Gå til innhold

Hvordan nettbutikk viser mva


Anbefalte innlegg

Ved pålogging på feks Dustin, så kan du velge mellom privat eller bedrift har jeg sett.

En annen nettbutikk jeg var innom - viser kun ex mva, men det fremkommer i teksten/informasjon at varen er ex mva. Vedkommende selger til både privatpersoner og bedrifter. Og i følge Nets var han pålagt å gjøre det slikt

Kan dette stemme?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herr Brun skrev (3 minutter siden):

Det følger av forskrift om prisopplysninger mv. for varer og tjenester § 3 jf. § 1 at næringsdrivende som selger varer og tjenester til forbruker skal oppgi priser inklusive merverdiavgift (og andre offentlige avgifter). 

Dette trodde og mente jeg og. Men innehaver sier at Nets har påbudt i avtalen å oppgi ex mva siden det også selges til bedrifter samtidig. 

Lenke til kommentar
pierce007 skrev (3 minutter siden):

Dette trodde og mente jeg og. Men innehaver sier at Nets har påbudt i avtalen å oppgi ex mva siden det også selges til bedrifter samtidig. 

OK. For meg høres det veldig rart ut at Nets krever at han bryter loven. Jeg tipper han misforstår avtalen. Om han tolker den riktig må han reforhandle den. Hvis ikke får han slutte å markedsføre og selge, så overholder han både loven og avtalen. Han kan åpenbart ikke avtale seg bort fra forskrift om prisopplysninger mv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forstå det den som vil, men når man betaler Luftfartstilsynet for bakgrunnsjekk så er dette uten mva selv om vi som privatpersoner betaler for bakgrunnsjekken (men de aller fleste arbeidsgivere refunderer arbeidstaker denne summen, så det kan vel tenkes at de ikke krever inn mva nettopp fordi det skal være lettere i diverse regnskapsprogrammer, enn å måtte betale mva og få tilbake mva som bedrift).. Noen som vet om man betaler mva til Politiet når man betaler 750 kr for pass/nasjonalt ID-kort? 😛

Lenke til kommentar
pierce007 skrev (På 26.1.2024 den 9:53 AM):

Ved pålogging på feks Dustin, så kan du velge mellom privat eller bedrift har jeg sett.

En annen nettbutikk jeg var innom - viser kun ex mva, men det fremkommer i teksten/informasjon at varen er ex mva. Vedkommende selger til både privatpersoner og bedrifter. Og i følge Nets var han pålagt å gjøre det slikt

Kan dette stemme?

 

Hadde vært mye enklere for alle å svare om du linket nettsiden.

Vil tro at det er innenfor så lenge det står inkludert mva. i handlevognen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...