Gå til innhold

The Day Before-studioet stenger dørene bare uka etter spillets lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

⁸Multiplayer zombie spill er ikke min greie, så fulgte ikke med, men like vel ville internet først fortelle meg om dette spillet "som var det mest wish lista" spillet på steam. Og så senere fortelle meg om div drama som dukket opp.

Er jo synd for de som hadde gledet seg, selv er jeg mer stuffet over Burning Lands som fikk en lignende skjebne, bortsett fra at det aldri kom like lagt.

Lenke til kommentar
Fortjent utfall i alle ledd. Søppel av første rang. Solgt på falske lovnader og feilinformasjon. Kanskje disse talentløse utviklerene burde slutte å late som om at spillbransjen er veldedighet hvor de kan gjøre hva de vil uten konsekvens. Hadde noen av oss andre levert noe sånn drit i bransjene vi tjener penger så hadde vi ikke hatt jobb lenge. Håper det får etterdønninger økonomisk og profesjonelt som gjør at det svir en stund.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det å utvikle spill er vanskelig nok for en som jobber alene og har full kontroll. Tenk deg så at det er et helt team og at alle skal jobbe optimalt med sin del, og så skal man til slutt sette sammen alt og få det til å fungere optimalt og i tillegg prise det fornuftig. Det er egentlig et under at såpass mange spill som slippes er bra. For hver suksessfulle tittel som slippes er det veldig mange som blir tomme for penger og bare gir opp. Spillutvikling tar ekstremt mye lengre tid enn man tror. For generell software-utvikling kan en gjerne gange tiden med ca 3. Vil tippe det er enda mer for spill.

Lenke til kommentar
Erlink skrev (15 minutter siden):

Florerer også påstander om at spillet var i en annen sjanger enn de annonserte og at mesteparten av assets er kjøpt ferdig i unreal.

Hvis det stemmer, så hadde de kanskje aldri intensjonen om å lage noe som funka

Det er i praksis bare en extraction shooter. Ikke et stort MMO som de forsøkte å selge det som. Jeg tror nok intensjonen var der, men det stoppet i gjennomføringen.

Slik jeg leser det så er det noen som synes spillutvikling er kult og gøy, uten å ha noe særlig erfaring. De bestemte seg for å bare lage et "fan" spill. Så lærte de seg nok av Unreal Engine til å kunne lage en bitteliten demo. Sikkert fulgt mange tutorials og skrudd grafikken til maks siden det kun var en liten demo. Det ble nok til å lage en trailer som de kunne få en del interesse for. Her har de jo bare stjålet alt de klarte fra alt av spill og serier direkte. Derfor traileren var klippet helt likt som en eksisterende trailer. Null fantasi eller kreativitet. Bare noen som liker andre spill og filmer og tror de kan lage det selv.

Og så kom arbeidet med å lage resten av spillet. Og der skjønte de vel kanskje etterhvert hvor utrolig mye arbeid som går i å lage et spill. Alle de små detaljene. De systemene som kanskje virker veldig små men som tar masse tid og kompleksitet likevel. Feedback når du blir skadet f.eks. Hopping med mantling/climbing. Lene-system.

Hele spillet er full av halvferdige systemer der den totale verdien er mindre enn summen av verdien av systemene hver for seg. Det er søppel.

Hvis noen lurer på hvor ille spillet faktisk er, så er det bare å se denne eller mange av de andre videoene som går igjennom hvor dritt det er.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
CrabHabit skrev (På 17.12.2023 den 1:10 PM):
etreX skrev (På 14.12.2023 den 1:08 PM):
De har jo ikke engang prøvd. det er der problemet ligger. ren scam. kan jo programmere bedre systemer på et par dager........

Få se

La ikke merke til at du svarte meg før jeg tildfeldigvis så bjella her nå. Så sjelden er jeg på diskusjon.no. hehe. men ja, jeg jobber til daglig som indieutvikler av et arpg og programmerer ofte fungerende systemer på noen få dager. Du får se det ved fremtidig lansering håper jeg😉 godt nyttår!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...