Atib Azzad Skrevet søndag kl 14:20 Skrevet søndag kl 14:20 7 minutes ago, Woff said: I motsetning til deg handler jeg på Temu og kan uttale meg om de produktene jeg kjøper der. Du derimot er visst kun egnet for å komme med sure oppstøt, deg om det! Siden jeg ikke gidder å lese mer fra deg havner du nå under 'ignorer' da du ikke kommer med noe vesentlig her i denne tråden. Hadde jeg kommet med personlige erfaringer om noe jeg ikke selv har noen kjennskap til ville jeg forstått innsigelsen, det er jo nettop derfor jeg ikke har uttalt meg på personlig nivå, og heller basert meg på rapporter fra seriøse kilder, jeg ønsker å utfordre fremstillingen din om at kritikken mot Temu formidles av folk som har sett deg blinde på dårlig presse, ved å vise til at fks, miljødirektoratet, Det danske forbrukerrådet, European consumer organisation, Consumer Advocacy Group, eller myndighetene i Sør Korea, ikke vanligvis er det man kan avskrive som dårlige kilder, og alle finner det samme; Urovekkende mengder gifter i Temu-produkter. Samt å inkludere kritikk av store negative miljøbelastninger, og arbeidsforhold som er beskrevet som slave-lignende, og slaveri. Dette er ikke sure oppstøt, det er helt betimelige innsigelser til hvordan du avskriver kritikken mot Temu. For min del må du gjerne fortsette å støtte Temu, men kritikken mot Temu er åpenbart ikke drevet av blindhet eller svartmaleri. 1
Dubious Skrevet søndag kl 14:38 Skrevet søndag kl 14:38 De skriver Temu som overskrift, men finner like mye galt hos Shein, Aliexpress, Wish, Ebay og Amazon. De fant også mye som var like bra hos Temu som danske butikker. https://taenk.dk/test/kemitest-smykker https://taenk.dk/kemi/boern-og-gravide/skadelige-ftalater-i-hvert-femte-legetoej Her har Amazon høyest ftalater med god margin, men det er Temu som er overskriften. Ville uansett ikke kjøpt noe til barn hos noen av disse nettsidene. Kjøp i Norge så får man erstatning om noe er feil med produktet.
OMyre Skrevet søndag kl 14:43 Skrevet søndag kl 14:43 Har handlet mye hos Temu, aldri vært noe tull. Produktene jeg har kjøpt har hatt en kvalitet som jeg har forventet, og ofte bedre. En slipper også dette tullet med dobbel mva. som en kan få hos Aliexpress 1
Atib Azzad Skrevet søndag kl 14:50 Skrevet søndag kl 14:50 9 minutes ago, Dubious said: De skriver Temu som overskrift, men finner like mye galt hos Shein, Aliexpress, Wish, Ebay og Amazon. De fant også mye som var like bra hos Temu som danske butikker. Ja.. Håper ingen tar kritikken min av Temu som sverming for Amazon, eller Shein. 1
Nukleosid Skrevet søndag kl 18:46 Skrevet søndag kl 18:46 (endret) Jeg har jo uttalt meg kritisk til Temu i denne tråden, men det er ærlig talt en stund siden jeg kjøpte fra en slik "kinabutikk", så erfaringene mine er kanskje litt foreldet. Mye av kritikken er fortsatt gyldig, men når det gjelder kjøp, kvalitet og returordninger kan det jo hende at Temu er bedre enn jeg tror. Jeg kommer ikke til å bli en fast kunde hos Temu uansett, men jeg skal gi de en sjanse til å vise at de er seriøse. Jeg har funnet frem til ting jeg vet jeg trenger der jeg uansett hadde kjøpt noe lignende etterhvert: 2 batteridrevne og oppladbare LED-lister for å ha i skap (bevegelsesaktiverte) - 159 kroner Miaoquanji automatisk rulleleke for katter - 27 kroner (x2 stk) Støtdempende dørstopper - 38 kroner for 12 stk Sammenleggbar "katteskraper" (sikkert dårlig oversatt, er en katteleke som kan formes på