Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Han er med ex’n og hennes familie i jula


Gjest ee59b...a59

Anbefalte innlegg

Gjest ee59b...a59

I 6 dager skal de alle sammen feire jul samme. ( de har felles barn som er 14 år ). 
- det er forsjåvidt i  uorden for meg. Barna kommer først. 
Problemet er at når vi snakket på tlf hadde han blitt invitert på pinnekjøtt enda en kveld med den familien..

jeg kjenner det begynner å toppe seg. Itillegg er det den eneste dagen vi har sammen i jula,uten barn.

 
Han sa han helst vil være med meg ,men siden jeg skal jobbe noen timer på dagtid den dagen har jeg vært litt avventende med å planlegge hva vi evt skal finne på. Itillegg har han vært med hennes familie ( de feirer jul i en annen by enn meg ).

vis jeg er opptatt skal han på den middagen. Jeg derimot kjenner at jeg ikke vil at han skal dra.. 

jeg fikk en følelse av at han gjerne vil på den middagen ( selv om han sier han egentlig vil være med meg ) jeg tror rett og slett ikke på han.. 

 

Er jeg bare sjalu ? er det jeg som er problemet ?? 

vi har vært sammen i omtrent akkurat 1 år. Jeg har truffet datteren 2 ganger , fordi han har vært livredd å involverer henne. Han sier det er uvant , fordi han har vært singel så lenge , og jeg er første dama han introduserer. 

Exen han’s var heller ikke kjempe begeistret over å høre om meg. 
de er såkalte kjempegode venner , og ingen av de har introdusert noen nye for deres barn. Som er 14 år. 

 

HELP ! 
 

Anonymous poster hash: ee59b...a59

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest ee59b...a59
Selfuniverse skrev (20 minutter siden):

Bor dere sammen? Eller bor han alene, og dere besøker hverandre?

Hvor ofte er datteren hans hos ham?

Vi bor ikke sammen.. Han har samvær annen hver uke. 

Anonymous poster hash: ee59b...a59

Lenke til kommentar
Gjest ee59b...a59
Gjest 2ae03...9ed skrev (51 minutter siden):

Kan dere ikke avtale å være sammen den dagen istedet for at han besøker de.

Anonymous poster hash: 2ae03...9ed

Jo, det kan vi. Problemet er vell at jeg har begynt å tro han egentlig vil dra på den middagen. 
 

skjønner liksom ikke hvorfor han vil være med exn’s familie i hele 7 dager i strekk. 
med bor sammen og gjør alt sammen de dagene.. 

Anonymous poster hash: ee59b...a59

Lenke til kommentar
Gjest ee59b...a59
Selfuniverse skrev (1 minutt siden):

Hvor ofte er du og han sammen?

vi er som regel sammen de ukene han ikke har barn. Altså annen hver uke   

Anonymous poster hash: ee59b...a59

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (2 timer siden):

Ikke nødvendigvis så enkelt. Ja trådstarter er sjalu, det er jo ikke unaturlig i en sånn situasjon, men det er jo også jobben til kjæresten å få trådstarter til å føle seg prioritert over Xen. Kommunikasjon er greia her. Å prate sammen. Unngå misforståelser. Julen er sår for mange, og det å ha kjæresten din feire jul med X-en er da kjipt uansett om man er enig at det er riktig for barna sin del eller ei. Det går an å føle på sjalusi selv om man synes det ikke er rasjonelt.

Situasjonen TS er i er kjip og typisk noe som skjer når man dater noen som har barn fra før. Mesteparten av skylden her ligger jo på foreldrene til ungen som valgte å få barn når de ikke klarer å holde sammen. Og så er det som skjer med nye kjærestene til foreldrene bare en kjip bieffekt av å splitte opp.

Til TS: Prat med kjæresten din på en rolig måte uten å være beskyldende. Be om det du trenger. Trenger du litt ekstra betryggelse? Noen ord, gaver? At han velger bort dagen med Xen til å være med deg? Vær ærlig med deg selv hva du trenger. Og fokuser på det kjæresten din gjør og sier, ikke hva du tror han mener. Ikke legg tanker og meninger på han som han ikke har sagt eller 'gjort'.

Da jeg leste HI så fikk jeg en fornemmelse av at dette enten er et tulleinnlegg, eller så syns jeg TS ikke fremstår noe eldre enn alderen på datteren som beskrives her i tråden. (bl.a. på skrivemåten og innholdet i teksten). Men for all del, jeg kan ta feil. 

