Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Funnet nøkkelknippe - hva gjør jeg?


Hareena

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står det navn på nøkkelknippet? Hvis ikke så blir det vel bare liggende hos politiet om ikke eieren selv tar kontakt med de da.

Enkleste måten å få kontakt med eier på tenker jeg er via en lokal kjøpe bytte selge gruppe på facebook, da når den ut til ganske mange veldig fort. Om det ikke er noen som melder seg kan du levere nøklene til politiet etterpå?

Lenke til kommentar

Hittegods skal leverast til politiet (og sttengt tatt kan du straffast med bøter for å ikkje gjere det) , unntaket er dersom du har funnet nøklane i ei verksemd som er open for offentlegheita slik som ein butikk, buss, og likande. I slike tilfelle skal du levere hittegodset til beteninga. 

Grunnen til at regelen er slik er at den som har mista noko skal vite kvar ein skal starte å leite. 

Reint praktisk så hadde eg prøvd meg med eit innlegg på f.eks. facebook (ikkje legg ut bilde som viser alle taggane på nøkkelen eller eventuelt serienummer), og med beskjed om at nøklane blir innlevert til politiet omndu ikkje får tak i eigaren innan x tid. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

En nøkkel KAN fortelle mye om hvem som eier den hvis nøklene er viktige!
Er det en bilnøkkel på knippet? Mange av de nyere bilnøklene er ganske så lette å finne eieren på. 
Er det en system-nøkkel der? De bør også være veldig lette å finne eier til.. (Systemnøkler er som regel en nøkkel med et serie-nummer ..)
Hvis det kun er mindre viktige nøkler er tipsene over her greie!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...