mange forskjellige måter) - 83 kroner Gjenbrukbar hårfjerner - 71 kroner 3 LED-lys for dekorasjon - 142 kroner (fikk ikke plass på vedlagte skjermbilde) Det blir spennende å motta pakken, for å sjekke kvaliteten. Jeg håper jeg blir positivt overrasket. Jeg kommer tilbake når jeg har noe å melde angående selve forsendelsen, kvalitet osv... "Håper" også at noe er aktuelt for retur, så jeg får forsøkt den biten også. Håper det kan være litt interessant for dere, at en "Temu-skeptiker" gir sin ærlige mening. EDIT: Nettopp bestilt, positivt at man kan velge mange betalingsløsninger (kredittkort, Paypal, Vipps, Klarna....). Selve registreringen og bestillingsprosessen gikk smertefritt. Endret søndag kl 18:51 av Nukleosid
BamseMums80 Skrevet mandag kl 00:21 Skrevet mandag kl 00:21 (endret) -Alt som har lim på seg,evt teip. Bare søppel. -Sokker (ofte i store pakker med 10x+) er ekstremt tynne,og små i størrelsen. Samme med boksere. -Klær med trykk som f.eks Norsk flagg. Falmende,og mye rare skrivefeil. Små i størrelse sån generelt,men skal du ha noe f.eks XL så peiser de på i bredden,men holder alt like kort som en Small. -Klær generelt har rare former. Sikkert tilpassede små spisse Kina kropper. (Funker evt på spede tenåringer?) -Sko lukter vanvittig dårlig lim. Såle går opp i liminga i regn. Fargene er ikke som på bildene. -Alt som har med små håndholte spillekonsoller er fake. De koster likevel like mye som de "ekte" Elendige minnekort,dårlige batterier og generiske spill (ofte homebrew eller modda roms) -Kabler av elendig,eller "gammel" kvalitet. Altså treige USB kabler,first gen HDMI etc. Samme med såkalte 4K og 8K(?) HDMI splittere. Klarer bare 1080p,og resultatene varierer VELDIG. Det jeg har hatt god erfaring med er MC holker (håndtak) MC wire (universal) forbedringslakk og en sån gullfarget hårklipper barbermaskin,selv om den overhodet ikke er som reklamen.. Den funker OK en så lenge. Endret mandag kl 00:23 av Shoxx 1
vidor Skrevet mandag kl 03:05 Skrevet mandag kl 03:05 Har handlet mye av dette på AliExpress. De har dyrere produkter men de holder mye bedre kvalitet.
sedsberg Skrevet mandag kl 05:35 Skrevet mandag kl 05:35 2 hours ago, vidor said: Har handlet mye av dette på AliExpress. De har dyrere produkter men de holder mye bedre kvalitet. Det virker som om Temu har litt bedre kontroll på svindelprodukter i forhold til Ali. Spesielt ting som minnekort og SSD-er.
vidor Skrevet mandag kl 05:42 Skrevet mandag kl 05:42 Er yderst forsiktig med å kjøpe minne. Har en KingMax M.2 SSD på 60 GB med Key B som fungerer helt utmerket og kjører Win10 på en laptop. Generelt kjøper jeg aldri arbeidsminne fra slike steder fordi risiko er for høy i forhold til hva en sparer, men en KAN gjøre gode kjøp om man er forsiktig. Er utrolig enkelt å bli lurt også om en ikke sjekker for røde flagg.
sedsberg Skrevet mandag kl 05:48 Skrevet mandag kl 05:48 5 minutes ago, vidor said: Er yderst forsiktig med å kjøpe minne. Har en KingMax M.2 SSD på 60 GB med Key B som fungerer helt utmerket og kjører Win10 på en laptop. Generelt kjøper jeg aldri arbeidsminne fra slike steder fordi risiko er for høy i forhold til hva en sparer, men en KAN gjøre gode kjøp om man er forsiktig. Er utrolig enkelt å bli lurt også om en ikke sjekker for røde flagg. Mye å spare! Originalt 2TB Sony SD-kort for 39kr. f.eks. https://www.aliexpress.com/item/1005007924681718.html Man finner også 256TB SSD-er til noen få hundrelapper.
vidor Skrevet mandag kl 05:55 Skrevet mandag kl 05:55 Tusen takk for tipset !!11!!!111oneone Skal kaste meg rundt å bestille MINST 10 stk. Det at en gammel dame gir 5 stjerner må jo bety at det er bra greier og er helt legit ?!? 1
Dubious Skrevet mandag kl 07:50 Skrevet mandag kl 07:50 Shoxx skrev (7 timer siden): -Alt som har lim på seg,evt teip. Bare søppel. -Sokker (ofte i store pakker med 10x+) er ekstremt tynne,og små i størrelsen. Samme med boksere. -Klær med trykk som f.eks Norsk flagg. Falmende,og mye rare skrivefeil. Små i størrelse sån generelt,men skal du ha noe f.eks XL så peiser de på i bredden,men holder alt like kort som en Small. -Klær generelt har rare former. Sikkert tilpassede små spisse Kina kropper. (Funker evt på spede tenåringer?) -Sko lukter vanvittig dårlig lim. Såle går opp i liminga i regn. Fargene er ikke som på bildene. -Alt som har med små håndholte spillekonsoller er fake. De koster likevel like mye som de "ekte" Elendige minnekort,dårlige batterier og generiske spill (ofte homebrew eller modda roms) -Kabler av elendig,eller "gammel" kvalitet. Altså treige USB kabler,first gen HDMI etc. Samme med såkalte 4K og 8K(?) HDMI splittere. Klarer bare 1080p,og resultatene varierer VELDIG. Det jeg har hatt god erfaring med er MC holker (håndtak) MC wire (universal) forbedringslakk og en sån gullfarget hårklipper barbermaskin,selv om den overhodet ikke er som reklamen.. Den funker OK en så lenge. Har kjøpt flere produkter med lim. Sitter bedre enn forventet. SItter dønn fast. Har kjøpt sokker til mine store føtter (48), som passer perfekt. Har kjøpt klær som passer meg, lubben gubbe på 189 cm. Har kjøpt USB kabler som kun fungerer til lading.
Woff Skrevet mandag kl 12:10 Skrevet mandag kl 12:10 Kan jeg anbefale ALLE som ikke er fornøyd med kjøpet til å returnere varen(e)? Det dummeste du kan gjøre når du har fått noe du ikke mener holder mål er og IKKE returnere dette. Da har du for mye penger! Skammer jeg meg over at jeg sitter her nå med tskjorte på, underbukser og sokker likeså, alt fra Temu, passer perfekt og koster i nærheten av 25 % mindre enn andre forselgere? NEI! Jeg er sånn at hvis jeg finner produkter jeg kan tenke meg å slite ut så kjøper jeg så det holder! (30 underbukser, 10 tskjorter for å nevne noe..) Erfaringer med selvklebende produkte har jeg også: hvis du bruker slike UTEN å rengjøre underlaget først så kan det absolutt gå dårlig, men jeg har flere forskjellige typer for oppheng på kjøkken og bad som sitter som fy, er mer bekymret for når de skal flyttes! (Sist jeg brukte sånn var limlister for kabler og der fulgte veggpanelen med ved riving..) Jeg har også endel USB-kabler i bruk, så akkurat på tre stykker her som lader mobiler.. De funker bra på samme måte som de i bilen. De var IKKE det rimeligste valget, det kan absolutt ha betydning ja. Strømkabler har jeg LITT peiling på da det har vært en nødvendig del av yrkesutøvingen min i 40 år, Temu selger mye dritt, men det er jo produkter du ikke kjøper etter 'laveste pris' UTEN å sjekke data på de! (Da kan du fort starte en brann!) De over her som nevner en 'kunde' som gir full score på billig elektronikk er sånne som dere som er litt seriøse bør lære dere til ikke å stole på! Det er IKKE noe rart at folk blir lurt i bøtter og spann etter å lest kommentarene.. Egen erfaring der, jeg gikk på en sånn for en tid siden, jeg kjøpte en husdyr-chipleser, enda jeg viste bedre! Men når 'kunder' fra Norge skryter så kan man jo bli fristet. Enheten jeg fikk var brukbar den, men KUN til den enkleste formen for rf-id chipper. Formatet våre dyr har (3 stk) klarte den IKKE å lese, men en sånn rimelig 'kinachip' til kr 2,- leste den fint. Den gikk i retur uten at det kostet meg noe!
