Gå til innhold

Kjære miljøfantast


Anbefalte innlegg

Hvis dere hadde fått det som dere ville, hadde Norge allerede vært stengt ned i ukesvis pga en real norsk vinter.
En god gammeldags vinter som vi vet kommer med ujevne mellomrom.

Kollektivtrafikk som kollapser med busser som ikke tåler snø, tog som står, osv
Piggfrie vinterdekk som gjør asfalten såpeglatt for tunge elbiler med «halv kjørelengde» 
Underdimensjonerte veier hvor det ikke er gjort plass til brøytekanter fylles nå opp av eksosstinkende biler i stillestående kø eller parkerte biler uten egen parkeringsplass og som hindrer nødetater o.l.
Robusthet, beredskap og «plan B» koster, men det gjør sannelig nedstenging av samfunnet også

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/ab6l1L/ruter-vurderer-erstatningskrav-etter-busskrisen-i-oslo

Vennlig hilsen fornøyd eier av fossil SUV med piggdekk og firehjulsdrift.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
VifteKopp skrev (2 timer siden):

Ikke noe er som å starte en diskusjon med å sette opp en gigantisk stråmann fra en fiksjonell meningsmotstander.

God helg!  

 

God helg til deg også.

For egen del skal jeg kose meg på hytta foran peisen og fyre med ved som visstnok er fryktelig forurensende, men som varmer godt selv om strømmen har gått.

Et godt alternativ til et sentralt plassert smarthus med mange kostbare dingser som man «må ha» for å spare strøm.
Strøm som har blitt en luksusvare og hvor prisen er plassert utenfor norsk kontroll.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (11 minutter siden):

Føler du deg også som vinneren her når du fyller diesel?

Kun når jeg fyller for under 19 kr literen eller når naboen ikke klarer å komme seg på jobb eller til butikken.
Er også litt skadefro når renovasjonsbilen ikke klarer å manøvrere i boliggatene pga høye brøytekanter og parkerte biler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (1 minutt siden):

Kun når jeg fyller for under 19 kr literen eller når naboen ikke klarer å komme seg på jobb eller til butikken.
Er også litt skadefro når renovasjonsbilen ikke klarer å manøvrere i boliggatene pga høye brøytekanter og parkerte biler.

Takk for din solidariske finansiering av brøytemannskapet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Inspector skrev (Akkurat nå):

Kun når jeg fyller for under 19 kr literen eller når naboen ikke klarer å komme seg på jobb eller til butikken.
Er også litt skadefro når renovasjonsbilen ikke klarer å manøvrere i boliggatene pga høye brøytekanter og parkerte biler.

Etter å ha tenkt meg om er de kanskje så dumme tross alt....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
trn100 skrev (11 timer siden):

Etter å ha tenkt meg om er de kanskje så dumme tross alt....

Miljøfantastene blir åpenbart svar skyldig når samfunnet skal fungere i en real norsk vinter eller ved andre hendelser som bringer oss ut av tornerosesøvnen. Robusthet, beredskap, plan B og plan C eksisterer tydeligvis ikke i deres vokabular.

https://www.dsb.no/globalassets/dokumenter/egenberedskap/brosjyrer-2021/rev_dsb_beredskap_brosjyre_original_bokml.pdf

Hvis alle mangler alternativ oppvarming, ingen har egen bil osv osv, skal det svært lite til før samfunnet stopper opp….
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Man kan også gjøre et motargument at med å tviholder på fossile energikilder skades vår forsyningssikkerhet og beredskap. Noen lokaler vindmøller, bølgekraft, termisk varme, vannkraft, solceller, potensielt atomkraft, noe forbrenningsanlegg (for søppel vil det alltid være) m.m - det er farlig det, men å leve i nåden til regimer som driver markedsmanipulasjon, ulovlig prissamarbeid og energikrigføring - det vil vi ha mer av. Føkkings amøber 🎉

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (15 timer siden):

Ikke noe er som å starte en diskusjon med å sette opp en gigantisk stråmann fra en fiksjonell meningsmotstander.

God helg!  

 

Det var vell mer en utblåsning enn diskusjon han ønsket. Det er en del ting det ikke er mulig å diskutere på dette forumet.

