Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det flere som ikke har hatt sex på mange år?


Gjest 6660b...50f

Anbefalte innlegg

leticia skrev (13 timer siden):

Nei. Det er akkurat dette statistikken viser, samt at man gjerne har kjennskap til hvordan andre lever, spesielt hvis de lever i tradisjonelle forhold så er kvinnene oftere ulykkelige mens mennene er mer fornøyde. Les gjerne artikkelen jeg la ved som bekrefter deg jeg sier. Kanskje ikke så rart da mennene i slike forhold slipper å gjøre kjedelige oppgaver som man uansett må få gjort. 

Da kanskje sjekke litt statistikk om hvor mange som liker jobben sin. Hvorfor tror du de går til disse kjedelige jobbene de ikke liker? Ikke for sin egen fornøyelse hvertfall.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Colin. skrev (14 timer siden):

Du sier det jo selv... at man ikke har behov for en partner. Det er et livssyn som jeg ikke deler, og det er nettopp det feminisme nå fremmer, og som gjør at flere og flere som kjøper den påstanden, i større grad ender opp med å ta dårlige grunnvalg, og som møter alderdommen helt alene. Så trist tenker jeg.

Dette er et ypperlig eksempel på det jeg nevnte over om at man blander begrepene "trenge" og "trenge".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (1 time siden):

Da kanskje sjekke litt statistikk om hvor mange som liker jobben sin. Hvorfor tror du de går til disse kjedelige jobbene de ikke liker? Ikke for sin egen fornøyelse hvertfall.

Latterlig sammenligning. Hvis man  har en kjedelig jobb som man får penger for så har man fremdeles mulighet til å forsørge seg selv. Man har også mulighet til å bytte jobb, da det er enklere å få en jobb hvis man allerede har en.  Hvis man er uten inntekt fordi man har "ofret seg" for familien og må ta alt av hjemmeoppgaver fordi partneren din ikke gidder så står man fremdeles uten mulighet til å forsørge seg selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (15 minutter siden):

Latterlig sammenligning. Hvis man  har en kjedelig jobb som man får penger for så har man fremdeles mulighet til å forsørge seg selv. Man har også mulighet til å bytte jobb, da det er enklere å få en jobb hvis man allerede har en.  Hvis man er uten inntekt fordi man har "ofret seg" for familien og må ta alt av hjemmeoppgaver fordi partneren din ikke gidder så står man fremdeles uten mulighet til å forsørge seg selv. 

Nja... Ikke når du stadfester det som "Kanskje ikke så rart da mennene i slike forhold slipper å gjøre kjedelige oppgaver som man uansett må få gjort."

Jeg skjønner at du tenker på husholdet, men livet er tross alt mer enn bare dét, og for de fleste innebærer husholdet også at man gjør jobben sin utenfor huset for husholdets beste. Det er ingen automatikk i at det er noe fornøyelig man gjør sitt beste for å nekte kvinnen å ta del i. Snarere tvert imot er det noe de fleste gjør bare fordi det er nødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (52 minutter siden):

Denne tråden handler om TS som ikke får kuk. Ikke internet kjønnskamp. 

Greit nok. TS spør om andre er i lignende situasjon. Det er de helt sikkert, og at det leder til en "dagens datingmetodikk" diskusjon med alt av feminisme og misandri og misogyni som måtte følge med det er vel kanskje vanskelig å komme unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (1 time siden):

Nja... Ikke når du stadfester det som "Kanskje ikke så rart da mennene i slike forhold slipper å gjøre kjedelige oppgaver som man uansett må få gjort."

Jeg skjønner at du tenker på husholdet, men livet er tross alt mer enn bare dét, og for de fleste innebærer husholdet også at man gjør jobben sin utenfor huset for husholdets beste. Det er ingen automatikk i at det er noe fornøyelig man gjør sitt beste for å nekte kvinnen å ta del i. Snarere tvert imot er det noe de fleste gjør bare fordi det er nødvendig.

Personen jeg kommenterte på vil jo nettopp ha et slikt tradisjonelt forhold etter hva jeg har forstått. Fordi religion...

Jeg er enig med deg at for de fleste så gjør man jobben utenfor huset for husholdets beste. (og da også sin del av ansvaret i husholdet). Men det finnes noen menn som ikke ønsker at kvinnen skal jobbe fordi han mener at hennes rolle er å ta seg av hus, ham selv og barn. Man kan ikke la være å snakke om problemet med dynamikken i  disse forholdene selv om de ikke utgjør en majoritet. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, Guest 6660b...50f said:

Ikke alle i forhold er lykkelige. Som f.eks familie i usa der mannen skyter kone,barn og seg selv. De kan ikkw bare utslette seg selv om de må,nei de tar med hele familien i dragsuget. En som var politimann i Arizona eller hvor det var som gjorde dette nå etter nyttår. Galskap og dette gjelder nok x antall tilfeller der borte. Hvis kona snakker om separasjon så velger mannen å utslette alle for hun ikke skal få ha noen andre. 

