Gå til innhold

Hvorfor er høyre et parti som alltid henger etter?


Anbefalte innlegg

Nå er de skeptiske til mobilforbud i skolen, men jeg er sikker på at de kommer til å støtte det om noen år. Det kan til og med hende de kritiserer de rødgrønne for å ikke gjøre nok.

De var mot skatt på eiendom, men så har de den allikevel i de fleste høyrekommuner. De har vært mot både det ene og det andre opp gjennom, men så har de kommet etter og oppført seg som om de alltid har støttet det. Hva bunner det i? 

Andre eksempler kan være alt fra at Norge har tjent penger på oljen til stemmerett for alle, skole for alle osv 

Endret av majer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
majer skrev (3 minutter siden):

Nå er de skeptiske til mobilforbud i skolen, men jeg er sikker på at de kommer til å støtte det om noen år. Det kan til og med hende de kritiserer de rødgrønne for å ikke gjøre nok.

De var mot skatt på eiendom, men så har de den allikevel i de fleste høyrekommuner. De har vært mot både det ene og det andre opp gjennom, men så har de kommet etter og oppført seg som om de alltid har støttet det. Hva bunner det i? 

Andre eksempler kan være alt fra at Norge har tjent penger på oljen til stemmerett for alle, skole for alle osv 

Det er jo ikke et markeds konservativt parti uten grunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (5 minutter siden):

Hvis man skal begynne å snakke om noen som "henger" etter så vinner nok KRF den prisen der, med sin utdaterte kvinne - og familiepolitikk...:hmm:

Fordelen med KrF er at de i det minste kan ta litt selvkritikk- typ likekjønnet ekteskap osv. Jeg er sikker på at dersom menneskeskapte klimaendringer faktisk ender opp med å rasere kloden så kommer høyre helt sikkert til å unngå å si at de kunne gjort noe annerledes her i Norge. Kanskje de kommer med en unnskyldning av typen "det kunne vi ikke vite på daværende tidspunkt"

Endret av majer
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
majer skrev (1 minutt siden):

Fordelen med KrF er at de i det minste kan ta litt selvkritikk- typ likekjønnet ekteskap osv. Jeg er sikker på at dersom menneskeskapte klimaendringer faktisk ender opp med å rasere kloden så kommer høyre helt sikkert til å unngå å si at de kunne gjort noe annerledes her i Norge. Kanskje de kommer med en unnskyldning av typen "det kunne vi ikke vite på daværende tidspunkt"

Det finnes ingen fordeler med et kvinnefiendtlig parti som KRF. Hvis du leter etter ting hos de andre partiene (både de på venstre og høyresiden, og de som er i midten, så vil du helt sikkert finne ting alle partier henger etter på. Alt vil jo avhenge av hvordan du stiller deg selv politisk, og hvilke øyne du selv ser verden gjennom. 

F.eks så er jeg for et EU - medlemskap, og her er det ikke Høyre som henger etter, men partier som f.eks SP, SV og Rødt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 hours ago, Boing_80 said:

Du har rett :)  Jeg skrev feil. De er jo for laissez faire.

Har du en kortversjon på forskjellen mellom dette og AP/SV sitt program (når en ser bort fra retorikken og småting) ?

Endret av lada1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, leticia said:

Å? Så da er det altså ikke lov å nevne partier som henger mer etter enn det Høyre gjør? 

så lite krf er i forhold til høgre er det nærmest off topic. Har du noe å si om høgre i denne sammenheng? Er du uenig med TS ang. høgre?

Lenke til kommentar
itgrevelin skrev (2 timer siden):

så lite krf er i forhold til høgre er det nærmest off topic. Har du noe å si om høgre i denne sammenheng? Er du uenig med TS ang. høgre?

Jeg tror nok at også du får til å lese det jeg har skrevet om Høyre. Hvis man først skal mene noe om et parti, så er det naturlig å sammenligne de med andre partier. Jeg er generelt uenig i det meste som denne brukeren skriver, både i denne tråden og alle de andre trådene til hen. 

