Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas

Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
44 minutes ago, Sir said:

Betyr det at du ser på det nå, eller er det ikke så interessant å sjekke kildene?

Jeg anser The Guardian for å være en troverdig kilde og av en helt annen kvalitet enn den proisraelske propagandaen vi pleier å få servert.

De har sett videoene.

Endret av Rhabagatz
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
JK22 skrev (3 timer siden):

Du har i realiteten ønsket velkomne angrep på Norge. For forsvarsminister Katz sier militæroperasjonen fortsetter -

- Israel's long arm will act against its enemies everywhere. There is no place where they can hide.

Det har du rett i, det er vel bare Iran, Qatar og Norge som ville ønsket Hamas velkommen

JK22 skrev (3 timer siden):

... ønsket å fullbyrde et folkemord på det palestinske folket. 

Norge burde slutte seg til sanksjonene. Disse kan først oppheves når Netanyahu og ekstremistene i regjeringen er arrestert og IDF satt under internasjonal granskning. Katz hadde sagt at intet land i hele verden er trygg mot israelsk aggressivitet mot disse som stemples som "fiender". Det innbar også Norge. 

Men Hamas-ledere kan leve i sus og dus i Qatar, det synes du er helt greit

Så langt er 60 000 av 2 millioner døde, og trolig nærmere halvparten er bekreftede terrorister, Israel hevdet for noen måneder siden at 20 000 var bekreftet som stridende, så hvor er folkemordet, og hvor er intensjonen?
Selv om enkelte ministre snakker vås så fremstår det ikke som militære operasjoner har som mål å drepe palestinerne som folk

Endret av 0laf
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 5
Skrevet
Boing_80 skrev (1 time siden):

Siden folk er så opptatte av balanse i debatten, her er synspunktene til Mehdi Hassan:

Jeg håper det var sarkastisk ment, for dersom du tror Medhi er balansert, så må det du leser til vanlig være svært ekstremistisk

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 7
Skrevet
JK22 skrev (2 timer siden):

Spania er først ut, nå er resten av EU nødt til å starte et sanksjonsregime mot Israel. Netanyahu har ignorerte alle internasjonale regler, brutt meget mange tabuer og ønsket å fullbyrde et folkemord på det palestinske folket. Trumps truslene kunne ikke ignoreres, men kongressmedlemmene - spesielt senatorene - må tvinges til å innse at man må sette bånd på det rabiate dyret som biter i alle retninger. 

Norge burde slutte seg til sanksjonene. Disse kan først oppheves når Netanyahu og ekstremistene i regjeringen er arrestert og IDF satt under internasjonal granskning. Katz hadde sagt at intet land i hele verden er trygg mot israelsk aggressivitet mot disse som stemples som "fiender". Det innbar også Norge. 

Ja og man må nå begynne å ta det Israelerne sier alvorlig. De har stemplet flere europeiske regjeringer som islamistiske ekstremister som i deres verden er veldig nærme terrorstempelet. Som er en casus belli for fiendtlige militære handlinger.

Sanksjoner vil komme, det er bare et spørsmål om tid. Hvordan Israel vil reagere er en helt annen sak. Forsøk på sabotasje, likvideringer og lignende i Europa? Forstyrre handelsfartøyer i middelhavet med droner?  Det er umulig å vite men vi får håpe Europeisk etterretning følger nøye med på israelske aktiviteter på kontinentet. 
Vil det oppstå en situasjon der Israel er åpenlyst fiendtlig mot Europa på lik linje med Russland, kan da amerikanerne stoles på? 

• Liker 3
Skrevet
ParadiseCity skrev (1 minutt siden):

Ja og man må nå begynne å ta det Israelerne sier alvorlig. De har stemplet flere europeiske regjeringer som islamistiske ekstremister som i deres verden er veldig nærme terrorstempelet. Som er en casus belli for fiendtlige militære handlinger.

Sanksjoner vil komme, det er bare et spørsmål om tid. Hvordan Israel vil reagere er en helt annen sak. Forsøk på sabotasje, likvideringer og lignende i Europa? Forstyrre handelsfartøyer i middelhavet med droner?  Det er umulig å vite men vi får håpe Europeisk etterretning følger nøye med på israelske aktiviteter på kontinentet. 
Vil det oppstå en situasjon der Israel er åpenlyst fiendtlig mot Europa på lik linje med Russland, kan da amerikanerne stoles på? 

Well that escaleted quickly..

• Liker 1
Skrevet
Rhabagatz skrev (18 minutter siden):

Jeg anser The Guardian for å være en troverdig kilde og av en helt annen kvalitet enn den proisraelske propagandaen vi pleier å få servert.

De har sett videoene.

