23:4 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Neptun1 skrev (2 minutter siden): Fascinerende med alle unge arabiske og afrikanske "menn" som er "tøffe" i trynet i Norge fordi de vet stat og politi har berøringsangst mot dem, mens kvinner, barn og eldre er igjen for å bygge og forsvare landet. Borger for kvalitet det er et skrikende behov for i Norge? Det finnes ingen fra Midtøsten vi trenger i Norge ! og særdeles lite fra samtlige muslimske land. Det koster oss bare dyrt og det kommer på sikt til å utradere vår kultur slik vi kjenner den i dag. Og vi får forhold i Norge som der disse menneskene kommer fra. 5 2
Sir Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Det er ganske spesielt å bo et sted hvor det er farligere å oppholde seg om du spiller fotball på det israelske landslaget, enn om du er leder i Taliban. 6
del_diablo Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 18 hours ago, Mr.M said: 20-punkt planen ..... Hamas-medlemmer som avvæpner seg får amnesti eller trygg passasje. ..... Hamas og andre fraksjoner får ingen styringsrolle, hverken direkte eller indirekte. Militær infrastruktur og våpenproduksjon skal ødelegges og ikke gjenoppbygges. Det jeg er veldig spent på, er om de faktisk kommer til å ta skritt mot fraksjonene utover i Midtøsten som i praksis forsøker å lede Hamas og andre fraksjoner. Og som sitter med pengesekkene. Skulle gjene ha sett et mer seriøst vestelig media tatt et forsøk på å anslå hvem og hvor pengesekkene til 7. oktober faktisk er plassert, og i hvilken av gulftstatene. F.eks Arafats formue finansierer vel terror i beste velgående. 3 1
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 25 minutes ago, Sir said: Det er ganske spesielt å bo et sted hvor det er farligere å oppholde seg om du spiller fotball på det israelske landslaget, enn om du er leder i Taliban. Bare for sånn å ta en random sammenligning som ingen kan verifisere. 2
Red Frostraven Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Mannen med ljåen skrev (5 timer siden): Vær glad Norge ikke har sånne naboland Altså. Sammenligningen er feil rett ut av døren, da Norge ikke etnisk renset majoriteten av befolkningen på territoriet for å la dem leve i limbo som flyktninger. Om vi gjorde det, og aldri forsøkte å sikre en fred som yter ofrene rettferdighet eller rettferdig kompensasjon, så ville vi gjerne hatt slike naboland vi også. 3 1
Sir Skrevet 48 minutter siden Skrevet 48 minutter siden Imaginacíon skrev (29 minutter siden): Bare for sånn å ta en random sammenligning som ingen kan verifisere. Taliban har vært i Norge flere ganger, her er en av dem: https://www.nrk.no/urix/her-er-taliban-pa-vei-til-norge-1.15823224 2
Sir Skrevet 39 minutter siden Skrevet 39 minutter siden Red Frostraven skrev (31 minutter siden): Altså. Sammenligningen er feil rett ut av døren, da Norge ikke etnisk renset majoriteten av befolkningen på territoriet for å la dem leve i limbo som flyktninger. Om vi gjorde det, og aldri forsøkte å sikre en fred som yter ofrene rettferdighet eller rettferdig kompensasjon, så ville vi gjerne hatt slike naboland vi også. Det er ikke bare flyktninger som angriper Israel. Og ikke alle flyktinger angriper Israel. Så flyktningstatus er ikke fellesnevner. Og selv om det hadde vært det så er du vel glad for at Norge ikke har slike naboer, selv om du synes det er vår skyld at naboene er slik? Eller ville du akseptert daglige rakettangrep hvor du har 60 sekunder på å løpe til bomberommet, fordi Norge okkuperte Østfold fra svenskene en gang for 60 år siden? 2
UglaSukk Skrevet 31 minutter siden Skrevet 31 minutter siden "Internal communications within the upper levels of the Israeli government in the aftermath of the Hamas assault were released by Israel Channel 12. Finance Minister Bezalel Smotrich urged the government to “ignore” the hostages. Then Israeli Defense Minister Yoav Gallant argued that Israel should not negotiate for the release of the hostages and that rescuing the captives should not be a goal. " https://libertarianinstitute.org/news/post-october-7-discussions-show-israeli-government-was-uninterested-in-saving-hostages/ 2
UglaSukk Skrevet 16 minutter siden Skrevet 16 minutter siden (endret) VifteKopp skrev (3 timer siden): Det er én ting å spekulere i at komiteen ble påvirket av X og Y i sine vurderinger, det kan du og jeg gjøre. Det jeg reagerte på er å linke til en eks-CIA-agent som visstnok har "en kilde i Nobelkomiteen". Det er ren bullshit og misinformasjon. Denne mannen vet ikke noe mer enn oss i denne tråden. Jeg ble kanskje styrt av min bias når jeg gjenga dette fra Ray McGovern. Og du er kanskje styrt av din bias når du omtaler Trump sitt utspill som bare noe X eller Y som kanskje skulle kunne påvirke. Og det som kanskje er bra med denne fredsprisen er at den kanskje kan stagge Trump fra å intervenere militært mot Venezuela, i hvertfall fram til prisen er delt ut i Desember. Endret akkurat nå av UglaSukk 1
Imaginacíon Skrevet 11 minutter siden Skrevet 11 minutter siden 1 minute ago, UglaSukk said: Jeg ble kanskje styrt av min bias når jeg gjenta dette fra Ray McGovern. Og du er kanskje styrt av din bias når du omtaler Trump sitt utspill som bare noe X eller Y som kanskje skulle kunne påvirke. Og det som kanskje er bra med denne fredsprisen er at den kanskje kan stagge Trump fra å intervenere militært mot Venezuela, i hvertfall fram til prisen er delt ut i Desember. Det er fare for at det egger Trump til å gå for regimeskifte. Nå har de jo en legitimert og berømt kandidat til å ta over. 1 1
DukeNukem3d Skrevet 3 minutter siden Skrevet 3 minutter siden leifeinar skrev (6 timer siden): Dette har vært et problem siste 10-15 år, israel bare bomber sine naboland helt uten konsekvenser. regelen er at alle er terrorister uten om dem selv som da angriper. eller mere korrekt, det er ikke terror før noen angriper tilbake. Men har de noen gang gjort det uten grunn? I Libanon f.eks så har de jo gjort det fordi avtalen om at Hizollah ikke skulle bygge seg opp i Sør ikke har blitt fulgt opp og FN-soldater har heller ikke klart å stoppe det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå