Gå til innhold

Fryst konto etter DNB tok over Sbanken - Er det lovlig? Hvilke rettigheter har jeg?


Gjest 7d037...bd9

Anbefalte innlegg

Gjest 7d037...bd9

Jeg har vært hos Sbanken i over 10 år, alt har vært enkelt og greit - jeg har vært topp fornøyd. 

Nå derimot etter DNB tok over har det blitt skikkelig gale, jeg satte over 200k fra en annen konto som ikke var hos Sbanken for jeg skulle invistere/bruke disse pengene på krypto. Da jeg skulle overføre disse pengene til exchange for å kjøpe sperret de kortet fordi de ville vite om det var svindel, de åpnet opp igjen etter jeg vertifiserte meg og det samme gjorde jeg i desember også. Det var ikke noe problemer, men samme dag sperre "kontroll" hos Sbanken hele kontoen min, alle kortene mine og alle pengene. 

 

De sendte meg mail om at de trengte dokumentasjon på hvor pengene kom fra, de første dagene svarte de innen 24t. Nå er det gått 8 dager og de har ikke svart, jeg har sendt utallig epost og spurt om status og bedt om åpning eller hva mer info de trenger men de svarer ikke. Når jeg tar kontakt med Sbanken på kundeservice sier de bare at jeg ikke kan snakke med "kontroll avdeling"for de har ikke telefon, kun epost. De kan heller ikke gi meg noe status på saken. Så ingen kan hjelpe meg, de sier bare de skal purre.  

 

Nå sitter jeg å får ikke betalt regninger, overført penger eller noe og må sitte å betale renter på lån som ikke kan bli betalt pga av dem. 

Før DNB tok over var ingen av disse tingene et problem.

 

Spørsmålet mitt: 

* Hva kan jeg gjøre?

* Er dette lov? 

* Hvilke rettigheter har jeg og kan jeg gå frem på noe måte igjennom finanstilsynet eller lignende tilsyn/organer? 

 - Vil det være mulig å krev renter og slikt jeg må betale fra DNB siden de oppfører seg slik de gjør i denne saken? 


Takk for svar på forhånd. 

Anonymous poster hash: 7d037...bd9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Skal vel bli overlevert en klage til banken, og som banken deretter skal avslå, før saken tas videre til Finansklagenemnda. 

Er det best å avtale et møte med DnB (som en i dag er nødt til å gjøre), og overlevere en klage på papir? Eller sende et formelt brev på e-post og håpe den blir behandlet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest b7f23...c8b

At DnB liksom skal fryse en bank-konto "bare fordi kontoen var en del av S Banken tidligere" er i alle fall bare piss preik. 

Den virkelige årsaken bak dette var jo selvfølgelig at du fikk større summer inn på konto, og banken har jo plikt til å finne ut hvor disse pengene egentlig kommer fra.           

Anonymous poster hash: b7f23...c8b

Lenke til kommentar
Gjest 7d037...bd9 skrev (På 5.2.2024 den 11:00 PM):

De sendte meg mail om at de trengte dokumentasjon på hvor pengene kom fra

Kan du skrive den mailadressen her?

Får feilmelding på [email protected] og [email protected], "undeliverable".

De henviser først til skjema i nettbanken, men for den som ikke får logge inn i nettbanken blir det enten å ringe kundeservice eller sende papirbrev. Det er ofte problemet at kundens nettbank er sperret. 

Det oppgis en adresse for papirbrev.

 

DNB Bank ASA, Postboks 1600 Sentrum, 0021 OSLO.

merk konvolutten KBR.

 

Penger som kommer inn på  konto kan være mistenkelige, men hva med NAV-trygd som overføres til andre.. skal de ha dokumentasjon på det også? Penger fra NAV må regnes som hvite. Men de er vel skeptiske til alle slags overføringer. Og kontantuttak liker de enda mindre.  

Lenke til kommentar
Gjest 092aa...1e5

dette tullet med  banker er grunnen til at folk går helt til DeFi..

hva faen man kan jo ikke stenge et helt kundeforhold pga en transaksjon som di trur er hvitevasking?  er det ikke bedre og da holde på det spesifikke beløpet så folk får kjøpt det man trenger for og leve

Er vell desverre  lovelig i dette nisselandet.  men DNB er verstinger,  trur ingen banker i norge faktisk liker krypto i noen stor grad. 

Beste er og ha noen krypto vennelige bank kontoer i utlandet du kan sende igjenom. blir et ekstra ledd men banker reagerer ikke så sterkt når det er dit navn i begge ender,

en sånn "bank" er monerium da har du ditt navn alle steder, og du får mintet digtal euro rett på  blokk-kjeder med en gang det kommer inn som og kan sendes med SEPA,  med EURE så kan du og betale i butikker med gnosispay  for visa sin vekslings kurs uten påslag.

eneste minuset er at det blir litt mer og holde styr på angående skatt, men burde gå greit for folk som allerede holder på med krypto og noterer skatte grunlag for vi gjør vel alle det?

Men ja som er sagt før. du kan klage til Finansklagenemnda om banken kaster deg rundt

 

 

 

Anonymous poster hash: 092aa...1e5

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...