Gå til innhold

Hvor billig laptop er det forsvarlig å kjøpe? (Kun streaming)


Anbefalte innlegg

11 hours ago, Uderzo said:

Jeg hadde bare kjøpt en Nvidia Shield Pro. Den støtter mus og tastatur og bare installer SmartTube for en reklamefri Youtube opplevelse.
https://github.com/yuliskov/SmartTube

Dersom bruksområdet kun er det du beskriver, ville jeg også vurdert Nvidia Shield Pro/chromecast/apple tv. Det er vel kun Netflix som per i dag støtter full kvalitet via nettleser. Dvs man mister ofte hdr/dolby vision ved å streame via nettleser. Man kan også være begrenset til kun HD oppløsning. Ikke like lett å blokkere annonser på YouTube på Apple tv, men kjøper du Apple tv til 1500kr så har du over et år med YouTube premium «spart». Har du i tillegg iPhone, kan du bruke den som fjernkontroll og tastatur om ønsket. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant noen alternativer her, Mulig det blir en laptop fra itgarasjen, Virker med min begrensede kunnskap som om prisene var ganske bra, og når de i tillegg sier det er ett års garanti så har de vel noenlunde trua på at det de selger fungerer.

https://www.itgarasjen.no

 

Grunnen til at jeg ønsker å bruke PC og ikke Nvidia shield, Chromecast, apple tv eller smart tv er på grunn av valgfriheten. Jeg takker så mye for forslag rundt disse produktene, men det er ikke noe alternativ for meg.

Lenke til kommentar
Axefjord skrev (11 timer siden):

Hadde et ganske likt tastatur for ca 7 år siden. Da var rekkevidden knapt 2 meter uten hindringer. Jeg endte opp med et fullsize logitech :( 

Er dagens modeller bedre?

 

 

Denne her er vel over 8 år gammel, men fungerer veldig bra. Opplever ingen lag ved å sitte 2 meter unna jeg.

Lenke til kommentar
Eriksendrul skrev (35 minutter siden):

Jeg fant noen alternativer her, Mulig det blir en laptop fra itgarasjen, Virker med min begrensede kunnskap som om prisene var ganske bra, og når de i tillegg sier det er ett års garanti så har de vel noenlunde trua på at det de selger fungerer.

https://www.itgarasjen.no

 

Grunnen til at jeg ønsker å bruke PC og ikke Nvidia shield, Chromecast, apple tv eller smart tv er på grunn av valgfriheten. Jeg takker så mye for forslag rundt disse produktene, men det er ikke noe alternativ for meg.

Har de lov å selge med kun 1 års garanti, og ikke 4 år etter det med reklamasjonsrett på PC?

Det store minuset med bærbar PC til bruken du tenker, tipper den blir stående med strøm hele tiden, er at batteriet dør nokså kjapt. Hadde en Lenovo Thinkpad på jobben, og batteriet var dødt rett over 1 år. Det hjalp litt på neste nytt batteri at den ble begrenset til maks 80% i programmvaren dems, men det holdt ikke mer enn ett par års tid, så har gått over til stasjonær i stedet, og har egen billig bærbar til det jeg trenger ute, og den som kun står i strøm nå det må lades, har fortsatt batteri som tåler mange timer med arbeid i nettleser. (Var den billigste 1080p bærbare vi fant hos Komplett for 5 år siden fra Acer).

 

ITgarasjen har noen små PCer lengst ned på hovedsiden som ikke har høy pris.

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (40 minutter siden):

Har de lov å selge med kun 1 års garanti, og ikke 4 år etter det med reklamasjonsrett på PC?

Det store minuset med bærbar PC til bruken du tenker, tipper den blir stående med strøm hele tiden, er at batteriet dør nokså kjapt. Hadde en Lenovo Thinkpad på jobben, og batteriet var dødt rett over 1 år. Det hjalp litt på neste nytt batteri at den ble begrenset til maks 80% i programmvaren dems, men det holdt ikke mer enn ett par års tid, så har gått over til stasjonær i stedet, og har egen billig bærbar til det jeg trenger ute, og den som kun står i strøm nå det må lades, har fortsatt batteri som tåler mange timer med arbeid i nettleser. (Var den billigste 1080p bærbare vi fant hos Komplett for 5 år siden fra Acer).

 

ITgarasjen har noen små PCer lengst ned på hovedsiden som ikke har høy pris.

Ja, det er 5 års reklamasjonsrett, du har ingen rett til og få garanti, det er noe selger avgjør selv om de vil tilby.

Lenke til kommentar

Inspirert av tråden så koblet jeg til min laptop og streamet litt med hdmi-kabel. Det var ok kvalitet men med noe mer hakking enn vanlig, men tror jeg fint kunne levd men en slik løsning. Deretter castet jeg fra samme windos pc og da ble det veldig mye hakking ved panorering etc., og dette var ikke til å leve med.

Når jeg nå var i siget og forsøkte min android telefon. Når jeg castet gjennom goolge home ble det overraskende bra kvalitet (brukte ikke app, kun nettleser) og fikk castet NRK, youtube men ikke altibox som gikk i svart hver gang jeg trykket på cast-ikonet. Jeg vet ikke om Netflix og andre vil lide samme skjebne. Om jeg derimot brukte appen som også er installert mottaker ved TV gikk det selvsagt fint med Altibox også. Litt skuffet over at Altbox sperrer for bruk på denne måten. På samme måte sperrer de for bruk dersom man bruker tv-adapter mot iPhone.

Deretter fant jeg et minst ti år gammelt nettbredd og castet i vei med relativt bra kvalitet, men fikk ikke bort øverste linje med batteriprosent. Det ble noe hakkng med dette skyldes nok alderen på nettbrettet som minst er ti år og kjører android 5.

Det som overrasket meg mest var at windows-pcen castet så dårlig. Men det å bruke TV som en pc-skjerm med trådløst tastatur og mus kan være et godt alternativ til nettbrett og laptopper som normalt slenger i sofaen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...