Gå til innhold

Er Mangfold en Styrke?

Anbefalte innlegg

Skrevet
ForTheImperium skrev (Akkurat nå):

Fordi de to scenarioene er de to mest realistiske per dags dato. 

Du mener det er sannsynlig at Russland, landet som har kastet bort noen hundre tusen soldater på å ta noen kornåkre i Ukraina, skal okkupere Norge i nær fremtid? 

Tviler 

Men jeg kan jo alltids svare på spørsmålet ditt: svenske tilstander er definitivt å foretrekke. Innvandringspolitikken i Sverige har definitivt vært en fiasko, men Sverige er i det store og hele fremdeles et godt land å leve i. 

Russland, not so much. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 hours ago, VifteKopp said:

Du vil melde Norge ut av EØS? Hvordan skal næringslivet hente inn den tapte arbeidskraften? 

Jeg vil stenge grensen. Og dersom næringslivet trenger arbeidskraften så finnes det gode muligheter for det selv om man stopper generell innvandring. Er ikke så vanskelig å få midlertidig arbeidstillatelse.

• Liker 3
Skrevet
rozon skrev (5 timer siden):

Jeg vil stenge grensen. Og dersom næringslivet trenger arbeidskraften så finnes det gode muligheter for det selv om man stopper generell innvandring. Er ikke så vanskelig å få midlertidig arbeidstillatelse.

Dette er selvmotsigende. Du kan ikke både stenge grensen og åpne for arbeidsinnvandring. 

Skrevet (endret)

Og nå er diskusjonen oppe igjen om mangfoldigheten av flagging på 17 mai. Kan alle få vise frem de flaggene som passer for dem selv?

Tenker man like greit kan legge ned hele 17 mai så slipper vi mer av denne diskusjonen hvert jævla år.

Det er en kjent sak at den opprinnelige grunnloven og dens tekst (som vi feirer) faktisk var med dagens standard, svært intolerant og rent ut rasistisk. En forherligelse av denne loven med et høyt hevet norsk flagg vil sikkert av flere mene er en feiring av mono-kultur og intoleranse. Og det er ikke spesielt moderne for tiden. 

Så om noen tar til orde for å forby norske flagg denne dagen vil ikke overraske meg.

Endret av Sovna
Skrevet
Sovna skrev (7 minutter siden):

Og nå er diskusjonen oppe igjen om mangfoldigheten av flagging på 17 mai. Kan alle få vise frem de flaggene som passer for dem selv?

Rart å flagge med andre flagg enn det norske på 17. mai. Litt som å møte opp i bursdagen til Kjell og synge "Hurra for deg" til Gunnar. 

Men men, folk får gjøre som de vil. 

Skrevet
VifteKopp skrev (2 minutter siden):

Rart å flagge med andre flagg enn det norske på 17. mai. Litt som å møte opp i bursdagen til Kjell og synge "Hurra for deg" til Gunnar. 

Men men, folk får gjøre som de vil. 

Det er det man mener..

En ordfører orienterer om flaggvedtektene for 17 maitog.

— I våre vedtekter i Oslo står det eksplisitt at elevene oppfordres til å bære det norske flagget i toget. Eventuelt det samiske eller FN-flagget, sier ordføreren før hun legger til en viktig presisjon.

— Men det står også at det ikke er forbud mot andre flagg, sier Borgen.

Dermed er det klart - det er fullt tillatt å bære andre nasjonalflagg i Oslos barnetog.

Skrevet
Sovna skrev (5 minutter siden):

Det er det man mener..

En ordfører orienterer om flaggvedtektene for 17 maitog.

— I våre vedtekter i Oslo står det eksplisitt at elevene oppfordres til å bære det norske flagget i toget. Eventuelt det samiske eller FN-flagget, sier ordføreren før hun legger til en viktig presisjon.

— Men det står også at det ikke er forbud mot andre flagg, sier Borgen.

Dermed er det klart - det er fullt tillatt å bære andre nasjonalflagg i Oslos barnetog.

Strålende.

Det er teit å flagge med andre flagg enn det norske, men det bør selvsagt ikke være ulovlig. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser ikke vitsen med å bære andre lands sine flagg på 17.mai. Hvis man har så stor trang til å gå med et annet lands flagg, så er det nok i det landet man hører hjemme og ikke i Norge. 

Dette viser jo at "mangfold" er et problem, da vi har flere grupper i Norge, som viser liten tilhørighet til landet de bor i. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Mr.Duklain skrev (3 minutter siden):

Jeg ser ikke vitsen med å bære andre lands sine flagg på 17.mai. Hvis man har så stor trang til å gå med et annet lands flagg, så er det nok i det landet man hører hjemme og ikke i Norge. 

Dette viser jo at "mangfold" er et problem, da vi har flere grupper i Norge, som viser liten tilhørighet til landet de bor i. 

Man kan til og med bruke begrepet "respektløshet," mange som ikke er særlig begeistret for den..

• Liker 1
Skrevet
Sovna skrev (4 minutter siden):

Man kan til og med bruke begrepet "respektløshet," mange som ikke er særlig begeistret for den..

Enig der. Jeg er selv norsk-amerikaner, og aldri faen om jeg flagger med stars and stripes på 17.mai. Det hadde vært utrolig respetløst. Flagger selv bare med det amerikanske flagget 4.juli, og da får det norske flagget en pause. 

• Liker 1
Skrevet
Mr.Duklain skrev (12 minutter siden):

Enig der. Jeg er selv norsk-amerikaner, og aldri faen om jeg flagger med stars and stripes på 17.mai. Det hadde vært utrolig respetløst. Flagger selv bare med det amerikanske flagget 4.juli, og da får det norske flagget en pause. 

Lurer på hva som hadde skjedd om jeg hang ut det tyske flagget 9 april..😂

Skrevet (endret)

Virker som veldig mange ikke forstår at mangfold i positiv forstand må være frivillig, ikke noe som tvinges på oss. De lider av tvangstanker og vil alltid mene å vite hva som er best for oss, enten vi vil eller ikke.

Skrekkeksempel på "mangfold" er f.eks. India der samme folk ikke kunne leve i fred og harmoni med hverandre på grunn av nyinnført islam etter arabisk invasjon. Andre eksempler på mangfold politikerne har tvunget på befolkningen er i land som Sverige, Frankrike, England osv.

Fakta er det finnes ingen historiske eksempler på vellykket påtvungen mangfold (og woke).
Alle sivilisasjoners undergang begynner med å ikke respektere landegrenser, deres eiendom, kultur og verdier.

Endret av Neptun1
  • Liker 3
Skrevet (endret)
Sovna skrev (4 timer siden):

Tenker man like greit kan legge ned hele 17 mai så slipper vi mer av denne diskusjonen hvert jævla år.

Det er en kjent sak at den opprinnelige grunnloven og dens tekst (som vi feirer) faktisk var med dagens standard, svært intolerant og rent ut rasistisk. En forherligelse av denne loven med et høyt hevet norsk flagg vil sikkert av flere mene er en feiring av mono-kultur og intoleranse. Og det er ikke spesielt moderne for tiden. 

Så om noen tar til orde for å forby norske flagg denne dagen vil ikke overraske meg.

Der jeg kommer fra har det vært tradisjon siden 50-tallet at innbyggerne som kommer fra andre land har med flagget til sitt hjemland, sånn at alle nasjonaliteter i kommunen er representert på nasjonaldagen. Så det har vært helt vanlig med en god del utenlandske flagg i 17. mai-toget for min del gjennom oppveksten, sammen med de norske.

Det er for meg helt absurd å tenke på at noen skal bli sure for noe sånt. Og ekstremt unorsk. For meg handler i hvert fall 17. mai om viktige norske verdier som inkludering, og at enten man er brite, tysker eller inder så kan man absolutt også være nordmann og stolt av dette.

Selv håper jeg på å se masse ukrainere i togene i år, og de må gjerne ta med det ukrainske flagget sammen med det norske :) 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Skrevet
Mr.Duklain skrev (3 timer siden):

Skjønner ikke helt hva som skulle være respektløst med det? 17. mai er en dag for alle nordmenn, også dere som også har en annen landtilhørighet. Det er på ingen måte respektløst i mine øyne, bare koselig. Hva med å flagge med både det norske og amerikanske slik som ambassaden gjør den dagen?

• Liker 1
Skrevet
Snikpellik skrev (7 minutter siden):

Skjønner ikke helt hva som skulle være respektløst med det? 17. mai er en dag for alle nordmenn, også dere som også har en annen landtilhørighet. Det er på ingen måte respektløst i mine øyne, bare koselig. Hva med å flagge med både det norske og amerikanske slik som ambassaden gjør den dagen?

Rart sted du må være fra.

Jeg har feiret 17.mai flere steder i Norge, og har sett et dansk og et samisk flagg på 17.mai thats it. Nei, det amerikanske flagget sparer jeg til 4.juli, da det passer på den dagen på 17.mai bruker jeg bare det norske.

• Liker 3
Skrevet
Snikpellik skrev (20 minutter siden):

For meg handler i hvert fall 17. mai om viktige norske verdier som inkludering, 

Nå handler for så vidt ikke 17 mai om dine personlige meningsytringer. 

Her f.eks, kan du derimot gjøre det..

• Liker 3
Skrevet
Mr.Duklain skrev (13 minutter siden):

Rart sted du må være fra.

Jeg har feiret 17.mai flere steder i Norge, og har sett et dansk og et samisk flagg på 17.mai thats it. Nei, det amerikanske flagget sparer jeg til 4.juli, da det passer på den dagen på 17.mai bruker jeg bare det norske.

Og slik skal det være.
I alle fall for oss med et vestlig tankesett der vi respekterer andres nasjonaldager.

• Liker 2
Skrevet
Sovna skrev (6 minutter siden):

Nå handler for så vidt ikke 17 mai om dine personlige meningsytringer. 

Her f.eks, kan du derimot gjøre det..

Nå henger jeg ikke helt med. Hvorfor i alle dager skulle 17. mai handle om mine personlige meningsytringer?

Neptun1 skrev (Akkurat nå):

Og slik skal det være.
I alle fall for oss med et vestlig tankesett der vi respekterer andres nasjonaldager.

Å være mot inkludering og personlig frihet på selveste grunnlovsdagen og samtidig snakke om å "respektere" er både unorsk, og ironisk ut av en annen verden. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Snikpellik skrev (10 minutter siden):

Nå henger jeg ikke helt med. Hvorfor i alle dager skulle 17. mai handle om mine personlige meningsytringer?

Neptun1 skrev (15 minutter siden):

"For meg handler om..." , sier du. Noe annet enn grunnloven er det ingenting som heter at vi skal/kan feire. 17 mai er for den, trodde jeg de fleste visste.

Paradokset, og det begrepet du forfekter gledelig, inkludering, er isteden innlemmet med parolen om det motsatte i den opprinnelige grunnloven. Ekskludering. Og som er en del av den loven(1814)vi feirer..

7E1B01F2-D4F3-4380-979B-3A2EB276A125_4_5005_c.jpeg

Endret av Sovna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...