Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når man aldri får til date/treff via Tinder.m


Gjest 957a2...cc7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 957a2...cc7
skaftetryne32 skrev (45 minutter siden):

Hvorfor det ? Det er jo ekstremt gammeldags. 

Ta initiativ.

the-boondocks-booty-warrior.gif

 

Og bli avvist ? Gidder ikke de nederlagene. Har hatt nok nederlag i livet og på kjærlighetsfronten.

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Lenke til kommentar
Gjest 957a2...cc7 skrev (11 timer siden):

Syns mannen skal stå for slikt. 

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Det får du lov til, men en eller annen gang må du velge mellom disse totalt unødvendige og kompliserende "reglene" og ensomhet. Så langt virker du til å ha valgt ensomheten fordi menn ikke gjør ting på den måten som du vil at de skal gjøre det.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 957a2...cc7
skaftetryne32 skrev (20 minutter siden):

Ja da tenker vel de gubbene du er interessert i det samme da, hvorfor skal de utsette seg for den avisninga og de nederlagene om du ikke gidder ?

Det er mer vanlig at mennene «chaser» enn damene.

Har ikke vært inn på appen på fire dager. Orker ikke nederlagene med å evt ikke få mer svar osv. Ikke at jeg skrev med så mange nå akkurat. Var en som ville treffes når han kom fra jobb på sjøen. Plutselig så virker det som de ikke gidder eller noe. Vet ikke. Vet jeg er bra nok og jeg kan velge hvem jeg vil ha/bruke tid på eller ikke. Men har vært endel skuffelser tidligere og jeg orker ikke flere knekker. Det har vært nok.  

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Lenke til kommentar
Gjest 957a2...cc7 skrev (29 minutter siden):

Og bli avvist ? Gidder ikke de nederlagene. Har hatt nok nederlag i livet og på kjærlighetsfronten.

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Eh..? Det du klager på er vel at samtalene ikke går noe sted. Noe du jo forklarer at er noe du selv gjør mot mennene, til og med. Det er litt vanskelig å helt vite hva du vil frem til her da. Menn er like redd for avvisning som deg, så hvis de aner noe som helst problemer fra deg så vil de også kutte deg ut akkurat slik du gjør med dem fordi de ikke svarer fort nok.

Men uansett, mitt desidert beste råd til deg, slutt med denne "speilinga". Det er det mest unødvendige i universet. Grunnen er at speiling kan kun fungere hvis du med hånden på hjertet kan si at du aldri tar feil. Aldri. Men hvis du er kapabel til å ta feil, da kan det hende du speiler feil ting, og da ødelegger du jo bare for deg selv.

Som hvis han du snakker med måtte i en vanskelig begravelse, og svarer deg ikke på to dager. Så "speiler" du for drittsekken gidder jo ikke engang sende deg en melding i tide, så la ham få smake sin egen medisin. Derfor, mann deg opp og send én melding til for å sjekke. Dersom du virkelig er interessert da og ikke bare vil spille disse spillene med at menn må gjøre slik og sånn så du slipper. For er det én ting menn hater så er det de spillene, og jeg må jo si jeg mistenker at du sikkert spiller de på flere måter enn kun speiling. Kan noen menn ha fått inntrykk av at et slags spill foregikk, og rett etter det var de trege til å svare..?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 957a2...cc7 skrev (10 minutter siden):

Det er mer vanlig at mennene «chaser» enn damene.

Ja det stemmer nok det, i 1954. Beklager altså, men hvis du ikke gidder, hvorfor skal noen andre gjøre den jobben for deg ? 

 

Gjest 957a2...cc7 skrev (14 minutter siden):

Var en som ville treffes når han kom fra jobb på sjøen. Plutselig så virker det som de ikke gidder eller noe. Vet ikke.

Hvis du ikke vet, hvor mye kontakt kan dere ha hatt ? han sitter sikkert å tenker det samme. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 957a2...cc7
fokkeslasken skrev (1 time siden):

Eh..? Det du klager på er vel at samtalene ikke går noe sted. Noe du jo forklarer at er noe du selv gjør mot mennene, til og med. Det er litt vanskelig å helt vite hva du vil frem til her da. Menn er like redd for avvisning som deg, så hvis de aner noe som helst problemer fra deg så vil de også kutte deg ut akkurat slik du gjør med dem fordi de ikke svarer fort nok.

Men uansett, mitt desidert beste råd til deg, slutt med denne "speilinga". Det er det mest unødvendige i universet. Grunnen er at speiling kan kun fungere hvis du med hånden på hjertet kan si at du aldri tar feil. Aldri. Men hvis du er kapabel til å ta feil, da kan det hende du speiler feil ting, og da ødelegger du jo bare for deg selv.

Som hvis han du snakker med måtte i en vanskelig begravelse, og svarer deg ikke på to dager. Så "speiler" du for drittsekken gidder jo ikke engang sende deg en melding i tide, så la ham få smake sin egen medisin. Derfor, mann deg opp og send én melding til for å sjekke. Dersom du virkelig er interessert da og ikke bare vil spille disse spillene med at menn må gjøre slik og sånn så du slipper. For er det én ting menn hater så er det de spillene, og jeg må jo si jeg mistenker at du sikkert spiller de på flere måter enn kun speiling. Kan noen menn ha fått inntrykk av at et slags spill foregikk, og rett etter det var de trege til å svare..?

Nei har ikke spilt noe spill.  Men har blitt player og lurt før. Jeg gjør ikke noe galt mot mennene. Er blid og hyggelig. Kanskje for åpen av og til. Han her siste sa han elsker å reise. Jeg fortalte bare i en sammenheng at jeg ikke hadde reist til utlandet på 15 år. Han lurte på hva som gjorde det. Sa at jeg ikke hadde hatt noen å reise med. Han spurte om jeg ikke hadde noen single venninner å reise med. Fortalte at jeg hadde en som hadde blitt singel for et år siden og som hadde lyst å reise til storbyer etc sammen med meg men som av en eller annen grunn kuttet meg ut for tre med siden(hun bor i en by langt vekk). Vet ikke om det var årsaken til at han blei still eller andre ting. Han har et barn også men jeg vet som sagt ikke annen årsak. 

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Lenke til kommentar

Tenk at menn og kvinner sitter hver for seg og er for redd for å bli avvist til å ta kontakt.

Så vet jeg ikke helt hvordan dette kan løses hvis ingen av partene er villige til å ta en sjanse. Kanskje man kan gjøre seg opp ei mening om det er mest vondt å være ensom eller å bli avvist.

Kanskje lønsinga er å sende mennene på gentleman-kurs som Marve Fleksnes.
Rart at man spøkte med ensomhet i 1974, så er det mer aktuelt enn noen gang nå snart 50 år senere.

 

Lenke til kommentar

Desverre er det slik at tinder er gjort nå for å suge penger ut av menn, for å få sex med kvinner. Sex selger.

Så de gjør altså alt de kan for å hindre deg som mannlig tinderbruker å få en bra match, aktivt hele tiden. Når du betaler så slipper de litt opp på "sløret" og viser din profil til en viss prosent eller del utav profiler som algorytmen mener du kan passe med.

Tinder er bokstavelig diskriminering av menn, for å få betalt for å diskriminere LITT mindre.

Endret av fuckdeg
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Jeg er ikke på Tinder, så jeg er sikkert helt på jordet her, så er dette totalt idioti tenk på dette innlegget som rør, men når jeg leser i denne tråden sitter jeg igjen med inntrykket at TS vil ha et forhold, men kanskje ikke er verdensmester i å pushe fra interesse til action. Fra min synsvinkel virker du å ha forbedringspotensiale i noen få, små ting, og ingen av dem er uoverkommelig.