Anonymous poster hash: 6660b...50f

Skjedde noe tilsvarende i Skien for en stund tilbake, en brannmann drepte familien og seg selv, før han tok sitt eget liv fyrte han opp hele boligen slik at alt ble kremert. 

Ren galskap vet en aldri hvor dukker opp, men frykten for andres galskap kan ikke stoppe oss i å leve det livet vi ønsker. En bekjent som driver med paragliding sa at ja han vet han risikerer livet, men graden av lykke og mestring han føler på gjør det er verdt risikoen. Merkelig nok var oddsen høyere for at han ble trafikkdrept når han sykler til og fra jobb enn når han paraglider. 

Ja du kan bli drept om du treffer en skikkelig gærning. Men hvor ofte skjer det? Statistisk, ikke ofte nok til at du bør la det styre livet ditt og de valg du tar. Om frykten begrenser dine valg så blir du fanget i ditt eget nett. Du ønsker fellesskap,kjærlighet, sex og et stabilt forhold, men du tørr ikke søke lykken så du forblir ulykkelig. Vinner du over frykten kan alt skje, også at du treffer en du liker og som liker deg på samme måte.

Endret av bojangles
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, leticia said:

Vel...jeg er da av oppfatningen at man tar et dårlig grunnvalg som kvinne hvis man  velger å  bli sammen med noen som styrer livet sitt etter religion.

At du ikke har respekt for troende har du vist over flerfoldige innlegg, så den er grei. For min del tenker jeg at om man har et livssyn der det finnes en større mening med alt, er mer givende enn å traust gå igjennom livet med å hoppe fra den ene til den andre på jakt etter et kjødelig samleie.

17 hours ago, leticia said:

Å erkjenne at man ikke har behov for en partner, som i at man greier seg fint uten, (har ikke du også greid deg fint uten, du er da vel singel i dag)?

Nei, jeg har ikke "greid" meg fint uten. Det har vært forferdelig å erfare at ingen her vil bli kjent med meg fordi jeg ikke oppfyller de fasade-kravene som stilles.

17 hours ago, leticia said:

Mange kvinner lever dessuten alene i veldig mange år selv om de har hatt en livspartner som de har fått barn med. Min bestemor levde f.eks uten mannen sin i 33 år fordi mannen var eldre enn henne og også døde i mye yngre alder enn henne. Hun møtte framdeles ikke alderdommen alene av den grunn. Hun hadde nære og kjære rundt seg, bl.a. hennes egen søster som flyttet inn til henne da hun mistet sin mann. Man er altså ikke avhengig av å ha et kjærlighetsforhold for å unngå å bli alene resten av livet. 

Du skjønner godt hva jeg mener, men velger å spille dum. Jeg sikter til de som sløser bort sin tid på eliten, mister sin innflytelse, og ender opp uten partner og egen familie. DET, er en tragedie i seg selv. Men du vil ikke se disse menneskene, eller kritisere en destruktiv kultur som fører til at det blir flere og flere slike tilfeller.

4 hours ago, fokkeslasken said:

Noe som de som "aldri" har sjans aldri får noen mulighet til å vise. Og der ligger vel hovedklagen deres vil jeg tro.

Riktig. Virker som det er vanskelig å forstå for enkelte. Mens hvis man forteller at man har hatt fine møter i østen, ja da er det selvsagt en baktanke bak det hele for at man i det hele tatt møtte noen som ville snakke med en.

28 minutes ago, leticia said:

Personen jeg kommenterte på vil jo nettopp ha et slikt tradisjonelt forhold etter hva jeg har forstått. Fordi religion...

Ja, da har du ikke forstått mye. Jeg kan gjøre alle kjedelige oppgaver jeg. Gjør det allerede. Har blitt hardnet på den måten. 🤣

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (6 minutter siden):

At du ikke har respekt for troende har du vist over flerfoldige innlegg, så den er grei. For min del tenker jeg at om man har et livssyn der det finnes en større mening med alt, er mer givende enn å traust gå igjennom livet med å hoppe fra den ene til den andre på jakt etter et kjødelig samleie.

