Boing_80 Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 Imaginacíon skrev (31 minutter siden): En kan anklage USA for å være involvert i kriger over hele verden. En kan anklage Frankrike for å være involvert i konflikter i Sahel. Men anklage Israel for å ha en finger med i spillet i kriger i Midtøsten, nei det går ikke, ikke uten å risikere anklager om antisemitisme. https://en.wikipedia.org/wiki/Weaponization_of_antisemitism Det eksisterer ganske mange lærerike videoer og empiri om AIPACs rolle, men hvorfor vil en god del ikke se det som mange amerikanere har begynt å se? 2
Imaginacíon Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 1 minute ago, Boing_80 said: Helt korrekt. Det er på tide at kristenkonservative, MIFFere og "islamkritikere" slutter med å finne på unnksyldninger for sionistene. Dere vet at dere skaper enda større vansker for den fredelige jøden som kun ønsker å praktisere sin tro? De er sionister. Med få unntak er det ingen tvil om det. 2
Ballalaika Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 Imaginacíon skrev (9 minutter siden): Det er ikke slik jeg leser det i hele tatt. Det er dårlige tider for gjennomsnittsamerikaneren. Boing tenker seg at det blir enda dårligere tider og derav et opprør mot det bestående. Det har ingenting med jøder å gjøre. Boing_80 skrev (1 time siden): Kanskje endringen kommer fra det amerikanske folkedypet? Det er jo de som er ofrene for AIPAC 1
Ballalaika Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 Boing_80 skrev (7 minutter siden): Det eksisterer ganske mange lærerike videoer og empiri om AIPACs rolle, men hvorfor vil en god del ikke se det som mange amerikanere har begynt å se? Hvis man faktisk vil ha en forståelse av denne konflikten holder man seg unna tiktok-videoer produsert av propaganda-aktører..annet enn om en er nysgjerrig på propaganda og påvirkningoperasjoner som fenomen.. 6
Ballalaika Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 Boing_80 skrev (15 minutter siden): Helt korrekt. Det er på tide at kristenkonservative, MIFFere og "islamkritikere" slutter med å finne på unnksyldninger for sionistene. Dere vet at dere skaper enda større vansker for den fredelige jøden som kun ønsker å praktisere sin tro? Nå skal man være forsiktig med å konkludere før etterforskningen er ferdig, men jeg vil bli overrasket om man finner at det var Conrad Myrland som gikk og skøyt jøder i Sydney her om dagen.. 7
Boing_80 Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 Imaginacíon skrev (31 minutter siden): De er sionister. Med få unntak er det ingen tvil om det. Bare for å trekke frem noe empiri: Decades later, as Israel carries out genocide in the besieged Palestinian enclave of Gaza, AIPAC retains pervasive influence in all quarters of US politics, leading a campaign to silence pro-Palestine voices and promote Israeli interests. https://www.middleeastmonitor.com/20241104-us-election-how-aipac-shapes-american-politics/ A handful of pro-Israel groups fund political campaigns in support of individual candidates in US elections, led by the American Israel Public Affairs Committee (Aipac), a powerful force in American politics. Before the 2024 election, Aipac plans to spend tens of millions of dollars against congressional candidates, primarily Democrats, whom it deems insufficiently supportive of Israel. https://www.theguardian.com/world/2024/apr/22/aipac-pro-israel-lobby-group-us-elections Last month, Seth Moulton, a Democratic Representative in Massachusetts running to oust Ed Markey from the Senate, announced that he would stop accepting American Israel Public Affairs Committee (AIPAC) donations and return the money he had previously received from the group. https://mondoweiss.net/2025/11/aipac-is-suddenly-a-political-liability-is-the-israel-lobby-in-trouble/ Left-wing organisations launch a coalition to push back against AIPAC’s influence amid the US-backed war on Gaza. https://www.aljazeera.com/news/2024/3/11/reject-aipac-us-progressives-join-forces-against-pro-israel-lobby-group 1 1
