Gå til innhold

De ondsinnede anklagene mot Jackson Hinkle - nynazist?!


Aiven

Anbefalte innlegg

Markiii skrev (På 19.12.2023 den 15.30):

Problemet er at feilinformasjon sprer seg raskere enn rettelser/fakta, og på Twitter lønner det seg å være så skamløs og løgnaktig som mulig for da får man oppmerksomhet og kan tjene gode penger.

Nynazisten Jackson Hinkle er et godt eksempel på dette. Han legger nesten bare ut ren løgn, og får ekstremt med likes, kommentarer, og så videre. Det hjelper ikke at en ny konto med 12 følgere logger seg inn og svarer, for alle toppsvarene er folk som betaler for Twitter, og som har mange følgere og som kaster seg på nazipropagandaen til Hinkle.



Jeg har den seneste tiden observert endel bisarre anklager fra @Markiii om at Jackson Hinkle er nynazist og forskjellig annet rart. Jeg antar at @Markiii poster dette kun for å avspore tråder rundt viktigere temaer – det er tross alt slik han ruller. Jeg ønsker ikke å enda en gang tilfredsstille Markiis ønske om å avspore gode debatter, men her kommer et lite hjertesukk i en ny tråd i stedet.

Dersom Markiii ønsker å forsvare sin påstand kan han gjøre det, i motsatt fall er i alle fall hans løgner blitt påpekt, uten at det avsporet tråden slik han ønsket.


Poster Hinkles 10 siste innlegg på Twitter, minus to med opptak fra Gaza som jeg ikke tror er lov her inne. Markiii kan jo starte med å si hvor mange av disse han mener er "løgn" og "nynazisme.

 

 

 

https://x.com/jacksonhinklle/status/1739338874072232332?s=20

https://x.com/jacksonhinklle/status/1739337184489189745?s=20
https://x.com/jacksonhinklle/status/1739331398757216416?s=20
https://x.com/jacksonhinklle/status/1739297166643102117?s=20
https://x.com/jacksonhinklle/status/1739127298753024476?s=20

Endret av Aiven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
overhodet skrev (3 timer siden):

Hvis du støtter Putin er du ikke langt fra en nynasist i mine øyne.

 

"Å ikke være langt ifra en nynazist" var ikke Markiiis påstand. Han har skrevet nynazist uten modifikasjoner flere ganger.

Ironisk nok bruker Hinkle nynazist som et negativt begrep i videoen. Dersom han var nynazist, ville han jo ikke gjort dette. Jeg synes ikke det skal være greit pøse ut løgn, bare fordi man ikke liker meningene til noen. Det er dette jeg vil ha fokus på i denne tråden, ikke om Hinkle, som kun er 23 år, har rett i alle meningene sine.

Endret av Aiven
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (3 timer siden):

Ingen aning hvem dette er, men tenker det kan være greit å holde seg av twitter/x, stort sett bare grums og gift der, fra alle sider.

Det er da nok av grums og gift på dette forumet også, slik denne tråden påpeker? :)

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
germanwhip skrev (1 time siden):

https://en.wikipedia.org/wiki/Jackson_Hinkle

 

Virker som en koko fyr med sans for å poste ting som er akkurat kontroversielt nok til at folk reagerer, gjerne reposter og genererer trafikk/likes. 

Hvis du er populær på nettet og kritiserer amerikansk involvering i Ukraina, dukker det alltid opp et karakterdrap på wikipedia. Det synes å være en naturlov for tida.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Aiven said:

Hvis du er populær på nettet og kritiserer amerikansk involvering i Ukraina, dukker det alltid opp et karakterdrap på wikipedia. Det synes å være en naturlov for tida.

mulig det, men å repetere russisk propaganda, da legger en nakken på blokka velvillig.

Ine Eriksen Søreide er en av de som har jobbet med russere på politisk nivå, og jeg finner denne påstanden bemerkelsesverdig.

Quote

– Det som er litt spesielt i møter med russerne er at du må tilbakevise hver eneste påstand du er uenig i. Hvis ikke tar de det som en form for aksept.

https://www.nettavisen.no/nyheter/mener-russland-ma-fa-klar-beskjed-vil-sende-et-fryktelig-signal/s/5-95-1535039

lengre ned i artikkelen så leser vi at russerne prøver seg stadig på forskjellige løgner for å vinne politisk terreng.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (45 minutter siden):

Har det fallt deg inn at når folk anklages for å være en grifter, så kan det være fordi
 

  Skjul innhold

de ER grifter'e...⁉️ Så kanskje det IKKE er et sammentreff likevel... ⁉️ Har det fallt deg inn at det kanskje til og med er en sammenheng med anklagen... ⁉️

 

Ja, har falt meg inn at alle dere er uenige med kan være griftere, men det er selvsagt ikke spesielt sannsynlig.

Det er vel mer som i den katolske kirke i gamle dager, det finnes ingen frelse utenom meningene deres – uten at det gis noe bevis eller argument utover "dette er den vedtatte sannhet". Alle som sier noe annet er kjettere man bør holde seg unna (nazister, grifters etc.).

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hørt om denne fyren og driter egentlig fullstendig i hvem han er. Men, om jeg skal ha et nyttårsønske for politikkdelen av forumet, så er det at slike merkelapper som "nazist", "fascist" og andre ting faktisk blir backet opp med konkrete eksempler på hvorfor. Det burde ikke være så vanskelig å ta tak i konkrete utsagn fra den man vil diskreditere, og diskutere eksakt hva som er så galt med det, og hvorfor. 

Det samme går for kontoer fra X eller andre medier. "Den kontoen poster bare sprøyt, kan ikke stoles på". Nei vel? Også der ville det vært fint med konkrete eksempler. 

Det egner seg sikkert ikke å gjøre det i en tråd som egentlig handler om noe helt annet, det blir vel en solid avsporing, men så start en ny. 

Jeg er litt lei av å se at alle får en merkelapp på seg, enten de hører til på den ene eller andre siden av politikken, og så skal man liksom være ferdig med vedkommende. 

Endret av :utakt
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Aldri hørt om fyren før denne tråden jeg heller... Hitler, Hinkle, Hynkel ;) ...

Men fra spøk til alvor: Hinkle passer neppe beskrivelsen ny-nazist uten forbehold. Han blander tilsynelatende nasjonalisme og skinn-sosialisme i et populistisk forsvar for "arbeiderklassen" mot utpekte indre og ytre fiender, nøyaktig som nasjonalsosialistene gjorde i Tyskland. Men mens Nazi-Tyskland gjorde kun halvhjertede forsøk på å skjule at de ville drepe indre fiender, og invadere ytre fiender for å skaffe seg Lebensraum, så er altså Hinkle motstander av at USA engasjerer militært seg utenlands og jeg har ikke registrert at han har uttrykt ønsker om vold mot indre fiender? Hans motstand mot at USA engasjerer seg utenlands er konsistent med hans motstand mot Israelsk krigføring utenlands, men gjør på den annen side hans støtte russisk imperialisme og invasjon i Ukraina fullstendig absurd. Jeg har ikke registrert symbolbruk som kan minne om nynazisme.

Min konklusjon er som flere andre her: Hinkle er en farlig oppmerksomhetssøkende skrulling som ser pengene strømme inn fra SoMe når han poster polariserende provokasjoner - og han er dermed en grifter.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Aiven said:

Ja, har falt meg inn at alle dere er uenige med kan være griftere, men det er selvsagt ikke spesielt sannsynlig.

Det er vel mer som i den katolske kirke i gamle dager, det finnes ingen frelse utenom meningene deres – uten at det gis noe bevis eller argument utover "dette er den vedtatte sannhet". Alle som sier noe annet er kjettere man bør holde seg unna (nazister, grifters etc.).

WOW, DET var raskt: Du er tom for motargumenter ALLEREDE forstår jeg. Det tok deg neimen ikke lange tiden for å ty til stråmannsargumentasjon!!! Forutsatt at du ikke faktiskt feiltolket hva jeg skrev SÅ til de grader da...

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
a_aa skrev (3 timer siden):

Men fra spøk til alvor: Hinkle passer neppe beskrivelsen ny-nazist uten forbehold. Han blander tilsynelatende nasjonalisme og skinn-sosialisme i et populistisk forsvar for "arbeiderklassen" mot utpekte indre og ytre fiender, nøyaktig som nasjonalsosialistene gjorde i Tyskland.

En serie tåpelige påstander i en tråd full av tåpelige påstander, men jeg spør allikevel:

  1. Hvem er de indre fiendene i USA som Hinkle har pekt ut slik som nazistene pekte ut jødene?
  2. Hvem er de ytre fiendene?
  3. Hva er det som gjør Hinkles sosialisme til "skinn-sosialisme"?
Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (1 time siden):

WOW, DET var raskt: Du er tom for motargumenter ALLEREDE forstår jeg. Det tok deg neimen ikke lange tiden for å ty til stråmannsargumentasjon!!! Forutsatt at du ikke faktiskt feiltolket hva jeg skrev SÅ til de grader da...

Det er mulig du synes du er veldig smart som ber om et motargument, når du ikke har kommet med noen argumenter å argumentere mot. Det er ikke en oppfatning jeg deler.

Ikke misbruk uttrykket stråmannsargumentasjon er du snill. Lær deg hva ordet betyr og bruk det der det passer. Det er ikke akkurat mangelvare her inne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...