Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Drop-in vaksinerering i Oslo


Gaea

Anbefalte innlegg

Tenkte denne uka å ta boosterdose mot korona, hvis det lar seg gjøre.

Lurer på om det fortsatt er mulig med drop in? Forstår at de anbefaler helst å bestille time på forhånd, men de har ikke lagt ut timer for den dagen jeg ønsker. Om jeg må vente en halvtime elns i kø fordi jeg kommer på drop in og ikke bestilt time så er jeg helt inneforstått og okey med det. Jeg har en avtale imorgen i samme område og tenkte at det var mest praktisk å gjøre det da, da det er litt reisevei for meg. Er det fortsatt mulig for drop in eller er det (for) mye pågang om dagene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gaea skrev (10 minutter siden):

Har sett nettsidene altså, men tenkte om noen har vært å vaksinert seg nylig selv på drop in og har noen erfaringer å dele :)

Kanskje litt bedre nå, men for noen uker siden så stod det en del frustrerte "dropin folk" i en kø som ikke ble prioritert. Så anbefaler å bestille time. 

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
:utakt skrev (Akkurat nå):

Er det fortsatt bare mulig å få ordnet dette i Nydalen? Jeg bor på helt andre kanten av byen, det er et lite prosjekt å komme seg dit. Skjønner ikke at det ikke kan ordnes på legekontorene nå som pågangen ikke lenger er så stor. 

Ja, dessverre kun Nydalen som vaksinerer. Det var reisevei for meg også, men til gjengjeld ligger det bokstavelig talt par meter unna t-banestasjonen og godt skiltet så det er enkelt å finne frem. I tillegg så må jeg jo ikke så ofte hit. 

Det hadde senket terskelen for en del tror jeg om man kunne få tatt det på legekontoret sitt, på et nærliggende apotek eller i det minste i bydelen. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg som trådstarter har som dere skjønner i øvrige innlegg allerede fått ordnet meg vaksine via drop in, men til dere som lurer på hvordan ståa er nå så er drop in stengt : 

https://www.oslo.kommune.no/helse-og-omsorg/helsetjenester/helsestasjon-og-vaksine/vaksine/nydalen-vaksinesenter/#gref

Nå MÅ man bestille time i Oslo, ingen dropin. Hadde åpenbart litt flaks med tidspunktet i forrige uke, da var drop in fortsatt mulig og det var ingen kø. 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (På 3.11.2023 den 2:41 PM):

Er det fortsatt bare mulig å få ordnet dette i Nydalen? Jeg bor på helt andre kanten av byen, det er et lite prosjekt å komme seg dit. Skjønner ikke at det ikke kan ordnes på legekontorene nå som pågangen ikke lenger er så stor. 

Det har nok kanskje med holdbarheten å gjøre. 

Lenke til kommentar

Selvsagt mer effektivt, og skjønner hvorfor det oppfordres til timebestilling. Jeg har dog migrene og er redd for å måtte avbestille i siste liten, fordi jeg ligger og spyr eller har synsforstyrrelser eller lammelser. Jeg hadde jo egentlig planlagt å ta vaksinen på onsdag i forrige uke, men fikk jo migreneanfall den dagen og endte derfor opp med å ta den to dager seinere, så det er i den sammenhengen det er mest praktisk med drop in. 

Men det er svært godt tegn at det er så stor pågang, at folk tar ansvar og vaksinerer seg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (41 minutter siden):

Det var lite kø i går da samboeren vaksinerte seg i Nydalen. Tok et par minutter å vente :) 

Ja, det var min erfaring også, eller raskere faktisk. Tror vi snakker om sekunder. Jeg hadde tatt meg meg lesestoff fordi jeg forventet 30 min kø 😂 Ble så positivt overrasket når det gikk så effektivt. 

Tipper det har blitt økt pågang etter at FHI gikk ut og sa at det begynte å haste.

Forøvrig interessant å høre nylige erfaringer fra dere i tråden, for andre som ikke har tatt den enda men planlegger. Så vet man litt hva ståa er. 

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja det er noe annet nå enn det man jobba dag, kveld og helg ja for å få dette til. Tror det er egentlig nokså få ansatte igjen der nå. Jeg trodde i grunn at det egentlig var mest et tidsspørsmål før dette siste vaksinesenteret ble nedlagt allerede i fjor sommer. Lurer på hva som skjer når de gjenværende ansatte kanskje bikker kravet til å få fast kontrakt etter lovverket, nå er jeg ikke så oppdatert så mye på dette etter i fjor men jeg vet at det gikk i forlengelser og forlengelser av midlertidige kontrakter hos flere av mine tidligere kolleger. De som var med siden begynnelsen altså januar 2021 vil jo bikke kravet ganske snart om fast ansettelse etter tre år.

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...