Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Han er med ex’n og hennes familie i jula


Gjest ee59b...a59

Anbefalte innlegg

Gjest ee59b...a59
panzerwolf skrev (4 timer siden):

Til dere som drar fram sjalusi, så handler dette mye mer om respekt og aksept for partneren sin. 

Så sant 14-åringen ikke har helt spesielle behov, er det ingen gode grunner til å tilbringe nær sagt hele jula med familien til eksen. Slikt skaper også forvirring hos barnet som helt sikkert ønsker at foreldrene skal bli sammen igjen og lever med konstante forhåpninger.

Jeg tipper det er eksen til denne fyren som fortsatt dominerer selv etter 7 år, og at han tror han må gjøre som hun sier.

For all del, jeg har også et godt forhold til eksens familie, men aldri i verden om jeg hadde prioritert den lille fritida jeg har til å være så mye sammen med dem framfor egen partner.

Det er dessverre også en del som tror at det er barnets beste at et samlivsbrudd ikke skal medføre noen særlige forandringer. Er det slutt, så er det stort sett best at barnet får en stabil hverdag framfor at tror man klarer å holde på at ting er som de var før.

TS, vil uansett gjerne høre hvordan dette går. Ta en skikkelig prat med ham om hvorfor det er så viktig å være med eksen og familien framfor deg.

Han masa seg til å bli med å feire jul med henne.
Hun sa først nei , men pga barna fikk han være med.

Han har ikke noe spesielt med familie selv og jeg har hatt forståelse for alt dette.

De har på en måte vært hans familie de årene de var sammen..

Dette er første gang noen av de har ny partner i bildet ( altså meg ). 

han kom hjem i går og insisterte på å dra på middag til søstera i dag.. jeg jobber til 16.00 men han valgte å dra dit likevell. At jeg skal komme til han etter den middagen er uaktuelt. 
normalt sett hadde vi spist middag sammen i dag og kost oss på den eneste barnefrie dagen vi har sammen i jula, men han har altså da valgt å være med ex og hennes søster.. 

Jeg mener han skal begynne å etablere bånd med meg og mitt liv,kanskje få ett forhold til min familie og venner..  

ikke fortsatt leve i ex’n liv.. 

* jeg tror også dette hadde vært enklere for meg,  om han ikke hadde vært så lite inkluderende med meg fra før. mtp at ex’n ikke likte tanken på at han hadde truffet noen, jeg ikke fikk kjøpe julegaver til barna, veldig redd for å introdusere barna osv. 

Anonymous poster hash: ee59b...a59

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest ee59b...a59
Selfuniverse skrev (4 timer siden):

Hvordan vet du om dette hendelsesforløpet?

Til nå trodde jeg at han ble invitert dit til å begynne med, og at han var blitt invitert på en/flere middager som du sa.

Han masa seg til å feire jul med de, men har blitt invitert på middag til søster nr 2. 

Det er iallefall det han sier. 
 

Anonymous poster hash: ee59b...a59

Lenke til kommentar

Mange følger vel forumet på I-phone i disse dager, med et bittelite tastatur. Ingen Touch-metode der. 

Fungerer det ikke ofte siik at en blir tilgitt etter ferien, når alt blir normalt og kjedelig igjen? Det virker som han nå sier åpent at middagen er for hans egen del, og ikke for barnets del. Han satser altså på å bli tilgitt etter ferien..

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 47fe5...1b0

Åpenbart en partner som ikke er ferdig med tidligere forhold, sannheten er siden personer har bodd sammen lenge, så kjenner dem hverandre også veldig godt. Så når andre finner ny partner, så er det kun et bidrag å ikke være helt alene, men ha noen å prate med og bo med. 

Anonymous poster hash: 47fe5...1b0

Lenke til kommentar
Gjest 47fe5...1b0 skrev (21 minutter siden):

Åpenbart en partner som ikke er ferdig med tidligere forhold, sannheten er siden personer har bodd sammen lenge, så kjenner dem hverandre også veldig godt. Så når andre finner ny partner, så er det kun et bidrag å ikke være helt alene, men ha noen å prate med og bo med. 