Lenke til kommentar
majer skrev (19 timer siden):

Nå er de skeptiske til mobilforbud i skolen, men jeg er sikker på at de kommer til å støtte det om noen år. Det kan til og med hende de kritiserer de rødgrønne for å ikke gjøre nok.

De var mot skatt på eiendom, men så har de den allikevel i de fleste høyrekommuner. De har vært mot både det ene og det andre opp gjennom, men så har de kommet etter og oppført seg som om de alltid har støttet det. Hva bunner det i? 

Andre eksempler kan være alt fra at Norge har tjent penger på oljen til stemmerett for alle, skole for alle osv 

AP og venstresiden har historisk sett hengt etter, feks. med innføringen av farge-fjernsyn, kveldsåpne butikker og mye mer hvor det var Høyre som ledet ann og AP måtte gi seg da de innså at det var populært og de ikke kunne reversere det.

I spørsmålet om norsk EU-medlemskap og norsk medbestemmelsesrett er det i Norge venstresiden og SP som har vært mest reaksjonere, mens det i andre land i europa er venstresiden sterke tilhengere av EU fordi de ser verdiene av samarbeid og solidaritet.

leticia skrev (18 timer siden):

Det finnes ingen fordeler med et kvinnefiendtlig parti som KRF

KRF er ikke kvinnefiendtlige, det kan jo nevnes at de ledes av en kvinne. Selvbestemt abort kan også kvinner være imot.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
GP950mAh skrev (1 time siden):

KRF er ikke kvinnefiendtlige, det kan jo nevnes at de ledes av en kvinne. Selvbestemt abort kan også kvinner være imot.

Joda, KRF er kvinnefiendtlig ettersom de setter religionen i sentrum for sin politikk. Religion er kvinnefiendtlig.

Ja, selvbestemt abort kan også kvinner være mot, og andre ting også som er kvinnefiendtlige kan også kvinner støtte opp om. Men da er de rett og slett fiendtlige mot det kjønnet de selv tilhører, og det er det jo noen som er.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
leticia skrev (6 minutter siden):

Joda, KRF er kvinnefiendtlig ettersom de setter religionen i sentrum for sin politikk. Religion er kvinnefiendtlig.

Ja, selvbestemt abort kan også kvinner være mot, og andre ting også som er kvinnefiendtlige kan også kvinner støtte opp om. Men da er de rett og slett fiendtlige mot det kjønnet de selv tilhører, og det er det jo noen som er.  

Å være imot abort er ikke kvinnefiendtlig, det er å ta vare på retten til liv, som kvinner også nyter godt av.

Religion er ikke kvinnefiendtlig i seg selv, det er bare tøv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
GP950mAh skrev (5 minutter siden):

Å være imot abort er ikke kvinnefiendtlig, det er å ta vare på retten til liv, som kvinner også nyter godt av.

Religion er ikke kvinnefiendtlig i seg selv, det er bare tøv.

Å være imot abort er så absolutt kvinnefiendtlig. Å påstå at religion ikke er kvinnefiendtlig - wow - bare wow...

https://www.dagbladet.no/nyheter/religion-hindrer-likestilling/66092288

  • Liker 3
Lenke til kommentar
leticia skrev (2 timer siden):

Å være imot abort er så absolutt kvinnefiendtlig. Å påstå at religion ikke er kvinnefiendtlig - wow - bare wow...

https://www.dagbladet.no/nyheter/religion-hindrer-likestilling/66092288

Nei, religion er i seg selv ikke kvinnefiendtlig, men enkelte religioner kan være det.

Det er ikke kvinnefiendtlig å være imot abort, mange kvinner er jo faktisk det og årsakene er svært varierende fra moralsk syn på abort og retten til liv til hva som er best for samfunnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...