Det er sikkert lett for meg å si, det her, men som mann lærte jeg meg tidlig å leve med avvisning. Ikke alle var enig i at jeg er helt fantastisk, utrolig nok, og de som ikke innser det, vel deres tap. Det er rett og slett en slik attitude du bør strebe mer etter. Avvisning er en del av gamet, og det er langt verre å se muligheter smuldre bort av ens egen mangel på handling; enn å se muligheten gå i dass fordi fyren ikke skjønte hva han gikk glipp av. Litt som med plaster, enten så sitter du i flere minutter og lider mens det lirkes av, eller du bare tar tak og river det av. Du trenger på et punkt vite hvor du står, uttrykk det. Push deg selv. La det være utfordringen, ikke "oi, er dette mr perfekt?", men "wow, klarer jeg å be med ham på kaffe?"

Du deler dessuten ting som kan oppfattes negativt (venninne som kuttet kontakt, er et eksempel). Bare slutt. Det er tonnevis av info alle kan komme med i starten, men som kanskje ikke er nødvendig eller fordelaktig å dele. Filtrer. Hvilke sider har du som du tror en mann vil sette pris på? Det er de tingene, og de sidene, du først og fremst bør snakke om i starten. Har ikke reist fordi det alltid har vært noe i veien. For eksempel.

Menn i dag er ikke som for 50 år siden. Mange venter, som deg, på at noe skal skje, at et initiativ skal bli tatt. Det er aldri feil at en kvinne tar initiativ, tvert imot har jeg ikke hørt om en eneste fyr som tar det negativt. Det er et av de beste kortene du har; at en kvinne viser interesse på den måten er smigrende for de aller, aller fleste, så igjen, push deg selv litt, ta tak.

'Men la meg understreke at jeg ikke finner kvinner på apper, har funnet et par interessante på nett som kokte bort i kålen, jeg tror jeg trenger personlig kontakt med en gang for at noe skal skje, jeg misforstår masse online. Så mine tips er utelukkende basert på den datingen jeg selv holder på med, tryne-til-tryne, godt mulig det er helt ubrukelige tips på apper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 957a2...cc7
HowardGayle skrev (1 time siden):

Jeg er ikke på Tinder, så jeg er sikkert helt på jordet her, så er dette totalt idioti tenk på dette innlegget som rør, men når jeg leser i denne tråden sitter jeg igjen med inntrykket at TS vil ha et forhold, men kanskje ikke er verdensmester i å pushe fra interesse til action. Fra min synsvinkel virker du å ha forbedringspotensiale i noen få, små ting, og ingen av dem er uoverkommelig.

Det er sikkert lett for meg å si, det her, men som mann lærte jeg meg tidlig å leve med avvisning. Ikke alle var enig i at jeg er helt fantastisk, utrolig nok, og de som ikke innser det, vel deres tap. Det er rett og slett en slik attitude du bør strebe mer etter. Avvisning er en del av gamet, og det er langt verre å se muligheter smuldre bort av ens egen mangel på handling; enn å se muligheten gå i dass fordi fyren ikke skjønte hva han gikk glipp av. Litt som med plaster, enten så sitter du i flere minutter og lider mens det lirkes av, eller du bare tar tak og river det av. Du trenger på et punkt vite hvor du står, uttrykk det. Push deg selv. La det være utfordringen, ikke "oi, er dette mr perfekt?", men "wow, klarer jeg å be med ham på kaffe?"

Du deler dessuten ting som kan oppfattes negativt (venninne som kuttet kontakt, er et eksempel). Bare slutt. Det er tonnevis av info alle kan komme med i starten, men som kanskje ikke er nødvendig eller fordelaktig å dele. Filtrer. Hvilke sider har du som du tror en mann vil sette pris på? Det er de tingene, og de sidene, du først og fremst bør snakke om i starten. Har ikke reist fordi det alltid har vært noe i veien. For eksempel.

Menn i dag er ikke som for 50 år siden. Mange venter, som deg, på at noe skal skje, at et initiativ skal bli tatt. Det er aldri feil at en kvinne tar initiativ, tvert imot har jeg ikke hørt om en eneste fyr som tar det negativt. Det er et av de beste kortene du har; at en kvinne viser interesse på den måten er smigrende for de aller, aller fleste, så igjen, push deg selv litt, ta tak.

'Men la meg understreke at jeg ikke finner kvinner på apper, har funnet et par interessante på nett som kokte bort i kålen, jeg tror jeg trenger personlig kontakt med en gang for at noe skal skje, jeg misforstår masse online. Så mine tips er utelukkende basert på den datingen jeg selv holder på med, tryne-til-tryne, godt mulig det er helt ubrukelige tips på apper.

Takk for ditt lange innlegg. 
 

Du har rett i at jeg aldri burde nevnt hun som kuttet kontakt. Lite gjennomtenkt. Men lurer fortsatt på hvorfor da. Jeg er langt fra perfekt men gjorde ikke noe galt som skulle tilsi at hun sluttet etter vi hadde så god kontakt i år og hun ville ha meg med på weekendturer til storbyer etc for så å behandle meg som jeg ikke eksisterer. Men han må tro at jeg er dramaqueen og ikke holder på venner etc men tror dere det kan være en grunn til å slutte å svare? Virker som han tross å være i 40-årene har mange kompiser å reise til utlandet med. 
 

Denne fyren her kjenner mange her jeg har vokst opp. Var blant de «populære» kan du si. Men ikke av de peneste mennene. Han var ikke min type back in the days. Det rare er at han ikke visste hvem jeg var. Ikke at jeg var noe fremtredende. Om jeg hadde sagt navnet hans til venninner så vet de med en gang hvem det er og husker han. 
 

Vi er tillært at det er mannen som jakter og som oftest tar initiativ. Det er nok smigrende når damer også tar kontakt men terskelen for å bli avvist er stor. 

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Lenke til kommentar
Gjest 957a2...cc7
BadCat skrev (5 timer siden):

Tenk at menn og kvinner sitter hver for seg og er for redd for å bli avvist til å ta kontakt.

Så vet jeg ikke helt hvordan dette kan løses hvis ingen av partene er villige til å ta en sjanse. Kanskje man kan gjøre seg opp ei mening om det er mest vondt å være ensom eller å bli avvist.

Kanskje lønsinga er å sende mennene på gentleman-kurs som Marve Fleksnes.
Rart at man spøkte med ensomhet i 1974, så er det mer aktuelt enn noen gang nå snart 50 år senere.

 

Dette gjelder vel mer sjenerte/beskjedne folk. Mange er frempå og prøver seg flere steder samtidig. I hverfall de med erfaring og velger de de har best kommunikasjon/flørt/spenning med vil jeg tro.

Og å chase etter menn er jeg ferdig med. Lærte de leksene i 20-åra. Du VET om noen er interessert i deg,du trenger ikke lure eller dra ting ut av de. Jeg har hatt min dose av dette tidligere. Jeg bruker ikke en kalori på å prøve å bli likt av noen andre. Lik meg som jeg er eller la være. Det jeg mener med speiling,er du speiler oppførselen til den andre. Har ikke noe med spill å gjøre. Du gir hva du får. Match there energy. Slutter de å svare,slutter du å svare. Gidder ikke mase og vise at jeg er verdt å bruke tid på. Ser du ikke det,bye! Ingen vits å skrive flere mld om de har sluttet å svare. Som nevnt i år har jeg vært svært kynisk og fjerner med en gang jeg ser det ikke blir konsekvent dialog. Du skal ikke kjempe for å bli likt/valgt. Man ønsker selvsagt å bli valgt om det er gjensidig interesse. Og jeg ømsker inderlig å få kommet på en gåtur-date/kaffedate. Har ønsker det i lang tid men det må være naturlig og interesse fra begge parter og på begges parter premisser. 

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Lenke til kommentar
On 20.11.2023 at 12:43 PM, Guest 957a2...cc7 said:

I utlandet er det vel større sjangs for å bli drept om du er kvinne. 

