Gå til innhold

Ett år gammel Findus frossenfisk solgt som Gourmet


Anbefalte innlegg

Har i det siste året ofte spist Findus Gourmet-torsk (til kr. 128,- for 420 g). Så til min forskrekkelse av den jeg kjøpte for et par uker siden hos Kiwi Markveien i Oslo var innfryst 11/3-2023, altså for nesten ett år siden!
Så også på Gourmet frossenfisk hos Rema 1000 i Fredensborgveien og der var det ennå verre, med innfrysningsdato i november 2022. 
Har spurt Findus Norge om disse tingene, og de svarer: «Vi prøver selvfølgelig ikke å holde produktene i fryselageret vårt i lang tid. Vi streber alltid etter å optimere produksjon, transport og oppbevaring og samtidig holde høy kvalitet på produktet. Ha en fin dag!»
Spurte deretter om hvor i Oslo jeg kunne få kjøpe fersk frossenfisk, men har ikke fått noe svar.
Er det noen som kan forklare hva som foregår?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det dårlegare smak eller kvalitet på fisken i den pakken enn pakker av nyare dato?

Det som skjer er at eit produkt får eit namn, i dette tilfelle "Gourmet", som ikkje betyr noko som helst anna enn at det gjerne blir brukt på produkt dei kan ta ein høgare pris for, og at det eksemplaret du kjøpte hadde ganske lang tid frå pakking til salg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

>Fisken blir vel frosset så skippet til kina for bearbeidelse så skippet til Norge, tar jo litt tid.

Men det kan jo ikke ta mer enn en måned...

Likevel vil Findus ha utgifter til fryselager og strøm i 10–12 måneder. Det er komplett uforståelig hvorfor de ikke selger fisken med en gang. Eller er det sånn at de selger den freskeste frossenfisken til utlandet – og ikke i Norge? Har hørt at de i Japan ikke er interessert i gammel frossenfisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...