Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

register reim


stamkunde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
stamkunde skrev (8 minutter siden):

Finnes det biler som er enklere å bytte register reim enn andre?

Ja, er vel generelle svaret på det.

har du riktig låse-verktøy for kam og veiv, så er mye av "jobben" gjort, da man i det minste slipper bekymre seg for at kam/veiv kommer ut av posisjon.

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (36 minutter siden):

Ja, er vel generelle svaret på det.

har du riktig låse-verktøy for kam og veiv, så er mye av "jobben" gjort, da man i det minste slipper bekymre seg for at kam/veiv kommer ut av posisjon.

hvilken bilmerke snakker vi om da, evt. årsmodell? en sånn type bil er jeg interessert å ta en titt på. 

Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (12 minutter siden):

Det var veldig enkelt å bytte reg reim på subaruen min med ej20 motor, meget lite demontering og god plass.

Det er også merker på reima(originale) så det er umulig å gjøre feil.

Så subaru har utviklet en enklere måte å bytte register reim på. Høres for meg banebrytende, og det vil jeg få erfare om jeg går til en subaru verksted? vil egentlig et verksted formidle at det ikke tar mange timer å bytte register reim?

Lenke til kommentar

Ikke alt fra Subaru har reima så lett tilgjengelig, så er ikke noe automatikk i at Subaru = billig kostnad på bytte av registerreim.

Vet ikke om jeg hadde kjøpt bil på grunnlag av hvor lang tid verksted bruker på å bytte en spesifikk slitedel. Om det er eldre biler du er på markedet etter, så hadde jeg heller sett etter biler der registerreim nylig var skiftet.

Lenke til kommentar
Sydvest skrev (4 minutter siden):

Ikke alt fra Subaru har reima så lett tilgjengelig, så er ikke noe automatikk i at Subaru = billig kostnad på bytte av registerreim.

Vet ikke om jeg hadde kjøpt bil på grunnlag av hvor lang tid verksted bruker på å bytte en spesifikk slitedel. Om det er eldre biler du er på markedet etter, så hadde jeg heller sett etter biler der registerreim nylig var skiftet.

iallfall er det veldig mye snakk om register reim ved bilkjøp, og da er myten blitt til at det tar lang tid å bytte register reim. Har aldri lest i en annonse at på denne bilen bytter man register reim på 1 time, så her er det du trygg. 

 

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (1 time siden):

Hvilken bilmerke, modell og årsmodell er vi på 0,5 timer? veldig banebrytende det. Jeg kan gjerne strekke meg til en bilmerke som har to timer. 

Kan man telle bilmerkene og modell med en hånd eller to hender?

Sannsynligvis på en hånd, jeg har ikke oversikten. Subaruen som er nevnt er kanskje en av dem.

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (2 timer siden):

Så subaru har utviklet en enklere måte å bytte register reim på. Høres for meg banebrytende, og det vil jeg få erfare om jeg går til en subaru verksted? vil egentlig et verksted formidle at det ikke tar mange timer å bytte register reim?

Nei det har de ikke, men man slipper å demontere mye for å komme til reima. I hvert fall på Legacy med ej20 motor.

En som har gjort det før kan sikkert klare å bytte den reima på en time, om ikke mindre.

Endret av freedomseeker
Lenke til kommentar
stamkunde skrev (9 timer siden):

Har aldri lest i en annonse at på denne bilen bytter man register reim på 1 time, så her er det du trygg. 

du vil uansett ikke slippe unna å bytte reim (og gjerne strammehjul/vannpumpe) når tiden er moden for det, uavhengig om det tar 1 time eller 5, er en non-interference motor eller ei.

Jeg forstår du vil ha det "lettvint", men er litt snevert å velge bil ut i fra de kriteriene. Hvis du ikke "middels" nevenyttig, ender det brått med at du må sette bort jobben så da spiller hele greia mindre rolle.

Skal du gjøre det sjøl, må du lese deg opp i forkant, f.eks. Haynes manual, se alt du kommer over av relevante DIY-videoer, kikke på diverse internet-forum for aktuelle bilen/motor for erfaringer og tips, osv.

Lenke til kommentar

Toyota Landcruiser fra 2004-2009 med 3-litern er veldig enkel å bytte på. Jeg syns også det er enkelt å bytte på VW sine 2.0tdi og 1.9tdi'er.
Audi sine V6'er er mye jobb, der må man normalt demontere hele fronten. Også endel jobb med Land Rovers 2.7 og 3.0 V6 diesel, der må man bl.a ut med starter for å låse svinghjulet.

Lenke til kommentar
iknutis skrev (1 time siden):

Toyota Landcruiser fra 2004-2009 med 3-litern er veldig enkel å bytte på. Jeg syns også det er enkelt å bytte på VW sine 2.0tdi og 1.9tdi'er.
Audi sine V6'er er mye jobb, der må man normalt demontere hele fronten. Også endel jobb med Land Rovers 2.7 og 3.0 V6 diesel, der må man bl.a ut med starter for å låse svinghjulet.

Kjører vw tdi 1,9 diesel. Men tydeligvis tar det 5 timer. 

 

Endret av stamkunde
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...