Men... hvis situasjonen er reell, så bør TS  forstå at denne mannen ønsker å gjøre det beste for barnet sitt. Slik TS beskriver kjæresten i HI så får ihvertfall jeg stor respekt for denne mannen som ikke ønsker å involvere en ny kjæreste inn i livet til barnet. 14 år er en veldig skjør og hormonell alder, så man bør absolutt gå forsiktig fram. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (12 timer siden):

Da jeg leste HI så fikk jeg en fornemmelse av at dette enten er et tulleinnlegg, eller så syns jeg TS ikke fremstår noe eldre enn alderen på datteren som beskrives her i tråden. (bl.a. på skrivemåten og innholdet i teksten). Men for all del, jeg kan ta feil. 

Men... hvis situasjonen er reell, så bør TS  forstå at denne mannen ønsker å gjøre det beste for barnet sitt. Slik TS beskriver kjæresten i HI så får ihvertfall jeg stor respekt for denne mannen som ikke ønsker å involvere en ny kjæreste inn i livet til barnet. 14 år er en veldig skjør og hormonell alder, så man bør absolutt gå forsiktig fram. 


Unnskyld meg men.. Hva menes med "HI"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du dater noen med barn, som virker å ha et godt og fungerende forhold til sin ex, men viktigst, barnets mor. Det er krevende, og er avhengig av emosjonell modenhet. Hvis du ikke klarer det, er det best å finne på noe annet. 

Det er klart han vil være sammen med datteren sin i jula. Det må du innfinne deg med, du er mindre viktig enn henne. 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest ee59b...a59
MrL skrev (6 minutter siden):

Tror jeg lever på en annen planet en resten av tråden her:

1. Å tilbringe 6 dager i julen med eksen er overhodet ikke normalt. Ikke i det hele tatt, alle jeg kjenner som er skilt og har barn feirer hver for seg. Ikke en dag sammen. 

2. Å kalle deg teit/umoden etc. fordi du er "sjalu" er bare rent tøv, og naivitet på sitt beste. Å tilbringe tid med eksen over lengre tid er et stort rødt flagg, og å være sjalu er helt rettmessig - det er like mange historier om folk som finner tilbake til eksen som det er sandkorn i sahara. Dette er å kaste kjøtt til løven og håpe på det beste. I mange tilfeller hvor det ikke utvikler seg til noe mer er det bare fordi den ene parten ikke ønsker. Å ha et såpass velfungerende forhold til en eks er mulig, men det er av de sjeldneste unntak og man vet ikke hva fremtiden vil bringe. At hun ikke var begeistret for deg er også et stort rødt flagg.

3. Om man i det hele tatt skal tilbringe julen med eksen er 6 dager helt ekstremt mye. Barna begynner å bli voksne og må forstå at dere ikke er sammen lenger, 6 dager er langt forbi "barnas beste".

Hadde aldri akseptert dette, men hvis du vil ha et liv hvor du til enhver tid kommer til å bli nedprioritert så får det være opp til deg. 

 

 

Hei. Jeg tror du traff spikeren på hodet .
Jeg må si hele greia river i meg.

Til å begynne med mente han det ikke var nødvendig at jeg kjøpte gave til dattera. Noe som såret meg. Og pga det fikk jeg kjøpe gave likevell ,ja  fordi jeg ble sur.
Nå er de under samme tak i 6 dager. Jeg gleder meg til han kommer hjem , men da skal ha kanskje på den middagen, det blir da 7 dager sammen .. vi har ikke rukket å planlegge noe som helst føler jeg , fordi han er med exen.. også skylder han på at det er vanskelig å planlegge med meg fordi jeg må jobbe noen av dagene.. 

jeg har selv ett godt forhold til min ex, men min ex er glad på mine vegne for at jeg har fått meg ny kjæreste.. det er ikke hans. I følge han fikk hun er slags reaksjon da han fortalte henne om meg, noe som er rart ,da de har vært single i over 7 år. 

Han insisterer på at det ikke er noe mellom de , men han lever i en verden jeg ikke kan ta del i , og det sliter litt i meg.. 

Er det røde flagg hele veien ?
Eller får jeg bare la det være sånn i julene fremover.. ? 

 

Anonymous poster hash: ee59b...a59

Lenke til kommentar
Gjest ee59b...a59
kremt skrev (5 minutter siden):

Hva får DU ut av dette her? Er du fornøyd med slik ståa er nå?

Ja si det. Jeg har nok innsett av det er nettopp det jeg ikke er.. 

Anonymous poster hash: ee59b...a59

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...