vidor Skrevet mandag kl 13:05 Skrevet mandag kl 13:05 TEMU har sikkert bedre retur policy enn AliExpress. Ali trenerer gjerne til den går ut, og så skylder dem på at du var for sen. 1
trn100 Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Dubious skrev (På 28.8.2025 den 18.54): Biltema skal ha 50 kroner for det jeg regner med er 1 stykk kulelager siden det ikke står noe om antall. Jeg har kjøpt 20 stykker på Temu for 50 kroner. Sikkert ikke samme kvalitet, men de fra Temu er helt sikkert bra nok da jeg kunne 3D printet kulelagrene. Det er garantert ikke samme kvalitet, men noen ganger holder det at det går rundt en liten stund. Måtte bare nevne det siden jeg har jobbet med kulelager i over 40 år og vi selger også kinesisk produserte kulelager, men med visse krav til kvalitet! 🙂 1
trn100 Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Siden vi snakker om Temu her og hvis man skulle reflektere litt over dagens parade i Kina med Vladimir Putin, Nord-Koreas leder Kim Jung-un og Irans president Masoud Pezeshkian... Er dette noe man tenker over når man handler på Temu, eller er prisen det eneste som teller? 1
Dragonlove Skrevet 20 timer siden Forfatter Skrevet 20 timer siden trn100 skrev (23 minutter siden): Siden vi snakker om Temu her og hvis man skulle reflektere litt over dagens parade i Kina med Vladimir Putin, Nord-Koreas leder Kim Jung-un og Irans president Masoud Pezeshkian... Er dette noe man tenker over når man handler på Temu, eller er prisen det eneste som teller? Jeg tenker i grunnen at vi er blitt alt for avhengige av Kina og dette tenker jeg helt uavhengig av Temu, det meste vi bruker i dag blir jo laget i Kina og har blitt laget der i mange år, nå ser man jo også at elbilindustrien er i full fart fremover der, så i grunnen ganske skremmende hvor mye makt de har over oss uten og ha avfyrt en eneste kule i en krig. 1 1
trn100 Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Dragonlove skrev (1 minutt siden): Jeg tenker i grunnen at vi er blitt alt for avhengige av Kina og dette tenker jeg helt uavhengig av Temu, det meste vi bruker i dag blir jo laget i Kina og har blitt laget der i mange år, nå ser man jo også at elbilindustrien er i full fart fremover der, så i grunnen ganske skremmende hvor mye makt de har over oss uten og ha avfyrt en eneste kule i en krig. Og det verste er, synes jeg, at vi alle tilsynelatende er så avhengige av Kina til tross at de egentlig ikke trenger å bekymre seg i det hele tatt, for vi handler like mye uansett? For meg virker det litt snodig om vi skal boikotte Russland samtidig som vi kjøper mer og mer fra Kina uten å reflektere over det? 😉 1
Woff Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden (endret) Dragonlove skrev (9 minutter siden): Jeg tenker i grunnen at vi er blitt alt for avhengige av Kina Der er jeg absolutt helt enig med deg! Nå bør vel akkurat dette være et flott grunnlag for en ny tråd da det har null å gjøre i en tråd som omhandler erfaringer med Temu. At alt stort sett som blir produsert og solgt kommer fra Kina (tipper at de produserer omtrent alt du kan kjøpe av varer?) er og vil være et gigantisk problem, da det ikke bør være greit å være avhengige av produkter fra en stormakt som fort kan snu sine holdninger. Nå er det jo ikke bare enkeltpersoner som handler fra Kina men derimot de aller fleste fra akkurat enkeltpersonen til firmaer og også land! Men tilbake til trådens omfang, hvis noen vurderer å kjøpe te-skjeer som skal gi deg muligheten til å klemme teposen for å få ut siste rest, IKKE kjøp! Jeg fikk, og returnerte, tre stykker i dag, de er laget av for svakt materiale til å klare jobben! Jeg kan også (som nevnt rett over her) gå god for borrelåsbånd med lim, fikk noen sånne i dag for å lime puter mot lærseter og dette fungerer topp! Endret 19 timer siden av Woff
Dragonlove Skrevet 19 timer siden Forfatter Skrevet 19 timer siden Woff skrev (1 minutt siden): Der er jeg absolutt helt enig med deg! Nå bør vel akkurat dette være et flott grunnlag for en ny tråd da det har null å gjøre i en tråd som omhandler erfaringer med Temu. At alt stort sett som blir produsert nog solgt kommer fra Kina er og vil være et gigantisk problem da det ikke bør være greit å være avhengige av produkter fra en stormakt som fort kan snu sine holdninger. Nå er det jo ikke bare enkeltpersoner som handler fra Kina men derimot de aller fleste fra akkurat enkeltpersonen til firmaer og også land! Hehe, ja det er dårlig reklame om TS skal spore av en tråd han selv har laget, så ja det hører nok til i en annen tråd om noen ser seg for å lage en 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå