Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når man aldri får til date/treff via Tinder.m


Gjest 957a2...cc7

Anbefalte innlegg

9 hours ago, Guest 957a2...cc7 said:

Markedsverdien på appene er nok en ting. Men folk finner kjærligheten i alle aldre. Folk langt oppi årene også.  Hvem har jeg avvist? En person? De jeg Jar fjernet er pga de hadde en dårlig oppførsel/personlighet eller det stopper opp,eller de bodde i andre større byer. Jeg skal vel ikke bare ta en jeg ikke liker for å ikke være alene? Mener du seriøst det?!?

Og hvem bestemmer markedsverdien din og hvilket tall du er på skalaen? Er det ikke individuelt for hver enkelt? Er det noen andre som har forutbestemt hvilken verdi du har?

Og er det ikke bare positivt å ha selvtillit isteden for det motsatte? Og vite sin verdi? Betyr ikke at man fremhever seg selv bedre enn andre. Tenker at det er smart å ikke ta til takke med hva som helst. Jeg har hatt menn i 50-åra etter meg og jeg er ikke intr i det. Det er for gammelt og jeg må vel få lov å ha preferanser. 

Synd du oppfatter meg som aggressiv. Jeg bare forsvarer meg og forteller det som det er. Du mener jeg skal mase på denne fyren når han sluttet å svare for en uke siden? Skal vi møtes,blir det tur? Etc. Tror ikke du at han da vil løpe den andre veien? 

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

"Markedsverdien" er jo både i virkligheten og i app'er. Den trenger ikke å være den samme begge steder siden noen ordlegger seg bedre skriftlig enn muntlig, og noen fremstår bedre i virkligheten ut i fra en helhetsvurdering. Hadde ikke du slettet 20 eller hva du skrev tidligere? Og du avviser en masse med å ha et SÅ snevert spenn for alder på potensielle partnere. Realiteten virker til å være at det er menn som er interessert i kontakt med deg, men du virker til å lete etter feil ved "alle" enten det er bevisst eller ikke. Realiteten er at du som veldig priviligert som jente på sjekkemarkedet mer eller mindre skulle ha kunnet VELGE og vrake, men du virker til å bare vrake. Jeg kjenner deg ikke, så jeg vet ikke, men da er som regel problemet at dere har ALT for høye forhåpninger til en partner og hva slags partner som kan være interessert i dere. Satt på spissen: Da hjelper det over hodet ikke om dere mener dere fortjener en prins, hvis prinsen ser på dere som en askepott. Virkligheten er ikke som i eventyr.

Det er potensielle partnere som setter en "markedsverdi". Ikke er den statisk, ikke er den upåvirklig, og den er trolig sjelden eller aldri rettferdig! Det du trolig kan gjøre selv for å øke "markedsverdien" din er å pynte og sminke deg, trene og holde deg i form, være grei og hyggelig og sympatisk og begynne å være (mer) åpen.

Det er absolutt positivt å ha selvtillit, men det hjelper deg ikke hvis selvtilliten og tankene omkring deg selv gjør at du "priser deg over markedsverdien din" for å si det billedlig. Det er smart å ikke ta til takke med "hva som helst". Men generellt foretrekker vi menn å ikke sees på som ting (hva), men som mennesker (hvem)... Forøvrig er det trolig ganske mange 40-åringe kvinner som er i forhold med menn i 50-åra, og som ikke synes de selv er for gode til det...

Jeg kan sikkert fremstå som det selv når jeg er engasjert i noe, men "Mener du seriøst det?!?" vil jeg si fremstår som aggresivt i skriftlig form. Både selve formuleringen, og ikke minst med utropstegn til slutt. Tilsvarende mener jeg å huske å ha sett at du har skrevet tidligere. Nei, jeg mener ikke du skal mase, men jeg mener du skal følge opp og vise initiativ selv. Forskjellen ligger i hyppigheten. Ting skjer som kan gjøre at en "kommer ut av det". Man blir opptatt med jobb/fritid/barn/venner eller noe helt annet, mister fokus, og så "koker ting bort i kålen". Særlig for folk som ikke kjenner deg så er du ikke universets midtpunkt. Ikke vent at noen andre, særlig ikke folk som ikke kjenner deg skal ha fullt fokus på deg og ditt. Ofte kan viktigere ting dukke opp enn ei som kanskje/muligens/kan hende noe utvikler seg med etter hvert...

Igjen: Som kvinne er du veldig priviligert på sjekkemarkedet enten du innser det selv eller ikke. For kvinner som er tilgjengelige for forhold er det mangel på!Men det betyr ikke at du kan få hvem du vil, og får du ingen som kvinne, så betyr det som regel at dere har urealistiske tanker om hvem dere kan få. Med to-tre prinser kan dere ikke alle få en hver selv om eventyrene dere vokste opp med fortalte at Askepott og Tornerose fikk det...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 957a2...cc7
Gjest MKII skrev (På 1.12.2023 den 11:15 PM):

Litt klønete formulert av meg, men mente ikke ukysset som i "aldri", men som i "på lenge".

Forstår.

Lurer litt på hva som er galt med en når man konstant blir avvist. Nesten hele livet. Kan oppvekst og kritiske og sinte foreldre være en årsak ?

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Lenke til kommentar
Gjest 957a2...cc7

Hvorfor foreslå å treffes om du ikke mener det? Hva er poenget? Er det morro for enkelte å bare late som de vil møtes for å holde deg for narr? Ødelegges mentalt av dette. 

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest 957a2...cc7

Husker dere han som ville treffes når han kom fra jobb på sjøen? Vi avtalte å møtes men ble ingenting av noe. Drakk litt og skreiv til han på Facebook i kveld om han var hjemme eller på jobb og at han kunne komme hit,og fikk tilbake at han har møtt ei så det gikk ikke……

Anonymous poster hash: 957a2...cc7

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...