Jeg har ikke respekt for religion, og hvordan den brukes til å trykke ned bl.a. kvinner og homofile. Jeg respekterer at folk har rett til å tro hva dem vil, men ikke at de bruker denne troen til å trykke ned nevnte grupperinger. 

Jeg ser ikke helt at det at man mener at det skal være en større mening med alt skal ha noe å gjøre med hvor mange man har sex med gjennom livet? Og hvorfor tenker du at folk som ikke er religiøse har sex med så mange flere enn folk som er religiøse? Legger ved noen linker om oppførselen i religiøse miljøer. 

https://www.enhet.no/temaer/familieverdier/en-kunst-vi-vet-altfor-lite-om/religion-ekteskap-og-sex/seksuelle-overgrep-i-den-katolske-kirke/

https://www.reddbarna.no/aktuelt/den-farlige-tausheten-om-seksuelle-overgrep-i-strenge-religiose-miljoer/

https://www.hjelpekilden.no/blogg/ny-rapport-om-seksuelle-overgrep-i-religise-miljer

 

Colin. skrev (22 minutter siden):

Jeg sikter til de som sløser bort sin tid på eliten, mister sin innflytelse, og ender opp uten partner og egen familie. DET, er en tragedie i seg selv. Men du vil ikke se disse menneskene, eller kritisere en destruktiv kultur som fører til at det blir flere og flere slike tilfeller.

Hvorfor skulle det å ende opp uten partner og egen familie være en tragedie? Jeg vil påstå at det er en større tragedie å havne i / bli tvunget inn i  et ekteskap fordi man ikke har mulighet til å forsørge seg selv, og ikke elsker den man bor sammen med. 

 

Colin. skrev (27 minutter siden):

Jeg kan gjøre alle kjedelige oppgaver jeg. Gjør det allerede.

Klart du kan det, du bor da alene i dag og oppgavene må gjøres. Men det hadde sikkert vært deilig å få noen andre til å gjøre dem ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 6660b...50f
leticia skrev (20 minutter siden):

Jeg har ikke respekt for religion, og hvordan den brukes til å trykke ned bl.a. kvinner og homofile. Jeg respekterer at folk har rett til å tro hva dem vil, men ikke at de bruker denne troen til å trykke ned nevnte grupperinger. 

Jeg ser ikke helt at det at man mener at det skal være en større mening med alt skal ha noe å gjøre med hvor mange man har sex med gjennom livet? Og hvorfor tenker du at folk som ikke er religiøse har sex med så mange flere enn folk som er religiøse? Legger ved noen linker om oppførselen i religiøse miljøer. 

https://www.enhet.no/temaer/familieverdier/en-kunst-vi-vet-altfor-lite-om/religion-ekteskap-og-sex/seksuelle-overgrep-i-den-katolske-kirke/

https://www.reddbarna.no/aktuelt/den-farlige-tausheten-om-seksuelle-overgrep-i-strenge-religiose-miljoer/

https://www.hjelpekilden.no/blogg/ny-rapport-om-seksuelle-overgrep-i-religise-miljer

 

Hvorfor skulle det å ende opp uten partner og egen familie være en tragedie? Jeg vil påstå at det er en større tragedie å havne i / bli tvunget inn i  et ekteskap fordi man ikke har mulighet til å forsørge seg selv, og ikke elsker den man bor sammen med. 

 

Klart du kan det, du bor da alene i dag og oppgavene må gjøres. Men det hadde sikkert vært deilig å få noen andre til å gjøre dem ;) 

Kan du slutte å okkupere tråder? Finn en annen plass å skrive lange avhandlinger!!!

 

Ts

Anonymous poster hash: 6660b...50f

Lenke til kommentar
Gjest 6660b...50f skrev (41 minutter siden):

Kan du slutte å okkupere tråder? Finn en annen plass å skrive lange avhandlinger!!!

 

Ts

Anonymous poster hash: 6660b...50f

Nei, jeg slutter ikke å skrive i tråder.

Kan du slutte å lage Tråd etter tråd om det samme tema? Du tar uansett ikke til deg noen av rådene du får fra folk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 hours ago, leticia said:

Det beste tipset man kan få er vel bare å være en helt normal ålreit fyr, som behandler dama som likeverdig som seg selv. Da kommer man veldig langt :) Lytt, se hennes behov og ikke bare dine egne. 

Jo selvsagt. Tror ikke folk er så lite oppegående :D Tenkte mer hans erfaring og den han gjorde.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 minutt siden):

Jo selvsagt. Tror ikke folk er så lite oppegående :D Tenkte mer hans erfaring og den han gjorde.

Det er dessverre noen som ikke er helt oppegående på den fronten. 🙃 Men tenkte du på hva han gjorde her hjemme eller hva han gjør utenlands?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, Colin. said:

🙂 De jeg har møtt tidligere har hatt en fantastisk personlighet med mye ydmykhet, og de har tatt vare på kroppen sin etter beste evne. De har også vært i 20-årene, slik at dersom det hadde blitt noe mer på sikt, så kunne jeg fått egen familie.

På det tidspunktet i livet mitt kunne jeg ikke bare forlate mitt ansvar her på berget, men ettersom jeg nå er ferdig avklart og fått innvilget uføretrygd, så står jeg nå friere til å eventuelt være i utlandet på lengre sikt, om jeg ønsker det på et tidspunkt.

Jeg fikk bakoversveis over å bli behandlet så bra av noen av det motsatte kjønn, der de i utlandet ville ha kontakt med meg, å snakke med meg og lære meg å kjenne. Det er det komplett motsatte av hva jeg opplever her. Minnene over de fine personene jeg traff får meg til å smile. Så jeg føler mange som ikke blir valgt tidlig, trenger ikke å gi opp håpet og ta til takke med noen senere bare for å endelig passe inn, der man finner seg i litt av hvert for fasadens skyld. Derfor synes jeg TS og alle som søker lykken, ikke bør begrense sitt søk til et gitt område, når det fins en hel verden der ute som ikke nødvendigvis har kulturer som her på berget.

Fantastisk. Jeg unner alle å finne gleden uansett hvilket land det må være fra. Som nevnt i en annen tråd fant en bekjent lykken i Mexico, en annen i Fillepinene og den siste i Romania. Har inntrykk at det også gjelder kvinner som finner partneren sin i utlandet. Å begrense seg til grenser er bare tull, ikke minst fordi ikke alle ønsker det samme.

Er det lov å spørre hvor i verden dere traff hverandre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, leticia said:

Det er dessverre noen som ikke er helt oppegående på den fronten. 🙃 Men tenkte du på hva han gjorde her hjemme eller hva han gjør utenlands?

Ja altså hvordan de traff hverandre rett og slett. Ofte kan folk treffe en partner helt uten å forvente det og i et øyeblikk av livet man aldri trodde det skulle skje.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (Akkurat nå):

Ja altså hvordan de traff hverandre rett og slett. Ofte kan folk treffe en partner helt uten å forvente det og i et øyeblikk av livet man aldri trodde det skulle skje.

Ja, jo mer desperat man blir jo vanskeligere virker det til å være, og motsatt :) 

Lenke til kommentar
On 1/3/2024 at 3:25 PM, Guest 6660b...50f said:

Takk for forslag men tror ikke det er så trygt for en dame å reise alene og treffe menn for sex evt mer. Du vet aldri hvem du møter på og du kan i verste fall bli drept. 
Men enig i at datingappene er meningsløse. En ytterst sjelden gang kan man møte på gull blant gråstein. Jeg skal prøve å gå mer ut blant folk,på events/konserter osv slik man lettere mot formodning kan treffe potensielle. 

Anonymous poster hash: 6660b...50f

Jeg reiste mye alene før fordi daværende sambo dessverre sjelden kunne få fri pga. arbeidssituasjonen. Så og traff da mange kvinner som reiste alene til rolige og behagelige beach resorts hvor de gjerne slo av en prat med andre som reiste alene. Så mange kvinner som var alene de første 4-5 dagene så hadde de plutselig middagsgjester i restauranten resten.

PS.
Siden jeg da hadde kjæreste var det kun prat fra mitt hold men likevel hyggelig at folk slår av en prat og inviterer til et glass vin osv.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, leticia said:

Ja, jo mer desperat man blir jo vanskeligere virker det til å være, og motsatt :) 

Trenger jo ikke være desperat for å ha en dårlig periode i livet. Er det noe som er sikkert så er det at motgang og bølgedaler kan komme og til tider være langvarig. Og når man minst venter det smiler lykken igjen. Liker at enkelte får denne opplevelsen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (Akkurat nå):

Trenger jo ikke være desperat for å ha en dårlig periode i livet. Er det noe som er sikkert så er det at motgang og bølgedaler kan komme og til tider være langvarig. Og når man minst venter det smiler lykken igjen. Liker at enkelte får denne opplevelsen.

Jeg mente desperat på jakt etter en kjæreste, at man blir så oppslukt av det at man nesten ikke fungerer i hverdagen... - det kan umulig være sunt. (og kan føre til at man gjør feil valg hvis man først får oppmerksomhet fra en potensiell kjæreste). 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...