VifteKopp Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 Ballalaika skrev (41 minutter siden): Nå skal man være forsiktig med å konkludere før etterforskningen er ferdig, men jeg vil bli overrasket om man finner at det var Conrad Myrland som gikk og skøyt jøder i Sydney her om dagen.. https://news.sky.com/story/islamic-state-supporters-guilty-of-planning-most-deadly-gun-attack-on-jewish-targets-in-manchester-13485467 I dag ble to muslimer dømt for å ha planlagt et dødelig angrep på det jødiske miljøet i Manchester. Det blir stadig skumlere å være jøde i Europa, og vi vil trolig se en økt jødisk migrasjon til Israel i årene fremover. 4 4
Boing_80 Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 (endret) VifteKopp skrev (5 timer siden): https://news.sky.com/story/islamic-state-supporters-guilty-of-planning-most-deadly-gun-attack-on-jewish-targets-in-manchester-13485467 I dag ble to muslimer dømt for å ha planlagt et dødelig angrep på det jødiske miljøet i Manchester. Det blir stadig skumlere å være jøde i Europa, og vi vil trolig se en økt jødisk migrasjon til Israel i årene fremover. Disse muslimene går inn i samme kategori som Tommy Robinson. Hvis vi skal klare å jobbe sammen om problemene våre så må vi nettopp skille mellom de fredelige personene kontra de som er som Tommy R. og islamistene. Endret 24. desember 2025 av Boing_80 1 1
VifteKopp Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 Boing_80 skrev (1 minutt siden): Disse muslimene går inn i samme kategori som Tommy Robinson. Når planla Tommy Robinson et selvmordsangrep på muslimske barn og kvinner? "Saadaoui conducted a surveillance trip around the area with an undercover officer called "Farouk" and told him he wanted to target schools and gatherings, adding: "Young, old, women, elderly, the whole lot, killing them all." 4 5
Boing_80 Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 (endret) VifteKopp skrev (1 minutt siden): Når planla Tommy Robinson et selvmordsangrep på muslimske barn og kvinner? "Saadaoui conducted a surveillance trip around the area with an undercover officer called "Farouk" and told him he wanted to target schools and gatherings, adding: "Young, old, women, elderly, the whole lot, killing them all." Du skjønner hva jeg vil frem til, ikke sant? Er du så fjern at du nå prøver å beskytte TR? Seriøst? https://theweek.com/crime/tommy-robinson-a-timeline-of-legal-troubles Endret 23. desember 2025 av Boing_80 1
VifteKopp Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 Boing_80 skrev (Akkurat nå): Du skjønner hva jeg vil frem til, ikke sant? Ja. Du forsøker å plassere en britisk nasjonalist i samme kategori som muslimske terrorister. 8 1
Boing_80 Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 (endret) VifteKopp skrev (4 minutter siden): Ja. Du forsøker å plassere en britisk nasjonalist i samme kategori som muslimske terrorister. Herregud! Nasjonalist? Nasjonalister pleier å ha et kriminelt rulleblad like langt som et vondt år? I følge din logikk og definisjon var altså Vidkun Quisling en nasjonalist som brant for folket sitt. Da vet vi det. Endret 23. desember 2025 av Boing_80 1
VifteKopp Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 Boing_80 skrev (3 minutter siden): Herregud! Nasjonalist? Nasjonalister pleier å ha et kriminelt rulleblad like langt som et vondt år? Det finnes mange kriminelle nasjonalister. 4
VifteKopp Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 (endret) Boing_80 skrev (18 minutter siden): Er du så fjern at du nå prøver å beskytte TR? Seriøst? ----- I følge din logikk og definisjon var altså Vidkun Quisling en nasjonalist som brant for folket sitt. Da vet vi det. For det første: vennligst ikke rediger innlegg med nye momenter etter at du har publisert dem. Da virker det som om jeg unngår å svare på det du skriver. For det andre: det var du som nevnte Tommy Robinson, ikke jeg. Jeg bryr meg ikke om Tommy Robinson. Jeg snakket om muslimske terrorister som planla å drepe jødiske kvinner og barn i Manchester, og at slike hendelser trolig vil føre til økt migrasjon til Israel. For det tredje: Jo, Vidkun Quizling var en nasjonalist på sin syke måte. Å være en nasjonalist er ikke nødvendigvis bra. Det er heller ikke nødvendigvis dårlig. Det er et i utgangspunktet nøytralt begrep som kan brukes både til godhet og ondskap. Det lærte vi i samfunnsfagstimen på ungdomsskolen, husker jeg. Endret 23. desember 2025 av VifteKopp 6 3
