Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

robertaas skrev (5 minutter siden):

Nøyaktig hva forventer du at Israel skal gjøre når de stadig angripes av et regime i Gaza med uttrykt formål å utslette Israel og alle jøder?

Legger Hamas ned våpnene så blir det fred, legger Israel ned våpnene så blir de utslettet.

Hovedpoenget mitt er at Israel ikke gjør sitt ytterste for å skåne sivilbefolkningen slik de selv påstår. Jeg mener ikke med dette at jeg ikke forstår hvorfor Israel gjør som de gjør.

De skrudde på krana etter press fra USA, så hvor taktisk nødvendig det var kan man stille spørsmål om.

Det er så enkelt. 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Psykake skrev (10 minutter siden):

Totalt irrelevant. La det gå... 

Hvis Hamas har -15 i omsorg og Isarel har -5 i omsorg.

Gir ingen mening å i det hele tatt diskutere graden av omsorg.

Nei, dette er absolutt ikke irrelevant. IDF viser en omsorg for sivilbefolkningen i Gaza som er langt høyere enn hva noe som helst militære noe annet sted i verden gjør, og likevel kommer en rekke personer med kritikk av Israel som de ikke ville funnet på å komme med mot andre land.

Hvordan vil du forklare dette?

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
robertaas skrev (3 minutter siden):

Nei, dette er absolutt ikke irrelevant. IDF viser en omsorg for sivilbefolkningen i Gaza som er langt høyere enn hva noe som helst militære noe annet sted i verden gjør, og likevel kommer en rekke personer med kritikk av Israel som de ikke ville funnet på å komme med mot andre land.

Hvordan vil du forklare dette?

Denne tråden handler om Israel og Hamas. 

Henvis meg gjerne til en annen tråd eller aktuell konflikt hvor du mener kritikk er på sin plass.

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Mannen med ljåen said:

Hevn over HAMAS. Israel gjør alt de kan for å ta HAMAS uten å ramme sivile.

Jeg vet ikke hvorfor du tillegger Israel palestinernes egen moral. Israel driver ikke med sånt.

Tror du på dette?

Synes du at det er et tegn på at de vil beskytte sivile når de kutter vannet på fjerde uka?

Endret av Rhabagatz
  • Liker 4
Lenke til kommentar
robertaas skrev (3 minutter siden):

Nei, dette er absolutt ikke irrelevant. IDF viser en omsorg for sivilbefolkningen i Gaza som er langt høyere enn hva noe som helst militære noe annet sted i verden gjør, og likevel kommer en rekke personer med kritikk av Israel som de ikke ville funnet på å komme med mot andre land.

Hvordan vil du forklare dette?

Kan du utdype hvordan IDF viser omsorg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (2 minutter siden):

Hovedpoenget mitt er at Israel ikke gjør sitt ytterste for å skåne sivilbefolkningen slik de selv påstår.

De kuttet sine forsyninger til Gaza by for ytterligere å sørge for at sivile kommer seg unna de militære målene. Venter fortsatt på en forklaring av hva IDF skulle gjort bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, robertaas said:

De kuttet sine forsyninger til Gaza by for ytterligere å sørge for at sivile kommer seg unna de militære målene. Venter fortsatt på en forklaring av hva IDF skulle gjort bedre.

Fortell meg hvordan barn uten foreldre, folk innlagt på sykehus eller andre måter ikke kan bevege seg skal slippe unna? Israel har jo sagt at de som ikke flykter er å regne som terrorister og da er legitime mål. 

«Best i verden» sies det.

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar
robertaas skrev (Akkurat nå):

De kuttet sine forsyninger til Gaza by for ytterligere å sørge for at sivile kommer seg unna de militære målene. Venter fortsatt på en forklaring av hva IDF skulle gjort bedre.

Er det mer mat og vann til de sivile der det ikke er militære mål? 

Kilde på det takk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, bshagen said:

Har vi egentlig noen av oss her inne peiling på hvordan krigen føres? 

Ja.

Jeg kan fortelle deg at den stort sett føres på samme måte som vi har sett når andre byer skulle inntas, som Mariupol eller Mosul. Massiv bombing av alt som ligner militære mål uten særlig hensyn til sivile (collateral damage).

Spørsmålet her er om det er nødvendig, hensiktsmessig, proporsjonal og legitimt.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...