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Jeg reiste til utlandet alene, er verken stor eller sterk, og er nok mer utsatt enn mange andre med min funksjonshemming, men det var allikevel den beste beslutningen jeg har gjort noen gang, å reise på solo-reiser til utlandet. De positive opplevelsene overgikk de negative som bare det. Minner for livet.💖 Satser på at 2024 blir året der jeg treffer gull i kjærligheten.

On 20.11.2023 at 5:29 PM, leticia said:

 Min erfaring er at i utlandet så er de mye mer sosiale, utadvendte, hyggelige osv. Hvis man da møter på noen som er innesluttet, som vi gjerne er her i Norge så blir man vel heller mer sett på som uhøflig og frekk, altså en personlighet som ikke er ønsket utenlands. (Varierer såklart med hva man mener når man sier utlandet her, men man skal ikke lenger enn til England, Tyskland, Frankrike for å merke disse forskjellene fra Norge)

Jo mer man befinner seg i et miljø med utadvendte, jo mer tenker jeg at man selv blir utadvendt. Så det er jo bare positivt om man er innesluttet og reiser ut i verden istedenfor å sitte fast i en sær kultur.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Måten appene er laget på er vel også teknisk sett, litt føkka, for å si det på godt norsk.

Alle apper bruker én eller annen form for score, på hvor mange som velger ja eller nei, venstre eller høyre.

Disse likes'ene avgjør hvor ofte en profil vises. Dermed blir noen spammet med likes, mens andre knapt får noen.

Tanken er nok at da må mindre attraktive personer/profiler betale for å få fler likes, mens mange attraktive personer og profiler, særlig kvinner da det er menn flest som betaler uansett, er med på å dra opp kjøp.

Lenke til kommentar
Colin. skrev (1 time siden):

Jeg reiste til utlandet alene, er verken stor eller sterk, og er nok mer utsatt enn mange andre med min funksjonshemming, men det var allikevel den beste beslutningen jeg har gjort noen gang, å reise på solo-reiser til utlandet. De positive opplevelsene overgikk de negative som bare det. Minner for livet.💖 Satser på at 2024 blir året der jeg treffer gull i kjærligheten.

Jo mer man befinner seg i et miljø med utadvendte, jo mer tenker jeg at man selv blir utadvendt. Så det er jo bare positivt om man er innesluttet og reiser ut i verden istedenfor å sitte fast i en sær kultur.

Jeg reiser også solo til utlandet (sør - europa) uten problemer, (ikke for å finne kjærligheten, men for opplevelsens skyld). og du reiser til Asia sant? Verken Sør - Europa eller Asia er blant områdene med størst drapsrate. Håper det beste for deg hva angår kjærligheten ❤️

Enig i at når man befinner seg i et miljø så blir man påvirket av miljøet. Og at det kan være positivt med å komme seg utenfor Norges grenser. Men er man selv innesluttet (og som nevnt blir oppfattet som frekk fordi landet du reiser til har en mer imøtekommende kultur) så kan det ta litt lenger tid å gli inn blant lokalbefolkningen enn hvis man selv har en utadvendt væremåte i utgangspunktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 957a2...cc7 skrev (16 timer siden):

Takk for ditt lange innlegg. 
 

Du har rett i at jeg aldri burde nevnt hun som kuttet kontakt. Lite gjennomtenkt. Men lurer fortsatt på hvorfor da. Jeg er langt fra perfekt men gjorde ikke noe galt som skulle tilsi at hun sluttet etter vi hadde så god kontakt i år og hun ville ha meg med på weekendturer til storbyer etc for så å behandle meg som jeg ikke eksisterer. Men han må tro at jeg er dramaqueen og ikke holder på venner etc men tror dere det kan være en grunn til å slutte å svare? Virker som han tross å være i 40-årene har mange kompiser å reise til utlandet med. 
 

Denne fyren her kjenner mange her jeg har vokst opp. Var blant de «populære» kan du si. Men ikke av de peneste mennene. Han var ikke min type back in the days. Det rare er at han ikke visste hvem jeg var. Ikke at jeg var noe fremtredende. Om jeg hadde sagt navnet hans til venninner så vet de med en gang hvem det er og husker han. 
 