Fatninja Skrevet 24. desember 2025 Skrevet 24. desember 2025 13 hours ago, VifteKopp said: For det første: vennligst ikke rediger innlegg med nye momenter etter at du har publisert dem. Da virker det som om jeg unngår å svare på det du skriver. For det andre: det var du som nevnte Tommy Robinson, ikke jeg. Jeg bryr meg ikke om Tommy Robinson. Jeg snakket om muslimske terrorister som planla å drepe jødiske kvinner og barn i Manchester, og at slike hendelser trolig vil føre til økt migrasjon til Israel. For det tredje: Jo, Vidkun Quizling var en nasjonalist på sin syke måte. Å være en nasjonalist er ikke nødvendigvis bra. Det er heller ikke nødvendigvis dårlig. Det er et i utgangspunktet nøytralt begrep som kan brukes både til godhet og ondskap. Det lærte vi i samfunnsfagstimen på ungdomsskolen, husker jeg. Nasjonalist betyr en person som legger stor vekt på sin egen nasjon – altså landet sitt, kulturen, språket og selvstendigheten. Kort forklart: En nasjonalist mener at nasjonens interesser bør komme først De kan være opptatt av nasjonal suverenitet (at landet bestemmer selv) Ofte vektlegges felles kultur, historie og identitet Er ikke grunnloven vår, selv den nye utvannede gjennomgående nasjonalistisk? https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1814-05-17-nn 2 1
Mannen med ljåen Skrevet 24. desember 2025 Skrevet 24. desember 2025 Problemet er at hvis man har hvit hud er det rasiatisk å være glad i nasjonen sin. Alle hvite som vil beholde kulturen sin i landet sitt må fordømmes på det sterkeste. Her har islamistene det lettere. Deres hat mot jøder, kristne og sivilisasjon er ikke rasistisk, fordi rasisme forutsetter at man er i en maktposisjon. Muslimer er ofre for hvites rasisme, og islamisters hat mot andre er dermed ikke rasistisk. Andre må tolerere islam, men islam trenger ikke å tolerere andre. Det er veldig komplisert, men slik mental gymnastikk må til for å få venstresidens ideologi til å henge sammen 8 1
Fatninja Skrevet 24. desember 2025 Skrevet 24. desember 2025 11 minutes ago, Mannen med ljåen said: Problemet er at hvis man har hvit hud er det rasiatisk å være glad i nasjonen sin. Alle hvite som vil beholde kulturen sin i landet sitt må fordømmes på det sterkeste. Her har islamistene det lettere. Deres hat mot jøder, kristne og sivilisasjon er ikke rasistisk, fordi rasisme forutsetter at man er i en maktposisjon. Muslimer er ofre for hvites rasisme, og islamisters hat mot andre er dermed ikke rasistisk. Andre må tolerere islam, men islam trenger ikke å tolerere andre. Det er veldig komplisert, men slik mental gymnastikk må til for å få venstresidens ideologi til å henge sammen Imens så stilles det ingen krav til muslimske land som i nyere tid suksessfullt og i stillhet har begått etnisk renskning. Det er stort sett alle land i MENA området i dag. Alle muslimske land er vel ultranasjonalistiske? 6 2
Mannen med ljåen Skrevet 24. desember 2025 Skrevet 24. desember 2025 Når de gjør det er det positivt. De er jo mangfold. Snart har hele verden dette samme mangfoldet, og alle priviligerte kulturer avskaffet. Burde vi ikke kreve at Iran og HAMAS kvoterer inn jøder og kristne i sitt politiske system? Når alle medlemmene er 100% mangfold, har man da egentlig mangfold? 5 2
Imaginacíon Skrevet 24. desember 2025 Skrevet 24. desember 2025 Israels "respekt" for kristne viser seg gang på gang. 2
Boing_80 Skrevet 24. desember 2025 Skrevet 24. desember 2025 (endret) Nå står ikke verden til påske! We Went to a Gaza Refugee Camp and What We Saw Was Disturbing. Tucker breaks down Trump’s defense of Qatar and Ted Cruz’s hysterical meltdown. Endret 24. desember 2025 av Boing_80 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå