selvfølgelig ikke begeistret for verken trusler eller dårlig oppførsel, men jeg er ikke overbevist om at å oppfordre den (gitt sitatet over) overveldende hyggelige gruppen om å slutte med dårlig oppførsel bidrar til så mye annet enn å stille denne gruppen i et dårlig lys og skape en viss fremmedgjøring. Jeg ville tro at å slå hardt ned på slik oppførsel og ellers ikke gi det oppmerksomheten slike mennesker ofte søker vil ha vel så god effekt, men det er mulig det er omstendigheter her som gjør det å gå ut så bredt lurt? 

Lenke til kommentar
herzeleid skrev:
Sitat

I en lengre tråd på X (tidligere Twitter) skriver Douse at 99,9 prosent av spillere er hyggelige. Som han skriver er det imidlertid uunngåelig at når man har så mange spillere vil det alltid være noen råtne epler som lager trøbbel.

Gitt det ovenstående, er det egentlig hensiktsmessig å gå ut og "be om slutt på trusler og dårlig oppførsel fra fans", om en egentlig mener fansen bidrar overveldende positivt og at problemet er marginalt og et resultat av "store tall"? Misforstå meg rett, jeg er selvfølgelig ikke begeistret for verken trusler eller dårlig oppførsel, men jeg er ikke overbevist om at å oppfordre den (gitt sitatet over) overveldende hyggelige gruppen om å slutte med dårlig oppførsel bidrar til så mye annet enn å stille denne gruppen i et dårlig lys og skape en viss fremmedgjøring. Jeg ville tro at å slå hardt ned på slik oppførsel og ellers ikke gi det oppmerksomheten slike mennesker ofte søker vil ha vel så god effekt, men det er mulig det er omstendigheter her som gjør det å gå ut så bredt lurt? 

Ettersom BG3 har mange millioner spillere kan 0.1 prosent fortsett utgjøre tusenvis av trusler og syke mennesker. Skjønner godt at det kan tære på folk og at vi vil prøve å få det vekk. De som oppfører seg normalt vet jo at meldingen ikke er til dem.
Lenke til kommentar
On 28.2.2024 at 11:50 PM, herzeleid said:

Gitt det ovenstående, er det egentlig hensiktsmessig å gå ut og "be om slutt på trusler og dårlig oppførsel fra fans", om en egentlig mener fansen bidrar overveldende positivt og at problemet er marginalt og et resultat av "store tall"?

Du har et poeng, hvis man kun snakker om prosent. Dersom av hundre spillere så er det èn som sutrer og 99 som skryter (eller ikke sier noe) så er det ikke noe problem.

Baldurs Gate har jo millioner av spillere, så for å bruke èn million som utgangspunkt så utgjør 0,1% av det 1000 mennesker som truer, bråker og lager ukvem.

"99.9% hyggelige" var også antagelig bare en uttrykksmåte for å understreke at dem fleste oppfører seg fint, og ikke nødvendigvis et reelt tall. Eksemplet mitt var bare for å understreke at lav prosent behøver nødvendigvis ikke bety "lite".

For å fortsatt benytte 0,1% eksemplet - BG3 har solgt over 10 millioner iflg et google-søk. 0,1% av dette er 10.000 mennesker.

Endret av Wheeljack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...