Anonymous poster hash: 47fe5...1b0

Du fikk med deg at TS og kjæresten ikke bor sammen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (På 26.12.2023 den 21.49):

Ikke nødvendigvis så enkelt. Ja trådstarter er sjalu, det er jo ikke unaturlig i en sånn situasjon, men det er jo også jobben til kjæresten å få trådstarter til å føle seg prioritert over Xen. Kommunikasjon er greia her. Å prate sammen. Unngå misforståelser. Julen er sår for mange, og det å ha kjæresten din feire jul med X-en er da kjipt uansett om man er enig at det er riktig for barna sin del eller ei. Det går an å føle på sjalusi selv om man synes det ikke er rasjonelt.

Situasjonen TS er i er kjip og typisk noe som skjer når man dater noen som har barn fra før. Mesteparten av skylden her ligger jo på foreldrene til ungen som valgte å få barn når de ikke klarer å holde sammen. Og så er det som skjer med nye kjærestene til foreldrene bare en kjip bieffekt av å splitte opp.

Til TS: Prat med kjæresten din på en rolig måte uten å være beskyldende. Be om det du trenger. Trenger du litt ekstra betryggelse? Noen ord, gaver? At han velger bort dagen med Xen til å være med deg? Vær ærlig med deg selv hva du trenger. Og fokuser på det kjæresten din gjør og sier, ikke hva du tror han mener. Ikke legg tanker og meninger på han som han ikke har sagt eller 'gjort'.

Ja, hvorfor velger single menn og kvinner forhold der de nye partnerne har barn? Må jo bli slik som TS opplever. Ikke rart at hun blir sjalu fordi hun blir jo nedprioritert. Men TS; dette burde du ha vært klar over da du inngikk et forhold til mannen. Yeah, I know. Love, hormoner og alt det der. Men en må jo tenke lenger enn det. 

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (6 minutter siden):

Ja, hvorfor velger single menn og kvinner forhold der de nye partnerne har barn? Må jo bli slik som TS opplever. Ikke rart at hun blir sjalu fordi hun blir jo nedprioritert. Men TS; dette burde du ha vært klar over da du inngikk et forhold til mannen. 

Forhold hvor man har barn fra før kan fungere helt fint :) Men klart det er mange muligheter for konflikt. Jeg hadde selv et fra før da jeg traff mannen, men faren til det barnet var helt ute av bildet. Da blir det noe annet. Selv kunne jeg aldri ha tenkt meg å gå inn i et forhold til en mann som har barn fra før :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (2 minutter siden):

Forhold hvor man har barn fra før kan fungere helt fint :) Men klart det er mange muligheter for konflikt. Jeg hadde selv et fra før da jeg traff mannen, men faren til det barnet var helt ute av bildet. Da blir det noe annet. Selv kunne jeg aldri ha tenkt meg å gå inn i et forhold til en mann som har barn fra før :)

Hvorfor kunne du ikke ha gått inn i et forhold til en mann med barn gitt at du selv ikke hadde fra før av?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (10 minutter siden):

Hvorfor kunne du ikke ha gått inn i et forhold til en mann med barn gitt at du selv ikke hadde fra før av?

Det blir jo litt som du selv beskriver. Hvorfor skal single personer gå inn i forhold der det er barn fra før? Jeg tenker at det fort kan bli for mye drama i forhold til mannens ekskjæreste, og kanskje vanskelig å bli like glad i det barnet som ens eget. Og den følelsen ønsker jeg ikke å utsette et barn for. 

EDIT: Høres kanskje litt dobbeltmoralsk ut, men jeg tror det er vanskeligere for en dame å ta inn et barn som sitt eget enn det er for en mann. Man har som kvinne tross alt båret fram dette barnet selv, mens en mann uansett ikke har båret fram dette barnet samme hvem kvinnen som har født barnet er. 

Endret av leticia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...