Gå til innhold

Anmeldelse: Prince of Persia: The Lost Crown


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rogshit skrev (36 minutter siden):
Gargantua skrev (1 time siden):

Ubisoft? Nei takk.

Hvor er logikken her? Et bra spill er vel et bra spill?

Ubisoft er et selskap, og det er en politisk handling å boikotte.
Det er enkel logikk. Det er mye bra som ikke bør kjøpes, f.eks. pelsklær.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Problemet med Ubisoft kan være at man må innstallere deres klient for å spille, det synes jeg faktisk suger ganske greit, vill helst bare ha Steam men har strukket meg til å ha GOG. Men har lite forståelse for at alle so gir ut spill må ha sin egen klient (grunnen er selvsagt at de tror de vill selge mer, jeg tror det faktiske resultatet er motsatt)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
simalarion skrev:
Problemet med Ubisoft kan være at man må innstallere deres klient for å spille, det synes jeg faktisk suger ganske greit, vill helst bare ha Steam men har strukket meg til å ha GOG. Men har lite forståelse for at alle so gir ut spill må ha sin egen klient (grunnen er selvsagt at de tror de vill selge mer, jeg tror det faktiske resultatet er motsatt)
Ja konkurranse er noe vi ikke liker. Tenk at noen utfordrer Steam.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Eddie_Peddie skrev (2 timer siden):

Ja konkurranse er noe vi ikke liker. Tenk at noen utfordrer Steam.

Problemet med Ubisoft er at du gjerne kan kjøpe spillene på Steam, men så må du laste ned deres egen klient i TILLEGG. Og attpåtil er klienten helt ubrukelig. Og jeg vet ikke om du har fått med deg at piratkopiering er på vei opp igjen? Begrunnelsen er nettopp det at filmer og serier spres utover for mange (ubrukelige) tjenester. Det samme risikerer man med spill dersom det fortsetter. Spør du meg er det kun Epic som har laget en plattform som i det hele tatt er i nærheten av like god som Steam. Og GOG har sin egen greie som fint kan fungere som et supplement. Men i tillegg må vi forholde oss til Uplay, Origin/EA App, Battle.net, Bethesda Launcher, Windows Store, Nvidia Store, Rockstar Game Launcher, NCSoft Launcher, Gamestop PC Launcher, Itch.io, Gamejolt og det som verre er? Her snakker vi ikke konkurranse, men skrammel og rot. Men jeg ønsker gjerne aktører på banen som kan tilby det samme som Steam, bare bedre. Ikke at de konkurrerer ved å holde spillene sine eksklusivt til sin egen launcher.

Endret av Gringorilla
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gargantua skrev:
14 hours ago, Rogshit said:
14 hours ago, Gargantua said:

Ubisoft? Nei takk.

Hvor er logikken her? Et bra spill er vel et bra spill?

Han her forklarer det mye bedre enn jeg har tid og ork til å skrive her:

 

YouTube? Nei takk.
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
simalarion skrev (På 12.1.2024 den 9:20 AM):

Problemet med Ubisoft kan være at man må innstallere deres klient for å spille, det synes jeg faktisk suger ganske greit, vill helst bare ha Steam men har strukket meg til å ha GOG. Men har lite forståelse for at alle so gir ut spill må ha sin egen klient (grunnen er selvsagt at de tror de vill selge mer, jeg tror det faktiske resultatet er motsatt)

Enig med deg om at jeg tror det faktiske  resultatet er at man selger mindre på egen plattform, men jeg tror at grunnen til at utgivere velger dette er egentlig for å sikre "kvaliteten" i alle ledd. Når man har egen plattform så er man ikke underlagt en annen part sine betingelser og tilpasninger til markedet.

Lenke til kommentar
Gargantua skrev (På 12.1.2024 den 22.22):

Han her forklarer det mye bedre enn jeg har tid og ork til å skrive her:

 

Meget bra video. Og han hadde et sabla godt poeng angående Sony sine studioer. Om de får til å lage nyskapende spill uten å proppe de full av mikrotransaksjoner, hvorfor klarer ikke de andre det?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev (På 13.1.2024 den 11:04 AM):

Artig spill men kommer nok ikke til å kjøpe det til den stive prisen

Hva mener du det er verdt? 

 

Jeg har tidligere brukt kroner per time som målestokk, men etter noen ganske lange og grindy assassin's creed spill så Er det blitt en dårlig målestokk. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Gringorilla said:

Meget bra video. Og han hadde et sabla godt poeng angående Sony sine studioer. Om de får til å lage nyskapende spill uten å proppe de full av mikrotransaksjoner, hvorfor klarer ikke de andre det?

1. Noen bedrifter er mer rottene enn andre og driter i hvor mye de utnytter sine kunder og arbeidere og bryr seg bare om maksimal profits for minst mulig arbeid.

2. Noen bedrifter mener god PR kan vare lengre enn maksimal profit i det korte løp.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (9 timer siden):

Hva mener du det er verdt? 

 

Ser nå at spilletiden er 30-40 og timer om man skal gjøre alt. Spilte gjennom hele demoen og likte det godt. Så kommer jeg kanskje til å kjøpe det likevel. Hvis ikke blir det kjøp når det kommer på tilbud om en måned eller to.  Så det er mer snakk om prioritering. Jeg kjøper kanskje 10-15 AAA, day 1 spill til fullpris i året så det går mye penger :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...