 

The Very End skrev (7 minutter siden):

Man kan også gjøre et motargument at med å tviholder på fossile energikilder skades vår forsyningssikkerhet og beredskap. Noen lokaler vindmøller, bølgekraft, termisk varme, vannkraft,  solceller m.m - det er farlig det, men å leve i nåden til regimer som driver markedsmanipulasjon, ulovlig prissamarbeid og energikrigføring - det vil vi ha mer av. Føkkings amøber 🎉

Innlegget ditt gir ingen mening.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (2 minutter siden):

Man kan også gjøre et motargument at de som tviholder på fossile energikilder er noen forbanna nek, i og med at det skader vår forsyningssikkerhet og beredskap. Noen lokaler vindmøller, vannkraft og solceller - det er farlig det, men å leve i nåden til regimer som driver markedsmanipulasjon og energikrigføring - det vil vi ha mer av. Føkkings amøber 🎉

Hvem har sagt at jeg tviholder på fossile energikilder og støtter markedsmanipulasjon ?
Jeg påpeker bare at samfunnsplanleggerne har begynt i feil ende når de forutsetter at reale norske vintre forsvant i forrige århundre og at «peneværsbusser» skal frakte oss til og fra jobb.

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Sjørøver said:

Det var vell mer en utblåsning enn diskusjon han ønsket. Det er en del ting det ikke er mulig å diskutere på dette forumet.

 

Innlegget ditt gir ingen mening.

Er det et poeng eller argument inni der? Spør et spørsmål så får du (kanskje ikke et du synes er bra eller enig i, men likefullt) et svar. 

11 minutes ago, Inspector said:

Hvem har sagt at jeg tviholder på fossile energikilder og støtter markedsmanipulasjon ?
Jeg påpeker bare at samfunnsplanleggerne har begynt i feil ende når de forutsetter at reale norske vintre forsvant i forrige århundre og at «peneværsbusser» skal frakte oss til og fra jobb.

Å fortsette som vi gjorde før er en fortsettelse av disse avhengighetene. Er det ikke rart at når det kommer til alle andre varer og markeder er prissamarbeid ulovlig, men for spesielt olje og gas så er det fritt frem? Vi lever i nåden til bedritne regimer og vi har sett i Ukrainia konflikten hvordan energikrigføring er en reell ting.

Nå setter jeg selvfølgelig ting litt på spissen og formulerte meg bevisst særdeles offensivt, men med det særdeles keitete utgangspunktet i denne tråden så blir det fort slik. 

Nå, om vi skal være seriøse og snakke om bussene. Det er jo snakk om Potensielle søkmål fordi bussene og leverandør har levert en tjeneste under par. Det er ikke satsingene eller teknologien ene og alene som er feil, men fordi noen ikke har vært redelige. Det er jo bare å se rundt i Norge hvor godt elbil fungerer selv i ekstremkulde, teknologien i seg selv er ikke problemet. Elektriske busser er ror øvrig ikke noe nytt, og ser man nedover Europa er det flere forskjellige løsninger, blant annet med panto.. noe (spinnende sirkel) samt kjøreledninger. Her kunne man hatt enten bedre ladeinfrasturktur, redundans med annet enn kun batterier eller annet for å ikke stå på et ben.

Endret av The Very End
  • Liker 3
Lenke til kommentar
7 minutes ago, VifteKopp said:

Jeg skjønner ikke... det er ikke mulig å diskutere busser? 

Hvis det er slik at en mening mottar nesten utelukkende kritikk, er det da majoriteten som er problemet eller kan det være noe med selve meningen? Ment mer som observasjon og til han du svarte.

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar
The Very End skrev (34 minutter siden):

Hvis det er slik at en mening mottar nesten utelukkende kritikk, er det da majoriteten som er problemet eller kan det være noe med selve meningen? Ment mer som observasjon og til han du svarte.

Det kommer an på hvem som er majoriteten og hvor hjernevasket de er.

Man kan ikke utfordre naturen på falske premisser, ønsker, tro og antakelser.
Det er dømt til å mislykkes.

Endret av Frank Olsen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Frank Olsen said:

Det kommer an på hvem som er majoriteten og hvor hjernevasket de er.

Man kan ikke utfordre naturen på falske premisser, ønsker, tro og antakelser.

Så du sier at det er en løgn at fossile energikilder og deres utslipp gir store skader på både klima OG natur (også havet)? Hva er dine vitenskapelige kilder for å påstå dette?

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...