Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas

Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sir skrev (Akkurat nå):

Det er strengt tatt en god del gamle landsmenn der også.

De fleste bilder av slike demonstranter jeg ser har ca samme bestand. 60-70% med arabisk utseende, 20-30% ytre venstre kjærringer også noen gamle gubber. Bare noe jeg har notert meg

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Duriello skrev (19 minutter siden):

Har ikke bermen sett på tv siste 48 timer? Er ikke papirene undertegnet? 🤔 

Se på kartet denne demonstranten har på armen. Det sier vel alt som trengs å sies om hva som er målet her. Gazakrigen er bare et påskudd som gir bensin på bålet akkurat nå.

spacer.png

• Liker 6
Skrevet
DukeNukem3d skrev (2 timer siden):

De må ha skarpskyttere på taket på Ullevåll Stadion, da har kanskje demoniseringen av Israel gått litt langt i landet eller? Da Taliban var på besøk så brydde nesten ingen seg til sammenligning. Dette har ikke noe med "kritisk til Israel" å gjøre, dette dreier seg om rent jødehat som vi dessverre har i en del av befolkningen.

norge-israel, Ullevaal stadion | Norge-Israel: Ernst A. Lersveen om stemning på Ullevaal: – Småguffen stemning

Det er forhåpentligvis ikke snakk om så mange, men skarpskyttere på taket betyr vel fort at det finnes konkrete trusler?

Anti-semittisme, ja. Og så hører det med at mye av drivkraften bak å hause opp denne krigen er ønske om radikalisering og normalisering av terror i vesten.

• Liker 4
Skrevet
Sir skrev (1 minutt siden):

Se på kartet denne demonstranten har på armen. Det sier vel alt som trengs å sies om hva som er målet her. Gazakrigen er bare et påskudd som gir bensin på bålet akkurat nå.

spacer.png

Er det låv å håpe på at politiet er harde i kantene ikveld? 😉

• Liker 2
Skrevet
DukeNukem3d skrev (6 minutter siden):

De fleste bilder av slike demonstranter jeg ser har ca samme bestand. 60-70% med arabisk utseende, 20-30% ytre venstre kjærringer også noen gamle gubber. Bare noe jeg har notert meg

Det er jeg for så vidt enig i.

• Liker 2
Skrevet
The Very End skrev (5 minutter siden):

For en usmakelig drittkommentar.

Det var litt uklart fra din kommentar: Mener du de burde vært dårligere på krigføring eller bedre på fotball?

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
31 minutes ago, Sir said:

Bra for Israel at de er bedre på krigføring enn fotball.

Hvis de hadde spilt fotball som de bedrev krigføring hadde halve laget fått røde kort og blitt utvist fra all fotball for alltid.

• Liker 2
Skrevet
20 minutes ago, Sir said:

Det var litt uklart fra din kommentar: Mener du de burde vært dårligere på krigføring eller bedre på fotball?

Jeg mener at dårlige forsøk på humor / bagatellisering av de siste års hendelser er usmakelig.

Skrevet (endret)
3 minutes ago, DukeNukem3d said:

Herregud 😂

At du hverken har sympati for de menneskelige lidelsene og hvorfor det ikke skal være gjenstand for billige forsøk på humor, eller kapasiteten til å forstå hva jeg mente med den kommentaren er ingen overraskelse. Men om noe så er det fint å få bekreftet nivået på dere her inne.

Endret av The Very End
Skrevet
The Very End skrev (2 minutter siden):

Jeg mener at dårlige forsøk på humor / bagatellisering av de siste års hendelser er usmakelig.

Beklager at du synes det var dårlig, vi kan ikke alle se ting på samme måte(åpenbart). Jeg synes det er ganske bra for Israel at de ikke tapte 5-0 i krigføringen sin. Du vet, fordi da hadde det ikke vært noe Israel som hadde tapt 5-0 mot Norge i fotball.

• Liker 1
Skrevet
The Very End skrev (Akkurat nå):

At du hverken har sympati for de menneskelige lidelsene eller kapasiteten til å forstå hva jeg mente med den kommentaren er ingen overraskelse. Men om noe så er det fint å få befestet nivået på dere her inne.

Kanskje du kan heve nivået ved å forklare hva du mente.

Det er at Israel er dyktige på krigføringen som er grunnlaget for at de i det hele tatt eksisterer. Er det man finner provoserende?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...