Vi er tillært at det er mannen som jakter og som oftest tar initiativ. Det er nok smigrende når damer også tar kontakt men terskelen for å bli avvist er stor. 

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

En annen ting som bare er tull er å klandre deg selv med "aldri burde", forresten. Gjort er gjort. Jeg forsøker bare gi input her, ikke få deg til å føle deg dårlig over deg selv, for det er alltid feil.

Og det at man ikke blir husket fra hjemstedet skjer ofte, uten at man skal legge noe i det. Alle har forskjellige minner, og det er ofte enkeltepisoder som avgjør hva og hvem man husker. Dette betyr ingenting; ikke ha fokus der heller.

Det er ikke tvil om at det var vanlig før med mannlig initiativ, men her synes jeg du for egen del skal forsøke å tenke litt utenfor boksen og gjøre ting annerledes. Den som intet våger intet vinner, og selv om det er en vanskelig omstilling tror jeg at det i de fleste tilfeller er bedre å prøve og feile, enn ikke prøve og feile. Bedre angre på noe man har gjort enn noe man ikke har gjort. Bare mine five cents.

Lenke til kommentar

Å reise er ikke så dumt for dating app-scoren din heller. Du får en boost når du bytter område. Og du blir plutselig sett av mange som har gått tom for matcher også. Vær litt obs på den siste dog :p Det er ofte en grunn til at de fremdeles er der.

Det er generelt ikke veldig farlig å reise i min erfaring, med mindre du drar veldig spesifike steder og i tillegg oppfører deg uklokt. Latin-Amerika har f.eks veldig mye vold og kriminalitet, men du blir nesten immun hvis du oppfører deg i henhold til gjeldende lokale "regler".

F.eks ikke gå rundt med dyre klær, klokker, vesker, ikke gå rundt i folketomme områder når mørket faller, ikke gå med mobilen ute osv.

 

Lenke til kommentar
Gjest 957a2...cc7 skrev (20 timer siden):

Nei har ikke spilt noe spill.  Men har blitt player og lurt før. Jeg gjør ikke noe galt mot mennene. Er blid og hyggelig. Kanskje for åpen av og til. Han her siste sa han elsker å reise. Jeg fortalte bare i en sammenheng at jeg ikke hadde reist til utlandet på 15 år. Han lurte på hva som gjorde det. Sa at jeg ikke hadde hatt noen å reise med. Han spurte om jeg ikke hadde noen single venninner å reise med. Fortalte at jeg hadde en som hadde blitt singel for et år siden og som hadde lyst å reise til storbyer etc sammen med meg men som av en eller annen grunn kuttet meg ut for tre med siden(hun bor i en by langt vekk). Vet ikke om det var årsaken til at han blei still eller andre ting. Han har et barn også men jeg vet som sagt ikke annen årsak. 

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Speiling er et spill. Han svarer ikke så fort som du vil, så da gjør du det samme tilbake. Det er et mindgame. At du nå tydeligvis ikke vet dette kan jo bety at det er andre slike mindgames du heller ikke er klar over. Og bare så det er sagt, jeg sier ikke dette for å tråkke på deg, men når du sier du ikke aner hvorfor de slutter å snakke med deg så kan det være at du gjør endel av disse tingene som menn hater, men som du ikke engang merker selv fordi det er så naturlig for deg.

Jeg kan legge til at selv har jeg avsluttet et forhold fordi hun drev med slik speiling. Det er fryktelig slitsomt og helt unødvendig.

Endret av fokkeslasken
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 957a2...cc7 skrev (17 timer siden):

Du har rett i at jeg aldri burde nevnt hun som kuttet kontakt. Lite gjennomtenkt. Men lurer fortsatt på hvorfor da.

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Grunnen er at det er lite koslig å snakke med noen man ikke kjenner som alltid snakker om noe negativt. Snakk om noe positivt. Det får deg til å høres hyggeligere ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...