Jeg tror ikke du hadde sagt det om du hadde sett intervjuet.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)

Israel er vår tids Nazi-Tyskland. Deres støttespillere vil bli husket på lik linje som de som støttet Nazi-Tyskland i sin tid. Generasjoner over hele verden vokser nå med et hat mot Israel og israelere.

Israelere blir møtt med avsky, hat og skjellsord hvor enn de går utenfor Israel. Helt nydelig hvordan italienske fotballspillere hetset israelske fotballspillere under kvalikkampen denne uken, hvordan man hetset og blokkerte for et israelsk sykkelteam i Spania. Man ser også hvordan israelere blir nektet adgang til restauranter, hoteller og annet rundt omkring i verden, spesielt i Øst-Asia.

Her i Norge er KrF vår tids NS og flere av deres støttespillere kan man sette i samme bås.

Endret av Alexios
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Alexios skrev (3 minutter siden):

Israel er vår tids Nazi-Tyskland. Deres støttespillere vil bli husket på lik linje som de som støttet Nazi-Tyskland i sin tid. Generasjoner over hele verden vokser nå med et hat mot Israel og israelere.

Israelere blir møtt med avsky, hat og skjellsord hvor enn de går utenfor Israel. Helt nydelig hvordan italienske fotballspillere hetset israelske fotballspillere under kvalikkampen denne uken, hvordan man hetset og blokkerte for et israelsk sykkelteam i Spania. Man ser også hvordan israelere blir nektet adgang til restauranter, hoteller og annet rundt omkring i verden, spesielt i Øst-Asia.

Her i Norge er KrF vår tids NS og flere av deres støttespillere kan man sette i samme bås.

Ufattelig hat du har mot vanlige mennesker pga hva lederne deres gjør. Den ns-sammenligningen kan du kanskje se i en litt annen retning. Hvem var det ns hatet?

Endret av Tussi
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
Skrevet
Alexios skrev (3 minutter siden):

The irony.

• Liker 7
Skrevet (endret)
Alexios skrev (13 minutter siden):

Det som vil bli husket er at venstresiden og resten av venstrevridd media har løyet og beskyttet terrorister, og skapt et narrativ om at Israel er "the bad guys"

Her hjemme har vi idioter som Barth Eide som står å driter seg ut på ukentlig basis.

Her har du sønnen til grunnleggeren av Hamas, som vokste opp på vestbredden i Gaza.

Endret av Kone
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)

Jeg er glad jeg ikke er så endimensjonal at jeg har fått for meg at kritikk av Netanyahu-regjeringen og folkerettsbrudd er det samme som "hat", eller at man da må befinne seg på "venstresiden" eller "støtter terrorister". Det virker forblindende å se verden såpass i absolutter, og det inkluderer både Israel-fanboys her som vel må sies å ha nådd MIFF-nivået, og folk med vanvittig generaliserende menneskesyn som @Alexios over her tilbyr oss et ekkelt innblikk i.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Snikpellik skrev (7 minutter siden):

Jeg er glad jeg ikke er så endimensjonal at jeg har fått for meg at kritikk av Netanyahu-regjeringen og folkerettsbrudd er det samme som "hat", eller at man da må befinne seg på "venstresiden". Det virker forblindende å se verden såpass i absolutter, og det inkluderer både Israel-fanboys her som har nådd MIFF-nivå og folk med vanvittige meninger som @Alexios over her tilbyr oss.

Så hva er du da? Hamas-fanboy?

Endret av Kone
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Greit å huske at israel er et demokrati. folket i israel har hatt 50 år på å slutte å være en okkupasjonsmakt, noe folket tydeligvis ønsker siden de har holdt ut i mange 10år. vi ser også  daglig målretdede angrep å kvinner og barn, så da er jo terrorisme beskrivende. 

Man er ikke "hamas-fanboy" om man er i mot okkupasjon og barnedrap. 

Endret av leifeinar
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
leifeinar skrev (17 minutter siden):

Greit å huske at israel er et demokrati. folket i israel har hatt 50 år på å slutte å være en okkupasjonsmakt, noe folket tydeligvis ønsker siden de har holdt ut i mange 10år. vi ser også  daglig målretdede angrep å kvinner og barn, så da er jo terrorisme beskrivende. 

Man er ikke "hamas-fanboy" om man er i mot okkupasjon og barnedrap. 

Så israelerne er skyldig som gruppe fordi de stemte på Netanyahu, men palestinerne som stemte på Hamas og der undersøkelser viser at over 70% støtter 7 oktober er uskyldige sivile???

Eller har jeg misforstått noe her?

Endret av Tussi
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skulle jeg være Hamas-fanboy?

Når du påstår at folk her er Israel-fanboys, så er det legitimt å spørre hva du er.

Er Mosab Hassan Yousef også en Israel fanboy? Eller hva slags tanker gjør du deg om hva han forteller og sier?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...