Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Boret 2,5 cm inn i himling i betong og tok hull på vannrør i boligblokk


Anbefalte innlegg

Hei,

Det har oppstått en case for oss mot slutten av oppussingsarbeidene våre i en boligblokk fra 1997. Vi skulle henge opp gardinskinner og skulle bore 2,5 cm inn i etasjeskiller i betong. Det går varmtvannlednig til radiatorer rett over vinduet, som det gikk hull på (i bendet mest sannsynlig).

Vi var under antagelsen om at man kan bore såpass selv om det var rørføring der. Er dette en bygningsfeil eller burde vi tatt høyde for at det kunne gå vannrør helt mot ytterkant av himling.

Har vi opptrådd uforsvarlig her og står ansvaret på oss?

Endret av Anonym11122
Presisering
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • Anonym11122 endret tittelen til Boret 2,5 cm inn i himling i betong og tok hull på vannrør i boligblokk

Jeg tror også at antagelsen at '2.5 cm skulle det i alle fall være' er litt lettvint.

Du skulle henge opp gardiner foran et vindu og jeg nesten regner med at du da hadde liksom samme radiator foran deg og kanskje kunne vurdere hvor DINE rør går og måtte anta at det var det samme i etasjen over.

Om det var slik så måtte du nærmest vite at du sikter med drillen på et rør og din ENESTE unnskyldning er at du syntes "25 mm må det vel være minst".

Lenke til kommentar
Anonym11122 skrev (38 minutter siden):

Takk for svar.

Vel, antok at rørføring skulle vært gjort slik at det er klaring på nok klaring på begge sider til å bore inn en liten plugg, altså en feil på bygningen. Men nå er ikke jeg en ekspert på det byggetekniske.. 

Man bør være sikker, og ikke anta, at det ikke er rør der man skal bore. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...